VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[golf mk3] Wymiana sprężyn zawieszenia https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=33994 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | szymi1985 [ Pią 07 Lis, 2008 ] |
Temat postu: | [golf mk3] Wymiana sprężyn zawieszenia |
Witam , chcialbym wymienic samemu sprezyny na sportowe i nie wiem jak sie do tego zabrac, wszystkie potrzebne klucze juz mam, sciagacze tez ![]() ps- czy przy okazji mozna od razu wymienic przeguby??? czy to juz inna bajka ... Dzieki za wszelkie rady ...PozdrO ... ![]() |
Autor: | rolek [ Pią 07 Lis, 2008 ] |
Temat postu: | |
Przy okazji mozna wymienic przeguby, nie jest to raczej zbyt skomplikowane... Co do sprężyn to zależy jaką masz kolumnę mcpersona, powiedz lepiej jaki masz samochod ![]() |
Autor: | szymi1985 [ Pią 07 Lis, 2008 ] |
Temat postu: | |
golf 3 ![]() |
Autor: | rolek [ Pią 07 Lis, 2008 ] |
Temat postu: | |
No to odkrecasz najpierw na dole amorka dwie sruby laczace go ze wzrotnica. Potem odkrecasz sobie u gory od kielicha, wyjmujesz, sciskasz sprezyne i odkrecasz ja od amorka u gory, potem rozluzniasz sciagacze i wyjmujesz sobie sprezynke ![]() Pamietaj, ze do krotszych sprezyn potrzebne sa krotsze amorki. Skladasz analogiczne jak rozkladales... |
Autor: | kolanek [ Pią 07 Lis, 2008 ] |
Temat postu: | |
z przodu odkrecasz 2 szpilki mocujace mcphersona do zwrotnicy i od gory odkrecasz od kielicha (pod maska). musisz sobie nacechowac ustawienie kolumny mcphersona na zwrotnicy bo inaczej sobie kąty popsujesz w zawieszeniu. z tyłu nie ma zadnej filozofii bo odkrecasz jedna szpilke na dole przy belce i u gory przy kielichu (w kufrze). nie trzeba tam zadnych kątow ustawiac pozniej. naprawde nie ma w tym wszystkim wielkiej filozofii. nakretki na amortyzatorach poluzuj sobie jak auto stoi jeszcze na ziemii. potem na podniesionym odkrec do konca. nie krec tłoczyskami amortyzatorow. jak wyciagniesz amortyzator ze sprezyna to odkrec nakretke od amortyzatora tak zeby poluzowac gorny talerzyk i wyciagnac sprezyne. wsadz nowa sprezyne. zmontuj wszystko i zakladaj na auto. |
Autor: | szymi1985 [ Pią 07 Lis, 2008 ] |
Temat postu: | |
acha spoko wiec w weekend bedzie proba generalna, ![]() ![]() ps- amorki sa krotkie, wymieniam tylko twarde sportowe sprezyny na sportowe ale eibach pro-kit progresywne, bo na twardych czerwonych nie da sie po polskich drogach jezdzic ![]() ![]() [ Dodano: Pią 07 Lis, 2008 ] "musisz sobie nacechowac ustawienie kolumny mcphersona na zwrotnicy bo inaczej sobie kąty popsujesz w zawieszeniu. " ze jak ![]() [ Dodano: Pią 07 Lis, 2008 ] ![]() czego mam nie ruszac jak juz odkrece kolumne?? jaki kolor z obrazka? dzieki ![]() |
Autor: | dawid [ Pią 07 Lis, 2008 ] |
Temat postu: | |
szymi1985 napisał(a): "musisz sobie nacechowac ustawienie kolumny mcphersona na zwrotnicy bo inaczej sobie kąty popsujesz w zawieszeniu. "
bujda na resorach.nic nie musisz zaznaczać bo i tak ustawienie kątów i zbieżności ci się zmieni. rady kolegów są ok ale na początek nie odkręcaj wszystkich śrub odrazu tylko sobie je poluzuj.i zacznij od góry. i przygotuj sobie 7 imbus bo może byc potrzebny do przytrzymania tłoczyska |
Autor: | szymi1985 [ Sob 08 Lis, 2008 ] |
Temat postu: | |
acha oki dzieki wielkie ![]() |
Autor: | krupi [ Nie 09 Lis, 2008 ] |
Temat postu: | |
Swoją drogą da radę zrobić taką operację beż ściągaczy ![]() P.S. Potem i tak trzeba jechać na geometrię. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |