VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all VW]Jaka maszyna polerska??
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=36388
Strona 1 z 1

Autor:  Pro rider [ Sob 31 Sty, 2009 ]
Temat postu:  [all VW]Jaka maszyna polerska??

Witam, od pewnego czasu szykuje się z zamiarem kupna maszyny polerskiej w związku z czym mam pytanie: Na co zwrócić szczegółną uwagę?? na obroty (jaki zakres obrotów)?? firmę??

Autor:  pablo86 [ Sob 31 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Moim zdaniem musi miec regulowane obroty jesli nie bedzie to przepolerujesz w niektorych miejscach tam gdzie trzeba było zwolnic kanty tylnia klapa np no a firm nie znam za bardzo pozdro

Autor:  turpik [ Nie 01 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Witam
jezeli chcesz sie zajac tym zawodowo to dobra polerka to od 1000zl wzwyz a jak co jakis czas przepolerowac auto sobie i znajomemu to moze byc prosta polerka z np tesco albo marketu budowlanego za 100 pare zl. Ewentualnie moze byc to fleks z regulowanymi obrotami do tego tarcza z welny owczej lub gabki. Obroty powinny oscylowac ok 3000 obrotow zalezy od producenta.

PozdraVWiam

Autor:  mar [ Nie 08 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Myślę ze tak jak kolega turpik, napisał, że skoro to ma być do użytku domowego to wystarczy Ci taka za 100zł byle miała regulację obrotów - myślę, że to najważniejsza sprawa. Sam taką kupiłem (firmy nie pamiętam) i jestem zadowolony. Częściej niż 3-4 razy w roku i tak jej nie używam więc nie ma co dawać za to fortuny :)

Autor:  MaRiiOoOo [ Pią 13 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

ja używam aktualnie polerke firmy "ferm" i jestem zadowolony kosztowała 99zł :)
pozdro

Autor:  Pro rider [ Pią 13 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Decyzja zapadła-Meguiar's G220

Autor:  MaRiiOoOo [ Pią 13 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Pro rider, dobry wybór też dobra polerka :)

Autor:  piters [ Śro 04 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

fachowcy robią takimi maszynami:
http://allegro.pl/item565214298_kupczyk ... yczna.html
są droższe i tańsze, do tego wydajna sprężarka, sam taką maszyną robię i jest oki, nie boisz sie ze cie prad popieści itd.
do tego kupujesz gąbkę białą lub czerwoną, biała twardsza i lepiej drze, a czerwona na wykończenie, do tego pasta 3M lub G3, no i oczywiście na pół mokro.

Autor:  duzy_przemo [ Sob 07 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

piters napisał(a):
fachowcy robią takimi maszynami:
http://allegro.pl/item565214298_kupczyk ... yczna.html
są droższe i tańsze, do tego wydajna sprężarka, sam taką maszyną robię i jest oki, nie boisz sie ze cie prad popieści itd.
do tego kupujesz gąbkę białą lub czerwoną, biała twardsza i lepiej drze, a czerwona na wykończenie, do tego pasta 3M lub G3, no i oczywiście na pół mokro.


Przykro mi kolego ale większość zakładów lakierniczych i zajmujących się kosmetyką samochodową, pracuje narzędziami elektrycznymi. A to z uwagi na to iż przy polerowaniu bardzo ważna jest regulacja obrotów. np. w sytuacji gdy lakier się przegrzewa należy zredukować obroty lub gdy polerujesz na rantach krawędziach łatwo się przetrzeć. A jak to zrobisz przy polerce pneumatycznej ? Większość z nich nie ma takiej regulacji. A obroty sięgają 2500-2700 obr/min, lecz w przypadku tanich narzędzi i tak jest to trudne do osiągnięcia, po prostu są bardzo słabe.

Kupując polerkę należy zwrócić uwagę na kilka jej cech.
1. Regulacja obrotów optymalnie 800-2500 obr/min
2. Moc silnika min 1200W
3. Boczny uchwyt, przy pracy z pastą ścierną sprzęt potrafi skakać i łatwiej go opanować.
4. Długość przewodu zasilającego.
5. Mocowanie tarczy polerskiej - przy polerkach elektrycznych jest to M14.
6. Waga - im cięższa tym po kilku godzinach polerowania będziemy to bardziej czuli :D
7. Rozmiar tarcz polerskich z jakimi może pracować ten sprzęt. Najczęściej gąbki polerkie średnica 150 mm, futra polerskie 180mm.

Do pracy od czasu do czasu starczy sprzęt nawet i za 100 pln.

Powodzenia.

Autor:  piters [ Nie 08 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

duzy_przemo napisał(a):
Przykro mi kolego ale większość zakładów lakierniczych i zajmujących się kosmetyką samochodową, pracuje narzędziami elektrycznymi. A to z uwagi na to iż przy polerowaniu bardzo ważna jest regulacja obrotów. np. w sytuacji gdy lakier się przegrzewa należy zredukować obroty lub gdy polerujesz na rantach krawędziach łatwo się przetrzeć. A jak to zrobisz przy polerce pneumatycznej ? Większość z nich nie ma takiej regulacji. A obroty sięgają 2500-2700 obr/min, lecz w przypadku tanich narzędzi i tak jest to trudne do osiągnięcia, po prostu są bardzo słabe.


nie kolego nie zgodze się z toba, jak się umi polerować to nie ma takiej opcji że przegrzejesz lakier lub poprzecierasz na krawędziach.
nie widze problemu regulacji obrotów reduktorem co i tak nie ma potrzeby.

mam pytanie do ciebie polerowałeś kiedy pneumatykiem z gąbką????, nie przejmujesz sie że to nie jest elektronarzędzie, robisz na pół mokro co sie idealnie wyciaga połysk.

uwierz mi ale w większosci widziałem pneumatyki, elektrycznymi to staszek w szopie poleruje, bez urazy, może tez elektrycznej używasz, bo nie twierdze że sia nie da taką robić, ale pneumatyk jest bezpieczniejszy i wygodniejszy, przynajmniej dla mnie, chyba ze nie masz wydajnej sprężarki.

Autor:  duzy_przemo [ Nie 08 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

piters, Pracuje w branży 10 lat od jakiś 4 jestem dystrybutorem Chicago Pneumatic w Polsce. Trochę warsztatów w swej karierze widziałem.

Racja, większość producentów poleca technologię na pół mokro. Jednak wielu producentów przechodzi "na sucho" np 3M wypuścił serie past do pracy na sucho (min.fast cut plus).
Zresztą polerując na mokro nie moczysz całego narzędzia a lekko zwilżasz powierzchnię i gąbkę vel futro.

Każdy lubi to co lubi. Jeżeli tobie się dobrze pracuje na pneum to ok.
Jednak dla większości ludzi z tego forum, jest to zły pomysł.
Dlatego że do polerki pneu. jest potrzebna super wydajna sprężarka.
Średnie zużycie powietrza dla tego typu narzędzi to od 360 do 500 l/min.
Koszt sprężarki, która spełni te wymagania jest dość spory.

Resumując dla większości ludzi z forum polerka elektryczna będzie lepszym i mniej problematycznym wyborem.

piss :D

Autor:  piters [ Pon 09 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

duzy_przemo napisał(a):
Resumując dla większości ludzi z forum polerka elektryczna będzie lepszym i mniej problematycznym wyborem.

w tym przypadku mozę i tak, to szkoda kasy kupować polerkę, lepiej dać do lakiernika co 2-3 lata za 200pln zrobi polerkę i po kłopocie.

Autor:  y0p5 [ Śro 11 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

Ja osobiscie uzywam polerki elektrycznej za 100zl :) Słuzy na własne zapotrzebowanie, czasem sobie wypoleruje, czasem znajomym. Do tego produkty 3m i polerka wychodzi tak samo jak bym dał do warszztatu za 250zl :) I troche piniedzy sie zaoszczedzi i sobota jakos zleci. Polecam polerki elektryczne za 100zl :) Moja chodzi juz rok czasu, a wypolerowalem z 5 aut.

Autor:  marecki nl [ Sob 14 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

Ja również mam polerkę tanią. Służy mi już kilka lat,mój dziadek wykorzystał ją nawet do cięcia metalu. Ja osobiście spolerowałem kilka razy auto i dwa razy pożyczałem dla kumpli. Daje radę, więc chyba nie warto kupować tej za 1000zł i w góry jeśli ma być do użytku własnego.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/