VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[mk1] Jaką szlifierką matować lakier??
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=32120
Strona 1 z 1

Autor:  gania [ Pią 22 Sie, 2008 ]
Temat postu:  [mk1] Jaką szlifierką matować lakier??

Czy coś takiego nadaje sie do AMATORSKICH prac przy samochodzie tj matowanie lakieru polerowanie felg itp...TU

Autor:  krupi [ Pią 22 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

Jeśli chcesz takie narzędzie to spory wybór mają w Castoramie, ewentualnie Obi (no i doradzą, który sprzęt będzie trwały - ten z linka jest dyskusyjny).

Autor:  gania [ Pią 22 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

wiesz chodzi mi bardziej o zasade dzilania mam taka tylko bosch'a i chcialem tylko zapytac jak sie sprawdzi takie rozwiazanie...macie opinie jakies??

Autor:  piters [ Sob 23 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

oscylacyjna, dobra do tarcia wstępnego szpachli, polecam reczna robote, a do matowienia lakieru to papier wodny i zasuwasz rączką, o polerce lakieru i felg mozesz zapomniec uzywajac taka maszyne.

Autor:  hose_vw [ Nie 24 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

oscylacyjna ewentualnie do szpachli i niczego innego..często w "niebitych" autkach widac jakies tam prążki na lakierze to znak firmowy szlifierki oscylacyjnej niee

Autor:  Pablo_MK3_Cabri [ Nie 24 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

tym to parkiet możesz szlifować.szpachel tylko klockiem zrobisz prosto,a do matowania tak jak piters napisał papierek i jazda z resztą na felgach to samo

Autor:  gania [ Nie 24 Sie, 2008 ]
Temat postu: 

No i takich odpowiedzi oczekiwałem :D Bardzo wam wszystkim dziekuje za odpowiedzi...Pozdrawiam

Autor:  duzy_przemo [ Wto 09 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

Do matowania lakieru służą szlifierki rotacyjno oscylacyjne, oscylacja (skok) powinien wynosić maks 2,5 mm, jeśli mamy szlifierkę o skoku np 5 mm konieczne jest założenie na tarczę przekładki zmiękczającej, która tłumi drgania.

Przy naprawach blach lak aut osobowych używa się szlifierek z tarczą na krążki od 125mm do 150 mm. Matuje się nimi lakier, usuwa stary, szlifuje podkład i szpachel.
W przypadku napraw miejscowych w systemie spot repair szlifierki mają tarcze 80 mm

To co pokazałeś w linku służy do obróbki szpachli/ zdzierania starego lakieru na większych powierzchniach.


Do polerowania służą polerki rotacyjne
- lakier obroty maks 2500 obr/min
- metale żelkot - do 5000 obr/min.
Przy większych obrotach pojawią się tzw przypalenia, przegrzania.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/