VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all vw] Dotoczenie nakrętek do gwintu, jak, gdzie, za ile?
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=26168
Strona 1 z 2

Autor:  semianek [ Pią 23 Lis, 2007 ]
Temat postu:  [all vw] Dotoczenie nakrętek do gwintu, jak, gdzie, za ile?

Orientujecie sie ile mzoe kosztowac dotoczenie nakretek do gwintu, bo u mnie jak na razie kazdy tokarz mowi ze nie ma czasu sie w takie rzeczy bawic i jeszcze ze z wlasnym materialem musze przyjjsc

Temat właściwie do działu Kupię, jednakże dotyka tak istotnego problemu (polskie realia = używany gwint), ze zostawiam w Technicznym.
Lucius Snow

Autor:  sawno [ Pią 23 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

ja robiłem u tokarza i zrobił w jeden dzień i bez materiału ale wział 200 za 4 nakrętki, nie wiem cyz dużo czy mało ale potrzebowalem jak najszybciej i dlatego zapłaciłem bez gadania a i jeden minus nakrętki są metalowe

Autor:  Classic [ Pią 23 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

sawno napisał(a):
ja robiłem u tokarza i zrobił w jeden dzień i bez materiału ale wział 200 za 4 nakrętki, nie wiem cyz dużo czy mało ale potrzebowalem jak najszybciej i dlatego zapłaciłem bez gadania a i jeden minus nakrętki są metalowe

no troszke cie policzyl
ja zrobilem sobie sam u znajomka na tokarce
to ze sa metalowe to wg mnie plus
te co sa w oryginalne w gwintach sa lipne,zapiekaja sie, a jak chcesz je odkrecic to pekaja i niszcza sie

Autor:  Soad7 [ Pią 23 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

To ja sie podłącze do tematu, tylko mam inny problem, tokarza mam nawet za friko, tylko nie mam wymiarów tylnej regulacji sprężyny. jeśli maiłby ktos jakis rysunek, projekt tego gwintu do Lupo/Golf iV to będe wdzięczny!! Albo chociaż troszke naświtelić sprawe bo niegy tego nie widziałem, nie miałem w rękach a znajomy tokarz rozbudowany aparat wyobraźni.

Autor:  rosiel [ Sob 24 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

skoro gwint jest normalizowany po co dotaczac?Sa sklepy.A do czego to ma byc?Za przedluzke do drazka kierowniczego placilem znajomemu 25

Autor:  Soad7 [ Sob 24 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

rosiel napisał(a):
Sa sklepy

Podaj mi adres, link bo ja nigdzie tego zdobyć nie moge a jak jest to uzywane od jakiegos popsutego zestawu co wołają stówę za sztukę!!

Autor:  rosiel [ Nie 25 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

chohzi ci o cienka nakretke do regulacji podstawy sprezyny? a nie masz drugiej na wzor?wzornik gwintu i zobaczyc jak ma wspolpracowac z miska pod sprezyne 4 mm grubosci jakis dobry material z nacieciami na zew do pokrecania.

Autor:  Soad7 [ Nie 25 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

W Lupo, moim modelu tylne zawieszenie jest podobne to zawieszenia z golfa 4 tzn osobno jest spręzyna osobno jest amor, jezeli miałbym wzór nie byłoby tematu. Jutro wkleję zdjęcia o co mi chodzi. Przeszukałem naprawde dużo i nie moge znaleźć wymiarów i jak to jest zamontowane.

Autor:  lucek [ Pon 26 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

Soad7, przy chwili wolnego czasu cyknę jutro fotkę, bo akurat gwint do mk4 leży u mnie w kartonie...

Autor:  LukasTDI [ Pon 26 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

Lucius Snow ;) taaaa ... do mk4 :]

he he he ... ciesze sie ... ze sie przyda :)

Autor:  Soad7 [ Pon 26 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

Lucius Snow napisał(a):
Soad7, przy chwili wolnego czasu cyknę jutro fotkę, bo akurat gwint do mk4 leży u mnie w kartonie...

Ooo będe bardzo wdzięczny za dokładne fotki, wymiary i jakiś prościutki rysunek przekroju.
Jeszcze mam pytanie, jak jest montowany na górze sprężyny czy na dole?
A najbardziej bym sie ucieszył jak bym miał takie cos w ręce :hmm:
Lukas TDI, dobrze ze w końcu kupiłeś bo pewnie nie miałbym od kogo skopiować :P

O takie cos mi chodzi, jakies dokładniejsze foto a najlepiej wymiary i jak to jest zamontowane.
Image

Autor:  lucek [ Pon 26 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

Rysunku nie robiłem, bo zdjecia moim zdaniem wszystko pokazują, budowa takiej podstawy pod spręzynę jest moim zdaniem proste jak budowa cepa.
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Wszystkie wymiary przybliżone, nie chciało mi się iśc do garażu po suwmiarkę (zimno jest i pada śnieg :ała:)

nakrętka: 28mm wysokość, szerokosć zewn. 61mm, szerokość wewn. 50mm, szerokość w miejscu oparcia spręzyny 80mm, wysokość oparcia pod sprężynę 6mm

Podstawa: wysokośc 75mm, średnica u podstawy 75mm, średnica w miejscu gdzie jest gwint 50mm, długośc gwintu 55mm, gwint oceniam na oko M50 (skok jakieś 2 mm!!),

Mocowanie podstawy do wahacza, śruba M10 długość 20mm, talerzyk dajesz pod wahacz, na górę podstawe i skręcasz wszystko razem.

Autor:  Soad7 [ Pon 26 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

I o to mi właśnie chodziło!!! :ok: :ok: yupii yupii jamajama jamajama jamajama jamajama jamajama
Zaraz skrobne sobie rysunek i chwili wolnej lece do tokarza!!!
Dzieki wielkie, przy okazji, na jakims zlocie/spocie stawiam piwko, Lucasowi też sie nalezy bo to chyba jego gwint :)
Jeszcze mam pytanie z czego to jest zrobione? Ze stali czy aluminium? Ta podkładka jest gumowa?
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje!!

Autor:  lucek [ Pon 26 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

Soad7 napisał(a):
z czego to jest zrobione? Ze stali czy aluminium


Ta czarna część jest ze stali, lakierowana na fioletowo nakrętka jest z aluminium, ale każ sobie wytoczyć ze stali, bo aluminiowe raz że w kontakcie ze stalą się zapiekają, a dwa, że z tego powodu jest potem cieżko je okręcać i pękają.

Soad7 napisał(a):
Ta podkładka jest gumowa


Masz na myśli ten prawie płaski talerzyk który jest na spodzie?? Też stal...

Autor:  Soad7 [ Pią 07 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Co to sa za nakretki? Koles twierdzi że tą sa ori H&R, ale brakuje mi wcięć na klucz i nie ma mozliwość jej przykręcić do auta.
Image
Image

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/