VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all] korektor siły hamowania i obniżone zawieszen
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=48867
Strona 1 z 1

Autor:  marian [ Nie 14 Mar, 2010 ]
Temat postu:  [all] korektor siły hamowania i obniżone zawieszen

zastanawiam mnie wpływ obniżonego zawieszenia i działanie mechanicznego korektora siły hamowania (układ bez ABS)

zakładając że przy pustym seryjnym aucie - korektor odcina szybciej ciśnienie płynu hamulcowego co powoduje że koła tylnej osi nie blokują się w czasie ostrego hamowania,

zakładając że to samo seryjne auto jest obciążone - czyli zawieszenie pod wpływem ładunku jest obniżone - korektor siły hamowania zmniejsza swoje działania - ciśnienie płynu hamulcowego jest większe, koła tylnej osi pod wpływem ciężaru nie blokują się

ostatni przykład: seryjne puste auto jest obniżone przez skrócone sprężyny, itd (zawieszenie sportowe).
siła hamowania tylnej osi jest taka jak w przypadku drugiego przykładu, ale auto jest puste wiec zablokowanie kół tylnych jest dużo większe....

niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale korektor przy obniżonym zawieszeniu nie spełnia swojej roli co może spowodować przykra niespodziankę.....
tylko korektor sportowy, regulowany manualnie pozwoli na bezpieczne hamowanie z dużych prędkości czy na zakręcie.
I tylko fakt ze prawie wszyscy "tuningowcy" nie interesują sie hamulcami kół tylnych, (często bębnowych) nie doprowadził do tragedii

pisze tu głównie do ludzi którzy posiadają auta nie wyposażone w ABS, auta wyposażone w ABS to trochę inna historia.

Autor:  turpik [ Nie 14 Mar, 2010 ]
Temat postu:  Re: [all] korektor siły hamowania i obniżone zawieszen

mam mk2 td i hamulce od VR6 (przod 280mm i tyl 226mm z zaciskami od mk4 pompa "22") obnizone zawieszenie i mam korektor i jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby tyl wyprzedzal przod czy blokowaly mi sie tylnie hamulce przednie tak ale tylne nie. po obnizeniu auta mocowanie sprezyny przy korektorze obnizylem na sam dól zeby dzialal prawidlowo. mialem kilka awaryjnych hamowan i nic niepokojacego sie nie dzialo

Autor:  Maciu$ [ Nie 14 Mar, 2010 ]
Temat postu:  Re: [all] korektor siły hamowania i obniżone zawieszen

A u mnie niestety po obniżeniu występuje ten problem, że tył hamuje wcześniej niż przód, lubi zablokować tylne koła, no i niestety w razie awaryjnego hamowania na mokrej nawierzchni ma tendencje do stawiania bokiem.
turpik napisał(a):
po obnizeniu auta mocowanie sprezyny przy korektorze obnizylem na sam dól zeby dzialal prawidlowo

Na dniach spróbuje zrobić tak u mnie, zobaczymy czy zda to egzamin.

Autor:  marian [ Śro 17 Mar, 2010 ]
Temat postu:  Re: [all] korektor siły hamowania i obniżone zawieszen

czy ktoś ma przy hamulcach tarczowych z tyłu zamiast korektora mechanicznego dwa korektory wkręcane w przewody przy kołach? (chyba w sciro były takie montowane przy pompie...)

Autor:  herbiasty [ Nie 21 Mar, 2010 ]
Temat postu:  Re: [all] korektor siły hamowania i obniżone zawieszen

W scirocco byly korektory w pompie ale tylko w GTX 16V.
Wszystkie pozostale mialy bebny z tylu i nie mialy korektora..
Np. ja ostatnio do mojego GTX 8V zalozylem tarcze z MKIV. (przod seria wentyl 239mm) i lubi przyblokowac na nierownej nawierzchni tyl.. ale za to hamulce sa starsznie mocne.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/