VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
Chcieć to móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a! https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=74752 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wonski [ Wto 24 Kwi, 2012 ] |
Temat postu: | Chcieć to móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a! |
Siemano! Znalazłem ostatnio na magazynie firmy,CB i antene, szefo mówi,że nie było długo używane,trybiło sprawnie,ale zostało zapomniane. W robocie latam dostawczakiem po kilkaset kilosów dziennie, więc skoro za friko,to je przygarnąłem ![]() CB COBRA 19 Ultra III + Antena COBRA (bez oznaczeń-około metrowy prosty drut na magnesie) Radio wpiąłem w zapalare,antenę wrzuciłem nad szoferkę i testowałem. Oczywiście jestem prawiczkiem jeżeli chodzi o CB,więc proszę o dojrzałe podejście do tematu ![]() ![]() Pojechałem kilka razy w trasę i pytałem mobili jak mnie słychać na 19 i gdzie, wiem,że komunikatywnie było w odległości około 2-3 km, zdarzało się jednak,że w bliższych odległościach było trzeszczenie, zarówno u mnie jak po drugiej stronie,choć też bez z wyjątkami... Często ściągało rozmowy,ale monologi,bez odpowiedzi... Po podłączeniu złodziejki do zapalniczki i Navi jest kaplica...jeden trzask ![]() Sprawdzałem na necie i wiem,że sprzęt nie jest wysokich lotów... Jednak ktoś to wyprodukował,kupił i na tym działał ![]() Radyjko już zamontowałem na stałe w tym jednym aucie ![]() jakie zabiegi wykonać,żeby wyciągnąć z tego kompletu jak najwięcej, przyznam,że nie chciałbym inwestować zbytnio w nie swój interes, ale na przykład jakieś STROJENIE anteny?? (...Na to jeszcze sobie pozwolę ofkorz ![]() Czy zwyczajnie narażę się na litościwy uśmiech Pana z serwisu ![]() Szukałem w necie odpowiedzi,ale jedni piszą tak inni siak, wolę zapytać u siebie o moją konkretną sytuacje ![]() Proszę grzecznie o wypowiedzi ludzi mających głowę na karku w tych sprawach ![]() Będę wdzięczny! Jeżeli mogę pomóc,dając jakieś informacje,piszcie w temacie,będzie dla pokoleń ![]() Pozdro CB NEWBIE ![]() ![]() |
Autor: | turpik [ Wto 24 Kwi, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Chcieć i móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a! |
oczywiscie przyda sie strojenie radia do antenty oraz czasami trzeba pociagnac nowe przewody zasilajace do radia bo lubi sciagac zaklocenia |
Autor: | Wonski [ Wto 24 Kwi, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Chcieć i móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a! |
turpik napisał(a): oczywiscie przyda sie strojenie radia do antenty oraz czasami trzeba pociagnac nowe przewody zasilajace do radia bo lubi sciagac zaklocenia Wiesz,chodzi mi o to,że nie wiem, czy taki sprzęt też się stroi, czy tylko taki profi... za tysiąc tysięcy ![]() Nie chcę popełnić gafy i zbłaźnić się u jakiegoś magika od CB ![]() Myślę właśnie,że jutro pociągnę nowy kabel do aku i uziemię porządnie do budy ![]() W czwartek trasa,sprawdzę więc w praniu. A właśnie,jak się ma dł. kabla antenowego i samo jej umiejscowienie na dachu? (bo z takim zagadnieniem też się gdzieś spotkałem) To już dowiem się np. na strojeniu? ![]() Jeżdżę blaszakiem więc trochę miejsca mam ![]() ![]() |
Autor: | drag_op [ Wto 24 Kwi, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Chcieć i móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a! |
Generalnie każdy sprzęt się stroi, czy za 200zł czy ten za 1000zł. Czasami tylko jest troche gorzej ogarnac te z nizszej polki i wychodza dziwne szumy itp. |
Autor: | Wonski [ Śro 25 Kwi, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Chcieć i móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a! |
drag_op napisał(a): Generalnie każdy sprzęt się stroi, czy za 200zł czy ten za 1000zł Tak właśnie też zrobiłem ![]() Pojechałem w Krakowie do chłopaków w serwisie na ulicy Wielickiej 8 i podstroili mi bez problemu antenkę,skracając przy tym badyla o jakieś 5-6 cm ![]() Teraz,powiedzmy na 1/3 skali "squelch" (od lewej) zanikają szumy i słychać mobili wyraźnie,tych podejrzewam najbliżej... ale czasami jest tak,że ustawie skale nawet na sam początek i nie słyszę ani świstu,nic,głucho... za chwile nagle ! WROAAAR!! i znowu muszę na 1/3 - 1/2 skali ustawić,żeby odbierało! To normalne?? ![]() Poza tym poprowadziłem dziś kable do aku i budy dla świętego spokoju ![]() Jutro traska na cały dzień,więc dzień testów ![]() |
Autor: | drag_op [ Śro 25 Kwi, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Chcieć to móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a! |
Czasami squelcha trzeba na max`a skrecic jak duze i miasto i duzo zaklocen. |
Autor: | Tomekdgl [ Czw 03 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Chcieć to móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a! |
Ja właśnie mam ten sam problem co kolega tylko że z radyjkiem Midland i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale antena jest firmy LEMM niby dobra. Mianowicie problem u mnie polega na tym że po włączeniu nawiewu albo jeździe na "długich" strasznie radyjko trzeszczy i rzadko kiedy idzie cokolwiek zrozumieć ostatnio to tak jakby zasięg zanikał, typ w TIRze gada do mnie a jedzie za mną a ja go nie słyszę praktycznie... antena jest raczej źle zmontowana bo jest na boku auta, a tego co mi wiadomo to powinna być po środku ![]() ![]() ![]() ![]() Oczywiście zasilanie jest z zapalarki... |
Autor: | drag_op [ Pią 04 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Chcieć to móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a! |
Co do tych trzeszczeń to zakłócenia idą po kablu zasilajacym. Najlepiej zalozyc filtr anty zakłóceniowy. Antena nie koniecznie musi być na środku, im bliżej środka tym lepiej. Podejrzewam, że ten Twój LEMM do krótkich nie należy więc jak jest na boku krzywdy nie będzie. Kod: Zaznacz wszystko Squelch – oznaczenie pokrętła blokady szumów. Błędne są twierdzenia, że regulacja ta służy do wycinania szumów z przekazu właściwego. Zadaniem tej regulacji jest ustawienie pewnego progu poziomu sygnału po przekroczeniu, którego elektronika transceiver'a załączy głośnik umożliwiając nam odsłuch tych sygnałów. Jeżeli jednak sygnał (przekaz właściwy, szum tła, sygnał zakłócający) będzie miał wartość niższą niż wartość progowa głośnik pozostanie odłączony. Żadne sygnały nie będą przez niego emitowane. Blokada ta ustala minimalną wartość poziomu sygnału, który będziemy w stanie usłyszeć. Zazwyczaj zaciągamy blokadę tak aby wyeliminować szum tła, sygnały zakłócające. Szum tła oraz sygnały zakłócające mają pewny poziom. Przyjmijmy, że poziom ten ma wartość napięcia w. cz. np: 0,8 uV. Zaciągamy blokadę szumów i ustawiamy próg na wartość 0,9 uV. Głośnik transceiver'a zostaje odłączony i radio ”przestaje szumieć”. Gdy pojawi się sygnał (przekaz właściwy) o poziomie napięcia w.cz. wynoszącym 1,1 uV zostanie załączony głośnik i będziemy mogli odsłuchać to co w danej chwili odbiera transceiver. W przypadku pojawienia się sygnału zakłócającego o wartości napięcia w. cz. większego niż 0,9 uV (np. 2,0 uV) głośnik zostanie również załączony. Jeżeli jednak sygnał (przekaz właściwy, szum tła) będzie miał wartość niższą niż progowa (0,9 uV) np. 0,6 uV, głośnik nie zostanie załączony. Czyli tak na chłopski rozum hmmm redukcja szumów. Wpadasz w miasto i trzeszczenie słyszysz bo dużo nadajników w okół itp więc sobie skręcasz tak aby nie było zbędnych sygnałów. A gdzieś w trasie rozkręcasz też aby nie szumiało a słychać było. Jeśli masz Squelch skręcony na max`a to też nikogo nie usłyszysz i tak się jeździć nie powinno, chyba, że na prawdę ktoś nadaje i zakłóca niepotrzebnie. Jeśli chodzi o połączenie Midland Alan + LEMM to ojciec takie używa tzn Alan 100 + LEMM MAGNUM i na osobówce całkiem OK się to spisuje, a antena jest umiejscowiona magnesem na klapie bagażnika. Auto to rover 75 więc sedan i wcale tak na środku nie jest ![]() |
Autor: | Tomekdgl [ Pią 04 Maj, 2012 ] |
Temat postu: | Re: Chcieć to móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a! |
Ja mam jakiegoś midlanda i antene przymocowaną na stałe do auta... Dzięki za odp ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |