Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [golf mk4] Kolektor GTB2260VK i wydech kilka pytan
PostWysłany: Nie 21 Sie, 2011 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Sob 22 Gru, 2007
Posty: 5
jako ze na vwgolf.pl nikt mi chyba nie wie jak pomóc pisze ten sam temat:

Nasze piekne lato tego roku sie konczy a zarazem i turbina w moim klekocie sie konczy postanowiłem ze trzeba zmienić na cos wydajniejszego na przyszły sezon.

Planuje montaz GTB2260VK z 3.0 TDI i teraz mam kilka pytan do osób siedzących bardziej w temacie.
1. Jaki lepiej KOLEKTOR pod tą suszare od 1.6TD i kombinacja z flanszami pod nią czy jakis CUSTOM?
2. Co do samego customa jak go najlepiej wykonac itd. czy wszystkie 4 kanały lepiej zrobić po równej dlugość?Tak jak na tym foto:

Image

Czy tego typu:

Image

Jakiej średnicy najlepiej rurki wybrac? (bo przychylam sie bardziej do tej opcji o poczytaniu o Kolektorze z 1.6 i odkrecających sie srubach we flanszach itd).

3. czy turbo juz po osadzeniu musi być pod jakimś konkretnym kątem(chodzi mi tu o spływ oleju czy trzeba kurczowo trzymać sie tego aby turbo bylo w pozycji jak w oryginale)

4. Kwestia samego sterowania to bedzie przerobienie tego na gruche co by elektroniki zbednej nie dodawac takze myśle tutaj problemu większego nie powinno być?!

5. Czy ktos moze ma i mógłby użyczyć wymiary flanszy pod gtb22 do kolektora, rozstaw przyłączen do samego słupka, i wymiar flanszy pod wydech?
6. Co do samego wydechu planuje zrobić 2,5 cala na jednym tłumiku czy lepiej dac 2,75?

Z góry dzieki za pomoc i prosze o nie pisanie pierdół typu daj se spokój daj do kogos kto to robil itd. bo chce to zrobić w miare samodzielnie co do strojenia tego juz po modach to wiem do kogo sie udam. Bo na tym sie nie znam a mechanika jest do ogarnięcia, jak ma sie dwie ręce.


AUTO GOLF MK IV 1.9TDI SERIA 115 PS
-FMIC
-TURBO OD ARL
-WTRYSKI AL
-KOMPLETNY DOLOT OD ARL

AUTO NA SPRAWNEJ TURBINIE OK 190 PS TERAZ MNIEJ




Proszę zapoznać się z regulaminem i używać przedrostków !
Kuman


Ostatnio edytowany przez fasd, Nie 21 Sie, 2011, edytowano w sumie 1 raz

Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all vw] Kolektor GTB2260VK i wydech kilka pytan
PostWysłany: Nie 21 Sie, 2011 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Lip, 2007
Posty: 2095
Skąd: Gummersbach / Głogów
Gadu-Gadu: 1236083
Auto: MK4 R32@3.6 FSI
Allroad @ 1.9 TDI PD+
fasd napisał(a):
i prosze o nie pisanie pierdół typu daj se spokój daj do kogos kto to robil itd. bo chce to zrobić w miare samodzielnie co do strojenia tego juz po modach to wiem do kogo sie udam. Bo na tym sie nie znam a mechanika jest do ogarnięcia, jak ma sie dwie ręce.


A ja proszę sprecyzowanie swojego posta bo nie napisałeś nic kompletne o aucie, silniku i jego setupie !
Oczekujesz konkretnych wypowiedzi to opisz porządnie wszystko - wróżkami nie jesteśmy.



_________________
Golf MK4 R32@R36 by Kuman
Offline
 Profil    1236083
 
 Temat postu: Re: [all vw] Kolektor GTB2260VK i wydech kilka pytan
PostWysłany: Nie 21 Sie, 2011 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Sob 22 Gru, 2007
Posty: 5
Kuman napisał(a):
fasd napisał(a):
i prosze o nie pisanie pierdół typu daj se spokój daj do kogos kto to robil itd. bo chce to zrobić w miare samodzielnie co do strojenia tego juz po modach to wiem do kogo sie udam. Bo na tym sie nie znam a mechanika jest do ogarnięcia, jak ma sie dwie ręce.


A ja proszę sprecyzowanie swojego posta bo nie napisałeś nic kompletne o aucie, silniku i jego setupie !
Oczekujesz konkretnych wypowiedzi to opisz porządnie wszystko - wróżkami nie jesteśmy.



poprawiony :) tak po za tym to akurat raczej nie wnosi co ja mam w silniku itp. chodzi o to ze co i jak zrobić aby kolektor był dobrze zrobiony. I jeszcze kazdy ogarniety w temacie chyba wie ze GTB2260 bedzie pakowane do diesla :) i napewno nie bedzie to fiat czy inny pojazd gdyz jak sama nazwa wskazuje forum.VWzone.pl :) koniec OT czekam na konkretne odpowiedzi :) :ok: piwko


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk4] Kolektor GTB2260VK i wydech kilka pytan
PostWysłany: Nie 21 Sie, 2011 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
z kolektorem od 1.6td jest mniej roboty i taniej bo nalezy tylko flansze pod turbo przyspawac/przykrecic a z kolektorem rurowym to juz jest duzo roboty. rozbic flansze pod turbo i glowice i pozniej pasowanie spawanie i ciecie. duzo tez zalezy od czego sie turbo kupi bo sa rozne mocowania turba i czasami trzeba obrocic strone zimna zeby wylot byl w dobrym miejscu. po wyrzuceniu elektronicznego sterowania lopatek zastosowaniu gruchy trzeba tylko pozniej dobrze wyregulowac sztange ale przy strojeniu mozna wszystko ladnie ogarnac


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [golf mk4] Kolektor GTB2260VK i wydech kilka pytan
PostWysłany: Sob 27 Sie, 2011 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Sob 22 Gru, 2007
Posty: 5
turpik napisał(a):
z kolektorem od 1.6td jest mniej roboty i taniej bo nalezy tylko flansze pod turbo przyspawac/przykrecic a z kolektorem rurowym to juz jest duzo roboty. rozbic flansze pod turbo i glowice i pozniej pasowanie spawanie i ciecie. duzo tez zalezy od czego sie turbo kupi bo sa rozne mocowania turba i czasami trzeba obrocic strone zimna zeby wylot byl w dobrym miejscu. po wyrzuceniu elektronicznego sterowania lopatek zastosowaniu gruchy trzeba tylko pozniej dobrze wyregulowac sztange ale przy strojeniu mozna wszystko ladnie ogarnac



hmm... tylko ze jednak chyba kolektor customwy bedzie mial lepsze rozprowadzenia powietrza?!
dalej potrzebuje wymiarów flansz gtb moze móglby mi ktos pomóc?


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk4] Kolektor GTB2260VK i wydech kilka pytan
PostWysłany: Nie 11 Wrz, 2011 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 15 Sty, 2008
Posty: 98
Skąd: Elbląg
Gadu-Gadu: 0
Auto: Corrado tdi bigT big PD nitro metanol 340+ / Corrado s3 300+/ Seat leon Cupra RTdi 240+
Ja może coś pomogę bo już 4 lata walczę z tdi

na samym początku projektowania mocnego tdika musisz się zastanowić

ile ma być koni docelowo oraz jak samochód ma być użytkowany 1/4 mili miasto trasa

jesli z tego co czytałem ma byc grubo to tylko i wyłącznie gt2260v z bmw x5

sprężarka z 3.0 tdi szybko się skończy

co do kolektora rurowego wszystko zależy od wykonania kolektor musi byc dobrze pospawany wygrzany na końcu flansze splanowane oraz najważniejsze jest zrobienie dobrych podpórek trzymających zestaw
turbo kolektor żeby nic nie pękało i żeby turbina i wydech nie wisiały na samym kolektorze bo pęknie

co do kolektora z 1.6td on nie jest dobrym rozwiązaniem (choć sam taki mam ) jedynym jego plusem jest to ze jest tani żeliwny i nie pęka


minusy są takie ze montujesz turbo u góry blisko kolektora dolotowego i trzeba zadbać o dobra izolacje części gorącej ponieważ na grubość palca masz muszle wydechowa i przy egt dochodzącym do 900 jest nie wesoło oraz bez obrobionej głowicy kolektor wydechowy ma większa średnicę niż otwór w głowicy i spaliny z mniejszej dziury w większa hamują i zaburzają przepływ co za tym idzie lag jest większy

jeśli duże turbo i miasto to bez wałka rozrządu będzie użytkowanie bardzo uciążliwe i denerwujące z racji dość sporego laga


po przekroczeniu 400 nm bliżej 500nm możesz pożegnać się z drogowymi oponami :-D jesli auto jest oska na mokrym mozna czasami przy 200 wrzucić 6 bieg i jeszcze będzie chodził po drodze :P

potem sprzęgło tez się szybko podda i trzeba będzie spieka albo jakiegoś wzmocnionego organika

przy mocno wysilonym dizlu można zapomnieć już o przelotach v maksem na autosradach bo duze egt zabija pompki

przy montażu dużych pompek jak chcesz od 250 w gore trzeba pomyśleć o metanolu

potem już tylko nitro ;) i tytanowe wirniki to gt22
:cfaniak:


no i najważniejsze tez kto będzie stroi ja już na strojeniu jeden silnik zostawiłem ze swojego doświadczenia polecam rogala i MR motors oni wystroili i jeździ :-D

u mnie 2 lata temu wyglądało to tak
Image

Image


Image


teraz tak :)

Image

Image

Image

Image



jak będą pytania zapraszam na pw mam nadzieje ze mogłem pomoc


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 6 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 1 gość


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe