VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Passat b5fl] brak mozliwosci ustawienia zbieżnosci
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=88348
Strona 1 z 1

Autor:  radzio_hzr [ Pią 16 Sie, 2013 ]
Temat postu:  [Passat b5fl] brak mozliwosci ustawienia zbieżnosci

Kolega podstawil mi passata b5fl po lekkim strzale w przednie kolo na wymiane zawieszenia (pekniety byl tylny gorny wachacz i krzywy amor). Wymienilem wszystkie wachacze na nowe amor tez ale pojawił sie problem. Nie mozna ustawic zbieznosci poniewaz lewe kolo jest wyprostowane a prawe skrecone w lewo po zalozeniu koncowki drązka (koncowka wkrecona do konca) I teraz jest pytanie jaki jest tego powod? buda prosta nie pogieta Czy mozliwe ze po strzale uszkodzilo maglownice w srodku? Kierownia i w prawo i lewo ma taki sam zakres skretu czyli poltorej obrotu

Autor:  luki_s3 [ Sob 17 Sie, 2013 ]
Temat postu:  Re: [Passat b5fl] brak mozliwosci ustawienia zbieżnosci

radzio_hzr


podjedź tutaj

http://www.geometria-podwozi.pl/

Autor:  DAWIDg40 [ Sob 17 Sie, 2013 ]
Temat postu:  Re: [Passat b5fl] brak mozliwosci ustawienia zbieżnosci

radzio_hzr napisał(a):
Kolega podstawil mi passata b5fl po lekkim strzale w przednie kolo na wymiane zawieszenia (pekniety byl tylny gorny wachacz i krzywy amor). Wymienilem wszystkie wachacze na nowe amor tez ale pojawił sie problem. Nie mozna ustawic zbieznosci poniewaz lewe kolo jest wyprostowane a prawe skrecone w lewo po zalozeniu koncowki drązka (koncowka wkrecona do konca) I teraz jest pytanie jaki jest tego powod? buda prosta nie pogieta Czy mozliwe ze po strzale uszkodzilo maglownice w srodku? Kierownia i w prawo i lewo ma taki sam zakres skretu czyli poltorej obrotu

nie rozumie.krecisz drążkami i ustawiasz koła.Czy skonczyła sie regulacja?

Autor:  radzio_hzr [ Sob 17 Sie, 2013 ]
Temat postu:  Re: [Passat b5fl] brak mozliwosci ustawienia zbieżnosci

Skonczyla sie regulacja. Koncowka wkrecona dokonca nawet bez nakretki kontrujacej a kolo dalej skrecone w lewo. Wozek do ktorego przykrecone sa wachacze jest caly nie naruszony buda tak samo.

Autor:  adams [ Sob 17 Sie, 2013 ]
Temat postu:  Re: [Passat b5fl] brak mozliwosci ustawienia zbieżnosci

końcówki zmieniałeś czy zostały stare?

Autor:  radzio_hzr [ Nie 18 Sie, 2013 ]
Temat postu:  Re: [Passat b5fl] brak mozliwosci ustawienia zbieżnosci

zmienialem na nowe bo lemforder dal wszystko w komplecie ale koncowki sa takie same prubowałem z stara i z nowa i jest to samo. Tak troche wczoraj grzebalem i wychodzi na to ze przy uderzeniu w te kolo zgieła sie zwrotnica. Bo juz nic innego nie moze byc. Drązki kierownicze cale nie pogiete. Wozek do ktorego przykrecone sa wachacze i poduszki caly nie ruszony. Buda prosta nie pogieta.

Autor:  adams [ Nie 18 Sie, 2013 ]
Temat postu:  Re: [Passat b5fl] brak mozliwosci ustawienia zbieżnosci

kiedyś miałem podobny przypadek jak dali mi w sklepie za długą końcówkę, ale skoro tu jest ok to chyba faktycznie pozostaje tylko zwrotnica

Autor:  DUBspec [ Nie 18 Sie, 2013 ]
Temat postu:  Re: [Passat b5fl] brak mozliwosci ustawienia zbieżnosci

Po pierwsze, zgodnie ze sztuka nalezy sprawdzic punkty kontrolne podwozia. Jesli te w odniesieniu do podluznic przednich maja sie w granicach tolerancji producenta to mozna dzialac dalej.
Kolejny krok to kalibracja ustawienia san zawieszenia przedniego, o czym daje sobie glowe uciac i rece tez ze nigdy nie slyszales. Nastepnie robi sie kalibracje ustawiania belki tylnej wzgledem punktow kontrolnych podwozia. Warunkiem tych czynnosci kalibracji wstepnej jest dobry stan wszelkich tuleji mocujacych belke i sanie.
Pozniej kalibracja ustawienia wielowachacza i tuleji belki tylnej w pozycji do jazdy czyli na pelnym obciazeniu oraz sprawdzenie pracy maglownicy jak i jej wycentrowania wzgledem kola kierowniczego. Maglownice rowniez nalezy wyregolowac delikatnie w otworach montazowych wg okreslonych zasad.
Po takich zabiegach przystepuje sie do ustawiania zbieznosci na podstawie wynikow pomiarow dokonanych na wszystkich czterech kolach. Jesli chcesz isc na skroty a nie zgodnie ze sztuka to zapomnij o jakim kolwiek efekcie godnym akceptacji. Opcje masz tylko jedna i to bezdyskusyjnie.
Nie zapomnij o ustawieniu kata poczatkowego na koncowkach drazkow. Sluzy do tego srubka 13mm wchodzaca w glab sworznia koncowki. Kazdy diagnosta mie o tym koacie poczatkowym bo bylo to na kazdym kursie geometri kol wiec jak powie ze nie wie to zciemnia lub nigdy na kursie nie byl i nie ma pojecia o geometrii kol oproch tego co na google i forach wyczytal.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/