VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all] Zmiana układu zapłonowego na halla
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=64820
Strona 1 z 1

Autor:  sari [ Pon 04 Lip, 2011 ]
Temat postu:  [all] Zmiana układu zapłonowego na halla

Sprawa dotyczy sie silnika na podwójnych gaźnikach, ale to nie ma teraz znaczenia, powiem w czym problem:

Iskrę chcę dostac ze standardowej wiązki z RP czyli moduł, hall i cewka. Żeby pozbyć się wtyczki z kompa musiałem odciąć czarny i zielono-czarny przewód idący do modułu od czego one są?

Image

Druga sprawa to masa z modułu ma być podłączona bezpośrednio a aku?

Image

Trzecia sprawa to czy na cewkę mogę podać napięcie 12V bezpośrednio z akumulatora? Ponieważ w wiąze mam przez przekaźnik do grzania kolektora, a mi sie poprosu nie przyda.

Image

Czwarta sprawa doc zego służą te przewody?

Image

Za wszelką pomoc dziękuję.

Autor:  Sonic_88 [ Wto 05 Lip, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all] Zmiana układu zapłonowego na halla

ad1. Zapewne do sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu przez komputer.. (sygnał z halla i wyjscie na moduł), teraz musialbys zalozyc aparat z gruszka podcisnieniową zeby coś tym kątem sterowało...

ad2. moze być a nie musi..

ad3. cewke jak i zasilanie modulu masz z linii 15 czyli plus po stacyjce.. jak zapniesz na stałe do aku, to auta nie zgasisz.. ;) a długotrwałe stałe zasilanie cewki moze doprowadzić do jej spalenia..

ad4. napisz cos wiecej, skad wychodzą itp,

Autor:  krzyh [ Wto 05 Lip, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all] Zmiana układu zapłonowego na halla

w tamtym tygodniu się z tym bawiłem ;)

więc zgadza się po odcięciu lub wypięciu wtyczki i kompa pozostają dwa kable czarny i zielono czarny , jeśli przetniesz czarny i go zostawisz to iskry nie będzie , od drugiej strony jest też czary (który wchodził do wiązki do kompa - ciutkę grubszy) i jak ja je połączyłem to dostałem iskrę , od czego jest zielono czarny to nie mam pojęcia , jak na razie leży luźny bo iskra bez niego jest

co do masy to nie pamiętam jak było , wydaje mi się że do karoserii było oryginalnie (po południu zerknę)

cewkę mam tą starą okrągłą, jeden przewód idzie do niej z tej wtyczki co została z takim ustrojstwem na końcu (zielony) , drugi (czarny) z kostki bezpieczników co do reszty to zerknę

a te przewody mogą być do wszytskiego lub do niczego ( u mnie w RP-ku bylo sporo nie podłączonych kabli)


Zaznaczam że ja fabrycznie miałem RP-ka , po wywaleniu kompa mam zmostkowany tylko czarny przewód , ten zielony leży luźny na razie - pozostałe przewody (poza tymi od kompa) mam normalnie i iskrę mam normalną , jak auto na tym chodzi tona razie nie wiem , wsadze gaźniki to będę walczył dalej

no i oczywście aparat zapłonowy mam na wałku czyli halla tam nie ma (przynajmniej tak mi mówili że jak jest taki aparat to halla nie ma - w audicy ostatnio walczyłem gdzie aparat jest podobny a przy podpięciu do kompa wyskoczyło że czujnik halla jest walnięty a jego tam po prostu nie ma)


Sonic_88 napisał(a):
Zapewne do sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu przez komputer.. (sygnał z halla i wyjscie na moduł), teraz musialbys zalozyc aparat z gruszka podcisnieniową zeby coś tym kątem sterowało...



w RP-ku steruje tym podciśnienie wpięte do monowtrysku a dokładnie to

Image

tyle że wystarczy je wypiąć , zaślepić i auto chodzi normalnie więc nie wiem po co to wogóle tam jest

Autor:  krzyh [ Wto 05 Lip, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all] Zmiana układu zapłonowego na halla

byłem sprawdziłem i tak


wojtek_sari napisał(a):
Druga sprawa to masa z modułu ma być podłączona bezpośrednio a aku


oryginalnie w RPku z modułu czarny (najgrubszy) kabel leci bezpośrednio do akumulatora - do minusu


wojtek_sari napisał(a):
Trzecia sprawa to czy na cewkę mogę podać napięcie 12V bezpośrednio z akumulatora?



do cewki lecą trzy przewody

zielony - kabel z modułu

czerwony z czarnym paskiem - leci do skrzynki bezpieczników

po drugiej stronie jest czarny - wlatuje też do skrzynki bezpieczników - jest na tej samej kostce co czerwony z czarnym paskiem , zauważyłem że ten czarny w kostce zmostkowany jest z tym samym obciętym czarnym z modułu - o którym piszesz w punkcie 1


czy można podłączyć bezposrednio do aku to nie wiem - napisałem jak jest w RP , nie wnikałem dokładnie która to kostka bo i tak pewnie masz inną całą wiązkę

Autor:  Koszak [ Wto 19 Lip, 2011 ]
Temat postu:  Re: [all] Zmiana układu zapłonowego na halla

krzyh napisał(a):
czerwony z czarnym paskiem

jest do obrotomierza
wojtek_sari napisał(a):
Czwarta sprawa doc zego służą te przewody?

te kabelki łączą się z wiązki z ABSU itp i idą do wtyczek L na skrzynce bezpiecznikowej starego typu:
Image
nie wiem jak dokładnie się to nazywa, ale bez tego nie chodzi nic, tak jakby sterowanie, ale mogę się mylić

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/