Witam! Mam na imię Łukasz i jestem z Podkarpacia.
Moje auto to: MODEL: VW Golf III USA 1996r (modelowo 97r)
SILNIK: 1.9 TDI AFN
MOC: 110KM
MODY POD MASKA: Usunięty KAT , EGR + Wyczyszczony Kolektor
ZAWIESZENIE: -Gwint z regulacją twardości przód i tył FK G9 i G11, -Poliuretany 90sh -Rozpórki przednia górna i tylna górna, stalowe D&W
UKLAD HAMULCOWY: seria (przód tarcze wentylowane 256mm TRW + klocki ATE, tył tarcze TRW + klocki ATE)
KOLA: RH ZW2 8,5" i 9" z oponami Pirelli 195/40/17, (na felgach oryginalny lakier, polerka rantów i pozłacane śruby)
NADWOZIE: To co w US czyli: -zderzaki, tylna klapa i przednie błotniki z USA, -usunięty zamek i wycieraczka z tylnej klapy, -przednia maska z Vento, -przednie lampy Vento + zrobiony smoked + xenon H4 4300k -tylne lampy oryginalne Hella Black USA i drugi komplet Hella Black Magic -nowe progi GTI i listwy maskujące -lusterka, sierpy i listwy w kolorze nadwozia -polerowane końcówki wydechu
WNETRZE: seryjne wyposażenie + dołożone trochę rarytasów: -wspomaganie kierownicy, 2x airbag, klimatyzacja, 4x elektryczne szyby, tempomat, komputer MFA, centralny zamek z domykaniem szyb, -Fotele i kanapa RECARO z wersji GTI EDITION (fotele przednie podgrzewane, tylna kanapa z zagłówkami) -Boczki GTI -Kieszenie materiałowe + kopertówki -Dywan z Golfa USA -Czarna podsufitka, daszki, rączki -Czarne słupki z Golfa CC -Wysoki tunel i uchwyt na kubki z Golfa USA -Kierownica skórzana obszyta czerwoną nicią z Golfa USA -Gałka zmiany biegów oraz mieszek ręcznego obszyte czerwoną nicią -Licznik w milach
AUDIO: Radio MP3 Pioneer + 8 głośników w oryginalnych miejscach.
Zmiany przeprowadzone: patrz niżej
Plany: -Szersze koła czyli 9"przód i 10" tył + nowe opony Conti 195/40/17 i 215/35/17 -Zmiana całego zawieszenie z 4x100 na 5x100 (kołyska ze stabilizatorem, wahacze, zwrotnice, piasty i tylna belka z golfa GTI) -Przednie hamulce 288mm + zaciski ATE -Ogarnięcie wszystkich drobiazgów
Krótka historia mojego auta. Golf kupiony był ze względu na bardzo ekonomiczny a zarazem dynamiczny silnik TDI, posiadał klimatyzację, był w bardzo dobrym stanie i już miał przeprowadzone małe modyfikacje które przypadły mi do gustu.
Tak wyglądał zaraz po zakupie w 2008r: Golf MKIII wersja GT TDI Rocznik 1996 kodowo V czyli 97 , silnik AFN 110KM Kolor czarny metalic
Wyposażenie : - Klimatyzacja - 4 x Elektryczne Szyby - Wspomaganie - Airbag - Centralny Zamek z domykaniem i pilotem - Pakiet GT czyli dokładki,kubełkowe fotele,czarne lampy tył itd - MFA
Modyfikacje - Alufelgi Remotec 7Jx15 ( przód ET35 tył ET25 ) + gumy 195/50 - Lampy Przód Hella Smoked - Xenony H1 4300K - Szeroka Dokładka Przód - Czarne Kierunki i Blendy - Grill Bez Znaczka Jom - Pomalowane Lusterka Pod Kolor - Dodatkowe Zegary Ciśnienia Turbo oraz Ciśnienia Oleju - Usunięty KAT , EGR + Wyczyszczony Kolektor - Polerka Końcówek Wydechu - Podświetlenie Nawiewów od Achamerskiego - Paski a'la 20 Jahre - Fotele i kanapa RECARO z wersji GTI EDITION - Siłowniki przedniej maski - Zawieszenie sprężyny FK60/40, amorki Power Tech, tył z regulacją wysokości
Pierwsze modyfikacje to zmiana tylnych lamp na Hella Black Magic i montaż stalowych rozpórek D&W dedykowanych do tego modelu

Nastała zima i na auto poszły opony zimowe 175/55/15 oraz usunięte zostały paski XXJ
Przyszła wiosna wymyłem komorę silnika i kupiłem felgi 2 częściowe BBS 6,5"x16" (środki pomalowane na czarno, ranty wypolerowane), dystanse 2 i 2,5cm i opony 195/45/16

W lecie kupiłem BRA szytą czerwoną nicią i tak prezentowało się auto na początku sezonu 2009:

Opony okazały się zbyt wysokie więc kupiłem komplet 195/40/16 i golf poszedł niżej. Dołożyłem również znaczek TDI w gril i wypolerowałem auto

Stare lampy miały już dość więc kupiłem nowe TYC i zrobiłem smoked. Doszedł również gril GTI i nowe boczne kierunki dymione FER

Kilometry uciekały ale silnik zaczął tracić na mocy więc wziąłem się za rozebranie i porządne czyszczenie całego układu dolotowego, kolektora, turbiny i itercoolera.
Zacząłem odczuwać brak mocnego brzmienia więc coś trzeba było z tym zrobić Subwoofer Power Bass S10 ze skrzynką 35l/ 35Hz Wzmacniacz Alpine MRV t500 V12 Okablowanie Dietz 20mm2 + RCA podwójnie ekranowane
Jesienna sesja:
Przed zimą odświeżone zostały aluski i założone zimówki 175/55/15. Zostało również przygotowane do zimy:
Udało się dostać trochę części: -tylne zagłówki z prowadnicami -kieszenie materiałowe 4d -grzane spryski -niepopękana obudowa kierownicy z regulacją -tempomat z wiązką -boczki GTI Edition
Golfik ukazał się w kalendarzu Golf3.pl na rok 2010

Udało się kupić dolny schowek pod airbag do wersji z klimą
Nowe kierunki i blendy FER, gril z Vento na wąskie żeberko i lampy z Vento którym zrobiłem smoked
Od kolegi kupiłem oryginalne maty ze skórzanych foteli z przełącznikiem i wiązką. Przy okazji dokładnie wszystko wyprałem i fotele są jak nowe a grzeją aż miło:
Będąc u znajomego na szrocie znalazłem oryginalne plastiki z golfa colourconcept. Wystarczyło poszukać jeszcze rączek, lampki, daszków z golfa 4 cabrio i obkleić podsufitkę oryginalnym czarnym materiałem:
Trafiły się felgi Lorinser 7,5"x16", postanowiłem je wypolerować, wnęki pomalowałem na czarno. Założyłem na nie opony 195/40/16. Kupiłem również adaptery zmieniające rozstaw z 4x100 na 5x112:
Przeglądając aukcje internetowe trafiłem na ciekawą ofertę. Ktoś sprzedawał Golfa 3 w wersji USA w dobrych pieniądzach. Jeden telefon, zapiąłem lawetę i z kolegą pojechaliśmy ponad 500km w jedną stronę. Na miejscu okazało się, że jest kompletny w dobrym stanie i idealnie będzie nadawał się na dawcę części do mojego TDI. Tak wyglądał zaraz po przywiezieniu:

Zdjąłem interesujące mnie elementy z dawcy ponieważ trzeba było je pomalować. Przy okazji usunięta została tylna wycieraczka i zamek klapy oraz gdzieniegdzie został odświeżony lakier:

Odebrałem polakierowane elementy i zacząłem powolne składanie golfa. Tak wyglądał jak już poskładałem wszystko z zewnątrz:

Następnie przyszła pora na składanie wnętrza. Założyłem wypraną wykładzinę z USA, dużo plastików z USA, czarne słupki, lampkę i rączki z cc, czarne daszki z mk4 cabrio i nową czarna podsufitkę. Założyłem też wyprane grzane recaro, tempomat, airbag pasażera i kilka innych drobiazgów z wersji USA:
Rezanko licznika czyli zmiana tarczy prędkościomierza na tą z wersji USA

Wymiana miski olejowej na nową, nowe progi GTI, bixenon H4 4300K i wymiana filtra przeciwpyłkowego:

Nareszcie założyłem koła i tak prezentowało się auto pod koniec maja 2010r:

Na początku czerwca odbył się w Dynowie pierwszy taki podkarpacki zlot VAG tzw Dynówka 2010. Było około 100 samochodów i niektóre naprawdę konkretnie pomodzone i ciekawe.
Z Dynowa wróciłem z małą pamiątką bo golf zajął pierwsze miejsce w konkursie na Najładniejsze Auto Zlotu. Zdobył 83 głosy. 2 miejsce miało 47 głosów a 3 36. W konkursie na glebę zająłem miejsce 6.
Musiałem trochę stoczyć przednie adaptery i teraz mogłem jeszcze bardziej obniżyć samochód. Taki wypad z kumplami nad Solinę:
Razem z kumplami z VAG-Podkarpacie.pl wybraliśmy się na MajóVWkę 2010. Kilka zdjęć:
Kilka zdjęć z wypadu na Słowację:

Prawie nowy gwint z regulacją twardości FK G9 i G11, poliuretany zawieszenia, nowe znaczki GTI w listwy, kierownica obszyta na nowo skórą i czerwoną nicią oraz wlot powietrza w zderzak w miejsce blendy:

Po kilku miesiącach szukania i kompletowania udało się złożyć moje wymarzone koła RH ZW2 8,5" przód i 9" tył, bębny w oryginalnym kolorze, ranty wypolerowane, śruby pozłacane. Kupiłem również nowe opony Pirelli PzeroNero 195/40/17.
Kilka zdjęć z zakończenia sezonu VAG-Podkarpacie:

I jeszcze jakieś tam fotki:

Kolejne Graty które udało mi się dorwać to nowa oryginalna osłona pod silnik, nowy akumulator Bosch S4, pokrowiec na akumulator, turbotimer HKS Type0, oryginalna kierownica z Golfa USA obszyta skórą i czerwoną nicią, zawieszenie z Golfa VR6 97r (kołyska, wahacze, stabilizator, belka, piasty 5z100), hamulce 288mm. Wszystko zostanie oczyszczone i pomalowane, co trzeba zostanie wymienione na nowe:
Bardzo okazyjnie i niedaleko udało się kupić RH ZW1 8,5" i 10" w idealnym stanie z oryginalnymi dystansami RH 5x100 na 5x112. Ranty 3,25" przerzucę do moich ZW2 i z przodu będzie teraz 9" a z tyłu 10". Pozostało jeszcze kupić nowe opony Conti, bo one najładniej układają się na tych felgach:

Aktualnie to od listopada golf stoi w garażu i czeka do wiosny. Staram się przez zimę skompletować trochę gratów i za miesiąc lub dwa ostro wziąć się do pracy. Mam jeszcze sporo pomysłów które będę chciał realizować. Jest też dużo drobiazgów do zrobienia. Pozdrawiam. Łukasz!
|