Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 2 z 2 [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Wto 16 Sie, 2011 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 21 Lut, 2005
Posty: 593
Skąd: just behind you
Gadu-Gadu: 5342886
Skype: mr-apsik
Auto: MK2 2.0 16vT
Audi A3 8L 1.9 TDI PD
turpik napisał(a):
Apsik a jak z trwaloscia takiej skrzyni po zmianie softu albo zmianie sprzegla na 800Nm??

Zmiana sprzęgła ma sens tylko w przypadku silników z momentem obrotowym ponad 450Nm. Występują setupy: 500Nm, 600Nm, 700Nm i 800Nm. Sama zmiana sprzęgła NIE ma negatywnego wpływu na żywotność skrzyni, a nawet może ją wydłużyć. Nie powiem, że w przypadku wysilonych uturbionych jednostek wytrzymałość skrzyni pozostaje na poziomie fabrycznym, ale VR6 Specialist swoje oprogramowanie stosował w autach biorących udział w wyścigach serii Golf Cup m.in. w Zandford. Skrzynie działają bezawaryjnie, a używane są w sporcie.
Sprzęgła to od początku do końca ich konstrukcja, która była długo testowana na uturbionych R32.

W kwestii samego oprogramowania to chłopaki twierdzą (podpierając się kilkuletnim już doświadczeniem), iż jest tak dobrany, że soft w żaden sposób nie skraca życia skrzyni DSG. Jestem skłonny się z tym zgodzić, bo jak już wcześniej pisałem - widziałem te skrzynie od środka. Porównując bebechy do 02A, to DSG jest pancerna.
Najsłabszy element w DSG (przy mocnym silniku) to sprzęgła, ale dobry soft ujarzmi dodatkowe Nm i można bezpiecznie i długo jeździć na seryjnych sprzęgłach z momentem do 450Nm. A charakterystyka skrzyni będzie w 100% sportowa.

Jak wcześniej pisałem, widziałem już wysłużone DSG, ale była to wina tunera który eksperymentował z softem i testował go na aucie klienta. Taka operacja kończy się wymiana sprzęgieł i softu.

Poniżej opis możliwych modyfikacji oprogramowania:
Cytuj:
Modyfikacja zakresu obrotów zmiany biegów dla trybów D i S.
Tryb D jest różny zależnie od oznaczeń skrzyni DSG. Posiadamy bazę danych ponad stu różnych programów do skrzyń DSG. Niektórzy nasi klienci narzekają że kolejne biegi przełączają się za szybko. Na przykład 6sty bieg już przy 55km/h.
Bardzo często producent dostarcza odpowiednie uaktualnienie programu skrzyni DSG które modyfikuje prędkości przy których włączają się kolejne biegi. Na przykład 5ty bieg do 80km/h w przypadku Passata DSG - to z kolei zbyt opóźniona zmiana biegów.
Możemy zaoferować taką zmianę oprogramowanie sterownika DSG by 6sty bieg włączał się przy 70km/h. Rezultatem będzie mniejsze zużycie paliwa, lepsze wykorzystanie momentu obrotowego.
Program S używany jest przez mniej niż 5% użytkowników samochodów ze skrzyniami typu DSG. Sytuacja ta jest spowodowana zbyt wydłużonymi momentami zmiany biegów. Na przykład 100km/h na 4tym biegu. Taka charakterystyka jest praktycznie bezużyteczna w codziennym użytkowaniu. Nasze modyfikacje programu S pozwolą utrzymać jego sportowa charakterystykę i wykorzystywać ją na co dzień. Na przykład 100km/h na 6stym biegu. Takie ustawienia charakterystyki sprawdzają się w dynamicznej miejskiej jeździe lub w przypadku holowania cięższych przyczep (laweta, kemping).

Szybka zmiana biegów “do góry”
Szybsze rozłączenie i włączenie sprzęgła. Rezultatem jest szybsza zmiana biegów.
Modyfikacja może być zastosowana do programów D, S i M niezależnie od siebie.
Możemy też uzależnić szybkość zmiany biegów od położenia pedału gazu.
Najczęściej stosowana modyfikacja to szybkie przełączanie biegów przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu.

Ekstremalnie szybka zmiana biegów “do góry”
Ekstremalnie szybkie i dynamiczne przełączanie biegów. Gwarantuje uczucie wciskania w fotel w momencie zmiany biegów. Charakterystyka bardzo podobna do sekwencyjnej wyścigowej skrzyni typu dog-box. Opcja niezbyt wygodna w ruchu ulicznym, aczkolwiek możemy dostosować czas zmiany biegów do położenia pedału gazu.
Na przykład możemy ustawić normalną charakterystykę zmiany biegów przy spokojnej jeździe lub na programie D, a dla S i M ustawić ekstremalnie szybkie zmiany biegów przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu.

Szybka zmiana biegów “w dół”
Taka modyfikacja skraca czas reakcji skrzyni biegów zwłaszcza dla samochodów z łopatkami przy kierownicy.
Bardzo zauważalne przy starszych skrzyniach DSG tj. do roku 2005, które redukują biegi wolniej niż skrzynie DSG po roku 2005.

Kontrola startu
Najczęściej kontrola startu przy silnikach benzynowych ustawiona jest w zakresie 3100-3200 rpm. Możemy zmienić te ustawienia na 4500 lub 5000 rpm zależnie od oczekiwań klienta. Ta modyfikacja pozwala w niektórych przypadkach skrócić czas przyspieszania od 0 do 100km/h nawet o 0,2 sek.

Wyłączenie automatycznego przełączanie “do góry” w trybie “M”
W trybie M skrzynia DSG sama przełącza biegi “do góry”. To zachowanie może być niepożądane przez niektórych kierowców samochodów (sportowych) z przednim napędem. Na przykład w przypadku gdy koła zaczynają buksować, skrzynia DSG czasami zmienia bieg na wyższy.

Mniej redukcji w trybie D
Jest to najczęściej stosowana modyfikacja programu skrzyń DSG.
Skrzynia DSG redukuje biegi zbyt często, zwłaszcza modele po roku 2006.
Takie zachowanie powoduje szybsze zużywanie się synchronizatorów i wyższe zużycie paliwa. Wielu użytkowników narzeka też na czas reakcji skrzyń DSG przy tych zbyt częstych redukcjach.
Gdy samochód ma modyfikowane oprogramowanie silnika i podniesiony jest moment obrotowy (TDI i TSI) samochód przyspiesza szybciej w niższym zakresie obrotów niż w wyższym, z tego też powodu redukcje biegów w tym zakresie są tym bardziej niepożądane.
Częstsze wykorzystywanie 2giego biegu niż 1szego
2ga najczęściej pożądana modyfikacja.
Zapobiega niechcianej redukcji do 1szego biegu podczas jazdy np. na rondzie czy skrzyżowaniu. Ta modyfikacja powoduje że samochód płynniej przyspieszenie od 0km/h

Limiter obrotów
Możemy ustawić limiter obrotów np. na 7000rpm. Modyfikacja może być zastosowana dla trybów D,S or M niezależnie od siebie. Najczęściej stosowane przez kierowców samochodów z silnikami benzynowymi: Golf R32 i TSI (K04) np. Audi S3/R20/TT-S. Rzadziej dla TDI i TSI (K03)

Modyfikacja przełożeń biegów
Możemy zamontować i uruchomić praktycznie każdą skrzynie DSG w różnych samochodach VAG. Jak również skrzynie z różnymi dłuższymi i krótszymi przełożeniami.

Modyfikacja/usunięcie limitera momentu obrotowego
Większość skrzyń DSG ma ustawiony limiter momentu obrotowego do 350Nm. Na hamowni wynik będzie maksymalnie na poziomie 350-380Nm.
Na niektórych nowych hamowniach limiter nie uaktywnia się, aczkolwiek w ruchu ulicznym czy torowym, limiter będzie zawsze aktywny.
Zauważyliśmy, że większość tunerów próbuje wyłączać limiter momentu obrotowego w oprogramowaniu silnika. Niestety taka modyfikacja znacznie skraca żywotność skrzyni biegów i powoduje, że zmiany biegów nie są już tak płynne. Pierwsze symptomy są odczuwalne po kilku miesiącach czasami po roku.

Zwiększenie wytrzymałości na moment obrotowy
Zmiana limitera momentu obrotowego powoduje, że praktycznie niemożliwe jest korzystanie z standardowego sprzęgła w samochodzie, który ma ponad 400Nm. Dysponujemy oprogramowaniem które pozwala na bezpieczne korzystanie z standardowego sprzęgła w samochodach z momentem obrotowym podniesionym do 450Nm. Modyfikacja te była testowana w samochodach wyścigowych przez wiele godzin, nawet przy wysokiej temperaturze otoczenia.
Wiemy, że niektóre konkurencyjne firmy obiecują wytrzymałość do 480Nm, my jednak zalecamy by nie przekraczać 450Nm.



_________________
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
PRO-TUNE: SWAPy, skrzynie, elektryka, sprzęgła, turbo
www.pro-tune.pl

Image
Offline
 Profil    5342886 mr-apsik
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Wto 16 Sie, 2011 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Apsik poniżej 1%. I tak jak mówisz skrzynie wracają po naprawie w Kassel.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Wto 13 Wrz, 2011 
Admin of Vw Zone
Admin of Vw Zone
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 08 Kwi, 2004
Posty: 7849
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 2356976
Auto: Cupra 4x4 ????
Jakby ktoś chciał poczytać o generacjach TSI po Polsku to polecam:
http://www64.zippyshare.com/v/12886888/file.html



_________________
Modyfikacje TDI i nie tylko! ZAPRASZAM!

Image
Było A3, Mk2,Mk3 TDI+, Mk3 20VT...
Offline
 Profil    2356976
 
 Temat postu: Re: [golf mk5] Opinie o silniku 2.0 T
PostWysłany: Pią 16 Wrz, 2011 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 21 Lut, 2005
Posty: 593
Skąd: just behind you
Gadu-Gadu: 5342886
Skype: mr-apsik
Auto: MK2 2.0 16vT
Audi A3 8L 1.9 TDI PD
Polski dystrybutor TVS Enginering aka. VR6 Specialist aka. DSG Dokter
www.youtube.com/watch?v=y6fLGSqkBoA

Nie chwaląc się - jeździłem tym A3 z filmiku :) i DSG to fajny pomysł na skrzynię :ok:



_________________
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
PRO-TUNE: SWAPy, skrzynie, elektryka, sprzęgła, turbo
www.pro-tune.pl

Image
Offline
 Profil    5342886 mr-apsik
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 2 z 2 [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe