VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk1] GTI Pirelli G60 by nezzo https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=160&t=26623 |
Strona 1 z 12 |
Autor: | nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | [mk1] GTI Pirelli G60 by nezzo |
![]() MODEL: Golf mk1 GTI Pirelli SILNIK: PG MOC: 160KM+ MODY POD MASKA: -remont silnika (evolution) -zmiana oprogramowania (evolution) -modyfikacja kompresora RS -kolko 74mm -dolot ze stali kwasoodpornej laczony rurami samco 60mm -brak tlumika drgan za kompresorem -IC wziete z silnika 2.5TD -doladowanie 1.3BAR @ 5.5krpm -powietrzna chlodnica oleju (swap z DX) -stozkowy filtr powietrza (z braku miejsca) ZAWIESZENIE: orginalne zawieszenie z GTI (-40/-40) na amorach gazowych, dwa stabilizatory, spinka i rozporka z przodu UKLAD HAMULCOWY: przod tarcze wentylowane 239mm, tyl bembny KOLA: Ronal Pirelli 14'' @ 185/55R14 NADWOZIE: -zupelny kompleksowy remont karoseri -wzmocnienie elementow konstrukcyjnych (progi, kielichy przod i tyl) -przywrocenie do stanu "fabrycznego" odstajace od serii: -brak wycieraczki i zamka na tylnej klapie -grill na 2 lampy -zupelny brak znaczkow oprocz oprocz grilla -brak paskow na drzwiach i blotnikach -usunieta listwa ozdobna z progu WNETRZE: seria AUDIO: brak PLANY: na zime: -spinka, rozporki -zmniejszenie doladowania do 1.0BAR (seryjne kolko) na lato: -zmiana skrzyni z 02A na 02J (wybierak linkowy, moze wysprzeglnik hydro) -zmiana sprzegla z 210mm na 228mm na jesien: -zmiana kol na 15" -zmiana ukladu hamulcowego na ten z corrado g60 na kolejna zima: -zwiekszenie doladowania do 1.3BAR (powrot na 74mm) -wtryski 350cc -pompa ktora wydoli przy wtryskach 350cc -strojenie na dalsza przyszlosc: zobaczymy co wyniknie z zaplanowanych modow Historia zaczela sie od zakupu golfa, w momencie zakupu nie wygladal obiecujaco Auto zaraz po zakupie nie mialo przegladu, bylo w oplakanym stanie ale na chodzie. Pierwsze pod lupe poszly hamulce i uklad jezdny. Wymiana obejmowala wahacze, gumy, sworznie, mocowania stabilizatora, maglownice, drazki, koncowki drazkow, tarcze, klocki i lozyska. Z tylu tak samo jak z przodu zagoscily cale nowe. Jako ze kazda opona po zakupie byla inna a czesc blach doslownie odpadala, wymienilem to co z daleka grozilo smiercia lub trwalym kalectwem. Po 3 tyg. w garazu auto przeszlo pomyslnie przeglad o wlasnych silach Mimo ze z mechanicznego punktu widzenia wszystko bylo w porzadku to stan blach mocno razil, przedni pas byl pekniety w pol, wszystko bylo pordzewiale albo powywijane i pordzewiale: ![]() ![]() ![]() Dlatego tez auto rozebralem do golej blachy i zawiozlem do blacharza. Do wymiany zakwalifokowaly sie nastepujace elementy: pas przedni, podszybie, maska, blotniki, drzwi, reperatury nadkoli tyl, pas tylny, klapa, podloga bagaznika, podloka kierowcy, podloga pasazera, progi zewnetrzne, progi wewnetrzne ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bo wymianie 3/4 blach w samochodzie auto pojechalo na lakiernie. Szpachlowanko: ![]() ![]() ![]() Malowanko: Jako ze (nie) mam C+E wzialem passata i pojechalem w srodku zimy po odbior auta ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() No i po blisko 4-cio miesiecznym oczekiwaniu w koncu mozna bylo zabrac sie za skladanie, najpierw motur ![]() ![]() Transplantacja serca, transprantolodzy przy pracy ![]() ![]() Stare wygluszenia poszly na smietnik, w ich miejsce zawitala pianka polimerowa, rownie skuteczna ale o wiele lżejsza ![]() ![]() ![]() Najtrudniejsza rzecz przy skladaniu, naciaganie podsufitki, w koncu udalo sie ![]() ![]() Skladanie wnetrza: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I w koncu po 3 tyg. sleczenia po pracy w robocie ożyło, nic nie spasowane, zero geometrii, najwazniejsze jest to ze po tak dlugim przestoju odpalil od pierwszego kopa ![]() ![]() ![]() ![]() Wlasnie zauwazylem ze nawet wycieraczek nie bylo, a jak widac na zdjeciach tej nocy padalo ![]() Oczywiscie naturalnym terytorium GTI jest tor, wiec pierwsze sensowne testy wykonane wczesnej wiosny, jeszcze na zimowkach. ![]() Wnioski z zawodow byly jednoznaczne, 165 to nie jest odpowiednia szerokosc ![]() ![]() Niech stana sie nakładki na słupki: ![]() Oraz dodatkowe wskazniki: ![]() Kolejny test na torze: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I okazalo sie ze tym razem nie zabraklo przyczepnosci a mocy, wiec zeby nie rezygnowac z najwiekszej zalety mk1, wagi, jako nowa jednostka napedowa zostal wybrany silnik PG. Dawca: Corrado G60 ![]() Corrado urzeklo mnie na tyle ze golf na rok poszedl w odstawke a ja smigalem sobie parchem, badz co badz nalezalo powrocic do pierwotnego pomyslu tak wiec wykonalismy kolena transplantacje Ciasno bylo ale wlazlo Tadam, silnik przelozony, najtrudniejsze co prawda zajelo najkrocej (bo tylko 2 dni) elektryka i dolot. Efekt koncowy jest taki: Obecnie pod maska mieszka PG z G60 lekko zmodyfikowany. Poki co zakres modyfikacji byl bardzo niewielki, z samych fotek widac dolot z kwasowki 60mm, IC z 2.5TD, jak ktos ma sufmiarke w oczach to tez widac kolko kompresora 74mm. To czego nie widac to rozwiert kompresora, brak tlumika drgan na wyjsciu z kompresora, sotfware do digi by evolution. Silnik przenosi kuce na asfalt za pomoca standardowego sprzegla 210mm oraz skrzyni z mk1 (7A). Wnetrze pozostalo bez jakichkolwiek zmian. W planach na pierwszy kwartał nastepnego roku jest przebudowa ukladu hamulcowego, niestety wentylowane 239-tki nie daja rady i zagoszcza wieksze hamulce. Poki nie znajde kolek pirelli z mk2 (15') na razie beda to hamulce z mk2 16V (256mm). Docelowe to 280mm. Dalsze plany to przerobka sprzegla, niestety ale przy takiej ilosci koni trzeba mocno uwazac, zbyt pozne zasprzeglenie przy ostrej jezdzie i sprzeglo leci, tutaj jeszcze nie mam koncepcji co i jak. Dla posiadaczy PG z G60, ciekawostką jest ze po przerobieniu dolotu cisnienie doladowania wzroslo z 0.9 do 1.3 (przy 5.5krpm). W trosce o stan silnika poki co wstawie na dniach standardowe kolko na ktorym podejzewam bedzie mniejszy boost, docelowo zagoszcza wtryski 350cc i mocniejsza (kolejna) pompa paliwa. |
Autor: | ElemenT [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
no to czekamy na fotki z przed modyfikacji z niecierpliwoscia, ale juz z opisu widac ze masa pracy wlozona w autko |
Autor: | cocoloco [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
bardzo ciekawe ![]() |
Autor: | nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
cocoloco napisał(a): bardzo ciekawe
![]() bedzie "cichy bob", na razie jest problem z chlodzeniem IC, brakuje kierownicy powietrza sprzed chlodnicy cieczy. Jesli nie uda mi sie rozwiazac tego to bede zmuszony podziurawic moja sliczna maseczke ![]() |
Autor: | Praks [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
corrado zapier...lalo z tego co pamietam ![]() ![]() daj tylko szersze kolko i nic wiecej zmieniac nie trzeba ![]() |
Autor: | Mioo [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
podziuraw lepiej blotnik wlotam z sprintera i tam cos wykombinuj |
Autor: | nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
Ogolnie to sprawa jest do rozwiazania, zastanawiam sie jeszcze nad "zapasową" maska, niedomaganie nawiewu na IC nie daje sie az tak mocno we znaki, a moge zanabyć druga maske, zrobic w niej wloty z obu stron symetrycznie, jeden do filtra powietrza a drugi na IC, opitole w czarny mat i na tor bede tylko ja zakladal. Co do kólek to juz czekaja 194/45R14 dunlop sp2000 sport ![]() |
Autor: | loniek [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
bardzo ciekawy cichociemny killer ![]() ![]() |
Autor: | nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
A wlasnie, zapomnialem, na montarz czekaja jeszcze clear'y na przod i podejzewam clear'y na tyl tez predzej czy pozniej zagoszcza, o ile nie uda mi sie zanabyc nowek helli na tyl wczesniej. |
Autor: | squoka [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
nie dawaj clarow bleeeee.... swietne auto, ja bym nic nie zmianial, ewentualnie troche w dol |
Autor: | Emir [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
Co racja, to racja ![]() Jest Elegansio ![]() |
Autor: | nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
Te clary to jeszcze do przemyslecnia, zmiana lamp z przodu to 10min roboty. Tyl musze zmienic bo sa popekane i kupowato wygladaja z bliska. Co do powiekszenia gleby, mam teraz miske na wysokosc paczki fajek od asfaltu ![]() |
Autor: | lucek [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
No no nieźle ![]() |
Autor: | nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
oui, kupilem go w ultra-tragicznym stanie za prawie 4k pare lat temu, mimo ze zaniedbany mial kompletne wnetrze z pirelli, czarna podsufite, zielone szybki, a na niektorych elementach widanialy jeszcze orginalne winylowe pasy ktorych po remoncie juz nie ma (ale beda). |
Autor: | archie [ Wto 18 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
Zastanawia mnie fakt ze tyle G60 jedzi , nawet baaardzo zmodyfikowanych i jakos nikt nie musi maski ciac zeby lepsze chlodzenie bylo. Cos tam chyba nie tak rozwiazane |
Strona 1 z 12 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |