VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[all VW] Lakier z Allegro? https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=30141 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bob.r [ Pią 16 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | [all VW] Lakier z Allegro? |
Co myslicie o kupowaniu lakieru przez alledrogo? Chodzi mi też o tego typa http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=3442968. Czy miał ktoś z nim do czynienia? Ceny ma zachęcające i pozytywów niemało. Proszę o opinie. |
Autor: | lakiernik [ Pią 16 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
witam,jak masz na mysli lakier profixa to juz mialem z tym do czynienia i powiem ci szczeze nie psujac opini temu panu z allegro to nie sa to lakiery pierwszej jakosci,dla kogos kto chce bardzo tanio polakierowac autko lub byc moze na handel to jest ok.,ale jak dla siebie to mysle ze warto by zakupic cos lepszego ![]() |
Autor: | bob.r [ Pią 16 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Pytań ciag dalszy. 1. Czy jest jakaś zasadnicza różnica (poza składem chemicznym i zapachem) między lakierami wodnymi a rozpuszczalnikowymi (których raczej juz nie kupię, przynajmniej legalnie). Chodzi mm głównie o różnice w zachowaniu podczas nakładania (podobno łatwiej łapie paprochy z powietrza), schnięcia poszczególnych warstw, czasu utwardzania itd? 2. Ile mniejwiecej trzeba bazy i klaru na malowanie takiej jetty wraz z komorą siilnika i bagażnikiem? |
Autor: | lakiernik [ Sob 17 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
bob.r, baza wodna rozni sie od tej na rozpuszczalniku tym ze jak sama nazwa mowi jest rozcieczana woda,nie taka z kranu naturalnie,ale specjalna,no i tez sam zapach jest zupelnie inny,nie taki ostry jak zwyklej bazy.Baza wodna schnie dluzej dlatego moze mowia ze latwiej lapie kurz(brod)a to akurat normalne ze skoro dluzej jest mokra tym wiecej syfkow wejdzie,do suszenia potrzeba powietrza i ciepla(komora lakiernicza)przy lakierowaniu np. jednego lub dwoch elemetow mozna uzyc do suszenia opalarki albo nawet palnika gazowego,czas schniecia to zalerzzy wlasnie od warunkow im wieksze przewiewy cieplego powietrza tym szybciej schnie,co do nakladania to praktycznie nic sie nie zmienilo,tyle tylko ze trzeba zaopatrzyc sie w pistolet do tego przystosowany no i weze powietrza o wiekszej srednicy,potrzeba wiecej AIR do tego cudactwa a pozatym musze powiedziec ze baza wodna po wyschnieciu nie jest taka szorstka jak zwykla,czyli gladko sie rozklada na lakierowanej powierzchni co daje lepszy efekt po przykryciu klarem,generalnie troche wiecej trzeba jej zuzyc na lakierowany elemet niz poprzedniej,gdyz daje sie do niej okolo 10% wody do rozcieczania,wiec nie wiele,na zmiane koloru musialbys liczyc gdzies 3-4 litry,zalezy od koloru ![]() Ogolnie baza wodna ma swoje plusy i minusy,jak dla mnie super sprawa,wiecej swiezego powietrza ![]() |
Autor: | bob.r [ Sob 17 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
1. Pistolet HVLP czy ten drugi? (zapomniałem nazwy) 2. Na te powiedzmy 4 l lakieru 2l bazy i 2l klaru? Kolor w zasadzie ten sam, ale będzie podkład więc można zakwalifikwać pod zmianę. |
Autor: | lakiernik [ Nie 18 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Osobiscie juz od kilku dobrych lat uzywam pistoletu marki sata ![]() ![]() Co do tego ile trzeba lakieru to 4l bazy i okolo 2,5 litra klaru SATAjet 3000 – Pokolenie przyszłości. Kornwestheim, styczeń 2006. Firma SATA ze swoim najnowszym produktem prezentuje całkiem nową generację wysoko wydajnych pistoletów SATAjet 3000. Aktualna seria wypiera sprawdzone modele SATAjet 2000 HVLP i SATAjet RP w klasie pistoletów do lakierowania nawierzchniowego. Opis produktu Lepsze, jest wrogiem dobrego. Dostosowywanie się do najnowszych generacji lakierowania widać również w technologii produkcji dysz. Zarówno w modelach pistoletów HVLP jak ich RP, jakość rozpylania została znacznie poprawiona dzięki zastosowaniu szeregu nowych rozwiązań. Jeszcze szerszy i drobniejszy strumień natrysku powodujący idealne rozpylenie materiału, przy jeszcze bardziej zredukowanych szumach, gwarantuje pewność wzorowego efektu końcowego. Również stopień nanoszenia materiału, w porównaniu do poprzednich modeli SATAjet 2000 HVLP i SATAjet RP został w znacznym stopniu poprawiony. Umożliwia to dalsze obniżanie kosztów w celu zoptymalizowania ekonomiczności w warsztatach lakierniczych. Oddziały techniczne czołowych producentów lakierów potwierdzają oficjalnymi pismami zalety nowych pistoletów SATAjet 3000 HVLP i SATAjet 3000 RP. Wtopiony w dłoń Korpus pistoletu oraz wszystkie elementy do regulacji pistoletu SATAjet 3000 zostały optymalnie dopasowane do geometrii dłoni – zaokrąglone krawędzie uchwytu i elementów do regulacji, w modnym stylu retro, oraz możliwość uruchomiania spustu dwoma a nawet trzema palcami, tworzą optymalne warunki dla precyzyjnego i bezwysiłkowego lakierowania. Zredukowana waga w porównaniu do poprzednich modeli, umożliwia pewniejsze prowadzenie pistoletu. Z błyszczącą tarczą ochronną w przyszłość. Coraz szersze zastosowanie lakierów wodnych oraz bezbarwnych wymaga również od pistoletów odpowiedniej wytrzymałości – cały korpus pistoletu wraz ze wszystkimi częściami składowymi a w szczególności tymi doprowadzającymi materiał, muszą być absolutnie odporne na korozję i bardzo wytrzymałe. W przedstawianej nowej serii pistoletów SATAjet 3000 korpus zabezpiecza warstwa chromu o wysokim połysku, oraz specjalna warstwa ochronna w kanale materiałowym – w połączeniu z dyszą materiałową i iglicą, wykonanymi ze stali nierdzewnej, osiągnięto idealną ochronę antykorozyjną. łatwiejsze mycie i serwis Obok potrzeby osiągania najlepszych wyników lakierowania i perfekcyjnej ergonomii problemem konstruktorów było również ulepszenie wielu detali, ułatwiających życie lakiernikowi. Dzięki temu wraz z nowymi modelami osiągnięto również sukces w zakresie uproszczenia czynności mycia i konserwacji. Nowością jest również wprowadzenie we wszystkich nowych modelach SATAjet 3000 systemu szybkiej wymiany dysz SATA Quick Change. Krótki gwint pozwala na wkręcenie i wykręcenie dyszy powietrznej, dokonując tylko 1,5 obrotu. Bardzo korzystnie prezentuje się również ułatwienie w obrębie plastikowego pierścienia uszczelniającego dyszę materiałową – przy użyciu specjalnego narzędzia można go teraz szybciej wyjąć w celu dokładnego umycia pistoletu. Wspomniana gładka powierzchnia chromowana korpusu pistoletu i innych części składowych umożliwia ich szybkie mycie, co niesie ze sobą oszczędność czasu i tym samym redukcję kosztów. Znany już system szybkiej wymiany zbiornika – QCC, przyczynia się również do prostego, bezproblemowego przemywania kanału materiałowego oraz szybkiej wymiany zbiornika. Cyfrowe oczko Do optymalnego ustawiania i kontroli ciśnienia natrysku służy, według życzenia, znane już i sprawdzone w pistoletach SATAjet 2000 HVLP i SATAjet RP urządzenie z wyświetlaczem cyfrowym. Wbudowane w uchwyt pistoletu i wyposażone w ulepszoną elektronikę, umożliwia ono w najwyższym stopniu osiąganie dokładności odcienia koloru, a tym samym najlepszych wyników lakierowania. Opcja dla indywidualistów Wygodna, bezstopniowa regulacja szerokości strumienia, dokonywana przy użyciu jednej ręki, występująca standardowo przy wszystkich pistoletach SATA ze zbiornikami grawitacyjnymi, dla wszystkich praworęcznych znana od dawna, teraz dzięki wprowadzeniu nowego modelu kieruje swoją ofertę w kierunku wzrastającej liczby lakierników leworęcznych. Specjalna przystawka pozwala w krótkim czasie z każdego pistoletu SATAjet 3000 HVLP i SATAjet 3000 RP stworzyć wersję dla leworęcznych, z dodatkową śrubą regulacyjną po prawej stronie pistoletu lakierniczego. Jedna nazwa – dwa systemy Zgodnie z mottem znanym zawodowi lakiernika „Dwie drogi – jeden cel” dwa niezależne warianty, spełniające normy VOC, pozwalają na dokonanie indywidualnego wyboru pistoletu. W zależności od materiału, sposobu pracy i dysponowanego ciśnienia powietrza, lakiernik może wybrać pomiędzy super oszczędnym – „zielonym”, a super szybkim „niebieskim”. Oba modele – „zielony” SATAjet 3000 HVLP - niskociśnieniowy i „niebieski” SATAjet 3000 RP, w wersji o zredukowanym ciśnieniu – spełniają surowe normy dotyczące ilości nanoszonego materiału na obiekt wynoszące wyraźnie ponad 65%. W celu łatwego optycznego rozróżnienia, wszystkie pistolety SATAjet 3000, w zależności od techniki natrysku, noszą oznaczone wspomnianymi kolorami pierścienie na dyszy powietrznej. |
Autor: | bob.r [ Nie 18 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Heh no zaje...fajny ten pistolet, tylko wydanie ok 1500PLN-ów jakoś sie nie kalkuluje w moim przypadku. Tak czy siak dzięki za odpowiedzi, punkcik się należy. Jak cos mi wpadnie do głowy to nadal będę dręczył ![]() |
Autor: | Bucus [ Pon 02 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
A czy może mi ktoś powiedzieć czy taki lakier nadaje się do pomalowania auta: http://moto.allegro.pl/item374016817_lakier_akrylowy_ral_3020_czerwien_i_9010_bialy.html Jak długo on wytrzyma, czy do niego jest jeszcze potrzebny jakiś utwardzacz (jaki polecacie)? |
Autor: | djbros [ Pon 02 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
ja sie nie znam, ale polecam lakiery novol, sikkens ostatnio pojawil sie value pro (lakier bezbarwny) juz pare fur bylo nim u mnie malowanych i powiem wam, ze kosa ![]() na lakierze nie ma co oszczedzac, bo szkoda zrobic fure wypasna, a lakier jakis noname i bedzie kupa... |
Autor: | bob.r [ Pon 09 Cze, 2008 ] |
Temat postu: | |
Wcześniej napisałem: Cytuj: . Pistolet HVLP czy ten drugi? (zapomniałem nazwy)
Ten drugi to LVLP czyli mniejsze zapotrzebowanie na powietrze. W sumie mam niezbyt wydajny kompresor ale chciałbym spiąć ze sobą 2 podobne kompresorki czyli wydajność też powinna wzrosnąć. Pytanie czy brać LVLP czy HVLP, dla kompresora powinno być odczuwalne zużycie między ~ 200l/min (LVLP) a ~400l/min (HVLP). Dochodzą jeszcze koszty - prostsze HVLP będzie chyba solidniejsze i pewniejsze niż bardziej skomplikowane LVLP - mowa o klasie budżetowej w granicach do 200 zł. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |