VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[golf mk3] Dystans 20 mm https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=76487 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Adrianao8 [ Śro 20 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | [golf mk3] Dystans 20 mm |
Witam, założyłem do swojego MK3 na tył dystanse przelotowe 20 mm z centrowaniem 57,1 i z prowadzeniem, czytałem trochę i co niektórzy pisali że prowadzenie czasami pęka i co wtedy? Jeżeli kołnierz prowadzący pęka to felga trzyma się tylko na szpilkach, jest to mocne osłabienie koła? Można na tym jeździć? prosze zapoznać sie z regulaminem i UŻYWAĆ PRZEDROSTKÓW ![]() turpik |
Autor: | *daniel* [ Śro 20 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Dystans 20 mm Golf3 |
Adrianao8 dokładnie pare dni temu stał mi sie taki sam zonk w golfie ,w obu dystansach podczas dokręcania śrub poszedł kołnierz centrujący...Zrobiłem już na nich 600km po dziurach zakretach i nic sie niedzieje a miałem sam też obawy...ogólnie te dystanse to totalny bubel jak dlamnie..ale niech sie wypowie więcej osób by wymienić doświadczenia |
Autor: | dawid [ Śro 20 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Dystans 20 mm Golf3 |
Adrianao8 napisał(a): ? Jeżeli kołnierz prowadzący pęka to felga trzyma się tylko na szpilkach przecież koło cały czas trzyma się na szpilkach Adrianao8 napisał(a): jest to mocne osłabienie koła? moim zdaniem nie Adrianao8 napisał(a): Można na tym jeździć? moim zdaniem tak a kołnież odpaduje bo trzeba go lekko podtoczyć jeszcze bo tylne centrowania są dłuższe niż przednie i przy dokręcaniu centrowanie z tarczy/bębna wypycha centrowanie z dystansu.mam nadzieje ze wszyscy zrozumieli ![]() |
Autor: | MiSiEkONE [ Śro 20 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Dystans 20 mm Golf3 |
W tamtym sezonie miałem podobny problem, dałem dystanse znajomemu tokarzowi aby zrobił to profi na równo, od tamtego czasu nie odczułem żadnej różnicy. |
Autor: | Adrianao8 [ Śro 20 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Dystans 20 mm Golf3 |
Cytuj: przecież koło cały czas trzyma się na szpilkach Hmmm, jeżeli zakładam fele na tylną oś, bez dystansu to felga jeszcze trzyma się na osłonie piasty i to jest chyba według mnie też jakieś tam wzmocnienie, a jeżeli dystans już nie ma prowadzenia to nawet żeby przyłożyć koło trzeba dać dwie szpilki nawet dla sprawdzenia, mam rozstaw 4 x 100 i osłona piasty jak dla mnie jest tym piątym wzmocnieniem. Nie znam się na tym więc pytam, także nie ganić mnie ![]() |
Autor: | Luki [ Czw 21 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Dystans 20 mm Golf3 |
dawid018 napisał(a): przecież koło cały czas trzyma się na szpilkach jak masz centrowanie, to śruba koła pracuje tylko na rozciąganie i ścinanie. Jak nie masz centrowania to dodatkowo jest zginana od masy pojazdu |
Autor: | dawid [ Czw 21 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk3] Dystans 20 mm |
Luki napisał(a): Jak nie masz centrowania to dodatkowo jest zginana od masy pojazdu a w którym miejscu niby się zgina??to o czym piszesz to własnie siły ścinające. zauważcie ze pomiędzy centrowaniem a felgą jest jakiś tam nawet minimalny luz wiec na dobrą sprawe felga nie styka się z centrowaniem po całym obwodzie.dla mnie centrowanie to nie żadne wzmocnienie a jak sama nazwa mówi centrowanie koła po to zeby po przykreceniu nie biło. wiem ze ile ludzi tyle opini ta wyżej to tylko i wyłacznie moja i nikt sie z nią nie musi zgadzać. |
Autor: | Luki [ Czw 21 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk3] Dystans 20 mm |
jak pręt włożysz w imadło i na wystający koniec zaczynasz naciskać to też jest ścinanie a nie gięcie ![]() troche mylisz pojęcia ogólnie ścinanie masz na powierzchni styku felga/dystans i dystans/piasta gięcie jest od masy pojazdu która działa na śrubę http://www.matthewz.republika.pl/wyt25.htm opisane podstawy masz tutaj dawid018 napisał(a): wiem ze ile ludzi tyle opini ta wyżej to tylko i wyłacznie moja i nikt sie z nią nie musi zgadzać. ale fizyka jest jedna i nie masz racji |
Autor: | *daniel* [ Czw 21 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk3] Dystans 20 mm |
Luki czyli co dochodzi siła zginania jak koło niema oparcia i pracuje na samych szpilkach??? i musimy mieć obawy że nam koło może odpaść????też miałem mega obawy kiedy mi poszły te kołnierze i tak naprawde nikt nieumiał nato odpowiedzieć...ale pośmigałem na ryzyka troche na takim setupie i jest naprawde oki jak narazie..Zastanawia mnie tylko jedna sprawa że od bodajrze 12mm robią dystanse z centrowaniem a jak mam już 10mm to niemam centrowania i jestem zmuszony śmigać na takim setupie że koło niema centrowania...co dziwne spotkałem sie z firmowymi dystansami np 20mm bez centrowania i mnie to mega zdziwiło..sam już niewiem.... |
Autor: | dawid [ Czw 21 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk3] Dystans 20 mm |
Luki napisał(a): jak pręt włożysz w imadło i na wystający koniec zaczynasz naciskać a czy szpilka albo śruba ci wystaje??przecież ciasno siedzi w zatoczeniu w feldze o ile dobrze dobrane są śruby albo nakrętki. i jest dobrze przykręcona poza tym naciśnij siłą np 10N na pręt który wystaje 10cm a naciśnij ta samą siłą na pręt który wystaje 1cm.zegnie się tak samo?? bo na moje nie. aaa i cały czas piszemy o jednej szpilce a koło trzyma się na 4/5/6 |
Autor: | Luki [ Czw 21 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk3] Dystans 20 mm |
*daniel* napisał(a): Luki czyli co dochodzi siła zginania jak koło niema oparcia i pracuje na samych szpilkach??? i musimy mieć obawy że nam koło może odpaść???? dokładnie ![]() *daniel* napisał(a): zastanawia mnie tylko jedna sprawa że od bodajrze 12mm robią dystanse z centrowaniem a jak mam już 10mm to niemam centrowania i jestem zmuszony śmigać na takim setupie że koło niema centrowania...co dziwne spotkałem sie z firmowymi dystansami np 20mm bez centrowania i mnie to mega zdziwiło..sam już niewiem.... centrowanie robią w zależności od osadzenia - przy takim samym osadzeniu felgi i piasty minimum chyba wychodzi 17mm, a przy różnych osadzeniach chyba minimalna grubość dystansu z osadzeniem to 10-12mm dawid018 napisał(a): a czy szpilka albo śruba ci wystaje??przecież ciasno siedzi w zatoczeniu w feldze o ile dobrze dobrane są śruby albo nakrętki. i jest dobrze przykręcona a czy na podstawowych zadaniach z fizyki w 3 klasie nie liczyłeś ugięć belek podpartych ? czy tam belka musiała wystawać po za podparcie żeby się zgieła w środku ? czy to, że jest ciasno osadzona nie pozwala na zgięcie ? dawid018 napisał(a): poza tym naciśnij siłą np 10N na pręt który wystaje 10cm a naciśnij ta samą siłą na pręt który wystaje 1cm.zegnie się tak samo?? bo na moje nie a czy musi wystawać żeby działała siła na śrubę przez felge ? czy felga nie jest punktem podparcia pojazdu ? masa karoserii swoja masą naciska do ziemi, a felgi są punktem podparcia łączone śrubami do auta, więc masa pojazdu je zgina - no jak by nie patrzeć ja tylko przytaczam podstawową wiedzę z fizyki, nie będe Cie przekonywał o czymś co jest oczywiste i czego uczą w szkole - bez urazy tu masz skrócony rozkład sił na śrubę koła ![]() pomijając ścinanie itd. PS a co ma ilośc śrub do tego wszystkiego ? siły działają, tylko są mniejsze, ale fizyki to nie zmienia |
Autor: | dawid [ Czw 21 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk3] Dystans 20 mm |
Luki może i masz racje, nie wiem nigdy nie lubiłem i nadal nie lubię fizyki i obliczeń z nią związanych. z doświadczenia mogę napisać ze przez 2 lata jeżdżenia na dystansach bez centrowania żadne koło mi nie odpadło,nie odkręciło się itp.nawet teraz mam dystanse o gr 38mm(co prawda mają centrowanie ale za duże nieco)i nic złego się nie dzieje.jedyny problem jaki występuje to możliwość bicia koła jak się źle dokręci koło. |
Autor: | _asmo_ [ Nie 24 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk3] Dystans 20 mm |
teoria, teoria, ale wg mnie centrowanie felgi jest wazniejsze niz np przykrecenie jej wszystkimi srubami... to wlasnie centrowanie odpowiada za bicie kola itd, dlatego w zyciu nie zalozylbym do auta dystansu bez centrowania (chyba, ze dystans ma 5mm i kolo centruje sie nadal na piascie), bo tak jak ktos napisal, minimalna grubosc dystansu z centrowaniemm to ok 10-12mm tu foto dla niedowiarkow, na mivw w zeszlym roku, gadalem z typkiem, ktory przyjechal z wysp swoim rallye i zalozyl wlasnie na tyl dystanse rh bez centrowania, po czym w holandii na autostradzie przy 140km/h odpadlo mu kolo, bo zostaly sciete wszystkie sruby ![]() ![]() ![]() |
Autor: | *daniel* [ Pon 25 Cze, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [golf mk3] Dystans 20 mm |
dlatego mnie dziwi jak taka firma jak RH może zrobić takie coś bez centrowania co zagraża bezpieczństwu ![]() |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |