VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=57960 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Bako111 [ Czw 06 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
Czy ktos juz może zakładał taka płyte pod silnik na forum?: http://allegro.pl/hit-oslona-pod-silnik ... 82782.html Jest ona coś warta czy szkoda zachodu? Chce zabezpieczyć silnik przed nieprzyjemnymi efektami jazdy na glebie i sta moje pytanie czy nie wiecie gdzie robią jkaies wytrzymałe płyty alu bądź stal do VW Bory? Chetnie zobaczyłbym jak wy rozwiazaliście sprawe oslony silnika najlepiej jakbyscie mieli poglądowe fotki ![]() Pozdrawiam ![]() |
Autor: | ector [ Czw 06 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
z jakiego materiału jest zrobiona ta osłona? |
Autor: | BartoL [ Czw 06 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
stal, w opisie wyraźnie jest napisane ![]() Znajomy w Passacie ją ma i jakoś daje rade, jest o wiele lepsza niż seryjna plastikowa, która lamie się od razu. ja mam aluminiową robioną pod wymiar, po 2 sezonach i częstym darciu spodem jest cała i zdrowa, jedynie lekko podrapana. Firma która ją mi robiła już nie istnieje, na wiosnę jak ktoś chce i ma możliwości, mogę zrobić wymiary i zrobić fotki po montażu. Przyjęła na siebie na prawdę sporo siły, miska jest cała aż kilka razy byłem w szoku. Pozdrawiam Foto płytki: ![]() |
Autor: | Bako111 [ Czw 06 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
Czyli póki co na chwile obecną najlepszym rozwiązaniem jest ta blacha z allegro? Własnie BartoL Chciałem coś takiego jak ty masz bo wiem że to może być wytrzymałe tylko nigdzie nie moge czegoś takiego dostać ![]() |
Autor: | ector [ Czw 06 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
jest takie coś do audi a3 8L TDI ![]() |
Autor: | Kamel [ Czw 06 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
Bako111 napisał(a): Czy ktos juz może zakładał taka płyte pod silnik na forum? Bako111 przed ewentualnym zakupem dopytaj co dokładnie wchodzi w skład kompletu. Jakoś niedawno widziałem na Allegro (nie mogę teraz znaleźć) taką osłonę za 269,99zł, ale w komplecie były również nitonakrętki i śruby, czyli komplet do montażu. W tej, z Twojej aukcji prawdopodobnie nie ma tych gratów, więc dodatkowo musiałbyś się bujać z zakupem w sklepie metalowym (koszt ok. 30-40zł) lub w ASO (koszt ok. 100zł).. Jak chcesz, to tu masz fotoporadę z montażu takiej osłony w Leonie, ale jest to dokładnie to samo, no może z tym wyjątkiem, że ta z aukcji jest podróbką, czyli sama blacha, a ta z fotoporady to oryginalna z wyciszeniem.. http://www.cupra.net/Leon/Mein_Cupra/Un ... /index.htm ector napisał(a): jest takie coś do audi a3 8L TDI ![]() ector do A3 podjedzie taka sama blacha jak do MK4 / Leona / Octavii.. Aluminiowe trzeba robić już na własną rękę, bo raczej nie robią masówki.. |
Autor: | Kuman [ Czw 06 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
Pełna płyta może i dobrze chroni ale jak ktoś ma mocno posadzone auto to niech się nastawi na ciągłe szuranie po asfalcie. To jest duża powierzchnia, a jak jest 20mm od asfaltu to nawet przejazd pod małym kamyczkiem kończy się głośnym metalicznym rezonansem całej blachy. Skoro kolega ma TDI to ja polecam zrobić stalową osłonę pod miskę. Będzie jakiś 5-10mm niżej jak miska, ale to jest mała powierzchnia więc "szura" się dużo rzadziej jak w przypadku pełnej płyty. Ja sam miałem coś takiego w V5, kolega w TDI miał pełną płytę jaką pokazał Bartol i zmienił na to samo co ja i chwalił sobie o wiele bardziej jak pełną płytę bo w końcu można było jeździć nisko posadzonym autem bez ciągłego szurania. Jeszcze jedno. Czasem takie osłony blokują przepływ powietrza na miskę olejową i dość znacznie wzrasta temperatura oleju, więc po założeniu takiej osłony radziłbym założyć zegarek z czujnikiem temp oleju...a najlepiej zestaw zewnętrznej chłodniczki oleju. ![]() A jak ktoś ma stalową miskę to najlepszą opcją będzie dospawanie u dołu stalowej blachy i wytrzyma wszystko. U brata w TDI dospawałem blachę 4mm na ściankę czołową i dolną i jak narazie 0 problemów. ![]() |
Autor: | Bako111 [ Pią 07 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
Kuman napisał(a): Pełna płyta może i dobrze chroni ale jak ktoś ma mocno posadzone auto to niech się nastawi na ciągłe szuranie po asfalcie. To jest duża powierzchnia, a jak jest 20mm od asfaltu to nawet przejazd pod małym kamyczkiem kończy się głośnym metalicznym rezonansem całej blachy. Skoro kolega ma TDI to ja polecam zrobić stalową osłonę pod miskę. Będzie jakiś 5-10mm niżej jak miska, ale to jest mała powierzchnia więc "szura" się dużo rzadziej jak w przypadku pełnej płyty. Ja sam miałem coś takiego w V5, kolega w TDI miał pełną płytę jaką pokazał Bartol i zmienił na to samo co ja i chwalił sobie o wiele bardziej jak pełną płytę bo w końcu można było jeździć nisko posadzonym autem bez ciągłego szurania. Jeszcze jedno. Czasem takie osłony blokują przepływ powietrza na miskę olejową i dość znacznie wzrasta temperatura oleju, więc po założeniu takiej osłony radziłbym założyć zegarek z czujnikiem temp oleju...a najlepiej zestaw zewnętrznej chłodniczki oleju. ![]() A czy przy takiej osłonie da się założyć te boczne osłony lub coś żeby tak nie syfić silnika? |
Autor: | pmangel [ Śro 12 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
Ja akurat mam taka osłonę jak w linku który jest w pierwszym poście. W cenie raczej jest wszystko, ale warto zapytać, bo brałem od tego samego gościa. Ogólnie jest ok ale łatwo się wygina od jakiego mocniejszego przetarcia bać uderzenia kamienień. I tak średnio co wymianę oleju jest odklepywana. Co do montażu jest prosty, jednak ja miałem problem z narzędziami, nie mogłem nigdzie znaleźć takiej nitownicy na tak duże nitowkręty, pomocą dopiero przyszedł kolega z serwisu Volvo, który użyczył ja . Natomiast mam pytanie, czy jest możliwość do niej dołożenia tych boczków plastikowych, bo strasznie mi się przez ich brak syfi silnik ![]() |
Autor: | Kamel [ Śro 12 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
pmangel napisał(a): Natomiast mam pytanie, czy jest możliwość do niej dołożenia tych boczków plastikowych, bo strasznie mi się przez ich brak syfi silnik ![]() pmangel można sobie poradzić bez nitownicy do nitonakrętek ![]() Zarówno montaż nitonakretek jak i osłon bocznych pokazany jest w linku, który podawałem: http://www.cupra.net/Leon/Mein_Cupra/Un ... /index.htm |
Autor: | Bilu. [ Śro 12 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
czy oby na pewno?? oryginalna z bokami jest prawie na całej szerokości z tego co pamiętam, a jakoś nikt nie wstawia dodatkowych chłodnic ![]() Kuman napisał(a): Jeszcze jedno. Czasem takie osłony blokują przepływ powietrza na miskę olejową i dość znacznie wzrasta temperatura oleju,
|
Autor: | benson [ Śro 12 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
Kuman napisał(a): Pełna płyta może i dobrze chroni ale jak ktoś ma mocno posadzone auto to niech się nastawi na ciągłe szuranie po asfalcie. To jest duża powierzchnia, a jak jest 20mm od asfaltu to nawet przejazd pod małym kamyczkiem kończy się głośnym metalicznym rezonansem całej blachy. Skoro kolega ma TDI to ja polecam zrobić stalową osłonę pod miskę. Będzie jakiś 5-10mm niżej jak miska, ale to jest mała powierzchnia więc "szura" się dużo rzadziej jak w przypadku pełnej płyty. Ja sam miałem coś takiego w V5, kolega w TDI miał pełną płytę jaką pokazał Bartol i zmienił na to samo co ja i chwalił sobie o wiele bardziej jak pełną płytę bo w końcu można było jeździć nisko posadzonym autem bez ciągłego szurania. Jeszcze jedno. Czasem takie osłony blokują przepływ powietrza na miskę olejową i dość znacznie wzrasta temperatura oleju, więc po założeniu takiej osłony radziłbym założyć zegarek z czujnikiem temp oleju...a najlepiej zestaw zewnętrznej chłodniczki oleju. ![]() A jak ktoś ma stalową miskę to najlepszą opcją będzie dospawanie u dołu stalowej blachy i wytrzyma wszystko. U brata w TDI dospawałem blachę 4mm na ściankę czołową i dolną i jak narazie 0 problemów. ![]() te oslony maja jedna wielka wade sa mocowane do silnika ja mam u siebie stalowa ktora nie jest przykrecona do silnika a to przy mocnym uderzeniu w koleine ma duze znaczenie bo nie obciaza poduszek silnika i samego silnika nie dlugo bede takie sprzedawal |
Autor: | caro86wlkp [ Śro 12 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
benson stal czy alu? alu 5mm by mi starczyła |
Autor: | benson [ Śro 12 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
4mm stal jak dasz 5mm alu to ci nic nie da |
Autor: | caro86wlkp [ Śro 12 Sty, 2011 ] |
Temat postu: | Re: [mk4, Bora] Płyta alu bądź stal pod silnik TDI |
tylko ile to będzie ważyć? |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |