VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk3] Zawieszenie gwintowane a obciążenia auta.
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=35716
Strona 1 z 1

Autor:  KocurKRZ [ Nie 11 Sty, 2009 ]
Temat postu:  [golf mk3] Zawieszenie gwintowane a obciążenia auta.

Witam!

Mój pierwszy post na forum, wcześniej byłem tylko obserwatorem, więc tymbardziej serdecznie witam wszystkich forumowiczów.

Kolega mnie prosił (on sam nie jest zarejestrowany) żebym na forum zapytał się o pewną kwestie. Jego auto to VW Golf MK3. Rozważa kupno zawieszenia gwintowanego (z tego co mi wiadomo, nie wybrał jeszcze firmy), celem obniżenia przodu o 60mm i tyłu o 40mm. Problem polega na tym, że często zdarza mu się jeździć z kompletem pasażerów na pokładzie, więc czy przy gwincie i pełnym załadunku nie będzie problemu z np. progami zwalniającymi, driurami itp? Dużo jeszcze w dół "pójdzie" auto z pasażerami w stosunku do pustego?

Zdaję sobię sprawę z tego, że nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie i że najlepiej było by samemu sprawdzić, ale jednak lepiej zapytać kogoś kto ma pojęcie w temacie przed wydaniem tych 1,5 tys.

Autor:  Kuman [ Nie 11 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

KocurKRZ, Wszystko zależy od tego jakie ma felgi i opony. Jeśli ma prawidłowe ET to nie ma prawa nic ocierać. Dla przykładu ja miałem jakieś -70/60 z felgami 16x7 ET43 i oponami 215/40 i nie było mowy o żadnym obcieraniu przy komplecie osób. No wiadomo na progach zwalniających zawsze hokej miał ciężkie życie, ale to tylko kawałek tworzywa. Generalnie gleba -60/40 to nie jakaś mega gleba, żeby przejmować się takimi rzeczami jak progi zwalniające :D Ale mówię - spytaj kolegi dokładnie jakie ma felgi to będzie można ocenić czy będzie obcierało.

P.S Z tego co pamiętam to tył szedł mi w dół jakieś 1-2cm z kompletem.

Autor:  KocurKRZ [ Nie 11 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Kuman napisał(a):
Wszystko zależy od tego jakie ma felgi i opony. Jeśli ma prawidłowe ET to nie ma prawa nic ocierać. Dla przykładu ja miałem jakieś -70/60 z felgami 16x7 ET43 i oponami 215/40 i nie było mowy o żadnym obcieraniu przy komplecie osób.


No właśnie, szczerze mówią, nie wiem jakie on ma tam felgi założone (tzn. narazie są zimówki na stalowych bo zima)... Wiem, że będzie się nosił z zamianą na jakieś nowe na sezon 2009. Pokazałem mu parę ciekawych projektów z forum i z tego co rozmawialiśmy to wstępnie będzie "celował" w Porsche C2 albo jakieś Mercedes'y (na pewno 16stki).

Kuman napisał(a):
No wiadomo na progach zwalniających zawsze hokej miał ciężkie życie, ale to tylko kawałek tworzywa. Generalnie gleba -60/40 to nie jakaś mega gleba, żeby przejmować się takimi rzeczami jak progi zwalniające :D


Wcześniej jeździł na jakiś tam delikatnych sprężynach (prawie jak seria) więc na początek -60/40 będzie chyba dobrze (a może za dużo? to już sobie sam musi ocenić), wiadomo że musi się przyzwyczaić i później ewntualnie zawsze można skręcić tak żeby było jeszcze niżej. A hokej zawsze można wymienić hehe.

Kuman napisał(a):
Ale mówię - spytaj kolegi dokładnie jakie ma felgi to będzie można ocenić czy będzie obcierało.


Dzięki wielkie Kuman za pomoc! Na pewno mu powiem "ocb" w temacie. Z tymi felgami to myślę, że już na starych nie będzie jeździł więc po prostu musi dobrze dobrać te nowe...

Kuman napisał(a):
P.S Z tego co pamiętam to tył szedł mi w dół jakieś 1-2cm z kompletem.


To jeszcze znośnie, tym bardziej, że tył "pójdzie" tylko -40 w dół, ale wiadomo też, że to zależy od tego kogo się wozi hehe.

Autor:  Kuman [ Nie 11 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

KocurKRZ napisał(a):
więc na początek -60/40 będzie chyba dobrze


Ja w golfie popełniłem mały błąd a mianowicie zamiast gwintu kupiłem firmowy kit. Po jakimś czasie było mało i chciało by się obniżyć jeszcze :D Gewinde ma taki plus, że kręcisz jak Ci się podoba więc jak mu coś nie będzie odpowiadało to szybko to skoryguje. Jeszcze jedno co to można byłoby zainteresować się gwintem z regulacją twardości - im twardszy gwint tym mniej będzie "siadał" i mniejsze prawdopodobieństwo ocierania. Jeśli celuje w miety lub porszaki to tylko trzeba będzie dobrać adapter o odpowiedniej grubości i będzie ok.

Autor:  KocurKRZ [ Nie 11 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Kuman napisał(a):
Ja w golfie popełniłem mały błąd a mianowicie zamiast gwintu kupiłem firmowy kit. Po jakimś czasie było mało i chciało by się obniżyć jeszcze :D Gewinde ma taki plus, że kręcisz jak Ci się podoba więc jak mu coś nie będzie odpowiadało to szybko to skoryguje. Jeszcze jedno co to można byłoby zainteresować się gwintem z regulacją twardości - im twardszy gwint tym mniej będzie "siadał" i mniejsze prawdopodobieństwo ocierania. Jeśli celuje w miety lub porszaki to tylko trzeba będzie dobrać adapter o odpowiedniej grubości i będzie ok.


Też właśnie myślę, że gwint to dobre rozwiązanie, wiadomo że może nie najtańsze, ale ma swoje zalety, których nie dają gotowe zestawy obniżające. Zawsze na zimę można podkręcić w górę a latem w drugą stronę.

A dużo droższe są gwinty z regulacją twardości? Na pewno fajnie było by coś takiego mieć, więc powiem znajomemu żeby za takim czymś się rozglądał.

Z tymi felgami to ja nie za bardzo jestem w temacie (szczerze mówią laik jestem hehe), ale to już on będzie się nad tym głowił. Moja rola jedynie ograniczy się do sprowadzenia ich z USA. Patrzyliśmy już i na amerykańskim ebay'u można już kupić C2 z oponami (wiadomo, że i tak opony muszą być inne bo z regóły są straszne balony) za jakieś 1300zł... Dobra cena?

Autor:  Szek [ Sob 17 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Moze ja sie podepne do tematu z pytaniem jaki byscie polecali gwint do 1500PLN max tz z tylu beda kółka 9" r16 pfu no i szukam jakiegos gwintu betonu zeby mi twardo siedzial i nie bylo "wiekszego" problemu bo problem byc musi :D przy 9 calach wydaje mi sie ze MTS techniks lub jakies FK za 1000PLN moze mnie zawiesc .. co sadzicie o takich gwintach podajcie swoje propozycje czekam na odpowiedzi
Pozdrawiam

Autor:  benson [ Sob 17 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

TA technix jest tani i dosc twardy

Autor:  ZbiF [ Nie 18 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

benson napisał(a):
TA technix jest tani i dosc twardy

a tych wszystkich Gt cupline itp cena jest atekwantna do jakości

Szek polecam Supersporta tylko musisz troche $ dozbierać

Autor:  medigda [ Nie 18 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

ZbiF napisał(a):
polecam Supersporta tylko musisz troche $ dozbierać

sorry za OT,ale szukajac zawieszenia gwintowanego supersport znalazlem taki opis:
Nowy zestaw zawieszenia
gwintowanego do samochodu Vw Golf
III na os przednia i tylna
niemieckiej firmy Supersport,
seria GT CupLine.

I moje pytanie jest takie czy supersport to jest to samo co GT Cupline ?? Bo juz nie kumam :(

Autor:  benson [ Nie 18 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

medigda napisał(a):
ZbiF napisał(a):
polecam Supersporta tylko musisz troche $ dozbierać

sorry za OT,ale szukajac zawieszenia gwintowanego supersport znalazlem taki opis:
Nowy zestaw zawieszenia
gwintowanego do samochodu Vw Golf
III na os przednia i tylna
niemieckiej firmy Supersport,
seria GT CupLine.

I moje pytanie jest takie czy supersport to jest to samo co GT Cupline ?? Bo juz nie kumam :(



kup sobie ta-technix za 900zl i na pewno bedziesz zadowolony

Autor:  Kuman [ Nie 18 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

medigda napisał(a):
supersport to jest to samo co GT Cupline


Na pewno Supersport to nie to samo co GT Cupline i pochodne. Mój wyglądał tak :

Image Image

Autor:  Swir88 [ Nie 18 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Powiem ci tak mam VR na gwincie TA Technix jezdze szybko czesto mam komplet w aucie. Jestem zadowolony z niego za duzo nie siada jest dosc twardy spisuje sie niezle ;)

Autor:  Szek [ Pon 19 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Swir88 napisał(a):
Powiem ci tak mam VR na gwincie TA Technix jezdze szybko czesto mam komplet w aucie. Jestem zadowolony z niego za duzo nie siada jest dosc twardy spisuje sie niezle ;)

super ale jakie masz kola z tyłu? chowaja sie w nadkola? bo ja obecnie mam kit jakies -40 na tyle i waskie kolka i nawet jak mi 4 na tyl wejdzie to nie obciera ale kolo sie chowa ze robi sie gleba -80 :D

PS. a co myslicie nad uzywkami z niemiec typu KW, FK ?? przykladowo LInk 1 cena porównywalna z nowym supersportem

i jakies tanszy Link 2

Autor:  ZbiF [ Wto 20 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Szek od tego pana (dawniej Sławe777) z allegro to nie polecam kupowac gwintów, który jest tylko "picowany" dla fotek, sam kiedyś kupiłem od niego taki gwint koleś gwarantował ze jest wszystko ok a tym czasem okazał się zapieczony i wyrąbany jak stary tapczan totalne scierwo :<

Autor:  Szek [ Wto 20 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

oo dzieki za info bym wtopil :ała:

zna ktos kogos kto zajmuje sie dystrybucja gwintu marki "SUPERSPORT" ?? bede wdzieczny za info jamajama jamajama

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/