VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=162&t=80892 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | MichalTCZ [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
![]() MODEL: Audi A3 8L 3D 97r SILNIK: 1.8T AGU MOC: 150 KM MODY POD MASKĄ: seria + BOV + zegar turboBoost; stalowa osłona misy. ZAWIESZENIE: przednia rozpórka kielichów; był gwint KW 100 1004, obecnie AirRide. Okucia by hamamatsu na gwincie MTS z poduchami Rubena 2-komorowymi. Kompresor Viair 400C Chrom, 2 zawory 5/3, zbiornik 20L, 2 x manometr Viair Black Illum + manometr 1,5" przy zbiorniku, przewody Tekalan + wysokociśnieniowe węże w oplocie stalowym, wszystkie złączki/redukcje - metalowe, skręcane. Sterowanie panel + pilot. Przedni stabilizator z wersji S3/4motion UKŁAD HAMULCOWY: seria + tarcze przód i tył wentylowane, nacinane i nawiercane ATM Mikoda GT, klocki TRW. KOŁA: setup zimowy - Aluett 8Jx17 ET35 kolor biały, opony NEXEN 215/40/17. setup letni - RONAL A8 D3 "Flat Fives". 8.5Jx18, ET45, 5x112, opony Nankang NS2 215/35/18. NADWOZIE: kolor czerwony mat, uzyskany za pomocą PlastiDip; - zderzak przód - usunięte miejsce na tablicę rejestracyjną, hokej od wersji polift, lip Leon Cupra R, grill typu Kamei z czarnym emblematem OOOO; - przednia i tylna dokładka zderzaka oraz progi pomalowane w kolor nadwozia - przednie lampy wersja polift DEPO Angel Eyes Black + zestaw HID; - boczne przyciemnione kierunki; - progi GOLF IV 25th GTi ANNIVERSARY; - tylne lampy TYC wersja polift; - czarny emblemat OOOO na klapie; - zdjęta tylna wycieraczka WNĘTRZE: czarna skóra, boczna tapicerka obita czerwoną alicante, flokowana środkowa konsola i tunel, ringi zegarów. AUDIO: seryjne głośniki + Pionner DEH-P5900 PLANY: - zmiana koloru auta - porządek pod maską Witam. Coś ciekawego w końcu zaczyna się dziać z autem, więc czas się podzielić tym z wszystkimi. Auto zakupiłem na początku 2010 roku. Część modyfikacji przygarnięta wraz z autem, część wykonana przeze mnie. Powoli, małymi krokami, realizuję plany. Tyle na ile pozwala czas i finanse... Obecny wygląd auta: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Auto po zakupie: ![]() ![]() Mniejsze, większe modyfikacje wykonane od tego czasu przeze mnie... W pierwszej kolejności wyleciały tarcze indiglo w zegarach. Przy okazji wymienione zostały same zegary... okazały się uszkodzone. Zostały same ringi. ![]() ![]() Środkowa konsola oraz tunel nie były w ciekawym stanie więc coś trzeba było z nimi zrobić. Znajomy posiadał sprzęt do flokowania więc z czystej ciekawości nie mogłem się nie skusić. ![]() Z kolejnych mniejszych zmian wpadły przednie lampy, grill, nowy zestaw HID. Na zdjęciu grill jeszcze bez emblematu OOOO ![]() ![]() ![]() Tarcze przód i tył ATM Mikoda model GT. Zamontowana została również stalowa osłona misy. ![]() ![]() ![]() Zamontowałem również zegar TurboBoost AutoGauge i taka koncepcja padła na jego umiejscowienie. w późniejszym czasie wymontowałem zawór BOV w celu przeczyszczenia, nasmarowania oraz z czystej ciekawości jak jest on zbudowany :-) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Czas było się zabrać za odświeżenie felg. Zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo na kolor biały, przy okazji zostały również wymienione plastikowe atrapy śrub na metalowe. Docelowo miały one trafić jako setup zimowy, ale z braku kasy felgi niestety przejeździły sezon 2011 - 2012 ![]() ![]() ![]() … i tak auto na tamten czas się prezentowało: ![]() ![]() Kolejna modyfikacja padła na wymianę przedniej dokładki na wersję polift, progi GOLF IV 25th GTi ANNIVERSARY oraz pozbycie się miejsca na tablice rejestracyjną. Przenia, tylna dokładka oraz progi pomalowane zostały w kolor nadwozia. Brak jeszcze maskownic w zderzaku. ![]() ![]() ![]() Po tych modyfikacjach auto wyglądało tak: ![]() ![]() Chwilę później dołożony został lip Cupra R ![]() Po tych zabiegach auto przejeździło sezon 2012... ![]() ![]() ![]() ![]() Zawsze jakoś podobał mi się czerwony mat na karoserii, a że przemalowanie, czy obklejenie auta to nie mały koszt i generalnie strach, bo co będzie jak się nie spodoba, natrafiłem na produkt PlastiDip. Pod koniec sezonu udało się ściągnąć z UK farbę w rozsądnej cenie, zaopatrzyć się w pistolet natryskowy i ruszyć z dosyć kontrowersyjnym tematem. Strach w oczach, drżące nogi i ręce (bo nigdy wcześniej nie posługiwałem się pistoletem natryskowy) zabrałem się za malowanie auta. Oczywiście WIELKI PLUS, że jakby coś nie wyszło PlastiDip można bezproblemowo zerwać jak zwykłą folię... nawet łatwiej. Nie pozostaje żaden ślad... Muszę przyznać, że jak na pierwszy raz nie wyszło źle. Chociaż malując kolejny raz uniknął bym kilku błędów. Fotorelacja z przedsięwzięcia: ![]() ![]() Przygotowanie auta do malowania ![]() ![]() W trakcie malowania i późniejszego czyszczenia pozostałości PlastiDip ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Obecnie na ukończeniu jest zawieszenie pneumatyczne. Część elementów od MAPET'a + okucia na gwincie MTS wykonane przez hamamatsu (godne polecenia... konkretna robota, profesionalne wykonanie). Wybór padł na zestaw przednia/tylna oś na zaworach elektromagnetycznych 5/3. Kompresor ViAir 400C Chrom w komplecie z 20 litrowym zbiornikiem. Manometry ViAir 2” Black Face Illuminated. Przewody Tekalan + wysokoćiśnieniowe węże w oplocie stalowy. Wszystko połączone metalowymi/skręcanymi złączkami/redukcjami ![]() Koncepcja zabudowy padła na miejsce po kole zapasowym, żeby jednak uchować trochę z bagażnika. Podłoga została podniesiona o jakieś 10 cm. Na nową podłogę wpadnie płyta z wyciętym "oknem" Zdjęcia z prac nad zabudową: ![]() Panel sterujący wraz z manometrami. Nie do końca mi się koncepcja podoba, ale nie mogłem znaleźć żadnej ciekawszej inspiracji, ani wpaść na lepszy pomysł. ![]() W pierwszej kolejności udało się ogarnąć tylną oś i na tamtą chwilę wyglądało to tak: Po wymontowaniu gum, które siedziały między tylnymi okuciami a budą auta, tył zszedł jeszcze niżej. Po krótkiej przerwie udało się w miarę sprawnie przełożyć amortyzatory i wymienić stabilizator ... na obecną chwilę wygląda to wszystko w ten sposób Podłoga do bagażnika pod zabudowę Efekt końcowy - zabudowa airride ![]() Koła pod setup letni: RONAL "Flat Fives" z Audi A8. 8.5Jx18, ET45, 5x112 z oponami Nankang NS2 215/35/18. Przed renowacją. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ostateczny wygląd kół na sezon 2013. ![]() ![]() ![]() ![]() Delikatna kosmetyka zabudowy ![]() Wypadła również niepasująca "dwurura" i w jej miejsce wpasował się ori tłumik. |
Autor: | ector [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
Fajnie wyszło..ale tablicę mogłeś już zdjąć do malowania ![]() O uniknięciu jakich błędów? |
Autor: | showtime [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
Malowanie wyszlo calkiem niezle, ale na przyszlosc proponuje Ci stosowanie niebieskiej tasmy do oklejania. Jest mniej problematyczna przy zrywaniu i nie zostawia kleju ktory pozniej moze sie okazac złym wrogiem. Autko wyglada fajnie ![]() |
Autor: | Filipovic [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
I bez tego matu i air, na nocnym w tcz auto b. dobrze wyglądało. ![]() |
Autor: | cipel1 [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
Końcowy tłumik jak dla mnie dy wywalenia..Ogólnie dobry projekt.. |
Autor: | MichalTCZ [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
Dzięki za pierwsze komenty projektu... Cytuj: O uniknięciu jakich błędów? Chociażby właśnie takich jak piszę showtime Cytuj: Jakieś inne koło w planie na sezon 2k13? Koło na pierwszym miejscu w planach na 2013... wstępnie myślałem o replikach LM'ów, najlepiej ze złotymi rotorami. Mile widziane wszystkie sugestie co do koła. Cytuj: Końcowy tłumik jak dla mnie dy wywalenia..Ogólnie dobry projekt.. Zdecydowanie tłumik końcowy musi wylecieć... to też w planach na najbliższy czas. |
Autor: | uop [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
generalnie nie jest źle ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | chochLa [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
Ile zeszło tego plastidipa na całe auto ? i iloma warstwami to się maluje.. ? Wygląda fajnie, brakuje tylko koła dobrego moim zdaniem i Fake LM bym odpuścił.. ![]() |
Autor: | matis1313 [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
Interesujący sposób zmiany lakieru... A folie można zdjąć i cieszyć się oryginalnym kolorem ![]() |
Autor: | MichalTCZ [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
Cytuj: Ile zeszło tego plastidipa na całe auto ? i iloma warstwami to się maluje.. ? Koło 5,5 litra... pięć warstw. Cytuj: Interesujący sposób zmiany lakieru... A folie można zdjąć i cieszyć się oryginalnym kolorem Powstałą gumową powłokę można zerwać prościej niż folię i również cieszyć się ori lakierem ![]() Z tym nie ma żadnego problemu... no i takie rozwiązanie jest sporo tańsze niż obklejenie auta folią. |
Autor: | Lysek [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
woow bardzo mi przypomina moje poprzednie a3 ![]() nie rozumie dlaczego polysk zastapiles matem tej samej barwy? czy denerwowaly Cie rozne odcienie czerwieni? ![]() |
Autor: | hamamatsu [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
Ładne, ładne, kilka detali bym zmienił, ale Michał chyba już wie o jakie chodzi. Najbardziej mnie cieszy, że ładnie auto usiadło:) |
Autor: | Rumak [ Wto 27 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
Sporo ciekawych modów w tym A3 . Plastdip robi robote jak air ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MichalTCZ [ Śro 28 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
Dobrze słyszeć coś miłego i przy okazji konstruktywnego o aucie... Dziękuje wszystkim. Lysek napisał(a): nie rozumie dlaczego polysk zastapiles matem tej samej barwy? czy denerwowaly Cie rozne odcienie czerwieni? ![]() Podobał mi się czerwony mat no i chciałem ogólnie przetestować PlastiDip. Jak zda egzam do wiosny to się pomyśli o innym kolorze ![]() hamamatsu napisał(a): Najbardziej mnie cieszy, że ładnie auto usiadło:) Ja również jestem zadowolony... dziękówka za wszystkie porady ![]() lukasz5oo napisał(a): Mówisz myslisz o replikacj LM-ów?? może miał bym coś co by Ci sie spodobało Jakoś najciekawiej repliki LM'ów komponowały się z autem... Moim zdaniem oczywiście. Co konkretnie miałbyś co by mogło mi się spodobać? ![]() |
Autor: | wojtsen [ Śro 28 Lis, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi A3 8L] RedPlastiDip AirR 1.8T by MichalTCZ |
repliki LMów szału nie robią, za podobną cenę można łyknąć jakąś ciekawą 18 w 9 i 10 J z porządnych materiałów. |
Strona 1 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |