VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Passat B4 3.6 FSI] by Kuman
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=160&t=39717
Strona 1 z 52

Autor:  Kuman [ Pon 11 Maj, 2009 ]
Temat postu:  [Passat B4 3.6 FSI] by Kuman

MODEL: Passat 35i B4, z fabryki wyjechał w 1996 jako TDI.
SILNIK:
1. 1.9 TDI AFN
2. 2.3 V5 20V AQN
3. 3.6 FSI BLV
MOC:
1. TDI 110KM/220Nm@190KM/400Nm
2. V5 170KM/220Nm@~184KM/240Nm
3. VR6 3.6 280KM/360NM - w serii
MODY POD MASKA: obecnie brak silnika

ZAWIESZENIE: Przód H&R na grubym cylindrze Bilsteina, tył przerobiony H&R, negatyw przednich i tylnych kół (camber kit), przednia górna rozpórka kielichów

UKLAD HAMULCOWY:
1. Pierwotnie był nowy komplet 280mm z VR6 - wytrzymał aż miesiąc :)
2. Swap na 288mm z VR6, przód tarcze ATE plus klocki Mintex Seria M1144 C-Tech, tył tarcze Mikoda i klocki Ferodo Premier
3. 312mm z Audi S3, tarcze Tarox G88, klocki ATE

KOLA:
1. Porsche Phonedials "Telefony” 7x16 i 8x16 ET 52,3 opony Dunlop SP9000 195/40/16 a później Nankang NS-2 165/45/16
2. Schmidt Modern Line 3tlg 8 i 9 cali z oponami 195/40/16 SP9000, później Toyo w tym samym rozmiarze
3. Dynatech M2

NADWOZIE: Lampy bixenonowe , dymione obrysówki , nowa dokładka zderzaka , brak tylnej wycieraczki, zaślepki Wolfsburg w błotniki, zderzak USA wraz z oryginalnymi spryskiwaczami, zderzak tył bez wnęki na hak, dodatkowo wspawane wyżłobienie pod końcówki tłumika, polerowane relingi

WNETRZE: W pełni regulowane, pompowane recaro z Audi S8, jasne wnętrze z wersji exclusive

AUDIO: Alpine CDA-7939R, 5 kanałowy Alpine V12, Hertz HSK 165 w zamkniętych komorach, subwoofer Lanzar MAX 12

Pod koniec kwietnia 2009 roku szukałem auta z grupy VAG. Samochód miał być funkcjonalny, duży i tani w eksploatacji. Wybór padł na Passata B4, bo mam sentyment do tego auta. Z założenia auto miało być seryjne, ale to jest choroba i wyszło jak wyszło. Tak wyglądał Passat po sprowadzeniu:
Image Image Image
Nie daleko po zakupie wpadł nowy gwint i koła Porsche. Zakupiłem komplet 195/45 i pomontowałem graty na auto. W między czasie ściemniłem trochę front i założyłem dokładkę z Cordoby:
Image Image Image
Ta takim setupie Passat zaliczył pierwszy 2 dniowy zlot w Pleszewie oraz zdobył III miejsce w kategorii Passat/ Phaeton:
Image Image
Następnie zaczęło brakować mocy więc dorwałem wtryski 216 i turbo BRD w dobrej cenie. Po wystrojeniu pokazało się 172KM i 340Nm i jechało się już całkiem przyjemnie. Na długo moc nie starczyła, zamontowałem FMIC, pompę 11, wtryski 230 oraz sprzęgło VR6 oraz kilka drobniejszych ulepszeń. Finalnie z silnikiem TDI auto dysponowało mocą 190KM i 400Nm momentu.
Image Image Image Image Image
Podniesienie mocy wymusiło zmianę układu hamulcowego na bardziej wydajny. Nie miałem zbyt dużego wyboru więc zamontowałem zestaw 288mm z dobrymi tarczami ATE oraz sportowymi klockami Mintex. Przy okazji wymieniłem też tarcze (Mikoda) i kocki (Ferodo Premier) na tylnej osi oraz płyn hamulcowy Motula.
Image Image
Któregoś dnia buszując po allegro znalazłem anglika na części z pięknym beżowym wnętrzem, okazało się bardzo blisko ode mnie więc szybki telefon i na następny dzień stałem się właścicielem wymarzonej skóry:
Image Image Image Image
Później pokręciłem trochę gwintem, założyłem na tył rejestrację USA i Passat długo jeździł na takim setupie. Do czasu Vag Event 2009 nic się nie zmieniło i wyglądało tak:
Image Image Image Image Image Image Image Image

Uploaded with ImageShack.us
Standardowo przeglądając allegro znalazłem gwint H&R na grubym tłoczysku Bilsteina, po kilku dniach był już u mnie – porównania nie ma do TaTechnix, jestem na maxa zadowolony z H&R. Z ciekawszych rzeczy założyłem komplet poliuretanów w wahacze, wpadła też kierownica Raid HP 280mm od Bartola. Doszły też zaślepki WOB w błotniki. Któregoś dnia przez nieuwagę moja dziewczyna wjechała w dziurę przez co trochę skrzywiła się felga i uszkodziła jedna opona. Za pieniądze z odszkodowania (1100zł) kupiłem komplet 195/40 R16 Dunlop SP 9000 i auto znów przybliżyło się do ziemi.
Image Image
Długo zastanawiałem się nad lampami na przód bo seryjne świecą kiepsko i nie wyglądają za pięknie więc zrobiłem lampy po swojemu. Całość oparta jest na soczewce bixenonowej z Nissana 350Z oraz na oryginalnych przetwornicach z żarnikami 4300K D2S Philips. W szkłach zostały wypolerowane oczka na soczewkę, wszystko w środku lampy jest czarne. Lampy świecą mega dobrze, w końcu coś widzę i wyglądają nie najgorzej na aucie:
Image Image Image Image Image Image
Pod koniec sezonu auto prezentowało się tak, już bez większych zmian:
Image
SWAP: Silnik pochodzi z 2002 roku, jest to V5 20V o oznaczeniu AQN, seryjnie 170KM. Jeszcze za czasów poprzedniego właściciela dostał chip SLS oraz 13 rzędową chłodniczkę oleju. U mnie dostał kompletny nowy wydech z kwasówki 2,5 cala bez katalizatora na jednym przelotowym tłumiku.
Image Image Image Image Image
Nowa osłona silnika i filtr Pipercross:
Image Image Image Image
Nowe radyjko:
Image Image
Kolejne graty:
Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kolejny UP. Osłona pod miskę, camber kit na tył, lekkie koło zamachowe 5.5kg, dystanse 35mm na tył i jakiś zestaw do pielęgnacji lakieru :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Nowe oponki na przód : Nankang NS-2 w rozmiarze 165/45 R16 i ukryte wentylki.
Image Image Image
Dziś skończyłem robić koła :) Co prawda wielkich zmian nie ma bo zostały Porsche "telefony" jednak zostały wypolerowane, dostały nowe opony i adaptery:
Przód 7J ET 52.3, adapter 35mm z oponami 165/45/16
Tył 8J ET 52.3, adapter 45mm z oponami 195/40/16
Image Image Image Image
Fotki na szybko po poskładaniu auta po zimie:
Image Image Image Image
Zamontowałem stalową osłonę miski. Prześwit niestety mały bo od ziemi do osłony jest 2-2.5cm i często się szura ale lepiej osłoną jak aluminiową miską.
Image Image Image Image
Przeglądając mój ulubiony serwis aukcyjny znalazłem Schmidty ML 3 częściowe 8 i 9 cali więc wsiadłem w auto i pojechałem po nie do Szczecina :) Założyłem na to 165/45 i 195/40, w późniejszym czasie na przód również wskoczyło 195/40 bo naciąg był za duży i uciekało powietrze :)
Image Image Image Image Image Image Image
Zlot w Mrówkach:
Image Image Image Image[/quote] Image Image Image Image Image
Spot w Świdnicy:
Image Image Image Image Image
Skutki jazdy na negatywie -4 stopnie:
Image Image Image Image
Kilka zdjęć z Golfem brata:
Image Image Image Image Image Image Image Image Image[/quote]
Nowe elektro-pneumatyczne fotele Recaro z Audi S8 (dla porównania ze starym fotelem):
Image Image
Nowe koło: Dynatech M2, obecna nazwa to Carline CM2. Foto w stanie jak je kupiłem, docelowo będą całe w polerce bez tych śmiesznych stożków. Przymiarka na szybko:
Image Image Image Image
Nowe hamulce co by zatrzymać to kombi. Zestaw 312mm Z S3, tarcze Tarox G88, klocki ATE:
Image Image Image
Na chwilę obecną wygląda to tak:
Image
Image Image Image Image Image
Nowa, nie używana kierownica skórzana MOMO 280mm (obok Raid 320mm):
Image Image Image Image Image
I długo poszukiwany motor. Jest to 3.6 FSI przez niektórych nazywany R36, moc bazowa to 280 koni i 360nm momentu:
Image Image

Autor:  turpik [ Pon 11 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

kolejne auto z pod twojej reki i miejmy nadzieje ze bedzie udane jak kazde poprzednie :)

zaczyna sie bardzo dobrze i oby tak dalej :ok:

Autor:  norbi [ Pon 11 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

To ja powiem tak, ze Passat na maksa cieszy oko i nie da się go nie zauważyć :) Naprawdę fajna wersja, w rękach Kumana jest jeszcze lepsza :) Czekam na dalsze posunięcia bo szykuje się czołówka B4.

Autor:  dm414 [ Pon 11 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

no niezły naprawdę mam nadzieje że niedługo obczaję go na live..
fajnie będzie jak zejdzie jeszcze niżej..

Autor:  tkoczi87 [ Pon 11 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

Pasek fajny, musi przyciągać wzrok.
Dobry początek i ciekawe foty.
Powodzenia

Autor:  malyVW [ Pon 11 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

naprawde fajny passior
i napewno wyróznia sie na drodze
powodzenia w dalszych planach ;)

Autor:  silveradrien [ Pon 11 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

passat miodzio, dobra wersja z dobrym silniczkiem(zazdroszcze). Także posiadam gwint TA i tył jest skręcony na sama górę a pasek i tak leży, będę kominował tuleje pod mniejszą sprężynę. Jedyne co mi nie gra w Twoim projekcie to felgi, jakos w B4 mi się nie widzą.
Pzdr

Autor:  Kuman [ Pon 11 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

Dziękuję Panowie za komentarze. Liczyłem się z tym, że nie każdemu podejdą telefony do paska, mi osobiście się one bardzo podobają. Ja jestem jednak zdania, że to trzeba zobaczyć na żywo bo na foto dziwnie wychodzi. Kolega też mi mówił że lipa a jak zobaczył na żywo zmienił zdanie.

Na koniec tygodnia zapowiada się trochę wolnego czasu więc pewnie coś nowego wpadnie na auto.

Autor:  acecoupe [ Wto 12 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

ajj ładniutki passek a felunek pasuje jak najbardziej moim zdaniem

Autor:  -MiLeK- [ Wto 12 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

kola jak najbardziej pasuja :)

Autor:  *daniel* [ Wto 12 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

coś pięknego :ok: dobre mody super motorownia i mody!iwielki plus za to auto piwko

Autor:  Emir [ Śro 13 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

Widziałem dzisiaj Pasiora we Wrocławiu, przyciągnął moją uwagę :) Około godz. 15/16 w okolicach Arkad Wrocławskich :)

Autor:  Kuman [ Śro 13 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

Emir Bardzo możliwe, wczoraj trochę jeździłem po Wrocławiu a akurat koło Arkad mieszkam.
Trochę brakuje mi z przodu dokładki, bo pamiętam jak jeździłem golfem zawsze na mieście się szurało :D

Autor:  szymoneck [ Śro 13 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

Fajnie, że coraz więcej ludzi bierze się za ten model VW :]

Co do auta to może jeszcze trochę gwint skręcić i inna opona.

Który punkt auta przy tym ustawieniu leży najniżej?

Autor:  Kuman [ Śro 13 Maj, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Passat B4 TDI GT] by Kuman

szymoneck Gwint na pewno pójdzie niżej, co do opon to chcąc nie chcąc kupiłem te nowe w dobrej cenie (195/40 były już sporo droższe), poza tym jednak dużo jeżdżę i niższa może nie byłaby najlepszym rozwiązaniem choć na pewno ładniej by wyglądała. Może w kolejnym sezonie :)

Strona 1 z 52 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/