VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[mk1] GTI Pirelli G60 by nezzo
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=160&t=26623
Strona 1 z 12

Autor:  nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu:  [mk1] GTI Pirelli G60 by nezzo

Image

MODEL: Golf mk1 GTI Pirelli
SILNIK: PG
MOC: 160KM+
MODY POD MASKA:
-remont silnika (evolution)
-zmiana oprogramowania (evolution)
-modyfikacja kompresora RS
-kolko 74mm
-dolot ze stali kwasoodpornej laczony rurami samco 60mm
-brak tlumika drgan za kompresorem
-IC wziete z silnika 2.5TD
-doladowanie 1.3BAR @ 5.5krpm
-powietrzna chlodnica oleju (swap z DX)
-stozkowy filtr powietrza (z braku miejsca)
ZAWIESZENIE: orginalne zawieszenie z GTI (-40/-40) na amorach gazowych, dwa stabilizatory, spinka i rozporka z przodu
UKLAD HAMULCOWY: przod tarcze wentylowane 239mm, tyl bembny
KOLA: Ronal Pirelli 14'' @ 185/55R14
NADWOZIE:
-zupelny kompleksowy remont karoseri
-wzmocnienie elementow konstrukcyjnych (progi, kielichy przod i tyl)
-przywrocenie do stanu "fabrycznego"
odstajace od serii:
-brak wycieraczki i zamka na tylnej klapie
-grill na 2 lampy
-zupelny brak znaczkow oprocz oprocz grilla
-brak paskow na drzwiach i blotnikach
-usunieta listwa ozdobna z progu
WNETRZE: seria
AUDIO: brak

PLANY:
na zime:
-spinka, rozporki
-zmniejszenie doladowania do 1.0BAR (seryjne kolko)
na lato:
-zmiana skrzyni z 02A na 02J (wybierak linkowy, moze wysprzeglnik hydro)
-zmiana sprzegla z 210mm na 228mm
na jesien:
-zmiana kol na 15"
-zmiana ukladu hamulcowego na ten z corrado g60
na kolejna zima:
-zwiekszenie doladowania do 1.3BAR (powrot na 74mm)
-wtryski 350cc
-pompa ktora wydoli przy wtryskach 350cc
-strojenie

na dalsza przyszlosc: zobaczymy co wyniknie z zaplanowanych modow

Historia zaczela sie od zakupu golfa, w momencie zakupu nie wygladal obiecujaco

Image
Image
Image

Auto zaraz po zakupie nie mialo przegladu, bylo w oplakanym stanie ale na chodzie. Pierwsze pod lupe poszly hamulce i uklad jezdny. Wymiana obejmowala wahacze, gumy, sworznie, mocowania stabilizatora, maglownice, drazki, koncowki drazkow, tarcze, klocki i lozyska. Z tylu tak samo jak z przodu zagoscily cale nowe. Jako ze kazda opona po zakupie byla inna a czesc blach doslownie odpadala, wymienilem to co z daleka grozilo smiercia lub trwalym kalectwem. Po 3 tyg. w garazu auto przeszlo pomyslnie przeglad o wlasnych silach

Mimo ze z mechanicznego punktu widzenia wszystko bylo w porzadku to stan blach mocno razil, przedni pas byl pekniety w pol, wszystko bylo pordzewiale albo powywijane i pordzewiale:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Dlatego tez auto rozebralem do golej blachy i zawiozlem do blacharza. Do wymiany zakwalifokowaly sie nastepujace elementy: pas przedni, podszybie, maska, blotniki, drzwi, reperatury nadkoli tyl, pas tylny, klapa, podloga bagaznika, podloka kierowcy, podloga pasazera, progi zewnetrzne, progi wewnetrzne coooo

Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Bo wymianie 3/4 blach w samochodzie auto pojechalo na lakiernie.

Szpachlowanko:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Malowanko:

Image
Image
Image
Image
Image

Jako ze (nie) mam C+E wzialem passata i pojechalem w srodku zimy po odbior auta ;)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

No i po blisko 4-cio miesiecznym oczekiwaniu w koncu mozna bylo zabrac sie za skladanie, najpierw motur :P

Image

Transplantacja serca, transprantolodzy przy pracy ;)

Image

Stare wygluszenia poszly na smietnik, w ich miejsce zawitala pianka polimerowa, rownie skuteczna ale o wiele lżejsza

Image
Image
Image

Najtrudniejsza rzecz przy skladaniu, naciaganie podsufitki, w koncu udalo sie

Image
Image

Skladanie wnetrza:

Image
Image
Image
Image
Image

I w koncu po 3 tyg. sleczenia po pracy w robocie ożyło, nic nie spasowane, zero geometrii, najwazniejsze jest to ze po tak dlugim przestoju odpalil od pierwszego kopa :ok:

Image
Image
Image

Wlasnie zauwazylem ze nawet wycieraczek nie bylo, a jak widac na zdjeciach tej nocy padalo coooo

Oczywiscie naturalnym terytorium GTI jest tor, wiec pierwsze sensowne testy wykonane wczesnej wiosny, jeszcze na zimowkach.

Image

Wnioski z zawodow byly jednoznaczne, 165 to nie jest odpowiednia szerokosc ;) Jak na pirelke przystalo wielkiego wyboru felg nie bylo. A zatem niech stana sie koła!

Image

Niech stana sie nakładki na słupki:

Image

Oraz dodatkowe wskazniki:

Image

Kolejny test na torze:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

I okazalo sie ze tym razem nie zabraklo przyczepnosci a mocy, wiec zeby nie rezygnowac z najwiekszej zalety mk1, wagi, jako nowa jednostka napedowa zostal wybrany silnik PG. Dawca: Corrado G60

Image

Corrado urzeklo mnie na tyle ze golf na rok poszedl w odstawke a ja smigalem sobie parchem, badz co badz nalezalo powrocic do pierwotnego pomyslu tak wiec wykonalismy kolena transplantacje

Image
Image
Image
Image

Ciasno bylo ale wlazlo

Image

Tadam, silnik przelozony, najtrudniejsze co prawda zajelo najkrocej (bo tylko 2 dni) elektryka i dolot. Efekt koncowy jest taki:

Image
Image
Image
Image

Obecnie pod maska mieszka PG z G60 lekko zmodyfikowany. Poki co zakres modyfikacji byl bardzo niewielki, z samych fotek widac dolot z kwasowki 60mm, IC z 2.5TD, jak ktos ma sufmiarke w oczach to tez widac kolko kompresora 74mm. To czego nie widac to rozwiert kompresora, brak tlumika drgan na wyjsciu z kompresora, sotfware do digi by evolution. Silnik przenosi kuce na asfalt za pomoca standardowego sprzegla 210mm oraz skrzyni z mk1 (7A). Wnetrze pozostalo bez jakichkolwiek zmian.

W planach na pierwszy kwartał nastepnego roku jest przebudowa ukladu hamulcowego, niestety wentylowane 239-tki nie daja rady i zagoszcza wieksze hamulce. Poki nie znajde kolek pirelli z mk2 (15') na razie beda to hamulce z mk2 16V (256mm). Docelowe to 280mm.

Dalsze plany to przerobka sprzegla, niestety ale przy takiej ilosci koni trzeba mocno uwazac, zbyt pozne zasprzeglenie przy ostrej jezdzie i sprzeglo leci, tutaj jeszcze nie mam koncepcji co i jak.

Dla posiadaczy PG z G60, ciekawostką jest ze po przerobieniu dolotu cisnienie doladowania wzroslo z 0.9 do 1.3 (przy 5.5krpm). W trosce o stan silnika poki co wstawie na dniach standardowe kolko na ktorym podejzewam bedzie mniejszy boost, docelowo zagoszcza wtryski 350cc i mocniejsza (kolejna) pompa paliwa.

Autor:  ElemenT [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

no to czekamy na fotki z przed modyfikacji z niecierpliwoscia, ale juz z opisu widac ze masa pracy wlozona w autko

Autor:  cocoloco [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

bardzo ciekawe :) wiecej fotek .......... to bedzie taki sleeper czy cos jescze jest przewidziane z modyfikacji zewnetrznych lub wnętrza???

Autor:  nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

cocoloco napisał(a):
bardzo ciekawe :) wiecej fotek .......... to bedzie taki sleeper czy cos jescze jest przewidziane z modyfikacji zewnetrznych lub wnętrza???


bedzie "cichy bob", na razie jest problem z chlodzeniem IC, brakuje kierownicy powietrza sprzed chlodnicy cieczy. Jesli nie uda mi sie rozwiazac tego to bede zmuszony podziurawic moja sliczna maseczke :/

Autor:  Praks [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

corrado zapier...lalo z tego co pamietam ;) wiec z tym silnikiem tutaj miazdzy :P

daj tylko szersze kolko i nic wiecej zmieniac nie trzeba :P

Autor:  Mioo [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

podziuraw lepiej blotnik wlotam z sprintera i tam cos wykombinuj

Autor:  nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Ogolnie to sprawa jest do rozwiazania, zastanawiam sie jeszcze nad "zapasową" maska, niedomaganie nawiewu na IC nie daje sie az tak mocno we znaki, a moge zanabyć druga maske, zrobic w niej wloty z obu stron symetrycznie, jeden do filtra powietrza a drugi na IC, opitole w czarny mat i na tor bede tylko ja zakladal.

Co do kólek to juz czekaja 194/45R14 dunlop sp2000 sport :)

Autor:  loniek [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

bardzo ciekawy cichociemny killer :) masz jakis filmik jak smiga? lakier masz podobny do tego co ja mialem ... :) (LB6V). Jak na niego patrze to nawet nie wiem czemu nie mam ochoty napisac "na glebe go i szeroka 13" hehe.

Autor:  nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

A wlasnie, zapomnialem, na montarz czekaja jeszcze clear'y na przod i podejzewam clear'y na tyl tez predzej czy pozniej zagoszcza, o ile nie uda mi sie zanabyc nowek helli na tyl wczesniej.

Autor:  squoka [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

nie dawaj clarow bleeeee....
swietne auto, ja bym nic nie zmianial, ewentualnie troche w dol

Autor:  Emir [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Co racja, to racja :)

Jest Elegansio :)

Autor:  nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Te clary to jeszcze do przemyslecnia, zmiana lamp z przodu to 10min roboty. Tyl musze zmienic bo sa popekane i kupowato wygladaja z bliska.

Co do powiekszenia gleby, mam teraz miske na wysokosc paczki fajek od asfaltu :o nizej zjechac to juz samobojstwo

Autor:  lucek [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

No no nieźle :D to oryginalne Pirelli było?

Autor:  nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

oui, kupilem go w ultra-tragicznym stanie za prawie 4k pare lat temu, mimo ze zaniedbany mial kompletne wnetrze z pirelli, czarna podsufite, zielone szybki, a na niektorych elementach widanialy jeszcze orginalne winylowe pasy ktorych po remoncie juz nie ma (ale beda).

Autor:  archie [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Zastanawia mnie fakt ze tyle G60 jedzi , nawet baaardzo zmodyfikowanych i jakos nikt nie musi maski ciac zeby lepsze chlodzenie bylo. Cos tam chyba nie tak rozwiazane

Strona 1 z 12 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/