| VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
| [Golf mk II] Short Shifter Apsik Edition do skrzyń na linki https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=13334 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | Apsik [ Czw 05 Sty, 2006 ] |
| Temat postu: | [Golf mk II] Short Shifter Apsik Edition do skrzyń na linki |
Witam!!! Niniejszym chciałem ogłosić iż prace nad Shifterem Apsik Edition już sie rozpoczely!! Caly patent bazuje na shifterze VW Motorsport, ale ten wymaga uzycia specjalnych linek VW Motorsport. Moj Shifter bedzie wykorzystywal standardowe lini bez wiekszych przerobek!! Oto fotki gotowego, zamontowanego schiftera:
Krótki opis mojego projektu: Shifter jest robiony pod standardowe linki, ale aby go zamontować trza wpierw wymontować stary "mieszalnik", czyli rozkrecic wydech, zdjąc te osłone alu, odkrecic 4 śruby, potem jeszcze 2 i wypiąć linki. "Mieszalnik" wyjety:
następnie montujemy spowrotem osłone alu i wydech, zostaje ładna dziura w kanale :
trzeba następnie KONIECZNIE zdemontować wszystkie plastykowe osłony kanału!! i usunąć nawiew na nogi by zrobić dość miejsca dla linek:
robimy dziury w grodzi dziury należy tak wykonać by ta najbliżej środka wyszła na granicy tej aluminiowej osłony wydechu - patrząc od silnika (trudno zrozumiec, ale na fotce widac taki jasny kawałek po lewej od linki - to właśnie ta aluminiowa osłona wydechu)
linki wyjmujemy (1 zabezpieczenie, 1 sruba mocujaca linke i 2 sruby uchwytu mocującego) i czyścimya uchwyt montażowy linek podginamy!! Jest on tak wygięty w kąt 95*, aby uzyskać właściwy "przebieg" linek do kabiny musi być doięty w kąt 85*
Short-Shifter Apsik Edition juz się robi, bedzie wykonany z nierdzewki i przepolerowany. Stan "startowy" to pozycja biegów 1-2, odchył od pozycji startowej do pozycji biegu 5 to około 8cm i będzie można zmniejszyc "Wbicie biegu" ruch do przodu czy w tył od osii to około 7cm i będzie można zmniejszyc. Bieg wsteczny zabezpieczony blokadą na wzór VW Motorsport.
Wysokość na której będzie "mieszalnik" zależy od wysokości podstawy ( u mnie około 17cm), mój projekt zakłada gałke dźwigni na wysokości 42cm od kanału tj. 20cm wyżej niz standardowo. Linka która jest od strony pasażera odpowiada za ruch lewarka na boki, mocowana bedzie po stronie prawej shiftera, ponieważ gdybym zrobił to tak jak VW Motorsport to miałbym lustro biegów, czyli "jedynka" po prawej do przodu, a "piątka" po prawej do przodu. Nie pytajcie dlaczego jest tak a nie inaczej - ja projektuje wszystko od podstaw, niemam żadnej wymiarówki, tylko kilka fotek gotowego produktu. Mój zakłada podpiecie się do standardowych linek i tez tak bedzie i pozycje biegów zostana takie jak znamy. Projekt juz został narysowany i wstępnie zwymiarowany, na tych szkicach powstanie prototyp, prace ruszają dzisiaj wieczorem. Z góry już mówie, że rysunek nie będzie dostępny, podobnie jak wymiary, bo rozkminienie tego mechanizmu + rysunki + wymiary to 4 godziny główkowania. Po wykonaniu prototypu zamieszcze jego fotki i wrazenia z "zastosowania", 2gi Shifter - klon zostanie zrobiony dla GTO. Losy kolejnych ewentualnych sztuk jeszcze nieznane, wszystko zależy od Wiesia, TAK/NIE poznacie wkrótce, podobnie jak ewentualną cene (tutaj od razu uprzedzam iz w USA za robiony "mieszalnik" wołają min. 200$ - dane z forum vwvortex.com) |
|
| Autor: | Pawelek_wroc [ Pią 06 Sty, 2006 ] |
| Temat postu: | |
Zlota raczka z ciebie , tak jak ty wole zrobic cos sam niz kupowac Niezle kombinujesz i masz pojecie o tym wszystkim Pozdrawiam i zycze powodzenia w dalszych pracach |
|
| Autor: | Ludvwik [ Sob 07 Sty, 2006 ] |
| Temat postu: | |
Wow ale ty masz leb
bardzo fajnie to wyglada i napewno bedzie to super funkcjonowac i w dodatku starannie wykonane
zycze wiecej takich pomyslow ressssspect for you |
|
| Autor: | SantoS [ Sob 07 Sty, 2006 ] |
| Temat postu: | |
No No No.... ładnie...
|
|
| Autor: | Gregore [ Sob 07 Sty, 2006 ] |
| Temat postu: | |
Gratulacje pomysłu, oby więcej takich osób w naszym chorym kraju. pozdraVWiam Gregore |
|
| Autor: | simens [ Nie 08 Sty, 2006 ] |
| Temat postu: | |
Nie mam pytan,,, musi działać... |
|
| Autor: | Apsik [ Nie 19 Mar, 2006 ] |
| Temat postu: | |
Shifter już jest zrobiony, brakuje jedynie gałki i elementów do mocowań linek - w poniedzialek zostanie dokończony i zamontowany. Relacja i foto juz w poniedzialek!!! cfaniak |
|
| Autor: | yamacha [ Nie 19 Mar, 2006 ] |
| Temat postu: | |
Apsik napisał(a): Shifter już jest zrobiony, brakuje jedynie gałki i elementów do mocowań linek - w poniedzialek zostanie dokończony i zamontowany.
Relacja i foto juz w poniedzialek!!! cfaniak chłopie co tu dużo mówić mało kto się tym zajmuje..ja jedynie moge pozazdrościć..i szacuneczek!!!!!! dobra robota czekam na reszte efektów! |
|
| Autor: | jeloniusz [ Nie 19 Mar, 2006 ] |
| Temat postu: | |
szacuken
|
|
| Autor: | kiler [ Nie 19 Mar, 2006 ] |
| Temat postu: | |
Apsik |
|
| Autor: | B_O_N_K [ Nie 19 Mar, 2006 ] |
| Temat postu: | |
Wyglądać jak wyglądać... raczej jak jeździć
PozdróVWka
|
|
| Autor: | Apsik [ Nie 19 Mar, 2006 ] |
| Temat postu: | |
B_O_N_K napisał(a): Wyglądać jak wyglądać... raczej jak jeździć
PozdróVWka ![]() Będe się starał aby nigdy nie jeżdziło gorzej niż jeździ
Swoją drogą to ... zawsze sie staram żeby jeździło lepiej
A teraz pierwsza pre-prezentacja Shifter'a Apsik Edition [Apsik Motorsport]
A w aucie to to wygląda tak (sorry za "bajzel" ale musiałem przygotować auto pod robienie klatki bezpieczeństwa):
|
|
| Autor: | VR6 [ Nie 19 Mar, 2006 ] |
| Temat postu: | |
Jeszcze napisz kto Ci pomaga w tych wynalazkach
|
|
| Autor: | Apsik [ Czw 23 Mar, 2006 ] |
| Temat postu: | |
Zabawa z Shifterem dobiegła końca, jest juz zamontowany, wyregulowany i działa poprawnie. Shifter posiada regulacje 2-uch "elementów": -skok lewarka przód-tył -położenie lewarka wzdłuznie Obecnie wygląda tak:
Po regulacji "pod moja reke": lewarek jest pochylony jakies 2cm do tyłu (dla mnie wygodniej) skok lewarka do przodu/tyłu to około 9cm (z biegu 1. do 2. 18cm), skok lewarka na boki to około 5cm (z pozycji 1-2 na 3-4 5cm, 3-4 na 5 5cm) Dość ciekawa opcja to możliowść blokady 5tego biegu poprzez odpowiedną regulacje mechanizmu - opcja ta jest szczególnie przydatna w trakcie wyscigów na 1/4 mili. Poprzez ograniczenie "wyboru" do 4rech biegów, teoretycznie wyklucza sie pomyłke kierowcy
PS. Mam nadzieję że już za kilka miesięcy będę mógł powielić ten patent
PS2. W projekcie pomagał mi Wiesiek, który uspawał to wszystko no i pomógł w walce z wymiarami
|
|
| Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|