VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all] negatyw a przepisy
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=95143
Strona 1 z 1

Autor:  SzafaTczeVW [ Wto 13 Maj, 2014 ]
Temat postu:  [all] negatyw a przepisy

Nie wiem czy dobrze się wstrzelam z tematem. Ale mam takie pytanie czy kąty sa jakoś ustalone w przepisach ( negatyw/ pozytyw)
Albowiem mam e36 miejski driftowóz i mam poszerzone wahacze o7cm co daje negatyw kilka stopni:
Image

pewnego dnia podjechała do mnie policja z zapytaniem:
- a co to się stało co się zepsuło czy jakiś wypadek ze te koła tak krzywo stoją?
* a to po te zeby lepiej się skręcało
- no to zabieramy dowodzik bo opony na pewno takie coś zbiera....

i o dziwo brak 1 kierunkowskazu( wypadł gdzieś na autostradzie podczas wyprawy do torunia) czerwone lampy z tyłu, przednie oklejone na czarno, ostre krawędzie i brak środka w aucie nie przeszkadzało w niczym tylko sam negatyw ich rozjuszył.
No i tu moje zapytanie czy może mi za negatyw gdy koła nie wystają polecieć dowód, kąty są jakoś ustalone czy jak to z tym wygląda?


prosze zapoznać sie z regulaminem i UŻYWAC PRZEDROSTKÓW !!
turpik

Autor:  turpik [ Śro 14 Maj, 2014 ]
Temat postu:  Re: [all] negatyw a przepisy

kola ewidentnie wystaja poza obrys auta takze dowod mogl poleciec

Autor:  Rumak [ Śro 14 Maj, 2014 ]
Temat postu:  Re: [all] negatyw a przepisy

Dla mnie to żadna argumentacja ze "opony zbiera" jeśli gumy maja sporo bieżnika i są równe. To ze brak kierunku to rozumiem. A przeciez obniżając auto z belka na tyle robi nam się negatyw . A kolo nie wystaje więc jak on moze mi to udowodnic ze cos nie tak. Przeciez regulacji kątów z tylu brak w większości vw na belce. Ciekaw jestem dalszych wypo
wiedzi pozdro

Autor:  DjDarecki [ Śro 14 Maj, 2014 ]
Temat postu:  Re: [all] negatyw a przepisy

Rumak napisał(a):
A przeciez obniżając auto z belka na tyle robi nam się negatyw . A kolo nie wystaje więc jak on moze mi to udowodnic ze cos nie tak. Przeciez regulacji kątów z tylu brak w większości vw na belce. Ciekaw jestem dalszych wypowiedzi pozdro


Z przodu wystaje koło................

Autor:  Rumak [ Śro 14 Maj, 2014 ]
Temat postu:  Re: [all] negatyw a przepisy

Wiem ze z przodu ale nawiązałem ogólnie do tematu jeśli juz mowa o negatywie i przepisach.

Autor:  tomek403 [ Śro 14 Maj, 2014 ]
Temat postu:  Re: [all] negatyw a przepisy

mam corse d gdzie na seryjnym zawieszeniu i seryjnej feldze koło wystaje przy ziemi jakiś 1cm więc chyba nie jest to niezgodne z prawem

Autor:  turpik [ Śro 14 Maj, 2014 ]
Temat postu:  Re: [all] negatyw a przepisy

tomek403 kolo wystaje tak jak na obrazku wyzej ze dolna czesc kola wystaje poza krawedz blotnika?

Autor:  dawid [ Śro 14 Maj, 2014 ]
Temat postu:  Re: [all] negatyw a przepisy

SzafaTczeVW napisał(a):
no to zabieramy dowodzik bo opony na pewno takie coś zbiera....

no niestety za podejrzenie ze zbiera może DR polecieć.

Autor:  dawid [ Śro 14 Maj, 2014 ]
Temat postu:  Re: [all] negatyw a przepisy

poczytałem z grubsza wykaz czynności związanych z okresowym badaniem technicznym i nie ma nic o kątach ale o zbieżności kół, i ich nieprawidłowe ustawienie powoduje ze wynik badania jest negatywny.

Autor:  SzafaTczeVW [ Śro 14 Maj, 2014 ]
Temat postu:  Re: [all] negatyw a przepisy

nie doczepili się wystających kół tylko negatywu. zbieżność ustawiona jest. a koła nie wystają bo góra koła ma nie wystawać dół se może wystawać bo przecież w normalnym aucie koła często też są szerzej niż progi na dole. policjantowi chodziło o sam negatyw. a przecież stare wywrotki mają pozytywy na pusto a załadowane mają negatyw i problemu nie ma, tak samo auta z wielowahaczem z tyłu przy zapakowaniu bagażnika i 5 osób w środku to też jest negatyw...

Autor:  turpik [ Śro 14 Maj, 2014 ]
Temat postu:  Re: [all] negatyw a przepisy

kolo nie moze wystawac poza obrys auta i jak dobrze pamietam to nie ma nic o tym czy to ma byc gora czy dol a obrys auta to jest krawedz blotnika

Autor:  dawid [ Czw 15 Maj, 2014 ]
Temat postu:  Re: [all] negatyw a przepisy

SzafaTczeVW napisał(a):
zbieżność ustawiona jest.

co nie zmienia faktu ze koło jest w nienaturalnym położeniu i podstawa do zatrzymania dowodu jest.Policjant nie musi wiedzieć ze zbieżność jest ok,ze masz przedłużone wahacze itp, on podejrzewa ze coś jest nie tak i zabiera DR a diagnosta weryfikuje czy jego podejrzenia są trafne czy nie.

Autor:  norbi [ Czw 15 Maj, 2014 ]
Temat postu:  Re: [all] negatyw a przepisy

Cytuj:
Podstawa prawna:
Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.

Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami

§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,

więc opona ma się chować z przodu na 30st, z tyłu na 50st (licząc od osi koła). Wystaje rant felgi no i jest coś takiego jak:
Cytuj:
Zabrania się:
1) umieszczania wewnątrz i zewnątrz pojazdu wystających spiczastych albo ostrych części lub przedmiotów, które mogą spowodować uszkodzenie ciała osób jadących w pojeździe lub innych uczestników ruchu,

mogą rant felgi pod to podciągnąć. Chociaż latałem na co dzień z wystającym kołem z tyłu i tylko raz się doczepili na miesiąc... ale dogadałem się. raz nawet pół soboty zjeździliśmy, przed, za, naprzeciw policji i cisza. a tablica za szybą dodatkowo. nie ma co się dygać tylko przyzwyczajać policjantów no i rozmawiać jak z ludźmi a nie mordę drzeć od razu :P

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/