VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[mk3 TDI 231ps i 420Nm ] by aw69
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=161&t=22262
Strona 1 z 4

Autor:  aw69 [ Wto 17 Kwi, 2007 ]
Temat postu:  [mk3 TDI 231ps i 420Nm ] by aw69

MODEL: VW Golf 3, rok produkcji 1994

Modyfikacje


Silnik: pierwotnie silnika 1Z 90KM, obecnie ALH tez 90 KM, duze turbo GT22.
Układ dolotowy: FMIC customowy caly z alu dolot z kwasa fi 50mm
Układ wydechowy: Downpip 3 cale, reszta 2,5 cala przelot zakonczony przelotowym tłumikiem by Eltec

Układ wtryskowy: Pompa wtryskowa 11mm, wtryski hybrydy 230cc

Elektronika: pierowotnie ECU 8 bitowe, obecnie 16 bitowy ECU z silnika AFN

Układ napędowy: przednia oś, skrzynia biegów seryjna z silnika 1Z, sprzegło SACHS z modelu VR6 średnica 228mm

zawieszenie: Amortyzatory GT Cupline sprezyny JAMEX - 40mm

Pozatym seria pakiet GT, tył lampy IN pro. przod In pro xenon, Koła 17 calowe porsche look polerowane, wnetrze zegary z MFA, fotele Recaro kierownica Audi S4, nakldki na pedaly audi TT, elektryczne szyby, szyberdach.

PODZIĘKOWANIA: dla kolegi Rogalloti, Dirmy Daigtronik mojej dziewczyny, znajomym i wszystkim którzy przyczynili sie do stworzenia auta.



2 lata temu padla deycyzja o zakupie auta mial to byc golf 3 generacji, koniecznie chcialem benzyne z silnikiem AAA 2,8 badz ABF 2,0 16V, jednak wszystko potoczylo sie innaczej i niebawem stalem sie szczesliwym posiadaczem golfa z silnikiem diesla 1,9 TDI i mocy 90 KM :) po zakupie oprzytomnialem i mowie co ja najlepszego zrobilem kupilem diesla, nie powiem auto prezentowalo sie okazale swieze na niemieckich tablicach jeszcze model GT TDI 3d, kola 16 calowe obnizony cale zawieszenie FK, prowadzil sie bajecznie ale pod pedalem troche malo, jedyny fakt jaki mnie pocieszal to niskie spalanie.
mniej wiecej tak wygladal po zakupie, oprocz przednich reflektorów:


Image

Po sledzeniu tematow na roznych forach podjelem decyzje ze cos trzeba z autem zrobic zeby troche szybciej zaczelo jeździc padla decyzja na zmiene wryskiwaczy od 110 konnej jednostki, oraz program, ale najpierw auto zostalo shamowane jako 11 letnia seria pokazalo 86,9 KM i 196,2 Nm :) (szatan jakich malo :) ) po zamontowaniu wtryskiwaczy i wycieciu katalizaora bylo juz lepiej 100 KM, pierwszy soft zdecydowalem sie zrobic u kolegi Uysego i tu wielkie rozczarowanie auto dymi i tylko nędzne 110 KM :( i ani konia wiecej, zrezygnowany kompletnie moj tuner tez juz nic nie mogl poradzic mialem juz sprzedawac auto jednak zdecydowalem sie na wizyte w diagtroniku gdzie zostalem potraktowany bardzo milo i pookierownany wlasciwa droga w pogoni za mocą, dzięki nim auto ma dzis tyle mocy ile ma :) Potem poszedlem juz ostro turbo od 130 KM ecu 16 bitowe, za wczasu zmienilem rowniez sprzeglo na nowe SACHSA z VR6, pierwsze strojenie 130 KM ponad 300 Nm bylem juz zadowolony auto śmigalo pieknie zero dymu, ale jak to wiadomo w miare jedzenia rósł apetyt chcialem ciagle wiecej. Po kontakcie z kolega Rogalotti padla decyzja na zmiane wtryskiwaczy na nowych hybrydowych 230cc, i przerobka mojej starej pompy na 11, kolejne strojenia w diagtronku nastawialem sie juz na jakies 170 KM, no ale niestety tylko nędzne 150 KM i nic wiecej nastal wielki kryzys nie mialem pojeci dlaczego nie dalo sie przeskoczyc tej mocy dluzszy czas jeździlem na takim setupie 150 KM 364 Nm, w miedzyczasie wymiana fmic na jeszcze wiekszy customowy i caly dolot z kwasa kolektor ssący z PD. potem nieszczęsne wałki od kolegi Evolutiona które okazaly sie kompletna porażka :) ale po wymianie popychaczy na nowe autu nagle ni stad ni zowąd przybylo 15 KM i podskoczyl ładnie moment obrotowy (tu podziekowania dla kolegi Roba555 :) ) Po jakims czasie obstawilem ze moje pompa wtryskowa jednak nie jest tak wydajna jak byc powinna, zakupilem pompe ori 11 z new beatla ALH, troszke rzeźby kilka cennych informacji i porad od Piotrka z Lublina (podziękowania dla niego równiez) i w moim 1Z siedziala juz piekna pompa 11mm, auto dostala takiego kopa ze szok, potem strojenie pod ta pompa i hamowanie u kolegi Rogalloti auto jak nigdy dysponowalo moca 180 KM i moment 400 Nm bylem juz zadowolony, lecz auto dymilo - zdecydowania brakowalo powietrza, nastal okres zimowy zaczelo sie od zmiany turbo na gt22 a skoczylo sie na zmianie silnika na duzo swiezszy ALH z tej racji ze moj 1Z mial juz ponad 300 tys przebiegu, praktycznie cala zime auto nie jeździlo 3 trefne turbiny w koncu 4 okazala sie dobra, potem wydmuchana uszczelka pod glowica przez moja glupote, tak doczekalem wiosne ciagle dlubanina w garazu, potem strojenie nowy silnik GT22, wskaznik EGT, pomyslalem ze jak bedzie okolo 190 KM to juz bede zadowolony ale to co zmajstrowal kolega Rogalloti przeszlo moje najsmielsze oczekiwania, a oto wykres, dodam ze to jeszcze nie koniec zostalo troche zapasu wiec mysle ze niebawem bedzie jeszcze troszke wiecej:
Image


A oto kilka fotek z roznych setupow i modow:

http://vwzone.pl/image.php?id=26618
http://vwzone.pl/image.php?id=36851
http://vwzone.pl/image.php?id=36855

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Autor:  Kevin [ Wto 17 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

ty juz wiesz co ja o tym mysle... piekne auto.. i jescze piekniejsza moc....
chyle czoła stary

Autor:  Komar_Boston [ Wto 17 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

Niczemu sobie ten Guferek ;) Wszystko ładnie, fajnie opisane ;) Poszanowanie za włożoną pracę i serce :ok:


PozdróVWki ;)

Autor:  lookazv6 [ Wto 17 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

Pięknie pięknie,ciekawe jak to zasówa :-D chetnie bym się przejechał :D wielkie brawa za wkład i wytrawałość,autko dyskretne,ale pozory pewnie nie jednego zmyliły, wilczek w skórze owieczki jak to mówią :) Pozdrawiam

Autor:  Kevin [ Wto 17 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

lookazv6 napisał(a):
Pięknie pięknie,ciekawe jak to zasówa :-D chetnie bym się przejechał :D wielkie brawa za wkład i wytrawałość,autko dyskretne,ale pozory pewnie nie jednego zmyliły, wilczek w skórze owieczki jak to mówią :) Pozdrawiam


chciałbym zobaczyc pojedynek twoj z aw69... oczywiscie w mk2 :)

Autor:  lookazv6 [ Wto 17 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

a no kiedyś to napewno :-D

Autor:  loniek [ Wto 17 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

szacuneczek.. niezla historia mocy... a nadal glod mocy jest?

Autor:  norbi [ Wto 17 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

to sie ceni yupii ile km/nm ma najmocniejsza pompa w polsce?? i jak z trakcja? mierzyles go, chocby stoperem? mozna by nagrac film z jazd, bo masakrator nieziemski!

Autor:  waldi [ Wto 17 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

Cudowne mody silnika jamajama !Tez bym tak chcial!A co do najmocniejszej pompy to chyba a3 z compsportu moze byc mocniejsze ale glowy nie dam!Nalezy jednak pamietac ze golf 3 jest lzejszy od a3 wiec wyobrazam sobie jakiego musi miec buta!Stary mam nadzieje ze bedziesz na majowce i mnie przewieziesz ;)

Autor:  Domin_VW [ Wto 17 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

Szacunek za wytrwałość !! 210 KM w diesel-u i prawie 440Nm w MKIII ,jak to musi zapier... :oo

Autor:  D1 RMK81 [ Śro 18 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

ładny golfer i ładna moc ja też bym tak chciał powodzenia w dalszych modach

Autor:  Rapix [ Śro 18 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

Te auto na 1 i 2 biegu trakcji nie ma...
Jezdzi bardzo ale to bardzo przyjemnie...
Audi A3 juz dawno nie jest najmocniejsze.... Jest Cordoba ponad 230KM i Aligatora Octavia tez ponad 230KM.....
U aw69 wiem że to jeszcze nie do konca koniec ;)

Autor:  azizi [ Śro 18 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

auto świetnie jeździ, widziałem podczas wizyty na świątecznym spotkaniu
rapix goń te ps'y :)
wielki szacunek za zmiany i nie poddanie się, bo widać że były momenty zwątpienia jak wydmuchana uszczelka czy te złe turbiny
pozdrawiam

Autor:  Rapix [ Śro 18 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

azizi żebyś wiedział że gonie już niedługo bedzie troszke więcej i u mnie :)

Autor:  Mioo [ Śro 18 Kwi, 2007 ]
Temat postu: 

no to polecial ten golf. TDI ma potencjal, postaw go na ladnych kolach i rob show!

Strona 1 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/