Witam.
Szanowni koledzy, mam problem z golfem GTI-edition z 1995r. z silnikiem 2.0 8V o oznaczeniu ADY. Samochód ma instalacje gazową II gen na sterowniku Bingo-M. Kupiłem go niedawno i był problem z jazdą zarówno na benzynie jak i gazie. Muł nieprzeciętny, szarpanie, niestabilne obroty. Gaz olałem, najpierw ma chodzić poprawnie na benzynie.
Poprzedni właściciel mówił, że był robiony rozrząd. I rzeczywiście bo zamontowany jest nowy pasek i rolka. Pierwsze co to sprawdziłem czy jest dobrze ustawiony.
I poprawcie jeśli coś zrobiłem źle.
1. Na początek sczytałem błędy w sterowniku (na pracującym silniku). Wywaliło:
Cytuj:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
Po skasowaniu druga próba. Silnik odpalony i ten sam błąd. Czyli coś z hallem może być nie halo. Następnie sprawdziłem w Vagcomie w grupie 007 pierwsze dwa bloki. Okazało się, że wartości są skrajnie różne od poprawnych tzn. blok 1 - wartość ok.30, blok 2 wartość ok 40. Obie zmieniały się bardzo dynamicznie. Pierwsza diagnoza - przy zmianie paska rozrządu przestawiony wałek pośredni (tak to zdaje się nazywa), napędzający rozdzielacz zapłonu.
2. Zdjąłem pokrywę paska, ustawiłem górne koło zębate (koło rozrządu) kreską między znakami OT na strzałkę na odlewie głowicy z podpisem OT.
3. Sprawdziłem czy nacięcie na kole pasowym (koło na wale) jest ustawione na strzałkę na drugiej części plastikowej obudowy rozrządu.
4. Nacięcie nie było pod strzałką dokładnie o odległość jednego zęba paska rozrządu (czyli do korekty o jeden ząbek).
5. Zdjąłem pasek klinowy i wielorowkowy, odkręciłem koło pasowe z wału i zdjąłem plastikową obudowę rozrządu.
6. Zamontowałem spowrotem koło pasowe na wał i okazało się, że znak na kole pasowym nie pokrywa się z kropką na kole wałka pośredniego. I nie tylko koło pasowe było w złym położeniu (patrz punkt 4), ale również koło pośrednie.
7. Dodatkowo sprawdziłem ustawienie palca w rozdzielaczu. Zdjąłem kopułke i okazało się że palec jest o ok 110-120 stopni od kreseczki na obudowie.
8. Będąc pewny niepoprawnego ustawienia kół względem siebie ustawiłem wszystkie koła na znaki i założyłem pasek. Przed tą czynnością poprzeglądałem forum i dużo osób wspomina właśnie o częstym nieustawieniu trzeciego koła względem rozrządu i wału i problemami z pracą silnika, odcięciem na 4,5tyś, co u mnie też występowało.
9. Ustawiłem koła w sposób następujący:
- koło zębate wałka rozrządu - kreska między znakami OT na strzałkę na obudowie z podpisem OT,
- koło pasowe wału - nacięcie na kole na strzałkę na plastikowej obudowie rozrządu.
- koło zębate wałka pośredniego - tu były dwie propozycje z forum, albo ustawić palec rozdzielacza na nacięcie, albo kropkę z koła na równi z nacięciem koła zębatego. Wybrałem opcję pierwszą, udało się idealnie zgrać palec z resztą kół. Sprawdziłem potem kropkę koła wałka pośredniego względem nacięcia na kole pasowym i również było dokładnie w osi.
10. Poskładałem wszystko i zrobiłem 6 obrotów wałem ręcznie, za każdym razem sprawdzając znaki na kołach. Było idealnie.
11. Próba odpalenia...kręci ale nie odpala...

Vagcom widzi że silnik kręci; bloki 1 i 2 w grupie 007 ustawiają się na wartość odpowiednio 60 i 8 (tu się ucieszyłem że przynajmniej to działa).
Podpowiedzcie proszę co mogę jeszcze sprawdzić.
I jeszcze chciałbym zapytać, czy dobrze doczytałem z kolejnością zapłonów:
jest 1-3-4-2, jak ustawie koło wałka rozrządu na kreskę między OT to palec rozdzielacza ma wskazywać 1 cylinder, i tam mam wpiąć przewód zapłonowy 1 cylindra?