MODEL:VW Golf IV Variant
2000r, bordowy metalik, 1.9 TDi
Golfik został zakupiony w październiku 2009r w Holandii, wracałem nim na kołach.
WYPOSAŻENIE:* klimatyzacja manualna
* 4x poduszka powietrzna
* wspomaganie kierownicy
* centralny zamek
* ABS
* zestaw bluetooth Nokia CRW-7
Film z 2012 autorstwa Short Story:
Film z 2014 autorstwa Conka:
Po zakupie:Aktualnie:SILNIK:* AGR 90PS/210Nm
* Intercooler od Megane II
* wtryski Bosch 216
* program (by Toffic)
* wyszło 128PS/288Nm (wykres poniżej)
Następnie SWAP na ASZ 130PS/310Nm
* turbo GARRETT GTB1756VK,
aktualnie zmienione na GTB2256VK
* większe wtryski FIRAD 1043
* kolektor typu BARAN
* wydech 3" na całości
* Intercooler Golf ARL
* dwumasa + sprzęgło Sharan BTB
MOC:* wyszło 220PS/454Nm
MODY POD MASKA:* osłony S3 / delikatny clean
ZAWIESZENIE:* gwint KW var.1 INNOX
* poliuretanowe tuleje wahacza / żółte
* rozpórki z Audi S3, dolna i górna
* camber plates na przód i tył
* klipsy/odboje na tylną oś
UKŁAD HAMULCOWY:PRZÓD:
* 4-tłoczek Brembo Q7 z tylnej osi
* tarcze Zimmermann Sport 330mm Alfa Romeo Brera
* klocki TRW Porsche Boxster
TYŁ:
* 1-tłoczek TRW
* tarcze Zimmermann Sport 312mm Audi S3
* klocki TRW VW Phaeton
* przewody HEL w stalowym oplocie przód / tył
KOLA:* Porsche 18" 4x 8,5" ET52 / Nankang NS I 215/40/18
[sprzedane]dystanse 5x130 na 5x100, przód 15mm / tył 17mm
[sprzedane]* zima: Parabole 17" 4x 7,5" ET32 z Audi TT / Nexen Winguard 215/45/17
* Artec Turbo P 18" 8,5" i 10" ET65 / Nankang NS II 215/35/18 i 225/35/18
nowe ranty w 2014, końcowo 10" i 10,5" / Nankang 225/35/18
dystanse RH 5x112 na 5x100, przód 40mm / tył 20mm
* w 2013 polerka wibracyjna felg w DIAMOND CARS
NADWOZIE:* zderzak przedni R32 / zaślepione miejsca po znaczku
* wygładzona maska
* progi 25jahre
* tylny zderzak custom R32 z zaślepioną listwą
* hokej V6 tył
* owiewka THULE + poprzeczki
* grill bez znaczka FK
* reflektory xenonowe BOSCH
* prawe duże lusterko
* lampy tylne SONAR / clear
* hokej przedni Leon Cupra
* zaślepione zamki w klamkach
* listwy i klamki pomalowane w kolor nadwozia
* ramiona wycieraczek poliftowe
* usunięta tylna wycieraczka
* i inne kosmetyczne, mało widoczne..
WNĘTRZE:* deska z Bory / gładka poduszka
* licznik Sport Edition z Bory FULL FIS w wersji USA
* prawa manetka z obsługą MFA + instalacja
* lewa manetka z obsługą tempomatu + wiązka
* podstopnica / nakładki na pedały z Audi TT
* przełącznik świateł (alu) z Polo 6R
* gałka zmiany biegów z Golfa GTi 25th
* kierownica MK6 GTi / spłaszczona + czerwone nitki
* podświetlane kratki Golf R32/Bora
* dywaniki welurowe GTi / czerwona obwódka
* mieszek ręcznego obszyty czerwoną nitką + skóra perforowana
* zegary AUTO-GAUGE w słupek
* czarna podsufitka
* fotele kubełkowe RECARO / czerwone GTI
* lampka diodowa w sufit / Passat W8
* nakładki progowe Golf 25th GTi
* montaż 4 elektrycznych szyb i lusterek
* przycisk ręcznego szczotkowany
* komplet dekorów .:R32 na konsole + rączki drzwi
AUDIO:* duża navi RNS-510 z Touarega 2010
* 4 głośniki HERTZ 16,5 w drzwi
PLANY:* oryginalna, własna wizja Golfa .:R w kombi
Zmiany przeprowadzone:-----Sezon 2009-----Zakup(Fotki zaraz po zakupie / powrocie z Holandii)
-----Sezon 2010-----Pierwszy zakup(białe Porsche 8,5x18" ET52 5x130)
Opony / grillDo felg doszły oponki Continental 225/40 + grill bez znaczka
Zmiana lampReflektory DEPO + xenon 6000k
Niemieckie węższe tablice(tylko na zloty)
Układ hamulcowyWymiana klocków na TRW + nawiercane/nacinane tarcze z przodu
Gwint + oponkizainwestowałem w dobre niemieckie KW var.1 + nowe oponki Nankang 215/40 z którymi powinien być lekki naciąg
Hak / lampy tyłUsunięty hak + nowe lampy dymione SONAR
Sesja..w technologii HDR
Dekielki do felgNadszedł czas na oryginalne czarne dekielki Porsche
-----Sezon 2011-----Zawieszeniena początek poliuretanowe tuleje wahacza
Bi-xenonNowe reflektory, które zostały poddane modyfikacji
Powrót do oryginałuWrócił grill ze znaczkiem lecz z czarnymi żeberkami
PodłokietnikPodłokietnik z materiałem VW
SesjaKolejna mini sesja..
WnętrzeNa początek licznik z 1/2 FIS + manetka z obsługą
Car Audioradioodtwarzacz JVC z DVD/DivX, wyświetlacz 7" w prawej osłonce słonecznej, 4 głośniczki HERTZ DSK 165 w drzwi
Dekory a'la R32Z racji tego, iż skompletowanie oryginalnych dekorów z R32 "schodzi"
zakupiłem folię "aluminium szczotkowane" i chwilowo tak zostanie dopóki nie kupie ori.
Pierwsze modyfikacje silnikaDoszedł program do silnika (by Toffic) na około 115PS lecz po kilku dniach znów zabrakło mocy..
Więc kupiłem Intercooler od Megane II i trzeba będzie troszkę porzeźbić żeby weszło pod zderzak
Licznik 1/2 FISWreszcie - nareszcie po długich poszukiwaniach udało się znaleźć licznik z Bory SE
Co prawda z mp/h ale za to pełny FIS..
Czarny matWolna sobota: kupiłem folię i obkleiłem słupki na czarno..
GTiZagościł znaczek GTI na grill
Wymiana kloszyKupiłem nowe klosze gdyż poprzednie nie były w rewelacyjnym stanie
GTI 25th AnniversaryNowe fanty: emblematy GTi na wzór 25th, rozpórka z Audi S3
Kolejne doposażenia..Tempomat + wiązka oraz nakładki na pedały / podstopnica z Audi TT
Nowości z nowych VWPrzełącznik świateł z Polo 6R
Pakiet 25th...na montaż poczeka chyba do wiosny
Wtryski216 Bosch od Cowboy'a
FMICkońcowe modyfikacje silnika przed zimą
HamowaniaWizyta w Tarnowie - CZAKRAM
Moduł komfortuinteligentne kierunki, doświetlanie zakrętów za pomocą halogenów, coming/leaving home...
Jesień nadeszła...mała sesja w lesie oraz żwirowni..
Były modyfikacje silnika, było nadwozie i wnętrze, teraz coś dla kierowcy :mrgreen:
Gadżety z serii GTi..(czapeczka, smycz + kosteczki na lusterko)
Felgi na zimęParabole z Audi TT - 17" (4x7.5") ET32
USA styleDymione obrysy + nowa listwa zderzaka do wygładzenia..
Gałka 25th + Polo 6RGałka zmiany biegów z Golf GTi 25th oraz panel klimy z Polo 2010
Licznik US / pełny FISMontaż licznika..
MK6 GTi / R32Kierownica z Golfa VI GTi + podświetlane kratki Bora/R32
Zmiana wsadu licznika..Podświetlanie wskazówki po zapłonie oraz napis WELCOME
Dywaniki GTiDywaniki welurowe na wzór GTi, gruby welur 12mm
ElektrykaKomplet boczków pod elektrykę + dekory R32
Artec Turbo PArtec Turbo P 18" 8,5" i 9,5" ET65 / Nankang NS II 215/35/18 i 225/35/18
Pakiet ZIMANowe oponki Nexen Winguard Sport 215/45 R17 + Parabole + gwint w górę,
do tego zaślepki WOB w błotniki i nowe wycieraczki VALEO..
Mikołajkowe prezenty"Niemiecki" mikołaj się postarał: lampka Passat W8, nakładki progowe GTi 25th, zaślepki spryskiwacza, kratki w zderzak i kilka małych pierdółek (tuleje, śruby, osłonki) do małej zabudowy pod maską - będzie czysto i mało dostępnie...
-----Sezon 2012-----ARTEC Turbo P 8,5" i 9,5"+ oponki Nankang NS II 215/35/18 i 225/35/18
i naciąg :twisted:
SWAPowniaKupiłem Borę (przód założony od Golf IV) z silnikiem ASZ
Się zaczęło..Na początek wybebeszony środek i komora silnika..
GTI/S3 + SWAP ciąg dalszyNowy ORI hokej GTi oraz osłony silnika S3, przy okazji Bora też się "rozbiera"
SerwisSilnik z Bory zniknął i ląduję w Golfie, do tego kilkanaście zmian/wymian/modyfikacji serwisowych: dwumas + sprzęgło z Sharan BTB, rozrząd SKF'a, filtry, płyny itp...
Turbo GarrettNowa szuszarka - Garrett GTB1756VK
Składamy dalej..Sprzęgło + dwumas z Sharana, kompletny rozrząd i kolektor Polo SDI
ASZ zagadał ;-)Motor na swoim miejscu, odpalił bez problemu - będzie pełen przelot na 3"
Składamy środekGładka deska z Bory, duża navi itp..
Czarny sufit / RecaroCzarna podsufitka + kubły RECARO
Opony Nankang + przymiarkaNowe oponki Nankang NS II 215/35 i 225/35
Mieszek ręcznego + Auto GAUGEMieszek ręcznego obszyty pikowaną skórą do kompletu kiery i gałki 25th,
do tego zegary Auto-Gauge: voltomierz, turbo, temp. oleju
Demontaż listewListwy, klamki i lusterka trafiają do malowania..
ICek i inne gadżetyChłodnice wody, klimy na swoim miejscu + nowa gruszka do Turbo ori spryski pod xenon
Kolektor, turbo etc..Montaż kolektora i turbo + miejsce pod przelot 3"
Listwy gotoweListwy i klamki pomalowane, lusterka w czerń fortepianową, dziurki na spryski wycięte, listwa US założona, tłumik gotowy, pozostaje zrobić puszki..
Pierwsza odsłonaAutko powoli zaczyna jeździć ale trzeba dograć kilka rzeczy...
WykresPlanowałem 200+ i się udało!
Wycieraczki AERO + emblematy GTiWywaliłem w końcu te krzaki zza maski i zamontowałem nakładki GTi na progi:
Test PlastDipPomalowałem błotnik na próbę na 2-3 dni ale kolor zostaje - nie będzie całego autka w macie.
ORI xenonZakupiłem docelowe reflektory - oryginalne xenony w czarnym macie
Osłony S3 + czyszczenie komoryZałożyłem osłony z Audi S3 oraz doprowadziłem komorę do przyzwoitej czystości
SESJA jesiennaKilka fotek na koniec pracowitego sezonu
-----Sezon 2013-----Owiewka THULEKultowa owiewka Thule 871 XT
Dekory .:R32Komplet dekorów na drzwi + konsolę środkową / szczotkowane aluminium
CamberNegatyw na tylną oś - zakres regulacji -1,5 / 1,5
Grill bez znaczkaGrill FK, teraz szpachlowanie maski i zderzaka
Zderzak .:R32Kompletny zderzak z wersji R32, teraz szukamy reszty pakietu
Kompletacja dekorówBledna napojów + przycisk ręcznego
Dokładki zderzakówPrzód: Leon Cupra, tyl: V6 kombi
XenonWrócił srebrny xenon
Polerka wibracyjnaArtec został poddany polerce wibracyjnej przez Michała (DIAMOND CAR)
Worthersse Tour 2013Kilka zdjęć z pierwszego wypadu do Austrii
RNS 510Navi z nowego Touarega, RNS 510 z dyskiem, kartą itp.
Końcówka wydechuDwie polerowane końcówki wydechu 60mm, wlepa strefagti.pl PERFORMANCE
Artykułhttp://www.strefagti.plKierownica .:R32Kiera GTI sprzedana, wpadła z eRki multifunkcja
-----Sezon 2014-----Camber, Czerwone pasyNegatyw na przód, oraz pasy z mk3 20 jahre
Nowe rantyPlan na 2014: przód 3,25", tył 3,75" czyli 10" i 10,5"