VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[Seat Cordoba Kompressor] Możliwości ABFa https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=160&t=24771 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | TOMEKKK [ Śro 12 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | [Seat Cordoba Kompressor] Możliwości ABFa |
Witam. Dawno mnie tu nie było, ale za namową wielu osób z forum i nie tylko przedstawiam mój skromny projekt. Jest to tzw home made, nie brała udziału w budowie żadna stajnia tunerska, ale mam nadzieję, że nikt nie posądzi mnie o druciarstwo ![]() MODEL: 99' Cordoba SX 2.0 16v ABF SILNIK - 2.0 16v ABF Modyfikacje głowicy: odprężenie 9.3 : 1 (przekładka uszczelki) Układ dolotowy: kompresor Eaton M62 z Mercedesa CLK 230, bov Properfekt Type II (działa rewelacyjnie w tej instalacji - dodatkowo został delikatnie zmodyfikowany przez HARTMET Sosnowiec), filtr powietrza K&N, intercooler z 1,9 TDI ASZ, system podtlenku azotu NX Sport Compact. Układ wydechowy: kompletny układ wydechowy MG Motorsport 2,5'' plus obróbka kolektora wydechowego Układ wtryskowy: listwa paliwowa z 1.8 T APX, wtryski 380cc @ 3 bar, customowe tulejki pod wtryski, przedłużane przewody paliwowe Elektronika: całe ECU zaadaptowane z silnika VW G60 (komputer zakupiony dzięki voj2ś 2B ! ) STROJENIE ORAZ KONWERSJE WIAZKI ELEKTRYCZNEJ DO ECU WYKONAL NASZ FORUMOWY KOLEGA GTO, ZA CO MU BARDZO DZIEKUJE. Zawieszenie: gwintowane Supersport - jakoś daje rade ;-) Body Kit : seria Cupra plus wygładzony zderzak i przednie błotniki. Dodatkowy wlot do intercoolera z błotnika oraz maska z wlotami do IC i filtra powietrza pomalowana na czarny mat. Lakier Porsche Boxster speed yellow. Krótka historia: Generalnie projekt rozpocząłem za namową mojej narzeczonej w okolicach listopada zeszłego roku. Autem wyjechałem w styczniu z doładowaniem 0,3-0,4 bara. Seryjne wtryski i brak IC. Wykres w tym setupie wyglądał tak: ![]() Po około 2-ch miesiącach bezawaryjnej jazdy apetyt urósł, więc zmniejszyłem kółko na kompresorze (a właściwie zrobił to mój tata). Okazało się, że kompresor jest tak skonstruowany, że kółko można zmniejszyć jedynie o 6 mm, co dałoby niewiele. Z pomocą przyszedł ojciec mojej dziewczyny, który podjął się mechanicznej obróbki obudowy kompresora w taki sposób, że założyliśmy kółko o 12 mm mniejsze ![]() Auto znów wyjechało i znów pojechało na strojenie do GTO. Pojawiło się jednak spalanie stukowe, więc zapadła decyzja o odprężaniu. Auto znów jeździło kolejne dwa miesiące i cieszyłem się jak głupi ![]() Parę tygodni tygodnie temu zaczęło się na nowo. Przyszedł czas na upgrade, żeby założyć IC i nowe wtryski. Powiększone zostało również (o 20 mm) koło pasowe. Bardzo mnie denerwowało spadające doładowanie powyżej 5000 obrotów, a powiększenie koła pasowego na wale całkowicie wyeliminowało tą niedogodność. Nową listwę paliwową zamontowałem z tulejkami pod wtryski wykonanymi przez mojego ojca z aluminum. Całość przypasowała "prawie" idealnie (było oczywiście jeszcze kilka delikatnych przeróbek). Pod maskę trafił intercooler z 1.9 TDI ASZ, który montowaliśmy chyba z 8 godzin hehe (wielkie dzięki dla Michała z MG i jego Taty ! ). Samochód był strojony w czwartek przed zawodami (wielkie dzięki dla GTO ), bo bardzo chciałem pojechać w klasie street FWD w Kamieniu Śląskim. Nie było jednak czasu na potrenowanie startów, stąd czas. Samochód startował na zwykłych oponach 17 '' i z różnymi dziwnymi rzeczami w środku (np. miliony narzędzi i kluczy ;-) ) Obecnie brak wykresu, bo nie było kiedy jechać na hamownię. Jest jedynie czas z Kamienia - 14,35 ET Szacowana moc to 240 koni bez nitro (strzał 75 PS) PODZIEKOWANIA: Przede wszystkim dla mojej wspaniałej narzeczonej – Karolci, dzięki której w ogóle podjąłem się tego projektu i która zawsze mnie wspierała w chwilach zwątpienia. Dla mojego Taty – za różne elementy całej tej układanki (m.in. małe kółko do Eatona ;-), tulejki pod wtryski i niedzielną pomoc przy aucie. Dla ojca Karolci (mojego…przyszłego teścia hehe) – za udostępnienie hali swojej firmy (www.hartmet.sosnowiec.pl) oraz swojej wiedzy, możliwości technicznych i czasu pracy pracowników (pozdrawiam ekipę Hartmetu). To tu wykonałem większość prac, tu też powstało moje nowe koło pasowe na wale i został zmodyfikowany kompresor pod nowe kółko, wykonane przez mego ojca. Również tu został zmodyfikowany bov Properfekt Type II do pracy z kompresorem. Wielkie podziękowania dla kolegi Krzysia, znanego na forum jako GTO. To on wykonał konwersję wiązki elektrycznej z ABFa pod ECU G60 i to On wystroił to cudo. Również on wykonał wiele prac przy układzie zapłonowym itd. Gdyby nie Krzysztof, pewnie nic by z tego nie wyszło. Naprawdę WIELKIE DZIĘKI ! Dla Michała z MG Motosport, który zawsze miał dla mnie czas i zawsze realizował moje wizje dolotu, wydechu i takich tam ;-). Wielkie dzięki za montaż Coolera na dwa dni przed zawodami. Dla firmy DROMAR z Dąbrowy Górniczej za ekspresowe wykonanie maski i dla właściciela za listwę wtryskową. Dla kolegi Coube za załatwienie spawacza aluminium ! Fooooty: ![]() ![]() ![]() Eaton M62: ![]() Bov Properfekt: ![]() Zmodyfikowane koło pasowe: ![]() Pierwsza przymiarka (na zdjęciu widać zmienione miejsce mocowania alternatora): ![]() Listwa paliwowa i wtryski: ![]() Tulejki pod wtryski: ![]() Z lewej zmodyfikowane (mniejsze) kółko kompresora ![]() Uchwyt mocujący charger i zaślepka na jeden z inletów: ![]() Flansza outlet'u i uchwyt poziomujący: ![]() Budowa ściągacza do kółka z kompresora: ![]() Cordoba w towarzystwie Mini Coopera S mojej narzeczonej na terenie firmy jej ojca: ![]() CDN... pzdr |
Autor: | PR23M3K [ Śro 12 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
niezly wymiatacz ![]() |
Autor: | TOMEKKK [ Śro 12 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
PR23M3K napisał(a): niezly wymiatacz
![]() Trudno powiedzieć, ale koło 6 sekund na DOBREJ nawierzchni... |
Autor: | DAVWIDSCIRO [ Śro 12 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | vw.motor.sport [ Śro 12 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
TOMEKKK, Jestem Pod Wrazeniem ! , To Jest to ! Nie Ma Jak To Pozadny Lader ![]() ![]() |
Autor: | kali52 [ Śro 12 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
Poważny zawodnik ![]() ![]() |
Autor: | KadareK [ Śro 12 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
TOMEKKK, na strefie miedzy leonami szarpales do przodu ![]() |
Autor: | norbi [ Śro 12 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
autko mi znane z sr.pl, naprawde swietny projekt. mnostwo pracy i serca wlozonej, osiagi bardzo dobre ![]() pozdrawia |
Autor: | arturro [ Śro 12 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
mega groobo, jakbyś wsypał oszeszki do komory silnika to chyba żaden nie przeleciał by na wylot, tak upchane są graty ![]() |
Autor: | krupi [ Czw 13 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
Aż się stęskniłem za tym projektem, fajnie że znowu tu jest ![]() ![]() Brakuje mi tylko zdjęć z poprzednimi felgami ![]() |
Autor: | squoka [ Czw 13 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
gratulacje za te mody i przede wszystkim za wykonanie w wlasnym zakresie... fajnie bedzie oblukac nowy wykresik, bedzie budzil respekt ![]() |
Autor: | Paweł VW MKI [ Czw 13 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
no widzialem juz ta cordobe na innym forum bardzo fajnie smiga i bardzo przyjemny ma dzwiek projekt bardzo dobrze zrobiony jaki koszt mniej wiecej jest na pierwszej monterce zalozenia kompresora i reszty gratow do ABFA duuzo pracy ale efekt bardzo dobry pozdro |
Autor: | TOMEKKK [ Czw 13 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
THX za miłe słowa. Koszta trudno zliczyć, bo to napewno nie koniec, ale powiem jedno: WARTO BYLO ! |
Autor: | Rapix [ Pią 14 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
ładny wynik ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Gac [ Pią 14 Wrz, 2007 ] |
Temat postu: | |
no no autko konkret....widze ze konkretnie je podkrecasz...a tak z ciekawosci sprawdzałes zuzycie paliwa na 100 przy tych modyfikacjach ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 8 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |