VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[mk 2] Przegub
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=36289
Strona 1 z 1

Autor:  defin [ Śro 28 Sty, 2009 ]
Temat postu:  [mk 2] Przegub

Mam pytanie chce wymienić przeguby w golfie tylko wiem że są wewnętrzne i zewnętrzne. I który mam wymienić który jest ważniejszy ten przy kole czy przy skrzyni. Bo troche mi puka ale nie wiem który.

Autor:  rolek [ Śro 28 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Przeważnie psują się te przy kole, zewnętrzne

Autor:  defin [ Pią 30 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

A żeby wymienić zewnętrzny przegub trzeba wyjmowac całą póloś??

Autor:  fOniK [ Pią 30 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

defin, nie trzeba odkrecasz śrobe centralna, i 3 sruby od sworznia wahacza [klucz13] ociagasz zwrotnice i probujesz wyjac poloske :P przynajmniej ja tak robie :P poźniej wkrecasz spowrotem śrube centralna w polos, demontujesz opaska z osłony przegubu i trzymajac za wkrecona srube [klika zwoi] wybijasz przegob :P zapamietaj dobrze ulozenie wszytkich tulejek i zabesieczen i nie zapomij zamontowac spowrotem :D powodzonka

Autor:  lucek [ Pią 30 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

fOniK napisał(a):
3 sruby od sworznia wahacza

Tak się nie robi, odkręca się jedną śrubę mocującą sworzeń wahacza do zwrotnicy, to jest lepsze zamiast wykręcania sworznia z wahacza.

fOniK napisał(a):
trzymajac za wkrecona srube [klika zwoi] wybijasz przegob

Tak się tez nie robi, bierzesz mło.tek miedziany zdejmujesz osłonę przegubu i jednym mocnym, zdecydowanym puknięciem wybijasz przegub z półosi. Puknięcie mocne nie znaczy oczywiście przyjebanie na siłę.
Dobrze byłoby, gdyby w zbijaniu przegubu ktoś Ci przytrzymał półoś, wtedy jest łatwiej.

Autor:  fOniK [ Pią 30 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Lucius Snow napisał(a):
ak się nie robi, odkręca się jedną śrubę mocującą sworzeń wahacza do zwrotnicy, to jest lepsze zamiast wykręcania sworznia z wahacza.


Hmm wydaje mi sie ze jak kumu wygodniej ale okej piwko

Lucius Snow napisał(a):
Tak się tez nie robi, bierzesz mło.tek miedziany zdejmujesz osłonę przegubu i jednym mocnym, zdecydowanym puknięciem wybijasz przegub z półosi. Puknięcie mocne nie znaczy oczywiście przyjebanie na siłę.
Dobrze byłoby, gdyby w zbijaniu przegubu ktoś Ci przytrzymał półoś, wtedy jest łatwiej.

wydaje mi sie ze wlasnie chyba tak to opisalem.. chodz moze Ty zroibiles to bardziech fachowo ;]

Autor:  lucek [ Pią 30 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Z tą śrubą mocującą sworzeń do zwrotnicy, to się odkręca dlatego, że gdy składasz to z powrotem, to tam się tylko sworzeń wkłada w zwrotnicę i skręca śrubą. Natomiast na mocowaniu sworznia w wahacz są otwory tzw. "fasolki" i można kąty na zwrotnicy zepsuć.

Co do przegubu łatwiej puknąć w jego obudowę niż w nakrętkę centralną, bo jest mniejsza ;)

Autor:  fOniK [ Pią 30 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Lucius Snow napisał(a):
Z tą śrubą mocującą sworzeń do zwrotnicy, to się odkręca dlatego, że gdy składasz to z powrotem, to tam się tylko sworzeń wkłada w zwrotnicę i skręca śrubą. Natomiast na mocowaniu sworznia w wahacz są otwory tzw. "fasolki" i można kąty na zwrotnicy zepsuć.
w sumie masz racje piwko

Lucius Snow napisał(a):
Co do przegubu łatwiej puknąć w jego obudowę niż w nakrętkę centralną, bo jest mniejsza
a co do tego to oczywiscie ze nie w srobe ;p srobe wkrecam zawsze by bylo wygodnie przytrzymac przegub :P

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/