Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 180 z 244 [ 3657 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183 ... 244  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Pon 26 Kwi, 2010 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 23 Wrz, 2007
Posty: 1701
Skąd: Nowy Staw
Gadu-Gadu: 0
Auto: Porsche 951
a ja zawsze myślałem że ten współczynnik tarcia zależy jest od zawieszenia :D czym niże tym bardziej trze :-D a tak na poważnie niby nie ma różnicy w szerokości opon co do trakcji a jest np znacznie odczuwalna pomiędzy 165/40R16 a 195/40...

co do kiery to ocenie jak bedzie zamontowana w aucie i dojdą inne elementy. pozdr!


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Pon 26 Kwi, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 04 Lis, 2004
Posty: 853
Skąd: Koszalin
Gadu-Gadu: 4208827
Auto: bora......
Kierownica swietna idelanie bedzie pasowala do tego projektu yupii



_________________
Nord-Vag.pl
Vw Bora Variant Air
Offline
 Profil    4208827
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Pon 26 Kwi, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master

Rejestracja: Wto 21 Kwi, 2009
Posty: 911
Skąd: Miłoradz
Gadu-Gadu: 0
Auto: Audi A3 8L
da(vw)id
Chyba się mylisz raczej. Zawsze, aby zapewnić trakcję mocnym autom montuje się im szerokie opony. A ty mówisz, że szerokość nie ma wpływu... Tu nie chodzi chyba o tyle o nacisk, ale o powierzchnię opony, która styka się z podłożem. Im większa powierzchnia tym większa skuteczność, bo silnik ma łatwiej zamielić wąską oponą, niż szerszą. A jest w tym różnica pomiędzy 165/40, a 195/40. Druga sprawa to sprawność mocno naciągniętej opony na zakrętach, która jest sprawą kontrowersyjną. Ale żeby to obiektywnie ocenić trzeba by postawić 2 auta, jedno na 165/40, a drugie na 195/40 i zmierzyć im czasy g-techem :]
W sporcie wyczynowym, wyścigach, nikt nie zakłada naciągów. Bynajmniej ja nie widziałem, weźmy pod uwagę DTM, gdyby tam założyć naciąg nie wierze, że dałoby radę tak jeździć chociażby przez kilka okrążeń.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Pon 26 Kwi, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 03 Paź, 2004
Posty: 970
Skąd: Gli(VW)ice
Gadu-Gadu: 0
Auto: Scirocco MK1 & Polo 86C 2F G40
becior napisał(a):
da(vw)id
Chyba się mylisz raczej. Zawsze, aby zapewnić trakcję mocnym autom montuje się im szerokie opony. A ty mówisz, że szerokość nie ma wpływu... Tu nie chodzi chyba o tyle o nacisk, ale o powierzchnię opony, która styka się z podłożem. Im większa powierzchnia tym większa skuteczność, bo silnik ma łatwiej zamielić wąską oponą, niż szerszą. A jest w tym różnica pomiędzy 165/40, a 195/40. Druga sprawa to sprawność mocno naciągniętej opony na zakrętach, która jest sprawą kontrowersyjną. Ale żeby to obiektywnie ocenić trzeba by postawić 2 auta, jedno na 165/40, a drugie na 195/40 i zmierzyć im czasy g-techem :]
W sporcie wyczynowym, wyścigach, nikt nie zakłada naciągów. Bynajmniej ja nie widziałem, weźmy pod uwagę DTM, gdyby tam założyć naciąg nie wierze, że dałoby radę tak jeździć chociażby przez kilka okrążeń.


Porównujesz pewnie NANKANGa (twardy jak kamień) z 195/40 TOYO albo conti które są duuużo bardziej miekkie, A gdybyś porównał 165/40 nankang vs 195/40 nakang uważam że bedą sie paliły tak samo ;) i tak samo bedzie je ugasić!!

Tak czy inaczej w każdym przypadku jest pewny "punkt" (szerokość opony + rodzaj gumy + masa samochodu w danym momencie) gdzie nacisk jednostkowy na powierzchnie jezdni jest IDEALNY i przyczepność sie nie zgubi!!

W przypadku KEVINA i jego Nm ten punkt to 245 w slicku conajmniej ;)

W przypadku naszych złomów (np polo G40 - ulep 550kg) okazało się że 175/50 w 13" paliła sie
a "ala slick nalewany" 155/65 też w 13" kleił jak cholera...

A w zakretach zmienia sie nacisk na dane koło - skrecając w lewo gwałtownie przy 100km/h ćwiara auta nie waży 300kg tylko w tym momencie 600kg i np żadne 165/40 może nie przenieść tego obciążenia, dlatego np w wyścigach górskich czy innyc DTM są "kapcie szersz" bo tam raczje sie lata po zakretach i trzeba szukać "złotego środka" ;)

A co powiesz o F1 jak próbuje ruszyć?? -> taki KAPEĆ a i tak gdyby nie kontrola trakcji nie ruszyłby...
Ten kapeć działa tak naprawde dopiero na zakretach jak spojlery przy 200km/h zaczynają dociskać bolid do ziemi... czyli zwieksza sie teorytycznie masa!!



_________________
Scirocco MK1 SL: viewtopic.php?f=98&t=88229&p=841991#p841991
Golf MK1 Floridablau itp: viewtopic.php?f=87&t=25441
Caddy MK1 GTI: viewtopic.php?f=98&t=35179&start=0
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Pon 26 Kwi, 2010 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 09 Gru, 2007
Posty: 125
Skąd: Białystok / Suchowola (BSK)
Gadu-Gadu: 8578444
Auto: BMW E36 325i coupe
ale przeciez sila nacisku zalezy od pola powierzchni styku samochodu z nawierzchnia.
nigdy nie miales auta powiedzmy 70KM na oponach 155 a pozniej 195? oczywiscie mieszanka gumy ta sama (zblizona, bez porownywania slicku do zwyklej opony). roznica przy zrywaniu przyczepnosci jest chyba zauwazalna od razu?


Offline
 Profil    8578444
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Pon 26 Kwi, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master

Rejestracja: Wto 21 Kwi, 2009
Posty: 911
Skąd: Miłoradz
Gadu-Gadu: 0
Auto: Audi A3 8L
da(vw)id napisał(a):
becior napisał(a):
da(vw)id
Chyba się mylisz raczej. Zawsze, aby zapewnić trakcję mocnym autom montuje się im szerokie opony. A ty mówisz, że szerokość nie ma wpływu... Tu nie chodzi chyba o tyle o nacisk, ale o powierzchnię opony, która styka się z podłożem. Im większa powierzchnia tym większa skuteczność, bo silnik ma łatwiej zamielić wąską oponą, niż szerszą. A jest w tym różnica pomiędzy 165/40, a 195/40. Druga sprawa to sprawność mocno naciągniętej opony na zakrętach, która jest sprawą kontrowersyjną. Ale żeby to obiektywnie ocenić trzeba by postawić 2 auta, jedno na 165/40, a drugie na 195/40 i zmierzyć im czasy g-techem :]
W sporcie wyczynowym, wyścigach, nikt nie zakłada naciągów. Bynajmniej ja nie widziałem, weźmy pod uwagę DTM, gdyby tam założyć naciąg nie wierze, że dałoby radę tak jeździć chociażby przez kilka okrążeń.


Porównujesz pewnie NANKANGa (twardy jak kamień) z 195/40 TOYO albo conti które są duuużo bardziej miekkie, A gdybyś porównał 165/40 nankang vs 195/40 nakang uważam że bedą sie paliły tak samo ;) i tak samo bedzie je ugasić!!

Tak czy inaczej w każdym przypadku jest pewny "punkt" (szerokość opony + rodzaj gumy + masa samochodu w danym momencie) gdzie nacisk jednostkowy na powierzchnie jezdni jest IDEALNY i przyczepność sie nie zgubi!!

W przypadku KEVINA i jego Nm ten punkt to 245 w slicku conajmniej ;)

W przypadku naszych złomów (np polo G40 - ulep 550kg) okazało się że 175/50 w 13" paliła sie
a "ala slick nalewany" 155/65 też w 13" kleił jak cholera...

A w zakretach zmienia sie nacisk na dane koło - skrecając w lewo gwałtownie przy 100km/h ćwiara auta nie waży 300kg tylko w tym momencie 600kg i np żadne 165/40 może nie przenieść tego obciążenia, dlatego np w wyścigach górskich czy innyc DTM są "kapcie szersz" bo tam raczje sie lata po zakretach i trzeba szukać "złotego środka" ;)

A co powiesz o F1 jak próbuje ruszyć?? -> taki KAPEĆ a i tak gdyby nie kontrola trakcji nie ruszyłby...
Ten kapeć działa tak naprawde dopiero na zakretach jak spojlery przy 200km/h zaczynają dociskać bolid do ziemi... czyli zwieksza sie teorytycznie masa!!


Ja na temat mieszanek nie będę się wypowiadał jakie są, bo nie wiem. Natomiast chodziło mi o to, że 165/40 lub 165/45 opony tego pokroju nie mają sensu w mocnych motorach, bo za mała powierzchnia opony styka się z podłożem. Co do slicków lub a'la slicków wiadomo, kleją się o wiele lepiej niż opony rowkowe. Co do F1, nie ma chyba takiej opony, która nie zamieliłaby w tamtych motorach (przy tej mocy i masie jednocześnie), dlatego oni ruszają z procedury, a nie z odcinki. Ale zobacz z kolei dlaczego tam są wysokie opony, a nie niskie... Bo na zakrętach niskie po prostu by ściągnęło. A tam na ile opony starczą? pomimo całej tej technologii, to już jest próg wytrzymałości mechanicznej opon.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Pon 26 Kwi, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 29 Paź, 2008
Posty: 943
Skąd: RadzionkóVW
Gadu-Gadu: 1222454
Auto: VW Golf MK3 ABV SYNCRO, AUDI A4 B6 AVANT AVF QUATTRO
Pany, ale ten temat jest chyba o golfie a nie żaden techniczno/teoretyczny :< ja czekam na efekt końcowy felg, a to już... niedługo ;)



_________________
MK3 Black vr6 ABV syncro USA - 4 fun ???KM/???Nm
Audi A4 B6 Avant Quattro AVF - new daily 165KM/350Nm
MK3 White Vento Variant ARL+- daily driven... 230KM/420Nm -> was alot of fun//sold
MK3 Dark AFN - suspended and scrapped 140 KM/300Nm
Offline
 Profil    1222454
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Pon 26 Kwi, 2010 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Cze, 2005
Posty: 1365
Skąd: Radom
Dawid nie masz do konca racji, koniec ot



_________________
Moje aukcje: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1082568
Dystanse na zamowienie, info gg
Golf Mk4 cabrio projekt http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=10821
Audi A3 8P OEM+ projekt viewtopic.php?f=98&t=96254&view=unread
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Wto 27 Kwi, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 03 Paź, 2004
Posty: 970
Skąd: Gli(VW)ice
Gadu-Gadu: 0
Auto: Scirocco MK1 & Polo 86C 2F G40
djbros napisał(a):
Dawid nie masz do konca racji, koniec ot


Żadna z opon które wchodzą w gre nie przeniesie na podłoże Kevina momentu!!
a różnicy pomiedzy 195/40 a 205/40 czy 215/40 nie jest nikt w stanie wyczaić - każda z nich zajara sie po wciśnieciu na 1-wszym biegu pedału w deche... (kto widział Kevina wyścig w Bytomiu wie o czym mówie... nawet odpuszczenie gazu i dociśniecie do dechy ponownie nie było w stanie zatrzymać palącego sie koła... to samo było po wrzuceniu dwójki...)

Prędzej zauważalna będzie różnica miedzy producentami: moja klasyfikacja: 1-wsze TOYO, 2-gie Conti , 3cie nankang (to jest plastikowa opona ;)).

Co do zakrętów zgadzam sie że naciąg to kicha w zakrętach...

Sorry za OT



_________________
Scirocco MK1 SL: viewtopic.php?f=98&t=88229&p=841991#p841991
Golf MK1 Floridablau itp: viewtopic.php?f=87&t=25441
Caddy MK1 GTI: viewtopic.php?f=98&t=35179&start=0
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Wto 27 Kwi, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master

Rejestracja: Śro 02 Kwi, 2008
Posty: 856
Gadu-Gadu: 0
Auto: f**k this place
w takich momentach montuje sie LSD, ale "znawcy" od razu krzykna "po co?"


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Wto 27 Kwi, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 05 Paź, 2008
Posty: 934
Skąd: PSD
Gadu-Gadu: 0
Auto: ZZZC
A moze by tak? ;)

Image


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Śro 28 Kwi, 2010 
VW Zone member
VW Zone member
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Kwi, 2005
Posty: 3054
Skąd: poznań,słupca
kiera poszla kurierem do Ciebie

Image

Image

Image

Image


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Śro 28 Kwi, 2010 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 31 Paź, 2008
Posty: 651
Skąd: WPR
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Golf MKIII v6
Piękna jest :ok: czekam na zdjęcia już po montażu.



_________________
MK3 16V by Dziku: viewtopic.php?f=98&t=44808&hilit=dziku87
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Śro 28 Kwi, 2010 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 31 Paź, 2006
Posty: 1016
Skąd: dolny śląsk (LUBAŃ)
Gadu-Gadu: 3644946
Auto: Passat B5 FL, TDI 130 Ps (highline)
szkoda że nie zdąłyłem jej podotykać jak było koło mnie;-))



_________________
Rothenburg '07,Bautzen '07,Blasen Lausitz '07
Rothenburg '08,Blasen Lausitz 08,LMS '08,
Rothenburg '09,LMS 09
Rothenburg '10,II VAG Meeting Bielawa 15-16.05.2010,Underground Tuningtreffen Goerlitz'10,
Wolfsgruppe VAG EVENT III - 2-4 lipca 2010,LMS 10,CultOberfest 2010
Rothenburg '11,Wolfsgruppe VAG EVENT IV - 1-3 lipca 2011,LMS 11
Rothenburg '12,Underground Tuningtreffen Goerlitz'12,Wolfsgruppe VAG EVENT V -29-1 lipca 2012


http://www.facebook.com/profile.php?id=100000595888991
Offline
 Profil    3644946
 
 Temat postu: Re: [mk3 GTI 20th Anniversary Ed.] swap 1.8T z audi S3
PostWysłany: Śro 28 Kwi, 2010 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Cze, 2005
Posty: 1365
Skąd: Radom
przesliczna :) jak bandzior zacznie robic z drewnianymi wstawkami, to swoja tez wysle ;)

w ogole z tym weglem to bardzo bardzo dobry pomysl ;) i bedzie idealnie pasowac do stylu auta, do tego deska od mk3.5 cabby i bedzie bardzo sympatycznie :)



_________________
Moje aukcje: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1082568
Dystanse na zamowienie, info gg
Golf Mk4 cabrio projekt http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=10821
Audi A3 8P OEM+ projekt viewtopic.php?f=98&t=96254&view=unread
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 180 z 244 [ 3657 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183 ... 244  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe