VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk3] DSG - sugestie i opinie https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=31120 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | juziooo [ Czw 03 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | [mk3] DSG - sugestie i opinie |
Witam w jakich silnikach byla montowana skrzynia dsg moze ktos sie orientuje czy dsg pasuje do bloku abf albo vr6 ? jeżeli ktoś ma jakies informacje na temat tej skrzni to bardzo prosze Ciągłe sypanie się skrzyni na torze powoduje ze musze szukac innych rozwiązań. Koszt mocniejszych gratów do skrzni to koszt skrzyni dsg (ktora podobno sie nie myli, wiec pewnie tez sie nie zepsuje ![]() Prosze o jakies opinie podpowiedzi pozdrawiam |
Autor: | Classic [ Czw 03 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
heh wszystko sie moze popsuc mojemu znajomemu ktory bierze udzial w wyscigach na 1/4 DSG odmowila posluszenstwa nie wytrzymala momentu |
Autor: | nezzo [ Czw 03 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
DSG podejzewam bedzie potrzebowalo tez lepszego silnika, nie chodzi tu juz o fizyczna montowalnosc na motor, ale taka skrzynia jak DSG mysli za kierowce i podejzewam potrzebuje sporo informacji pracy silnika ktorych sterowniki od abf'a czy vr'a nie sa w stanie przedstawic. Jak juz sie swapujesz na DSG to moze warto przemyslec tez sprawe silnika. |
Autor: | norbi [ Pią 04 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
DSG wytrzymuje maks 350nm... kit wzmacniajacy to koszt jakis 2000euro... raczej to nie podziala z vr'ami itd.... |
Autor: | juziooo [ Pią 04 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
nezzo zgadza sie ale od elektorników usłyszałęm ze to będzie mniejszy problem dlatego szukam teraz informacji czy fizycznie ta skrzynia by dała rade dsg spokojnie wytrzyma jazde torową nawet z najmocniejszym abf-em non turbo pozdro |
Autor: | nezzo [ Pią 04 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Wiem na 100% ze wszystkie maszynownie R4 pasuja na wszystkie skrzynie dedykowane na blok R4, przynajmniej jest to prawdziwe dla wszystkich vag'ow do czasow golfa mk4. To samo tyczy sie silnika V(R), mozesz zalorzyc skrzyne od VR'a z 92roku na blok z R32 albo i nawet R36 bez najmniejszego problemu. Głowy na pieniek nie podłoże, ale na 75% DSG ktora montowano w mk5 GTI (2.0 TFSI) da rade zamontowac na blok od ABF'a, tak samo jak skrzynie DSG z mk5 R32 (3.2 VR6) da rade zalorzyc na blok od VR'a. Ale jak bedziesz jechac kupic taka skrzynie, to wez ze soba jakis dowolny blok R4 tak na przymiarke, zeby nie bylo pozniej placzu i zgrzytania zembow. [ Dodano: Pią 04 Lip, 2008 ] norbi napisał(a): DSG wytrzymuje maks 350nm... kit wzmacniajacy to koszt jakis 2000euro... raczej to nie podziala z vr'ami itd....
mk5 R32 DSG ma w serii 320Nm, niemcy zawsze daja zapas, np. mam auto ktore w serii mialo 110PS, a mam teraz prawie 2x tyle, o Nm nie wspomne i co? nic sie nie rozpadlo, lepiej nawet, jezdze na sprzegle 210mm ktore nie powinno utrzymac wiecej niz 130PS (przynajmniej wg. niektorych forumowych mondrali), w ogole skad takie informacje DSG wytrzymuje 350Nm? |
Autor: | lucek [ Pią 04 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
nezzo napisał(a): w ogole skad takie informacje DSG wytrzymuje 350Nm?
Domyślam się, skąd takie informacje. VAG buduje typoszeregi skrzyń, oznaczanych jako MQ200, MQ250 itd, co oznacza maksymalny przenoszony moment obrotowy dopuszczony przez konstruktora skrzyni. Chodzi tu nie o maksymalny moment, z jakim sobie skrzynia w ogole da radę, ale maksymalny moment uwzględniający odpowiednie współczynniki bezpieczeństwa, tak by skrzynia wytrzymała cały okres eksploatacji. W rzeczywistości skrzynia wytrzymuje więcej, bawiliśmy się w pracy zmieniając programy w służbowych Caddy 1.9TDI z 55kW na 96kW, słabszy ma skrzynię do 200Nm, mocniejszy do 250Nm, nic się ze skrzyniami i sprzęgłami nie działo, trzeba tylko było uważać żeby slinika nie przekręcić, bo nawet na 5 biegu wbijał się na czerwone pole. żeby nie było już całkiem OT, DSG z silników 2.0TDI z mk5 wg założeń wytrzymuje do 250Nm. |
Autor: | norbi [ Pią 04 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
nezzo napisał(a): w ogole skad takie informacje DSG wytrzymuje 350Nm? http://www.hgp-turbo.de/ stad... nezzo napisał(a): np. mam auto ktore w serii mialo 110PS, a mam teraz prawie 2x tyle, o Nm nie wspomne i co? nic sie nie rozpadlo, lepiej nawet, jezdze na sprzegle 210mm ktore nie powinno utrzymac wiecej niz 130PS (przynajmniej wg. niektorych forumowych mondrali)
kolega ma auto, ktore w serii ma okolo 200nm, teraz ma 400nm i jezdzi dalej na seryjnym sprzegle?? no i co z tego?? ale dsg to nie jest zwykla, prosta skrzynia... |
Autor: | nezzo [ Pią 04 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
norbi napisał(a): DSG wytrzymuje maks 350nm... raczej to nie podziala z vr'ami itd..... nezzo napisał(a): R32 DSG ma w serii 320Nm,
R32 jest mocniejszym silnikiem niz VR6 montowany w mk3, nie widze powodow dla ktorych skrzynia miala by nei pociagnac tego zwlaszcza w lzejszej budzie. |
Autor: | norbi [ Pią 04 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
nezzo napisał(a): norbi napisał(a): DSG wytrzymuje maks 350nm... raczej to nie podziala z vr'ami itd..... nezzo napisał(a): R32 DSG ma w serii 320Nm, R32 jest mocniejszym silnikiem niz VR6 montowany w mk3, nie widze powodow dla ktorych skrzynia miala by nei pociagnac tego zwlaszcza w lzejszej budzie. A wg mnie komputer sobie nie poradzi... I bedzie to nie oplacalna zmiana skrzyni biegow... |
Autor: | nezzo [ Pią 04 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
nezzo napisał(a): DSG podejzewam bedzie potrzebowalo tez lepszego silnika, nie chodzi tu juz o fizyczna montowalnosc na motor, ale taka skrzynia jak DSG mysli za kierowce i podejzewam potrzebuje sporo informacji pracy silnika ktorych sterowniki od abf'a czy vr'a nie sa w stanie przedstawic. Jak juz sie swapujesz na DSG to moze warto przemyslec tez sprawe silnika. norbi napisał(a): A wg mnie komputer sobie nie poradzi... I bedzie to nie oplacalna zmiana skrzyni biegow...
![]() |
Autor: | juziooo [ Pią 04 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
panowie zaden abf czy vr6 bez turbo nie zniszczy skrzni dsg z V gti ![]() skoro z r32 pasuje do vr6 a z vr6 pasuje do abf-a to mechanicznie powinno dać rade opłacalnosć dsg jest bardzo duża zamontowaną skrzynie tylko serwisujesz (praktycznie nie ma możliwości jej zepsucia w abf-em ) zwykla skrzynia pada nonstop, wzmocenienie kosztuje tyle co swap dsg norbi skad taki wniosek że komp sobie nie poradzi ? wiem że podczas przełączania biegów skrzynia na 'chwilke' rozłącza gaz napewno ma tez informacje o obrotach silnika pozdro |
Autor: | nezzo [ Pią 04 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
nezzo napisał(a): DSG ktora montowano w mk5 GTI (2.0 TFSI) da rade zamontowac na blok od ABF'a, tak samo jak skrzynie DSG z mk5 R32 (3.2 VR6) da rade zalorzyc na blok od VR'a. juziooo napisał(a): z vr6 pasuje do abf-a czytamy ze zrozumieniem 6 garow - 6 garowa skrzynia, R32 - VR6 4 gary - 4 garowa skrzynia, GTI (2.0 TFSI) - ABF juziooo napisał(a): skad taki wniosek że komp sobie nie poradzi ?
nie tylko o obrotach ale i o obciazeniu, po pierwsze, oba te silniki w ktorych montowana byla skrzynia DSG maja fly-by-wire, czyli zero linek sama elektryka przy sterowaniu silnikiem, stad tez komputer skrzyni ma informacje nt. obciazenia, wie jaki bieg przygotowac, wie jak zasprzeglic, ogolnie baaaardzo duze powiazanie pomiedzy sterownikiem skrzyni a sterownikiem silnika. Juz nie wspomne o tym ze jesli bedziesz chcial zakladac to na VR'a to czeka Cie szczepienie 4-motion tak aby komputer skrzyni mogl sterowac odpowiednio dystrybucja mocy. |
Autor: | norbi [ Pią 04 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
nezzo, dokladnie, wydaje mi sie ze latwiej bedzie wrzucic kompletny motor z dsg, niz rzezbic abf'a z dsg... |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |