Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Corrado] Termostat w VR6
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Witam.

Zakupiłem termostat do silnika VR6 i po powrocie do domu zobaczyłem napis oznaczający że otwiera się on w temperaturze 87°C. We wszystkich źródłach jakie znalazłem podane jest że do tego silnika powinien być termostat otwierający się w temperaturze 80°C. I właśnie nie wiem czy jutro jechać i odmieniać czy wstawić ten co kupiłem. Co stanie się gdy włożę ten otwierający się przy 87°C?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 440
Skąd: Częstochowa
nic



_________________
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
To dlaczego fabryka podaje że powinien siedzieć otwierający sie w 80°C? Nie będą się jakieś cuda działy z temperaturą gdy założę ten 87°C? Boję się żeby kiedyś podczas upałów stojąc gdzieś w korku nie przegrzać silnika :$



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 440
Skąd: Częstochowa
A czemu kupowales termostat ?



_________________
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Bo pykając na wolnych obrotach przez dłuższy czas potrafi nieco za mocno podskoczyć temperatura a na trasie za to strasznie wychładza silnik. Obstawiam że to wina termostatu.



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 440
Skąd: Częstochowa
B_O_N_K napisał(a):
Bo pykając na wolnych obrotach przez dłuższy czas potrafi nieco za mocno podskoczyć temperatura a na trasie za to strasznie wychładza silnik. Obstawiam że to wina termostatu.


To sie wyklucza bo jak bylby na duzym obiegu to caly czas mialbys niska temperature.
A zalacza sie wentylator??
Jaka masz temperature oleju??



_________________
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Z tego co pamiętam to olej na trasie w okolicach 70°C, stojąc w korkach wzrastał do 100-kilkunastu nawet pod 120°C. Wszystko mam w °F więc trudno mi było zapamiętać dokładnie w tych jednostkach.

A gdyby termostat był tylko trochę przetwarty - czy nie byłoby takich właśnie objawów?

Na razie planuję wymienić termostat i zobaczyć co będzie się działo. Jak coś to będę szukał innej przyczyny. Tylko właśnie nie wiem czy mogę bez problemu założyć ten otwierający się w 87°C czy zawracać dupę sprzedawcy i odmieniać na 80 stopniowy.

[ Dodano: Czw 22 Lis, 2007 ]
PS: wentylatory włączają się obydwa.



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 440
Skąd: Częstochowa
W serii olej powinien byc w granicach 88-98 caly czas.
Wentylatory masz dwa czy jeden z dwoma wiatrakami??Bo powinny byc dwie predkosci.
Ja mialem 120 jak mi sie wiatrakow nie podlaczyli.
Na zime to dobry bo dobrze bedzie sie dogrzewal ;)


Ostatnio edytowany przez VR6, Czw 22 Lis, 2007, edytowano w sumie 1 raz


_________________
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Mam dwa wiatraki. Przypuszczam że to coś nie halo z termostatem bo gdyby była to np uszczelka pod głowicą to myślę że grzałby się cały czas a przy okazji wywalałoby płyn chłodzący. W przyszłym tygodniu mam nadzieję że znajdę chwilę czasu, wymienię termostat i zobaczymy.

A co do temperatury otwarcia termostatu to jednak skoczę jutro po pracy do sklepu i spróbuję go odmienić. Mam nadzieję że nie będzie problemu.



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 440
Skąd: Częstochowa
Jak odkrecisz korek od zbiorniczka wyrownawczego to nawet przy dobrej glowicy wywali Ci jak sie nagrzeje :D



_________________
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
To wiem - normalny objaw i to nie tylko w VR6 ;) Chodziło mi o to że jak miałem padniętą uszczelkę pod głowicą w Golfie to wywalało płyn spod każdego króćca spod jakiego tylko mogło, nawet spod zakręconego korka od zbiorniczka - przedmuchy do układu chłodzenia powodowały zbyt wysokie ciśnienie i stąd takie cuda mi się działy :$



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 440
Skąd: Częstochowa
zaloz ten co masz jezeli stary byl padniety to tylko sie polepszy a termostat pare zlotych kosztuje :D



_________________
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Lis, 2007 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
No niby tak ale jeśli ma być w oryginale ten na 80°C to taki założę. No chyba że sprzedawca będzie mi robił jakieś problemy to już trudno - wtedy wstawię na 87°C i obadamy co się będzie działo. Troszkę się boję że te 87°C może być nieco za wiele w upalne dni w ewentualnych korkach :$



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 13 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe