VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk4] Wskaźnik temperatury 1,4 2001
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=54288
Strona 1 z 1

Autor:  ledwat [ Nie 12 Wrz, 2010 ]
Temat postu:  [golf mk4] Wskaźnik temperatury 1,4 2001

Wskaźnik temperatury nie wskazuje temperatury mimo nagrzanego silnika. Czy to może być czujnik temperatury? Jak to sprawdzić i gdzie się on znajduję. Z góry dziękuję za wszelkie rady.

ledwat


przed napisaniem pierwszego posta wypadaloby zapoznać sie z regulaminem !!
UŻYWAMY PRZEDROSTKÓW !!
turpik

Autor:  lation [ Nie 12 Wrz, 2010 ]
Temat postu:  Re: Wskaźnik temperatury GolfIV 1,4 benzyna, 2001

Od czujnika zacznij diagnostykę, kostka czteropinowa.

Autor:  Włochaty [ Nie 12 Wrz, 2010 ]
Temat postu:  Re: [golf mk4] Wskaźnik temperatury 1,4 2001

ale najpierw sprawdź czy Ci się coś z kostką lub instalacją nie stało

"termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.



2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/