VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk1] Jaką szlifierką matować lakier?? https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=32120 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gania [ Pią 22 Sie, 2008 ] |
Temat postu: | [mk1] Jaką szlifierką matować lakier?? |
Czy coś takiego nadaje sie do AMATORSKICH prac przy samochodzie tj matowanie lakieru polerowanie felg itp...TU |
Autor: | krupi [ Pią 22 Sie, 2008 ] |
Temat postu: | |
Jeśli chcesz takie narzędzie to spory wybór mają w Castoramie, ewentualnie Obi (no i doradzą, który sprzęt będzie trwały - ten z linka jest dyskusyjny). |
Autor: | gania [ Pią 22 Sie, 2008 ] |
Temat postu: | |
wiesz chodzi mi bardziej o zasade dzilania mam taka tylko bosch'a i chcialem tylko zapytac jak sie sprawdzi takie rozwiazanie...macie opinie jakies?? |
Autor: | piters [ Sob 23 Sie, 2008 ] |
Temat postu: | |
oscylacyjna, dobra do tarcia wstępnego szpachli, polecam reczna robote, a do matowienia lakieru to papier wodny i zasuwasz rączką, o polerce lakieru i felg mozesz zapomniec uzywajac taka maszyne. |
Autor: | hose_vw [ Nie 24 Sie, 2008 ] |
Temat postu: | |
oscylacyjna ewentualnie do szpachli i niczego innego..często w "niebitych" autkach widac jakies tam prążki na lakierze to znak firmowy szlifierki oscylacyjnej ![]() |
Autor: | Pablo_MK3_Cabri [ Nie 24 Sie, 2008 ] |
Temat postu: | |
tym to parkiet możesz szlifować.szpachel tylko klockiem zrobisz prosto,a do matowania tak jak piters napisał papierek i jazda z resztą na felgach to samo |
Autor: | gania [ Nie 24 Sie, 2008 ] |
Temat postu: | |
No i takich odpowiedzi oczekiwałem ![]() |
Autor: | duzy_przemo [ Wto 09 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
Do matowania lakieru służą szlifierki rotacyjno oscylacyjne, oscylacja (skok) powinien wynosić maks 2,5 mm, jeśli mamy szlifierkę o skoku np 5 mm konieczne jest założenie na tarczę przekładki zmiękczającej, która tłumi drgania. Przy naprawach blach lak aut osobowych używa się szlifierek z tarczą na krążki od 125mm do 150 mm. Matuje się nimi lakier, usuwa stary, szlifuje podkład i szpachel. W przypadku napraw miejscowych w systemie spot repair szlifierki mają tarcze 80 mm To co pokazałeś w linku służy do obróbki szpachli/ zdzierania starego lakieru na większych powierzchniach. Do polerowania służą polerki rotacyjne - lakier obroty maks 2500 obr/min - metale żelkot - do 5000 obr/min. Przy większych obrotach pojawią się tzw przypalenia, przegrzania. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |