Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 21 z 30 [ 437 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 30  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Wto 10 Lip, 2012 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 19 Mar, 2011
Posty: 92
Skąd: Gliwice
Gadu-Gadu: 5340404
Auto: VW Passat B3
dobra robota :D teraz reling ogarnij żeby to wyglądało :)



_________________
Klub Passata 35i
Offline
 Profil    5340404
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Nie 29 Lip, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 11 Paź, 2009
Posty: 747
Skąd: Edinburgh, UK
Gadu-Gadu: 19370238
Auto: Passat B4 - Mrówka ZET, Sharan Sport
Wczoraj passat po kolejnej dłuuugiej przerwie wyjechał z garażu. Nie miał wyjścia - w poniedziałem jedzie do PL. "Kilka słów" o tym, co się działo. Będę pisał dużo i dawał dużo zdjęć, jak ktoś nie ma ochoty czytać, to lepiej niech wie to już teraz :D


To, co będzie mi się śniło po nocach, co zacząłem w lutym, co kosztowało mnie wiele, wiele czasu, nerwów, mojej słabej cierpliwości i pieniędzy niestety też - swap hamulców.


Pierwsze elementy kupowałem na przełomie stycznia/lutego. Na koniec lutego paczka była u mnie w Szkocji. Czasu było bardzo mało, wtedy jeszcze nie miałem polo, więc części leżały z miesiąc, a ja tylko czytałem w międzyczasie i chłonąłem wiedzę na temat regeneracji zacisków.

Pierwsze problemy wyszły, jak tylny swap przyszedł do domu w Opolu. Okazało się, że blachy osłaniające tarcze wysypały się z paczki. Na zdjęciach tego nie było widać :( nie mogłem sobie pozwolić na założenie tego. Szukałem przez miesiąc używek w UK. Nic. Skończyło się na kupnie nowych w PL - 158zł za sztukę.

Kolejny problem wyszedł przy dokładniejszym układaniu sobie klocków na sucho już u mnie. Okazało się, że zaciski nie są z B4 (aukcja dotyczyła kompletnej belki z b4 vr6 - taki był tytuł), tylko z B3. Tak więc jest tam gorsze rozwiązanie hamulca ręcznego, przed którym przestrzegał mnie monter. Szukałem miesiąc belki z B4, żeby kupić sobie z B3... Ale trudno. Powiedziałem sobie, że drugiego zestawu zacisków pod te śmieszne 226mm nie kupię.

Kiedy po jakimś czasie zabrałem się za regenerację, okazało się, że mam złe zestawy naprawcze gumek. U mnie było ich za mało, brakowało najważniejszej - uszczelki trzpienia hamulca ręcznego. W UK oczywiście nie znalazłem - zamówienie poszło do PL... Kolejne 3 tygodnie straty.

Po wspomnianych 3 tygodniach będąc w posiadaniu uszczelek poskładałem zaciski do kupy tak, jak to powinno być.

Image

Swap na przodzie, to była bułka z masłem. Za równo regeneracja zacisków, jak i późniejszy montaż wszystkiego do kupy. Robiłem to pierwszy raz w życiu, drugą stronę składałem w ok. 30 minut (mając już wcześniej poluzowane śruby jarzm w piastach).

Image

Image

Mając gotowy przód, zabrałem się za tył. Lewa strona, od momentu rozbiórki do momentu założenia zacisku (nie podłączenia) poszła gładko. Przeniosłem się na prawą stronę i się zaczęło... Ostatnia z 6 śrub trzymających czop w belce ukręciła mi się ałaa

Image

Straciłem na nią tydzień. Nie pomógł palnik i młotek. Potem przyszła wiertarka, ale wiertła boscha nie dawały rady. Kupiłem, też boscha, ale tytanowe, ostre. Było lepiej.

Image

Po dwóch dniach wiercenia spróbowałem za radą kolegów torxa. Skończyło się tak, jak się spodziewałem (w kontekście mojego farta):

Image

Na wiercenie w złamanym torxie nie miałem już czasu, siły, chęci, narzędzi i kasy na nowe. Za radą kilku osób z forum śruba została w belce. Oszlifowałem ją na kształt pierwotny. Czop jest na 5 śrubach przykręconych, ale wspiera się na 5,5 yupii <82>

Przed montażem śruby i otwory w belce przeczyściłem... gwintownikiem, od razu lepiej robota szła.

Image

Pomontowałem sobie drugą stronę, zostało podpięcie przewodów i .... j <cenzura> b, urwał się przewód od belki do zacisku. Całe szczęście całkiem przypadkiem wziąłem sobie namiar od kolegi, właściciela lupo, na gościa, co dorabia miedziane przewody. Następnego dnia pojechałem do miasta i zleciłem wykonanie 4 przewodów zgodnie z etką. Kosztowało mnie to prawie 50 funtów, czyli ok. 250zł :? wyjścia jednak nie miałem...

Image

Po odebraniu przewodów pełen zapału i chęci na wyjechanie autem z garażu, poszedłem montować przewody, a tu coooo

Image

Image

Image

... jednoczęściowy przewód do samiuśkiego reduktora niee wsiadłem w polo i rura do sklepu (czasem byłem kilka razy dziennie) bo brzeszczot. Dopiero on mi pomógł (wcześniej próbowałem to rozkręcić).

Image

Image

Na szczęście mieli niedaleko mnie na stanie przewody elastyczne do passata. Niestety walnąłem się i wziąłem złe, co zaowocowało stratą czasu i kasą za jeden, z którego zerwałem worek. Drugi oddałem i wymieniłem na dwa nowe, z dwoma żeńskimi końcówkami, czyli takie, jakie powinny być pod belką.

Image

Image

Image

Po nie za długiej męczarni z dogięciem przewodów przy belce układ stał się w końcu zamknięty, ale jeszcze nie szczelny ;P Przy odpowietrzaniu jednak wszystko zostało sprawdzone, dokręcone. Hamulce działają. Słabo, ale wiem, że to wymaga czasu. Zrobiłem nim jakieś 20-30km. Nie ma jeszcze tylko podpiętego ręcznego, ale to może jutro lub w poniedziałek zdążę zrobić.

Tak wygląda tył:

Image

Na zdjęciu jeszcze bez blaszki trzymającej przewody. Przy jej późniejszym montażu okazała się mieć uszkodzone zaczepy :P muszę kupić nową. Cały układ i tak muszę jeszcze raz rozebrać. Mechanik wymieniając przewody dwa lata temu nie założył tych małych blaszek trzymających przewody w uchwytach. Brakuje mi z 3, a w UK na zamówienie w ok. tydzień będą... Muszę zmienić wspomnianą blaszkę trzymającą przewody. Mam również nowe elastyczne przewody na przód, ale brakło czasu, a obecne nie są złe.

Sprawdziłem sobie też czujniki ABS - czemu mnie to nie dziwni - żaden nie działa. Ceny w UK kosmiczne, będzie trzeba zamówić w PL...

Co dalej... dokładka. Największy drut w moim aucie, jedna z większych wtop, kupa czasu i nerwów. Mega twarde i ciężkie do dopasowania k **** two... Największy błąd - przecięcie na pół. Teraz już wiem, czemu ta dokładka w przeciwieństwie do sx nie jest dwu-częściowa.... Wyginała się na wszystkie strony, kompletnie straciła swoją sztywność. Jak ją nie założyłem, zawsze była gdzieś krzywa. W dodatku biję się w pierś i przyznaję - przy obecnym sposobie montażu, aby to było równo, nie poradziłem sobie z załataniem dziury w ładny i trwały sposób, mój pomysł się nie sprawdził. Dokładka w PL, jak dojedzie, pójdzie do plastikarza...

Tu widać różnice w wysokości - prawa prawidłowa, lewa wygięta:

Image

Myślę,że jeżeli auto zostanie i będzie malowane na wiosnę, to raczej kupię nowy zderzak i nową dokładkę, a te części posłużą za dawców.

Halo to halo, sklejone i są ;)

Bagażnik spolerowany jak, to widać było wcześniej na fotach. Teraz tylko zaszpachlowałem zaślepki zamków, wyszlifowałem i pomalowałem na srebrno. Ale nawet sprayów tu dobrych nie ma, wyszły jakieś plamy i trzeba będzie kupić coś w PL. To już drobiazg.

Zmieniłem rolkę napinacza i pasek, rolki altka nie dałem rady ze względu na brak narzędzi. Poproszę o jej zmianę mechanika, który za tydzień w poniedziałek dostanie passata na warsztat. Ten sam mechanik mam nadzieję wymieni mi poduszki silnika i skrzyni.

Spory problem mam z dystansami. 15mm z kołnierzem nie pasowały, nie dało się ich założyć, po oddaniu do tokarza (rarytas w UK) i poszerzeniu otworu centrującego, kołnierz odpadł .... Koło obecnie na samych szpilkach, ale poszukiwaczy drutów pragnę uspokoić - nie zostanie to tak dłużej, niż tydzień. Albo będzie przeróbka dystansu, albo dystans pod czop. 15mm ładnie wygląda i raczej zostanie. 5 mm jest na przodzie i póki go nie obniżyłem (teraz podwyższony na wyjazd) jest ok, ale trzeba będzie zagiąć błotnik i pociąć plastikowe nadkole, bo nie ma tam miejsca.

Image


Zostało mi poskładać bagażnik, jeszcze raz przeglądnąć hamulce dla spokoju i w drogę.

Tak jak pisałem - czekam z decyzją do końca urlopu. Jak auto pojedzie do PL i wróci, a silnik nie okaże się trupem, to raczej zostanie i na wiosnę pójdzie do malowania. Zaraz po powrocie z urlopu zacznę zbierać graty - drzwi, błotniki itd. Kolor będzie inny. Myślałem, że zrobiłem już wszystko, co chciałem na zewnątrz, ale pojawiło się kilka pomysłów w głowie, które trzeba pogodzić z lakiernikiem. Byłoby więc jeszcze kilka zmian ;)

Zdjęć nie miałem kiedy zrobić, może jeszcze coś wpadnie. Jedynie takie dwa z tel:

Image

Image

Zaznaczam - ustawienie ok.3cm wyżej już na wyjazd.



_________________
Vw Passat B4 - Mrówka ZET
Vw Sharan Sport
Offline
 Profil    19370238
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Nie 29 Lip, 2012 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 13 Mar, 2009
Posty: 2384
Skąd: Jaworzno
Gadu-Gadu: 4141986
Auto: mk1 3.2 V6
Co jak co ale podejście do modów jest profi.. ! :ok:



_________________
Kto nie ryzykuje nie pije szampana..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
My mk1 - viewtopic.php?f=98&t=71998
Offline
 Profil    4141986
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Nie 29 Lip, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 28 Lis, 2006
Posty: 3369
Skąd: "Z"dolnyŚląsk
Gadu-Gadu: 0
Auto: variat_vagen
no w końcu nie ma bębnów :ok:



_________________
kupie graty do rekina e23 733i viewtopic.php?f=39&t=61863
viewtopic.php?f=98&t=24949&hilit=bia%C5%82a+strza%C5%82a
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Nie 29 Lip, 2012 
VW Master
VW Master

Rejestracja: Czw 10 Lip, 2008
Posty: 283
Skąd: Czestochowa
dobra robota :ok:


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Nie 29 Lip, 2012 
VW Master
VW Master

Rejestracja: Śro 28 Paź, 2009
Posty: 308
Skąd: R-do-M / UK
Gadu-Gadu: 1099147
Auto: Passat B4 US Style
pieknie pieknie :)



_________________
Passat B4 UK / USA :cfaniak:
viewtopic.php?f=98&t=70397
Offline
 Profil    1099147
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Wto 21 Sie, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 11 Paź, 2009
Posty: 747
Skąd: Edinburgh, UK
Gadu-Gadu: 19370238
Auto: Passat B4 - Mrówka ZET, Sharan Sport
Małe podsumowanie wyjazdu passatem na urlop:

Ponad 6.000km w 3 tygodnie.
Dwie trasy Polska-Szkocja, każda po niecałe 2.500km. Obie pokonane w czasie ok. 28 godzin.
W trasie nie było żadnych problemów, żadnych awarii.
W Niemczech "staliśmy" w korku na autostradzie 2 godziny. 42 stopnie na zewnątrz, pobocza usiane autami z otwartymi maskami. Chyba wszystkie były znacznie nowsze od naszego. My spokojnie jechaliśmy dalej.

Image

Co z autem działo się w Polsce?

- wyważanie kół pojedynczo i na aucie

Image

- sprawdzanie silnika - dymienie na niebiesko - pisałem wcześniej o tym. Tak jak myślałem, wina zaworów. Ale wyszło, że trzeba by zrobić porządny remont, nie same uszczelniacze i odpuściłem :( szkoda mi wkładać kasę w silnik, który za rok chciałem wyciągać... Problem w tym, że chciałem robić blachę na wiosnę i szyć fotele, ale to już za dużo :(

- wymiana rolki alternatora na kupioną wcześniej ze sprzęgiełkiem
- dystanse 15mm z nowym kołnierzem

Image

Image

Widać, gdzie tarło na 20mm:

Image

Tak było na 20mm:

Image

15mm na aucie:

Image

Image

Różnica w jeździe jest wyraźna, nawet z dwiema dorosłymi osobami i dzieckiem na kanapie jechałem i nie tarło.

Image

- nowe teleskopy klapy - chciałem kupić sobie ori, ale 150zł za sztukę mnie zniechęciło. Są takie:

Image

lada moment będą wypolerowane.

- kilka drobiazgów z serwisu VW:
blaszki trzymające przewody, z tyłu
blaszki łączące przewody - u mnie były braki
nowe śrubki trzymające przednie tarcze

Image

na zdjęciu stare śrubki, nowe już na aucie.

Nowa oryginanlna dokładka, ten sam model, ale tym razem żadnego cięcia.

Image

Póki co tylko założona na sam dojazd do Szkocji, tutaj już ją spasuję, a braki po bokach wytnę ze starej dokładki.

Belka zderzaka poszła do lekkiego spawania otworów, które oryginalnie są w kształcie jajeczek. Przez to miałem jedną stronę niżej.

Image

Przed:

Image

Po:

Image

Auto po trasie:

Image

I w ramach relaksu po długiej jeździe od razu odkurzone i umyte:

Image

Plany na najbliższe dni:
założenie wszystkich elementów przywiezionych z opolskiego VW
dopasowanie dokładki i dołożenie dwóch brakujących małych kawałków po bokach
spasowanie zderzaka przedniego
polerowanie teleskopów
obniżenie auta po trasie i założenie odbojów

i inne pewnie pierdoły. Na spokojnie muszę zastanowić się, co zrobić - swap, czy kupić coś, a tego na części. Problem jest niestety taki, że wiele rzeczy z tego auta bym zabrał do nowego i nie ma za bardzo co sprzedać :P Więc na wiosnę blacharka z nowym lakierem audi i silnikiem, lub nowy passat.



_________________
Vw Passat B4 - Mrówka ZET
Vw Sharan Sport
Offline
 Profil    19370238
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Wto 21 Sie, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 19 Kwi, 2010
Posty: 1125
Skąd: Ostrzeszów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Golf MK3 GTI VR6
ale poszedłeś z temtem godnie godnie :D



_________________
GOLF MK3 GTI VR6 :ok:
viewtopic.php?f=98&t=103974

Był GOLF MK1 :ok:
viewtopic.php?f=98&t=95302

Był Krwistoczerwony Westmoreland MK2 :D
viewtopic.php?f=98&t=78365

Był VENTYL US ARMY :D
viewtopic.php?f=98&t=54229
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Śro 22 Sie, 2012 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 13 Mar, 2009
Posty: 2384
Skąd: Jaworzno
Gadu-Gadu: 4141986
Auto: mk1 3.2 V6
Jak zwykle konkretnie :ok:



_________________
Kto nie ryzykuje nie pije szampana..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
My mk1 - viewtopic.php?f=98&t=71998
Offline
 Profil    4141986
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Śro 22 Sie, 2012 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 05 Sty, 2010
Posty: 120
Gadu-Gadu: 0
Auto: passat b4 AFN
Taka masywna ta dokładka coooo , nie za duża ?



_________________
Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step Volvo S60 D5 185KM/400Nm,DPF-out by www.kiviracing.pl - 210KM/500Nm.
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Śro 22 Sie, 2012 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 08 Gru, 2008
Posty: 1592
Gadu-Gadu: 4633358
Auto: Golf MK3 --> Golf MK3 US 2.0 16V ABF --> Golf MK2 2.3 V5 --> Corrado 1.8T
Profi podejście do tematu :ok: Passek bardzo ładny :) Na tych replikach mu do twarzy ;)


Offline
 Profil    4633358
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Śro 22 Sie, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 11 Paź, 2009
Posty: 747
Skąd: Edinburgh, UK
Gadu-Gadu: 19370238
Auto: Passat B4 - Mrówka ZET, Sharan Sport
Dzięki za pozytywne opinie :)

Czy dokładka za duża? w kontekście jazdy, trochę tak - często nią szuram. w kontekście wyglądu - wymiary te same, co oklepana sx. A czy się podoba? nie wiem, mi tak, więc zostanie.

Co do replik - ja tam je lubię, choć oczywiście marzą mi się ori. Ze względu na to, że jednak na nowy rok nie będzie wolnych funduszy na koła, zastanawiam się jednak nad polerką, przed którą tak się broniłem.



_________________
Vw Passat B4 - Mrówka ZET
Vw Sharan Sport
Offline
 Profil    19370238
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Śro 22 Sie, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 28 Lis, 2006
Posty: 3369
Skąd: "Z"dolnyŚląsk
Gadu-Gadu: 0
Auto: variat_vagen
Sison poleruj bo liczy się rant polera i szeroka fela ;) :ok:



_________________
kupie graty do rekina e23 733i viewtopic.php?f=39&t=61863
viewtopic.php?f=98&t=24949&hilit=bia%C5%82a+strza%C5%82a
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Czw 23 Sie, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master

Rejestracja: Nie 03 Maj, 2009
Posty: 796
Gadu-Gadu: 9060162
jak dla mnie ta dokładka wyglada tragicznie nie pasuje do lini b4 jak już zmieniać to jednak na "oklepany sx" albo wogóle zreszta wydaje mi sie ze obnizanie auta optycznie plastiksami to kaszana tyle na temat dokładki reszta jak najbardziej ok mam sentyment do tego modelu chodz jak sie do niedawna przekonałem jednak stare vw sa leprze :D



_________________
Jetta a2 viewtopic.php?f=98&t=101375&view=unread#unread

Były Golf mk2 viewtopic.php?f=98&t=76885&hilit=retro+euros
Offline
 Profil    9060162
 
 Temat postu: Re: [passat B4 1.9 TDI] Mrówka Zet sisiona
PostWysłany: Czw 23 Sie, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 09 Lut, 2005
Posty: 2222
Skąd: Poznań
Gadu-Gadu: 0
Auto: audi a4 b5
Po sprzedaży paszczura stwierdzam,że to auto jest "trudne" w utrzymaniu :P Wielki szacunek za to co i w jaki sposób przy aucie robisz,nie ma tu może wielkiego wow ale jak ktoś patrzy na strone techniczna a nie tylko wizualną to doceni.Cieszy,że auto odwzajemniło się za takie podejście,może już nie bedzie złośliwy :P



_________________
Audi a4
ex Passat
ex Golf
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 21 z 30 [ 437 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 30  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe