VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[mk2 & mk3 & corrado & Passat] ,,swap,, hamulcow
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=44514
Strona 1 z 1

Autor:  krzyh [ Śro 04 Lis, 2009 ]
Temat postu:  [mk2 & mk3 & corrado & Passat] ,,swap,, hamulcow

sema

sprawa jest taka - wsadzam hamulce o śreednicy 350 mmm z konkurencyjnego auta ;) i pytanie ..... czy podejdą piasty z rozstawem 5x do mk2 ale do silnika 18 RP 90km - czyli ten slaby podstawowy
czy takie hamulce wejdą bez problemu czy trzeba cos modyfikować a szczególnie przy półosiach , potrzebuje wsadzic z rozstawem 5x z VW jak największe hamulce i nie wiem jak to sie ma do praktyki

z góry dzięki za podpowiedzi ;)

pozdr

Autor:  norbi [ Śro 04 Lis, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk2 & mk3 ] rozmiary hamulcow

ladujesz wszystko z gti/vr6 i pasi :) tylko wiesz zwrotnica najlepiej i reszta...

Autor:  krzyh [ Śro 04 Lis, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk2 & mk3 & corrado & Passat] ,,swap,, hamulcow

norbi napisał(a):
ladujesz wszystko z gti/vr6 i pasi tylko wiesz zwrotnica najlepiej i reszta...


nie to tak tak komplet :ok: , czyli rozmiar wielkolinu na przegubie jest taki sam ??

Autor:  turpik [ Śro 04 Lis, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk2 & mk3 & corrado & Passat] ,,swap,, hamulcow

a wiec VR6 i GTI mialy wiekszy wieloklin i niestety trzeba zmieniac przeguby zewnetrzne na te z VR6 GTI przy zalozeniu ze chcesz rozstaw 5x100. jak bedziesz chcial wieksze hamulce to bedziesz musial wymienic zwrotnice na od G60/16V lub GTI/VR6 bo te zwrotnice mialy przykrecone jarzmo a nie tak jak zwykłych golfach jarzmo bylo razem z zwotnica. wymiana zwrotnicy wymusza zmiane sworznia na wiekszy (po malej przerobce mozna zalozyc sworzen od VR6 do wahaczna z mk2)

Autor:  krzyh [ Śro 04 Lis, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk2 & mk3 & corrado & Passat] ,,swap,, hamulcow

turpik napisał(a):
a wiec VR6 i GTI mialy wiekszy wieloklin i niestety trzeba zmieniac przeguby zewnetrzne na te z VR6 GTI


tego się właśnie obawiam że jest większy , i obstawiam że przegub na półoś z silnika RP tez nie podejdzie bo te pewnie też będą inne (mniejsze) , zmiana półosi też nic nie da bo wewnętrzny przegub też jest mały :smutny: - a w dalesze przeróbki nie chę się zagłębiać - jestem bez problemu w stanie założyć docelowe hamulce na te piasty co mam ale wymieniając na 5x ochodziły by mi kombinacje z redukcjami kół 4x100 na 5x


turpik napisał(a):
jak bedziesz chcial wieksze hamulce to bedziesz musial wymienic zwrotnice na od G60/16V lub GTI/VR6 bo te zwrotnice mialy przykrecone jarzmo a nie tak jak zwykłych golfach jarzmo bylo razem z zwotnica. wymiana zwrotnicy wymusza zmiane sworznia na wiekszy (po malej przerobce mozna zalozyc sworzen od VR6 do wahaczna z mk2)



zaciekawiła mnie ta część odpowiedzi :-D , u mnie zaciski z tymi pierdołami przykręcane są do zwrotnic czy jak to się tam nazywa dwoma śrubami i nie ukrywam że takie rozwiązanie jest dla mnie bardzo korzystne

ps - masz może jakieś fotki poglądowe lub rysunki jak to wygląda w wersjach innych niż moja ??

Autor:  toudi6666 [ Śro 04 Lis, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk2 & mk3 & corrado & Passat] ,,swap,, hamulcow

chyba na 16 kolo taka tarcza juz ci nie wejdzie...a po co ci takie wielkie tarcze???w zasadzie 280 wystarczy a takie kolosy to chyba tylko poto zeby ladnie wygladaly.

Autor:  krzyh [ Śro 04 Lis, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk2 & mk3 & corrado & Passat] ,,swap,, hamulcow

toudi6666ja mam założone 17 ;) , a dlaczego ?? to taka moja chęć posiadania czegoś czego nikt ni ma ]:-> - no i te zaciski mają taki śliczny napis :-D i ładnie będą wyglądać na zlocie po ściągnięciu koła - do hamowania w zupełności wystarczają mi te co mam teraz ;)

Autor:  turpik [ Czw 05 Lis, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk2 & mk3 & corrado & Passat] ,,swap,, hamulcow

a wiec tak przeguby zmienia sie plug&play polosie maja taka sama grubosc (robilem tak u siebie i nie ma z tym zadnego problemu :) ) takze smialo zakladaj wieksze.

jezeli masz silnik RP to masz zapewne takie hamulce ze zacisk przykrecasz bezposrednio do zwrotnicy
Image


zwrotnica w G60/16V i VR6 wyglada tak i tutaj zacisk hamulcowy przykreca sie najpierw do jarzma a dopiero pozniej jarzmo przykreca sie sie do zwrotnicy taka zwrotnica daje nam duzo mozliwosci bo dzieki adapterowi mozemy zalozyc naprawde duze hamulce.
takich hamulcow nie zalozymy na zwyklej zwrotnicy np z RP bo beda nam przeszkadzac metalowe wypustki ktore trzymaja zacisk hamulcowy
Image
Image

musisz jeszcze pamietac ze jak zmienisz hamulce na wieksze to wieksze tez beda zaciski a to pociaga za soba zmiane pompy hamulcowej na wieksza bo pewnie masz "20" a do takich duzych to minimum "22" chociaz i to moze byc za malo

Autor:  krzyh [ Czw 05 Lis, 2009 ]
Temat postu:  Re: [mk2 & mk3 & corrado & Passat] ,,swap,, hamulcow

turpik wielkie dzieki za zobrazowanie sytuacji jamajama jamajama jamajama , kurde ze sto razy u mnie to rozbieralem i dopiero teraz zajarzyelm ze sa te ,,jezyczki,, :D

wczoraj polukalem po alegro po tych piasatch i juz wiem mniej wiecej na czym stoje - jedynie tych przegubow sie boje - ostatnio jak wymienialem dostalem 3 sztuki , niby podobne ale tylko jeden pasowal pomimo tych samych rozmiarow

turpik na razie dzieki - jesli dojda hamulce zaczne dzialania i gdyby nie szlo to znow sie odezwe ;)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/