VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[vento] Swap hamulców z 239mm na 288mm
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=35782
Strona 1 z 2

Autor:  geo022 [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Panowie- znów wymiana hamulców- tym razem vento 1,8 93 rok aam 75konia

są niewentylowane 239mm
a chce wsadzać 288 z vr6
pytanie- wiem ze potrzebuje zwrotnicy, piast, jarzma,zacisków, wiem ze rozstaw siei zmienia na 5x100 i minimum 15 calowa felga, pytanie jest takie- czy wachacze tez musze zmieniać? czy przeguby zewn tez musze zmieniac? i ewentualnie co jeszcze?

no i czy pompa hamulcowa którą mam teraz wydoli? auto nie posiada abs

z góry dzieki za odp :cfaniak:

Autor:  norbi [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

wachacze i przeguby takie same zostaja :)

Autor:  GroobY [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

norbi napisał(a):
wachacze i przeguby takie same zostaja :)


ja u siebie jak wymieniałem to musiałem też wymienić przeguby....

Autor:  geo022 [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

to jak to wkońcu jest??

Autor:  GroobY [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

wahaczy nie będziesz musiał wymieniać jarzma pasują do tych wahaczy, jeżeli będziesz wymieniać wahacze to musisz tez wymienić stabilizator.

Pamiętaj też o śrubach do kół że są większe o 2mm.

Ja musiałem wymieniać przeguby otwór w jarzmie od GTI / VR6 jest ciutke większy niż w zwykłych.

Autor:  geo022 [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

GroobY_passat napisał(a):
wahaczy nie będziesz musiał wymieniać jarzma pasują do tych wahaczy, jeżeli będziesz wymieniać wahacze to musisz tez wymienić stabilizator.

.

hmm z tego co wiem w sklad wachacz wchodza tulejki i sworzeń - wiec co jarzmo mocowane do zwrotnicy ma wspolnego z wachaczem?

Autor:  GroobY [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

miałem na myśli zwrotnice sory

Autor:  geo022 [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

czyli wymiana zwrotnicy= wymianie stabilizatora?

Autor:  lucek [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

geo022 napisał(a):
hmm z tego co wiem w sklad wachacz wchodza tulejki i sworzeń - wiec co jarzmo mocowane do zwrotnicy ma wspolnego z wachaczem?

taka sprawa jest, ze zwrotnica z mk3 GTI na która pasują zaciski 288mm, wymaga innego sworznia wahacza od zwykłych mk2/mk3. W zwykłym mk2/mk3 sworzeń mocuje się do zwrotnicy poprzeczną śrubą przechodząca przez zwrotnicę, tymczasem w mk3 GTI sworzeń jest nagwintowany i nakręca się na niego nakrętkę mocująca zwrotnicę od góry.

Autor:  geo022 [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

czyli sworznie do wymiany - ok :)
ale wachacze tez czy mocowanie do wachacz jest identyczne jak w mk2/3 ?

Autor:  GroobY [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

tak

Autor:  geo022 [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

podsumowujac trzeba miec zwrotnice,piaste,wachacz,sworzen, zacisk,jarzmo,tarcze,klocki i przegub zewnetrzny - czy to juz komplet czy jeszcze stabi dochodzi? bo jak stabi to juz chyba odpuszcze... bo trzeba jeszcze doliczyc 15 calowe felgi i opony - to jak z tym stabi?

Autor:  GroobY [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

stabilizator też trzeba wymienić. ale tylko wtedy jak wymieniasz wachacze.

[ Dodano: Wto 13 Sty, 2009 ]
sworzen od gti / vr6 pasuje pod zwykły wachacz.
róznica miedzy wachaczami jest taka ze od GTI są grubsze.

Autor:  geo022 [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

GroobY_passat napisał(a):
stabilizator też trzeba wymienić. ale tylko wtedy jak wymieniasz wachacze.

[ Dodano: Wto 13 Sty, 2009 ]
sworzen od gti / vr6 pasuje pod zwykły wachacz.
róznica miedzy wachaczami jest taka ze od GTI są grubsze.


jesli sa grubsze czyli 19mm a normal ma 17 mm to przeciez otwór w zwrotnicy tez chyba jest inny prawda? a co za tym idzie stabi robi sie koniecznościa?

Autor:  GroobY [ Wto 13 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

ale sworzeń nie jest na stale do wachacza można go odkręcić i zmienić, ja tak mialem zrobione , tylko że pozniej wyszło wlasnie z przegubami.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/