VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[all VW] pierwsze kroki do profesjonalnego odrestaurowania https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=24843 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | -== BROKER ==- [ Nie 16 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | [all VW] pierwsze kroki do profesjonalnego odrestaurowania |
witam mam mk1 i moje pytanko brzmi czy go piaskowac czy nie - mialem to zrobic lecz znajomy lakiernik odradzil mi ten pomysl - ja jednak chce aby cala moja praca była robiona profesjonalnie... wiec co zrobic bo przez piaskowanie oczyszcze cala karoserie nawet w najmniej dostepnych zakamarkach - a jesli juz wypiaskuje to czym najpierw pomalowac itd - jakie kolejne etapy przygotowania budy - nie interesuja mnie pólsrodki tylko to co najlepsze.... dzieki za pomoc i prosze o linki i podobne rzeczy.... |
Autor: | krzyh [ Nie 16 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
tylko piaskowanie - nic nie wytepi lepiej rdzy i innych takich niz silny strumien piasku a dodatkowo ujawni wszelkie slabe punkty samochodu,odrazu bedzie widac gdzie jest kiepska (cienka)blacha i bedzie odrazu wiadomo co do wymiany,nic nie zastapi piaskowania,pamietac tylko trzeba o tym zeby byla idealna pogoda - nawet najmniejsza wilgoc spowoduje wyjscie korozji (nawet nie widocznej a efekty szybko wyjda po malowaniu) - najlepiej niech odrazu pomaluja auto podkladem - niestety nie moge polecic zadnego gdzyz nie jestem lakiernikiem ale z tego co slyszalem to polecaja podklad epoksydowy , jest jeszcze jeden ale nie pamietam nawet nazwy |
Autor: | kolanek [ Pon 17 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
piaskowanie ma wady i zalety. zalety praktycznie wszystkie wymienil krzyh. wady to przede wszystkim zmniejszenie grubosci blachy, naruszenie oryginalnej powloki lakierniczej a co za tym idzie, jezeli nieumiejetnie zakonserwowane, mozna sie bedzie spodziewac korozji w bardzo krotkim czasie przez to ze od razu po wypiaskowaniu blacha zaczyna sie utleniac. jezeli oryginalny lakier jest w niezlym stanie to nie ma sensu go zdejmowac bo jezeli wytrzymal ponad 20 lat to wytrzyma jeszcze troche. po wypiaskowaniu najlepiej zakonserwowac blache srodkiem do konserwacji metalu, a potem dopiero malowac podkladem. bo wiadomo, w mk1 blacha nie byla cynkowana... |
Autor: | krzyh [ Pon 17 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
kolanek napisał(a): wady to przede wszystkim zmniejszenie grubosci blachy
to zalezy czym sie piaskuje - w obecnych czasach uzywa sie łupin orzechów - w zadnym stopniu nie uszkadza blachy a lakier i rdze jak najbardziej , sa tez inne srodki jak szklo,plastik i jeszcze pare innych,szanujace sie zaklady juz od dluzszego czasu juz nie uzywaja tradycyjnego piasku |
Autor: | -== BROKER ==- [ Wto 18 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
Witam dowiadywałem sie o to piaskowanie i dostałem taką odpowiedz: cena ok1800zł. Jeśli podkład ma być reaktywny plus 200zł duzo to czy nie ![]() ![]() a mam jeszcze pytanko do was gdzie moga piaskowac wlasnie tymi lupinami orzechow - tylko zeby piaskowali cale samochody bo gro osob ktore sie oglasza ma mozliwosc piaskowania tylko malych poszczegolnych rzeczy Najlepiej jesli warszaty byly by w woj łodzkim i warszawskim mieszkam pod Kutnem - centralna Polska |
Autor: | lucek [ Wto 18 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
-== BROKER ==- napisał(a): cena ok1800zł. Jeśli podkład ma być reaktywny plus 200zł
Za taką kasę to ja przyjadę do Ciebie po samochód, załatwię Ci piaskowanie, pomalowanie podkładem i jeszcze odwiozę ![]() ![]() ![]() za 500 zł możesz mieć to wszystko, naturalnie musisz majstra dopilnować, zeby byle jak roboty nie odwalił |
Autor: | lakiernik [ Śro 19 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
no wiec jak autko bedzie juz wypiaskowane;moja rada jest taka; firma U-pol 2 lata temu wprowadzila na rynek nowy srodek z przeznaczeniem na rynek amerykanski do samochodow 4&4pick up,mial on chronic czesc bagazowa(pake)przed rdza,uszkodzeniami mechanicznymi,wysokimi temperaturami,jest wodoodporny idzwiekochlonny,nosi on nazwe RAPTOR u nas dostepny raczej tylko na zamuwienie u dystrybutora U-pol.Raptor naklada sie takim samym pistoletem jak tradycyjny srodek do konserwacji(baranek)z ta tylko roznica,ze dodaje sie utwardzacza ![]() Przed nalozeniem tego srodka proponowalbym na gola blache ETCH PRIMER,czyli podklad na goly metal,rowniez firmy U-pol nie daje sie go za grubo,on ma za zadanie zabespieczyc izwiekszyc przyczepnosc pod RAPTOR,dostepny w spreju i litrowych puszkach. Raptor kosztuje okolo 80 euro za 4+1 a Etch za 450 ml okolo25 euro,nie jest to moze tanio,ale jak to zrobisz to zapomnij o rdzy. ![]() pozdrawiam |
Autor: | -== BROKER ==- [ Śro 19 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
A masz jakies namiary bo szukajac w necie znalazlem tylko kontakt do U POL-u ale w Londynie i w USA i ile tego mam zamawiac zeby do mk1 starczylo spokojnie |
Autor: | lakiernik [ Czw 20 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
nie znam zadnych numerow telefonow do przedstawicieli w polsce,ale znam goscia ktory pracowal dla U-pola w zeszlym roku,poprosze go o odswiezenie kontaktow i zobacze co sie da zrobic ![]() [ Dodano: Pią 21 Wrz, 2007 ] witam,udalo mi sie zdobyc nr. telefonu jest to prawdopodobnie filia w gdansku 583033178 |
Autor: | -== BROKER ==- [ Nie 23 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
witam wyszło na to ze sam kupuje pistolet do piaskowania sprezarke mam wiec coz ... :-))) moje pytanko brzmi czy korund bedzie odpowiedni do wypiaskowania golfika oczywiscie nie calego tylko miejsc trudno dostepnych ramy i spodu.... |
Autor: | Kevin [ Czw 04 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
lakiernik napisał(a): no wiec jak autko bedzie juz wypiaskowane;moja rada jest taka;
firma U-pol 2 lata temu wprowadzila na rynek nowy srodek z przeznaczeniem na rynek amerykanski do samochodow 4&4pick up,mial on chronic czesc bagazowa(pake)przed rdza,uszkodzeniami mechanicznymi,wysokimi temperaturami,jest wodoodporny idzwiekochlonny,nosi on nazwe RAPTOR u nas dostepny raczej tylko na zamuwienie u dystrybutora U-pol.Raptor naklada sie takim samym pistoletem jak tradycyjny srodek do konserwacji(baranek)z ta tylko roznica,ze dodaje sie utwardzacza ![]() Przed nalozeniem tego srodka proponowalbym na gola blache ETCH PRIMER,czyli podklad na goly metal,rowniez firmy U-pol nie daje sie go za grubo,on ma za zadanie zabespieczyc izwiekszyc przyczepnosc pod RAPTOR,dostepny w spreju i litrowych puszkach. Raptor kosztuje okolo 80 euro za 4+1 a Etch za 450 ml okolo25 euro,nie jest to moze tanio,ale jak to zrobisz to zapomnij o rdzy. ![]() pozdrawiam wow... po raz kolejny zadziwiasz.... widac ze znasz sie na rzeczy..... kolejna dobra porada |
Autor: | morganz [ Nie 05 Maj, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all VW] pierwsze kroki do profesjonalnego odrestaurowan |
Wybaczcie że odświeżam czyjś temat Wie ktoś przypadkiem gdzie w Polsce na dzień dzisiejszy idzie dostać owy baranek U-POL RAPTOR ? Choćby namiary na dystrybutorów. Bardzo mi na nim zależy |
Autor: | turpik [ Pon 06 Maj, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all VW] pierwsze kroki do profesjonalnego odrestaurowan |
napisz do uzytkowania duzy_przemo on sprzedaje raptora |
Autor: | bc30se [ Czw 23 Maj, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all VW] pierwsze kroki do profesjonalnego odrestaurowan |
Co byś nie robił jak będziesz jeździł w wilgoci, deszczu czy zimie to wszystko szlag trafi.... Nie zrobisz nigdy takiej konserwacji jak jest w oryginale.... przede wszystkim podkład przygotowanie blachy, wytrawianie itp w kąpielach, po drugie podkład nie natryskiwany na mokro tylko kładziony elektrolitycznie, nie chdozi tu o galwanizacje, ostatecznie środek ochrony podwozia.. poliuretan natryskiwany mechanicznie, jest super na mniej więcej okres gwarancji budy, później pęka wchodzi korozja.... dlaczego mk2 dłuzej wytrzymuje niz mk3? proste.. pobawcie się przy blacharce przy dwóch autach to zobaczycie jak zdrowsze i te gorsze partie konserwacji trzymają się budy..... przy mk2 ciężko cokolwiek ruszyć nawet dłutem i młotkiem..... zaś mk3... nie dość że auto młodsze to konserwacja odchodzi sobie nawet jak się dobrze przyłożysz szpachelką, nie wspominając już o pękaniu tejże i tego że jest jej po prostu w newralgicznych miejscach mniej - powód -> EKOLOGIA piaskować możesz piaskiem, uważaj na duże powierzchnie i ciśnienie bo potrafi powyginać.. nie piaskuj w jednym miejscu aż wypiaskujesz, tylko obierz sobie jakieś miejsce i piaskuj kołami czy tam zygzakami cały czas przesuwając strumień aż wypiaskujesz dany element, sprawdzaj temperaturę ręką... budę powinieneś powolutku piaskować od 2 do 4 barów... nie wiem jaki tam masz kompresor ale bez conajmniej 700L na minutę się nie porywaj, jeśli kupiłeś pistolet z dolnym zbiornikiem to będize dobry na zaprawki, na większe piaskowanie na pewno nie... i tak jak ci już napisali, nie piaskuj miejsc na 100% zdrowych, oczywiście sprawdzaj podejrzane miejsca na konserwacji, niekiedy pęknięcie przechodzi do blachy niekiedy nie, wtedy raczej zostaw bo to co zrobiła fabryka i się trzyma tego nie poprawisz jedynie pogorszysz.... Upol raptor zaś to nic innego jak zwykły baranek z utwardzaczem, nalejesz do zwykłego baranka utwardzacza 2k i to samo będzie.... i za 300 zeta masz ile tam 4L... jak ty chcesz tym auto zrobic.... zresztą nie mój cyrk.... |
Autor: | ElemenT [ Pią 24 Maj, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all VW] pierwsze kroki do profesjonalnego odrestaurowan |
na podwoziu mk1 jest tyle konserwacji że piaskować jest ciężko, czyściwo dosłownie wbija się w konserwację i tyle, bardziej sprawdza się opalarka lub palnik i zaostrzona szpachelka, jeśli chodzi o nadwozie to chyba nie ma sensu lepiej szlifierka - tzw bączek i zjechać delikatnie lakier do podkładu, jak na podkładzie nie będzie nic widać to blacha pod spodem jest ok. Są różne szkoły ale co seryjne zabezpieczenie i podkład to seryjne i ciężko poprawić fabrykę nawet po 20 latach. Sam zdzierałem do blachy i tak jak na podłodze, która była zakonserwowana epoksydem, barankiem i masą na pędzel jest ok to buda po jakimś czasie w epoksydzie bez lakieru zaczęła robić się ruda . . . |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |