VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk2] Rozpórka kielichów GTI 8V https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=23356 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | igor [ Nie 17 Cze, 2007 ] |
Temat postu: | [mk2] Rozpórka kielichów GTI 8V |
Mam kilka pytań związanych z rozpórką przednią w mk II: - zasadniczy pytanie STALOWA, czy ALU??? - stała, czy z regulacją??? |
Autor: | zajacGT [ Pon 18 Cze, 2007 ] |
Temat postu: | |
najlepsza stalowa bez regulacji -tak mowia- alu jest za miekka ponoc |
Autor: | igor [ Pon 18 Cze, 2007 ] |
Temat postu: | |
Nie ma problemów przy zakładaniu stalowej, bez regulacji jeżeli samochód jezdził kilka lat na sportowym zawieszeniu bez rozpórki??? |
Autor: | krupi [ Pon 18 Cze, 2007 ] |
Temat postu: | |
Patrząc na naszych zachodnich sąsiadów, to alu bez regulacji ![]() Najśmieszniejsze jest jednak to, że wiele ich ostro zglebionych aut jeździ w ogóle bez rozpórki ![]() Nie jest też tak, że alu pognie się od razu a stalowa nie. Jeśli kupujesz dobrej firmy to rozpórka jest sprawdzana wytrzymałościowo. Poza tym wiadomo, że alu pełni również funkcję estetyczną. P.S. Regulacja (tzw. śruba rzymska) przydaje się właśnie przy zakładaniu, jednak nie powinno być problemów przy zakładaniu stałej, choć najlepiej byłoby przymierzyć. |
Autor: | Kevin [ Czw 28 Cze, 2007 ] |
Temat postu: | |
krupi napisał(a): Patrząc na naszych zachodnich sąsiadów, to alu bez regulacji
![]() Najśmieszniejsze jest jednak to, że wiele ich ostro zglebionych aut jeździ w ogóle bez rozpórki ![]() Nie jest też tak, że alu pognie się od razu a stalowa nie. Jeśli kupujesz dobrej firmy to rozpórka jest sprawdzana wytrzymałościowo. Poza tym wiadomo, że alu pełni również funkcję estetyczną. P.S. Regulacja (tzw. śruba rzymska) przydaje się właśnie przy zakładaniu, jednak nie powinno być problemów przy zakładaniu stałej, choć najlepiej byłoby przymierzyć. ta na naszych sasiadów ktorzy tak naprawde wkładaja aluminiowe rozpórki tylko dla dopieszczenia celan looka pod maska... taka rozporka moze i w jakims stopniu spełnia swoje zadanie ale nie do konca... zalezy co chcesz osiagnac i czego oczekujesz od rozporki... ja zawsze bede powtarzał (gdyż rozpory uratowały miu dupsko w dwójce) ze tylko stalowa i bez regulacji... podejzewam ze alu z regulacja sytuacja ze man była by inna regulacja... powiedzcie mi po co tam ma byc regulacja... ta rozporka wczesniej czy pozniej od vibracji obciazen szczegolnie przy aluminiowej zacnzie tam pracować i sie wyrabiac a co za tym idzie nie bedzie spełniac swojego zadania... igor, nie ma zadnego problemu chyba ze masz auto ktore zostawia 4 slady za sobą... te rozporki z regulacją sa o tyle problemowa ze trzeba podniesc przednia os do gory by ja załozyc odpowiednio... ja ostatnio załozyłem stalowa bez regulacji Supersporta na przod do swojej trojki i od razu czuc Sztywność ![]() tak iwec moje zdanie jest takie: STALOWA BEZ REGULACJI jesli chcesz by spełniala funkcje swoja czyli rozpierania i usztywniania budy przy sportowym zawieszeniu czeka jeszcze dolna rozpóra i poszukuje tylnej jeszcze dla kompletu! polecam tez tylną dolna mozna sobie odpuscic jesli na prawde macie niskie auta i boicie sie o co zachaczyc... choc i specjalnie wyprofilowane rozporki producenci robią z ktorymi zminimalizowane jest ryzyko uderzenia o cos... ja osobiscie w dwojce mialem zawias 80/80 i dolną i było si!!! tylko trzeba uwazac jaka sie kupuje bo niektore sa źle skonstruowane i biegna od razu pod skrzynia i sobie ona na nierownosciach wali o rozpore, a dzwieki stamtad dochodzace nie sa miłe podczas jazdy |
Autor: | Rapix [ Czw 19 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
Hej zastanawiam sie nad zakupem do swojego golfa z tym że chce i przednia i tylnią?! O ile z tylnia nie ma problemu znalazłem taka za 150zł.?! To juz z przednia jest problem zeby znalesc bez regulacji itp. co myslicie o tych rozpórkach inxx regulowanych? opłaca sie ja kupowac czy lepiej sobie darować i szukać dalej?! Kolejne pytanie co tak na prawde daje ta rozpóra? Usztywnia karoserie która pracuje dzieki czemu auto lepiej sie trzyma na zakretach, po za tym przestaja trzeszczec plastki? (co mnie bardzo drazni jak kupiłem auto było fajnie cicho, po 30tys km na glebie i kołach 16 niestety juz tak fajnie nie jest czy to ucichnie po włożeniu rozpórek?) cos jeszcze daje taka rozpórka? i czy warto tak naprawde kupować 2 czy wystarczy jedna? I odnośnie montazu czy trzeba podnieść auto jak sie zakłada rozpórke? Jak tylnia to równiez podnosimy? nie miałem jeszcze nigdy rozpórki i prawde mówiac za wiele nie wiem co widać po pytaniach... z góry dzieki za pomoc pozdrawiam |
Autor: | Kevin [ Czw 19 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
Rapix napisał(a): Hej zastanawiam sie nad zakupem do swojego golfa z tym że chce i przednia i tylnią?! O ile z tylnia nie ma problemu znalazłem taka za 150zł.?! To juz z przednia jest problem zeby znalesc bez regulacji itp. co myslicie o tych rozpórkach inxx regulowanych? opłaca sie ja kupowac czy lepiej sobie darować i szukać dalej?! Kolejne pytanie co tak na prawde daje ta rozpóra? Usztywnia karoserie która pracuje dzieki czemu auto lepiej sie trzyma na zakretach, po za tym przestaja trzeszczec plastki? (co mnie bardzo drazni jak kupiłem auto było fajnie cicho, po 30tys km na glebie i kołach 16 niestety juz tak fajnie nie jest czy to ucichnie po włożeniu rozpórek?) cos jeszcze daje taka rozpórka? i czy warto tak naprawde kupować 2 czy wystarczy jedna?
I odnośnie montazu czy trzeba podnieść auto jak sie zakłada rozpórke? Jak tylnia to równiez podnosimy? nie miałem jeszcze nigdy rozpórki i prawde mówiac za wiele nie wiem co widać po pytaniach... z góry dzieki za pomoc pozdrawiam no z przednia jets problem by znaleźć odpowiednią. najlepiej czekać i dziennie sprawdzac allegro czasem zdarzaja sie zestawy np jak ja ustrzeliłem zestawik supersporta przod góra i doł za 150zł i w dodatku nowy. najlepiej według mnie i wielu osob ktore znam to rozpórka stalowa bez regulacji ją nie trzeba zakładać na podniesionym aucie... własnie te regulowane ktore sa raz ze regulowane i pracuje rozporka na rzymskiej śrubie a dwa ze wlasnie kłopot jest z montażem i nigdy nie wiemy jak naprawde tą śrube ustawić ...wiec rada jest jedna STALOWA BEZ REGULACJII co do inxxa h,mmm jesli robi rozporki tka jak lifty do maski to ja dziekuje... to rozporka ktora jest do upeikszenia maski a nie do tego do czego am byc czyli rozpierania i usztywniania, co prawda jakies tam własciwości ma ale co stal to stal co do plastików to faktycznie trzeszczenie ustaje... ale nie do absolutnego konca... jelsi myslissz ze nastanie cisza to zapomnij... mialem w dwójce komplet rozporek przod gora i doł i tył i jak wiemy to najwiekszy mankament z trzeszczeniem tylnej półki itp... i co moge powiedziec to faktycznie trzeszczenie radykalnie zmniejszyło sie ![]() rozpórka ogolnie usztywnia przednią oś kielichy mcpersonów nie pracuja tak bardzo tak jak tył auto staje sie duuzo sztywniejsze... o tyle na prostej drodze da sie to poczuc ze auto jest sztywne o tyle na zakretach takich fajnych łukahc np przy 100km/h poczujesz to... auto napewno zdecydowanie pewniej sie prowadzi... no i najwazniejsze ze przy twardym zawiasie takie cos powinni dodawac rozpory gratis ![]() jeszcze jakies pytania? ![]() |
Autor: | Rapix [ Czw 19 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
Jednak udało mi sie znaleść przednia bez regulacji: Tylko nie wiem czy to nie aluminiowa? http://www.darstuning.com.pl/document.php?id=313 i czy warto za te pieniadze? czyli jak bym montował przednia i tylnia bez regulacji oczywiście to nie musze podnosić auta tak? |
Autor: | Kevin [ Czw 19 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
rozporka niestety jest aluminiowa... i oczywiscie nie musisz podnosic auta |
Autor: | Rapix [ Pią 20 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
Pytanie warto taka aluminiowo czy darować sobie? |
Autor: | Kevin [ Pią 20 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
Rapix napisał(a): Pytanie warto taka aluminiowo czy darować sobie?
ja bym to olal |
Autor: | Rapix [ Pią 20 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
Myslisz że ta alu moze się po giąć? |
Autor: | Burza Jr [ Pią 20 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
Alu jest corpawda miękka ale usztywnia na tyle dobrze że podczas wypadku lub puknięcia poddaje sie na tyle żeby nie popchać 2 dzwona i przestawić całe auto w kształt banana ![]() |
Autor: | Rapix [ Pią 20 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
Ale juz nie mówmy o wypadku tylko o usztywnieniu auta to jazdy po zakretach itp. czy wystarczy alu? czy jednak szukac stalowej....? |
Autor: | foxy82 [ Pią 20 Lip, 2007 ] |
Temat postu: | |
Nie wiem ile w tym prawdy ale na necie można znaleźć coś takiego: http://www.motofakty.pl/artykul/rozpork ... zenia.html Sam mam w mk2 rozpórki Inxx`a i na pewno nie powiem że trzeszczenia nie ma. Jest jak pisał Kevin w okolicach tylnej półki oraz czasem deska trzeszczy ![]() |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |