VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all VW] Firma a twardosc zawieszenia
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=42904
Strona 1 z 1

Autor:  Mioo [ Czw 10 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

Jako, ze powoli sie starzeje to ważny dla mnie jest konfort jazdy. Mam troche doswiadczen z roznymi rodzajami zawieszenia i licze na to ze ktos tez podzieli sie swoimi.


Wiem, ze trudno okreslic twardosc ale niech punktem wyjscia bedzie seryjne zawieszenie oznaczone jako 0 a zawieszenie zespawane na sztywno niech bedzie 10


Gwint SuperSport w mk1 to max beton, auto jest masakrycznie sztywne i wrecz potrafi podksakiwac na wiekszych nierownosciach. dla mnie 8

Kit -60 TA Tehnix w mk1/caddy jest w miare konfortowy, nieco sztywniejszy od serii ale spokojnie mozna pomykac dla mnie 4

springi -40 HR i seryjne amory w mk3 niezauważalna utrata komfortu dla mnie 1


może ktoś podzieli się doświadczeniami apropo innych konfiguracji. jechalem na przyklad passatem b5 na gwincie SS i bylo calkiem niezle... teraz na rynku jest kupa zawieszeni roznego rodzaju do FormerK przez Tehnixy, JOMy i inne... kto sie podzieli swoimi odczuciami ?

Autor:  asmo [ Czw 10 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

kit power-tech w mk2 - w miare wygodne zawieszenie i dobrze trzyma na zakrętach 5

gwint KW var. 2 w mk2 - to tutaj to jest poezja od max skręconej do min twardości
max skręcony (beton jakby zaspawany) zerowy skok amora- 10
min skręcony miękki jak ...... (niech każdy sobie dopowie) - 1
najlepszym rozwiązaniem było 2,5 obrotu (jeżeli dobrze pamietam) 3

kit amory z wersji sport + springi -40 w b5 - tak jak na serii może ciut twardszy ale różnica prawie nie zauważalna - 1

Autor:  Kevin [ Czw 10 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

beton rzecz względna...mioo pytanie takie samo jakbys zadał kto lubi jaki kolor rajtuz samonosnych :)
dla jednego czarne beda feee a dla drugiego cool tak tez tu dla jednego dany zawias bedzie twardy a dla drugiego miekki... ciezko tak sie sugerowac opiniami innych gdy ci w wiekszej mierze jezdzili na jednym, na dwóch max na trzech zawiasach...

Autor:  Cieluś [ Czw 10 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

Co sprawdzilem i mogę się wypowiedziec to :

- gwint FK z żóltymi sprężynami za miękki (jak dla mnie) daje 5
- gwint Ta tech plywa, (jak dla mnie ) 4
- gwint HR na grubym tloku twardy, ale ladnie wybiera dziury, auto nie ugina się ani troszkę na boki, daje 7/8 jak Mioo piszę że 8 skacze na nie równościach, bo na HR takiego czegoś nie mam ;)

Autor:  szymoneck [ Czw 10 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

Mioo wszystko też zależy od masy pojazdu...
w byłym mk2 miałem kit FormelK - na początku beton na maxa, wybijało nerki po dłuższej jeździe - 8
Passat b3 VR6 - na początku kit (amory Technixa + springi KONI, obniżenie 60/40), zero utraty komfortu, daje 1.
Passat b3 VR6 - gwint Technixa skręcony prawie na maxa, obniżenie -110, jest twardo ale bez masakry - daje 6.

Autor:  Sonic_bartek [ Czw 10 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

mk3:

-kit KONI 60/40 praktycznie zerowa utrata komfortu 2
-Gwint RECELAND skręcony na maxa w dół z wyciągniętymi sprężynkami pomocniczymi=beton=10

Autor:  Kuman [ Czw 10 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

MK3

Kit Weitec 70/60 i super wybierał dziury a twardość oceniam na 6 (to najlepszy zawias na jakim dotąd jeździłem)

Ibiza

Gwint Supersport - nie był jakiś mega twardy, porównywalny do Weiteca ale pingpongowaty - ocena 5

Passat

Gwint Ta Technix - Jak leżał na samym dole to było znośnie (Ocena 5), ale jak podniosłem o 6cm to była tragedia bo auto było miękkie praktycznie jak na serii i ogólnie słabe tłumienie było. Ocena twardości 2

Autor:  krupi [ Czw 10 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

Mk2 -> kit FK = 8

Autor:  rufers [ Czw 10 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

Mk3

kit Apex -40/-40 twardo, takczowato 9
gwint KW -70 odrobina komfortu 5-6

Autor:  rolek [ Czw 10 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

Kit z reg. twardości, Koni 80/60, zależy jak skręce, jak na min. to 3-4 jak na maxa to 8

Autor:  Mioo [ Pią 11 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

Kevin napisał(a):
beton rzecz względna...mioo pytanie takie samo jakbys zadał kto lubi jaki kolor rajtuz samonosnych :)
dla jednego czarne beda feee a dla drugiego cool tak tez tu dla jednego dany zawias bedzie twardy a dla drugiego miekki... ciezko tak sie sugerowac opiniami innych gdy ci w wiekszej mierze jezdzili na jednym, na dwóch max na trzech zawiasach...

niby tak, ale np. ta tehnix gwint w mk1 jest sporo mieekszy od super sporta skrecone na podobna wysokosc. niestety to wzgledna sprawa ale lepiej poznac opinje innych niz samemu na czuja kupowac... a nie kazdego stac na regulacje twardosci...

Autor:  lucek [ Nie 06 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

golf mk2
kit weitec 60/40 przyjemnie sztywno
nieznane springi 40/40 amory supersport niewiele twardziej niż seria
kit koni czerwone amory i springi koni 30/30 zależnie jak się skręci od kanapy po beton
kit koni żółte sport krótsze amory i springi koni 30/30 jak wyżej twardość, gleby nie ma ale prowadzenie wyśmienite.
gwint formelK hah skacze auto jak piłka, zero wybierania nierówności, gwint dobry do glebowania ale nie polecam, jeśli auto z dużą mocą ma się dobrze prowadzić

generalnie jestem fanem Koni, polecam wszystkim (także gwinty na tych wkładach) no chyba, że kogoś na Bilsteina PSS9 albo PSS16 stać (lub Fichtel-Sachs jeśli do mk1).

Autor:  rysiektr [ Wto 05 Sty, 2010 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

MK3 Gti Edition kit GT Cupline -60/-60 twardo auto odbijało się od jezdni generalnie beton i ping-pong daje 8
teraz przód amory GT Cupline spring H&R -40 jest dobrze coś tam się ugina daje 4 do tego tył jest na Bilstein B4 gaz i H&R -40 daje 2 prawie seria
Reasumując dobrze jeździ mi się na tym zestawieniu auto pewnie się prowadzi nie ma efektu pływania po drodze, jest dobrze do poruszania się po mieście bo nie trzeba mieć "rent-genu w oczach" i można wjechać na nie które krawężniki bez zawadzania dokładką pfu

Autor:  MatiVR6 [ Pią 12 Mar, 2010 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

MK III GTI AGG :

Gwint TA Technix - dobrze trzymał na zakrętakch przy obnizeniu 100mm na 17felgach,
koleiny - pływa , nierówna droga - skakał jak cholera moja ocena :
utrata komfortu - 4
twardosc - 6

MKIII Vr6 :

Gwint KW Variant 2 - piękne prowadzenie w zakrętach,ładnie wybierał dziury
utrata komfortu - 2
twardośc - 8
Gwint Weitec - dobre się prowadził w zakrętach lecz niestety ping - pong
utrata komfortu - 8
twarosc - 6
Gwint Supersport - mało pamiętam ale dobre trzymanie w zakrętach i strasznie sztywno
utrata komfortu - 5
twardośc - 9
Złoty środek znalazłem na FK zestaw niebieski z regulacją twardości polecam do Vr-a,
dosłownie jest pięknie :
utrata komfortu - 1
twardosc - 8
To tyle ode mnie :) Pozdro ! piwko

Autor:  PiterOKL [ Pią 12 Mar, 2010 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia

mk2

gwint supersport - bardzo sztywne, na dziurach auto ma tendencje do podskakiwania, jak piłka ping-pongowa, przez co zle wybiera nierówności, za to na dobrych drogach jest swietny. jesli chodzi o twardosc to dalbym 8, bo 10 to zawias zespawany na sztywno :D

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/