VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Seat Cordoba Kompressor] Możliwości ABFa
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=160&t=24771
Strona 1 z 8

Autor:  TOMEKKK [ Śro 12 Wrz, 2007 ]
Temat postu:  [Seat Cordoba Kompressor] Możliwości ABFa

Witam. Dawno mnie tu nie było, ale za namową wielu osób z forum i nie tylko przedstawiam mój skromny projekt. Jest to tzw home made, nie brała udziału w budowie żadna stajnia tunerska, ale mam nadzieję, że nikt nie posądzi mnie o druciarstwo :D


MODEL: 99' Cordoba SX 2.0 16v ABF

SILNIK - 2.0 16v ABF

Modyfikacje głowicy: odprężenie 9.3 : 1 (przekładka uszczelki)

Układ dolotowy: kompresor Eaton M62 z Mercedesa CLK 230, bov Properfekt Type II (działa rewelacyjnie w tej instalacji - dodatkowo został delikatnie zmodyfikowany przez HARTMET Sosnowiec), filtr powietrza K&N, intercooler z 1,9 TDI ASZ, system podtlenku azotu NX Sport Compact.

Układ wydechowy: kompletny układ wydechowy MG Motorsport 2,5'' plus obróbka kolektora wydechowego

Układ wtryskowy: listwa paliwowa z 1.8 T APX, wtryski 380cc @ 3 bar, customowe tulejki pod wtryski, przedłużane przewody paliwowe

Elektronika: całe ECU zaadaptowane z silnika VW G60 (komputer zakupiony dzięki voj2ś 2B ! ) STROJENIE ORAZ KONWERSJE WIAZKI ELEKTRYCZNEJ DO ECU WYKONAL NASZ FORUMOWY KOLEGA GTO, ZA CO MU BARDZO DZIEKUJE.

Zawieszenie: gwintowane Supersport - jakoś daje rade ;-)

Body Kit : seria Cupra plus wygładzony zderzak i przednie błotniki. Dodatkowy wlot do intercoolera z błotnika oraz maska z wlotami do IC i filtra powietrza pomalowana na czarny mat. Lakier Porsche Boxster speed yellow.

Krótka historia:

Generalnie projekt rozpocząłem za namową mojej narzeczonej w okolicach listopada zeszłego roku. Autem wyjechałem w styczniu z doładowaniem 0,3-0,4 bara. Seryjne wtryski i brak IC. Wykres w tym setupie wyglądał tak:
Image
Po około 2-ch miesiącach bezawaryjnej jazdy apetyt urósł, więc zmniejszyłem kółko na kompresorze (a właściwie zrobił to mój tata). Okazało się, że kompresor jest tak skonstruowany, że kółko można zmniejszyć jedynie o 6 mm, co dałoby niewiele. Z pomocą przyszedł ojciec mojej dziewczyny, który podjął się mechanicznej obróbki obudowy kompresora w taki sposób, że założyliśmy kółko o 12 mm mniejsze :D.

Auto znów wyjechało i znów pojechało na strojenie do GTO. Pojawiło się jednak spalanie stukowe, więc zapadła decyzja o odprężaniu. Auto znów jeździło kolejne dwa miesiące i cieszyłem się jak głupi :D

Parę tygodni tygodnie temu zaczęło się na nowo. Przyszedł czas na upgrade, żeby założyć IC i nowe wtryski. Powiększone zostało również (o 20 mm) koło pasowe. Bardzo mnie denerwowało spadające doładowanie powyżej 5000 obrotów, a powiększenie koła pasowego na wale całkowicie wyeliminowało tą niedogodność.
Nową listwę paliwową zamontowałem z tulejkami pod wtryski wykonanymi przez mojego ojca z aluminum. Całość przypasowała "prawie" idealnie (było oczywiście jeszcze kilka delikatnych przeróbek).
Pod maskę trafił intercooler z 1.9 TDI ASZ, który montowaliśmy chyba z 8 godzin hehe (wielkie dzięki dla Michała z MG i jego Taty ! ).
Samochód był strojony w czwartek przed zawodami (wielkie dzięki dla GTO ), bo bardzo chciałem pojechać w klasie street FWD w Kamieniu Śląskim. Nie było jednak czasu na potrenowanie startów, stąd czas. Samochód startował na zwykłych oponach 17 '' i z różnymi dziwnymi rzeczami w środku (np. miliony narzędzi i kluczy ;-) )

Obecnie brak wykresu, bo nie było kiedy jechać na hamownię. Jest jedynie czas z Kamienia - 14,35 ET
Szacowana moc to 240 koni bez nitro (strzał 75 PS)

PODZIEKOWANIA:

Przede wszystkim dla mojej wspaniałej narzeczonej – Karolci, dzięki której w ogóle podjąłem się tego projektu i która zawsze mnie wspierała w chwilach zwątpienia.
Dla mojego Taty – za różne elementy całej tej układanki (m.in. małe kółko do Eatona ;-), tulejki pod wtryski i niedzielną pomoc przy aucie.
Dla ojca Karolci (mojego…przyszłego teścia hehe) – za udostępnienie hali swojej firmy (www.hartmet.sosnowiec.pl) oraz swojej wiedzy, możliwości technicznych i czasu pracy pracowników (pozdrawiam ekipę Hartmetu). To tu wykonałem większość prac, tu też powstało moje nowe koło pasowe na wale i został zmodyfikowany kompresor pod nowe kółko, wykonane przez mego ojca. Również tu został zmodyfikowany bov Properfekt Type II do pracy z kompresorem.

Wielkie podziękowania dla kolegi Krzysia, znanego na forum jako GTO. To on wykonał konwersję wiązki elektrycznej z ABFa pod ECU G60 i to On wystroił to cudo. Również on wykonał wiele prac przy układzie zapłonowym itd. Gdyby nie Krzysztof, pewnie nic by z tego nie wyszło. Naprawdę WIELKIE DZIĘKI !
Dla Michała z MG Motosport, który zawsze miał dla mnie czas i zawsze realizował moje wizje dolotu, wydechu i takich tam ;-). Wielkie dzięki za montaż Coolera na dwa dni przed zawodami.
Dla firmy DROMAR z Dąbrowy Górniczej za ekspresowe wykonanie maski i dla właściciela za listwę wtryskową.
Dla kolegi Coube za załatwienie spawacza aluminium !

Fooooty:

Image

Image

Image

Eaton M62:
Image

Bov Properfekt:
Image

Zmodyfikowane koło pasowe:
Image

Pierwsza przymiarka (na zdjęciu widać zmienione miejsce mocowania alternatora):
Image

Listwa paliwowa i wtryski:
Image

Tulejki pod wtryski:
Image

Z lewej zmodyfikowane (mniejsze) kółko kompresora
Image

Uchwyt mocujący charger i zaślepka na jeden z inletów:
Image

Flansza outlet'u i uchwyt poziomujący:
Image

Budowa ściągacza do kółka z kompresora:
Image

Cordoba w towarzystwie Mini Coopera S mojej narzeczonej na terenie firmy jej ojca:
Image

CDN...

pzdr

Autor:  PR23M3K [ Śro 12 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

niezly wymiatacz :), pelen podziw za wklad pracy, jakie ma przyspieszenie do 100km/h ?

Autor:  TOMEKKK [ Śro 12 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

PR23M3K napisał(a):
niezly wymiatacz :), pelen podziw za wklad pracy, jakie ma przyspieszenie do 100km/h ?

Trudno powiedzieć, ale koło 6 sekund na DOBREJ nawierzchni...

Autor:  DAVWIDSCIRO [ Śro 12 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

coooo coooo coooo coooo dobra ta cordoba :ok: :ok: :ok: widzę ze cała rodzina jest pasjonatami motoryzaji- tylko pozazdrościć :D

Autor:  vw.motor.sport [ Śro 12 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

TOMEKKK,

Jestem Pod Wrazeniem ! , To Jest to ! Nie Ma Jak To Pozadny Lader :ok: I jeszcze w 16v . jamajama

Autor:  kali52 [ Śro 12 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

Poważny zawodnik :D , 240 koników pewnie pozwala sprawnie poruszać się po mieście :hmm:

Autor:  KadareK [ Śro 12 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

TOMEKKK, na strefie miedzy leonami szarpales do przodu :)

Autor:  norbi [ Śro 12 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

autko mi znane z sr.pl, naprawde swietny projekt. mnostwo pracy i serca wlozonej, osiagi bardzo dobre :) powodzenia w dalszych modach.
pozdrawia

Autor:  arturro [ Śro 12 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

mega groobo, jakbyś wsypał oszeszki do komory silnika to chyba żaden nie przeleciał by na wylot, tak upchane są graty :)

Autor:  krupi [ Czw 13 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

Aż się stęskniłem za tym projektem, fajnie że znowu tu jest :D Nikt teraz nie powie, że Cordoba to auto dla kapeluszników niee ...no może w sedanie haha.
Brakuje mi tylko zdjęć z poprzednimi felgami ]:->

Autor:  squoka [ Czw 13 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

gratulacje za te mody i przede wszystkim za wykonanie w wlasnym zakresie...
fajnie bedzie oblukac nowy wykresik, bedzie budzil respekt :)

Autor:  Paweł VW MKI [ Czw 13 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

no widzialem juz ta cordobe na innym forum bardzo fajnie smiga i bardzo przyjemny ma dzwiek projekt bardzo dobrze zrobiony jaki koszt mniej wiecej jest na pierwszej monterce zalozenia kompresora i reszty gratow do ABFA duuzo pracy ale efekt bardzo dobry pozdro

Autor:  TOMEKKK [ Czw 13 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

THX za miłe słowa. Koszta trudno zliczyć, bo to napewno nie koniec, ale powiem jedno: WARTO BYLO !

Autor:  Rapix [ Pią 14 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

ładny wynik :) A nie myslałes o Turbo?Na Turbo z tym samym doładowaniem mysle ze były by lepsze wyniki :) Ale i na kompresorze sa super gratuluje :)

Autor:  Gac [ Pią 14 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

no no autko konkret....widze ze konkretnie je podkrecasz...a tak z ciekawosci sprawdzałes zuzycie paliwa na 100 przy tych modyfikacjach :D :D :D ????? załóz 13" na niskim profilu i sprawdz wtedy czas do setki :D :D :) :) yupii yupii hehe pewnie bylby problem z trakcja ;P ;P

Strona 1 z 8 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/