VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk3] Swap na 5x100 - padają przeguby
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=100860
Strona 1 z 1

Autor:  killah [ Nie 28 Cze, 2015 ]
Temat postu:  [golf mk3] Swap na 5x100 - padają przeguby

Witam,

Jestem po swapie z 4x100 na 5x100 w Golfie 3.

Zmienione zostały przeguby zewnętrzne, wahacze, zwrotnice, dołożony stabilizator piasty itp. Ze starych rzeczy zostały drążki kierownicze, półosie, amortyzatory oraz przeguby wewnętrzne,

Auto po przeswapowaniu na 5x100 stało wysoko z nieobniżonym gwintem. Drgań ani nic z tych rzeczy nie było czuć. Po obniżeniu zaczął się istny koszmar. Trzęsie budą podczas jazdy. Po krótkim czasie od swapu padł przegub wewnętrzny od strony krótkiej półośki. Teraz zmieniłem go na nowy i padł znowu tj już stuka. Naprawdę nie rozumiem co powoduje ten problem. Może ktoś już kiedyś to przerabiał - mi już opadają ręce.

Mam podejrzenie co do lewej półośki bo została stara. Dziwnym motywem dla mnie było też to że po wybiciu sworznia miałem mega problemy z włożeniem go z powrotem po założeniu nowego przegubu. Otwór w zwrotnicy nie zgrywał się z trzpieniem sworznia. Trzeba było użyć ogromnej siły by docisnąć zwrotnicę i włożyć sworzeń z powrotem.

Był też problem z ustawieniem kąta pochylenia koła na 2 stopnie od strony krótkiej półośki. Jeszcze jedna rzecz pojawiła się po założeniu nowego przegubu. Silnik strasznie zaczął się trząść albo inaczej. Drgania silnika zaczęły być przenoszone na budę a nie było tak wcześniej więc nagłą awarię poduszek wykluczamy. Chyba półośka siedzi tak sztywno, że drgania silnika przenoszone są po niej na budę.

Wszystko wskazuje na tą półośkę. Ale nie potrafię znaleźć informacji czy rzeczywiście moja półoś od 1.8 jest dłuższa od takiej z 2.0

Znalazłem w etce coś takiego. Nie wiem czy to nie potwierdza informacji że w 5x100 są krótsze półośki.

Image

Czy ktoś już spotkał się z takim problemem? Czy wymiana półośki pomoże?

////

EDIT:

Problem rozwiązany. Wymiana półośki na taką od zwiechy 5x100 załatwiła temat. Nowa jest krótsza o jakieś 8 mm przymierzając tak jak na foto poniżej. Od razu sworzeń wszedł lżej w zwrotnice, nie ma drgań silnika a podczas jazdy nic nie bije ani nic nie stuka. Dla pewności zmienię też dłuższą półośkę.

Image

Autor:  radzio_hzr [ Nie 28 Cze, 2015 ]
Temat postu:  Re: Swap na 5x100. Padają przeguby - czy winna półośka

wyglada na objaw za dlugiej polosi mialem podobniue w mk2

Autor:  turpik [ Nie 28 Cze, 2015 ]
Temat postu:  Re: [golf mk3] Swap na 5x100 - padają przeguby

jak robiles swap na 5x100 to trzeba wymienic poloski bo wahacz jest inny i zwrotnica ma inne osadzenie

Autor:  killah [ Nie 28 Cze, 2015 ]
Temat postu:  Re: [golf mk3] Swap na 5x100 - padają przeguby

macie rację koledzy. Edytowałem pierwszego posta po wymienieniu półośki na taką od zawiechy 5x100 i jest dobrze. Nie ma bicia ani nic z tych rzeczy a i sworzeń wszedł bez jakiś oporów.

Długą półośkę wymienię jak najszybciej. Widocznie ta obecna jest w granicach normy ale z GTI będzie krótsza i wymienię przy okazji jeszcze przegub wewnętrzny na nowy. Szkoda że straciłem jeden przegub ale człowiek uczy się na własnych błędach :)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/