VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=162&t=80892
Strona 1 z 5

Autor:  MichalTCZ [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

Image

MODEL: Audi A3 8L 3D 97r
SILNIK: 1.8T AGU
MOC: 150 KM
MODY POD MASKĄ: seria + BOV + zegar turboBoost; stalowa osłona misy.
ZAWIESZENIE: przednia rozpórka kielichów; był gwint KW 100 1004, obecnie AirRide. Okucia by hamamatsu na gwincie MTS z poduchami Rubena 2-komorowymi. Kompresor Viair 400C Chrom, 2 zawory 5/3, zbiornik 20L, 2 x manometr Viair Black Illum + manometr 1,5" przy zbiorniku, przewody Tekalan + wysokociśnieniowe węże w oplocie stalowym, wszystkie złączki/redukcje - metalowe, skręcane. Sterowanie panel + pilot. Przedni stabilizator z wersji S3/4motion
UKŁAD HAMULCOWY: seria + tarcze przód i tył wentylowane, nacinane i nawiercane ATM Mikoda GT, klocki TRW.
KOŁA: setup zimowy - Aluett 8Jx17 ET35 kolor biały, opony NEXEN 215/40/17. setup letni - RONAL A8 D3 "Flat Fives". 8.5Jx18, ET45, 5x112, opony Nankang NS2 215/35/18.
NADWOZIE: kolor czerwony mat, uzyskany za pomocą PlastiDip; - zderzak przód - usunięte miejsce na tablicę rejestracyjną, hokej od wersji polift, lip Leon Cupra R, grill typu Kamei z czarnym emblematem OOOO; - przednia i tylna dokładka zderzaka oraz progi pomalowane w kolor nadwozia - przednie lampy wersja polift DEPO Angel Eyes Black + zestaw HID; - boczne przyciemnione kierunki; - progi GOLF IV 25th GTi ANNIVERSARY; - tylne lampy TYC wersja polift; - czarny emblemat OOOO na klapie; - zdjęta tylna wycieraczka
WNĘTRZE: czarna skóra, boczna tapicerka obita czerwoną alicante, flokowana środkowa konsola i tunel, ringi zegarów.
AUDIO: seryjne głośniki + Pionner DEH-P5900
PLANY:
- zmiana koloru auta
- porządek pod maską


Witam. Coś ciekawego w końcu zaczyna się dziać z autem, więc czas się podzielić tym z wszystkimi. Auto zakupiłem na początku 2010 roku. Część modyfikacji przygarnięta wraz z autem, część wykonana przeze mnie. Powoli, małymi krokami, realizuję plany. Tyle na ile pozwala czas i finanse...

Obecny wygląd auta:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Auto po zakupie:

Image

Image

Mniejsze, większe modyfikacje wykonane od tego czasu przeze mnie...
W pierwszej kolejności wyleciały tarcze indiglo w zegarach. Przy okazji wymienione zostały same zegary... okazały się uszkodzone. Zostały same ringi.

Image Image

Środkowa konsola oraz tunel nie były w ciekawym stanie więc coś trzeba było z nimi zrobić. Znajomy posiadał sprzęt do flokowania więc z czystej ciekawości nie mogłem się nie skusić.

Image

Z kolejnych mniejszych zmian wpadły przednie lampy, grill, nowy zestaw HID. Na zdjęciu grill jeszcze bez emblematu OOOO

Image

Image

Image

Tarcze przód i tył ATM Mikoda model GT. Zamontowana została również stalowa osłona misy.

Image

Image

Image

Image

Zamontowałem również zegar TurboBoost AutoGauge i taka koncepcja padła na jego umiejscowienie. w późniejszym czasie wymontowałem zawór BOV w celu przeczyszczenia, nasmarowania oraz z czystej ciekawości jak jest on zbudowany :-)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Czas było się zabrać za odświeżenie felg. Zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo na kolor biały, przy okazji zostały również wymienione plastikowe atrapy śrub na metalowe. Docelowo miały one trafić jako setup zimowy, ale z braku kasy felgi niestety przejeździły sezon 2011 - 2012

Image

Image

Image

… i tak auto na tamten czas się prezentowało:

Image

Image

Kolejna modyfikacja padła na wymianę przedniej dokładki na wersję polift, progi GOLF IV 25th GTi ANNIVERSARY oraz pozbycie się miejsca na tablice rejestracyjną. Przenia, tylna dokładka oraz progi pomalowane zostały w kolor nadwozia. Brak jeszcze maskownic w zderzaku.

Image

Image

Image

Po tych modyfikacjach auto wyglądało tak:

Image

Image

Chwilę później dołożony został lip Cupra R

Image

Po tych zabiegach auto przejeździło sezon 2012...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zawsze jakoś podobał mi się czerwony mat na karoserii, a że przemalowanie, czy obklejenie auta to nie mały koszt i generalnie strach, bo co będzie jak się nie spodoba, natrafiłem na produkt PlastiDip. Pod koniec sezonu udało się ściągnąć z UK farbę w rozsądnej cenie, zaopatrzyć się w pistolet natryskowy i ruszyć z dosyć kontrowersyjnym tematem. Strach w oczach, drżące nogi i ręce (bo nigdy wcześniej nie posługiwałem się pistoletem natryskowy) zabrałem się za malowanie auta. Oczywiście WIELKI PLUS, że jakby coś nie wyszło PlastiDip można bezproblemowo zerwać jak zwykłą folię... nawet łatwiej. Nie pozostaje żaden ślad... Muszę przyznać, że jak na pierwszy raz nie wyszło źle. Chociaż malując kolejny raz uniknął bym kilku błędów.
Fotorelacja z przedsięwzięcia:

Image

Image

Przygotowanie auta do malowania

Image

Image

W trakcie malowania i późniejszego czyszczenia pozostałości PlastiDip

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image Image Image Image Image Image

Image

Image

Image

Image

Obecnie na ukończeniu jest zawieszenie pneumatyczne.
Część elementów od MAPET'a + okucia na gwincie MTS wykonane przez hamamatsu (godne polecenia... konkretna robota, profesionalne wykonanie).
Wybór padł na zestaw przednia/tylna oś na zaworach elektromagnetycznych 5/3. Kompresor ViAir 400C Chrom w komplecie z 20 litrowym zbiornikiem. Manometry ViAir 2” Black Face Illuminated. Przewody Tekalan + wysokoćiśnieniowe węże w oplocie stalowy. Wszystko połączone metalowymi/skręcanymi złączkami/redukcjami

Image

Image

Koncepcja zabudowy padła na miejsce po kole zapasowym, żeby jednak uchować trochę z bagażnika. Podłoga została podniesiona o jakieś 10 cm. Na nową podłogę wpadnie płyta z wyciętym "oknem"
Zdjęcia z prac nad zabudową:

Image

Image

Image

Image

Panel sterujący wraz z manometrami.
Nie do końca mi się koncepcja podoba, ale nie mogłem znaleźć żadnej ciekawszej inspiracji, ani wpaść na lepszy pomysł.

Image

W pierwszej kolejności udało się ogarnąć tylną oś i na tamtą chwilę wyglądało to tak:

Image

Image

Image

Po wymontowaniu gum, które siedziały między tylnymi okuciami a budą auta, tył zszedł jeszcze niżej.

Po krótkiej przerwie udało się w miarę sprawnie przełożyć amortyzatory i wymienić stabilizator

Image

Image

... na obecną chwilę wygląda to wszystko w ten sposób

Image

Image

Image

Podłoga do bagażnika pod zabudowę

Image

Image

Efekt końcowy - zabudowa airride

Image

Image

Koła pod setup letni: RONAL "Flat Fives" z Audi A8. 8.5Jx18, ET45, 5x112 z oponami Nankang NS2 215/35/18.
Przed renowacją.

Image

Image

Image

Image

Image

Ostateczny wygląd kół na sezon 2013.

Image

Image

Image

Image

Delikatna kosmetyka zabudowy ;) dorzucony dodatkowy manometr przy zbiorniku.

Image

Wypadła również niepasująca "dwurura" i w jej miejsce wpasował się ori tłumik.

Image

Autor:  ector [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

Fajnie wyszło..ale tablicę mogłeś już zdjąć do malowania ;)
O uniknięciu jakich błędów?

Autor:  showtime [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

Malowanie wyszlo calkiem niezle, ale na przyszlosc proponuje Ci stosowanie niebieskiej tasmy do oklejania. Jest mniej problematyczna przy zrywaniu i nie zostawia kleju ktory pozniej moze sie okazac złym wrogiem.
Autko wyglada fajnie :) powodzenia w dalszym dzialaniu

Autor:  Filipovic [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

I bez tego matu i air, na nocnym w tcz auto b. dobrze wyglądało. ;) Jakieś inne koło w planie na sezon 2k13?

Autor:  cipel1 [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

Końcowy tłumik jak dla mnie dy wywalenia..Ogólnie dobry projekt..

Autor:  MichalTCZ [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

Dzięki za pierwsze komenty projektu...

Cytuj:
O uniknięciu jakich błędów?

Chociażby właśnie takich jak piszę showtime

Cytuj:
Jakieś inne koło w planie na sezon 2k13?

Koło na pierwszym miejscu w planach na 2013... wstępnie myślałem o replikach LM'ów, najlepiej ze złotymi rotorami.
Mile widziane wszystkie sugestie co do koła.

Cytuj:
Końcowy tłumik jak dla mnie dy wywalenia..Ogólnie dobry projekt..

Zdecydowanie tłumik końcowy musi wylecieć... to też w planach na najbliższy czas.

Autor:  uop [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

generalnie nie jest źle :) tak jak koledzy piszą dwu rurka out :< i te hidy strasznie na niebiesko świecą :( pomyśl nad zestawem ori xenonu do a3 byłoby o wiele lepiej :) a tak po za tym to reszta modów na plus :ok:

Autor:  chochLa [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

Ile zeszło tego plastidipa na całe auto ? i iloma warstwami to się maluje.. ?
Wygląda fajnie, brakuje tylko koła dobrego moim zdaniem i Fake LM bym odpuścił.. ;)

Autor:  matis1313 [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

Interesujący sposób zmiany lakieru... A folie można zdjąć i cieszyć się oryginalnym kolorem :D Ładne A3 Oby tak dalej

Autor:  MichalTCZ [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

Cytuj:
Ile zeszło tego plastidipa na całe auto ? i iloma warstwami to się maluje.. ?

Koło 5,5 litra... pięć warstw.

Cytuj:
Interesujący sposób zmiany lakieru... A folie można zdjąć i cieszyć się oryginalnym kolorem

Powstałą gumową powłokę można zerwać prościej niż folię i również cieszyć się ori lakierem :)
Z tym nie ma żadnego problemu... no i takie rozwiązanie jest sporo tańsze niż obklejenie auta folią.

Autor:  Lysek [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

woow bardzo mi przypomina moje poprzednie a3 :)
nie rozumie dlaczego polysk zastapiles matem tej samej barwy? czy denerwowaly Cie rozne odcienie czerwieni? ;)

Autor:  hamamatsu [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

Ładne, ładne, kilka detali bym zmienił, ale Michał chyba już wie o jakie chodzi.

Najbardziej mnie cieszy, że ładnie auto usiadło:)

Autor:  Rumak [ Wto 27 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

Sporo ciekawych modów w tym A3 . Plastdip robi robote jak air :ok:. Silniczek tez ciekawa jednosta podatna na mody. Mówisz myslisz o replikacj LM-ów?? może miał bym coś co by Ci sie spodobało ;) pozdro i powodzenia w modach :)

Autor:  MichalTCZ [ Śro 28 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

Dobrze słyszeć coś miłego i przy okazji konstruktywnego o aucie... Dziękuje wszystkim.

Lysek napisał(a):
nie rozumie dlaczego polysk zastapiles matem tej samej barwy? czy denerwowaly Cie rozne odcienie czerwieni? ;)

Podobał mi się czerwony mat no i chciałem ogólnie przetestować PlastiDip. Jak zda egzam do wiosny to się pomyśli o innym kolorze :)

hamamatsu napisał(a):
Najbardziej mnie cieszy, że ładnie auto usiadło:)

Ja również jestem zadowolony... dziękówka za wszystkie porady :ok:

lukasz5oo napisał(a):
Mówisz myslisz o replikacj LM-ów?? może miał bym coś co by Ci sie spodobało

Jakoś najciekawiej repliki LM'ów komponowały się z autem... Moim zdaniem oczywiście.
Co konkretnie miałbyś co by mogło mi się spodobać? :)

Autor:  wojtsen [ Śro 28 Lis, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ

repliki LMów szału nie robią, za podobną cenę można łyknąć jakąś ciekawą 18 w 9 i 10 J z porządnych materiałów.

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/