Siema
Dostałem opierdziel od moda, że nie mam tematu, więc już się poprawiam
Historia zakupu:Długo poszukiwany w końcu jest. Już powoli traciłem nadzieję na znalezienie odpowiedniego egzemplarza za niestety trochę za małą kwotę, aby wybierać coś spośród sharanów i alhambr. W pewnym momencie wskoczyła alhambra znajdująca się 15 minut ode mnie. Oczywiście pojechałem zobaczyć, ale szybko zniechęciły mnie krzywe drzwi tylne i moim zdaniem nieco inny odcień. Poza tym DVD nie działało, ale nie wiadomo czemu, grzane tyłki nie działały, ale też nie wiadomo itd. Potem pojawiła się alhambra jakieś 50km ode mnie i dłuuugo o niej myślałem. Cena była rewelacyjna, wyposażenie również, minusem był przebieg - 220.000km. Ale za oszczędzoną kasę można było sporo przy nim zrobić. Tylko czy tego chciałem? mając ją na oku szukałem dalej. W pewnym momencie Sharan, który mi się bardzo podobał, zszedł z ceny o 200 funtów. Zaczęło się robić ciekawie. Następnego dnia zszedł o 10, ale to znaczyło, że chyba bardziej zależało właścicielowi na sprzedaży. Zadzwoniłem i powiedziałem prawdę - mam tyle i tyle, więcej nie mogę dać, bo po prostu nie mam. Jeśli taka opcja pasuje, w piątek przyjeżdżam po auto (dzwoniłem we wtorek). Przemyślał, oddzwonił i się zgodził
Takim sposobem zakupiłem Vw Sharana, wersja Sport
MODEL: Vw Sharan Sport
ROK: 2000, wrzesień
SILNIK: 1.9 TDI AUY
MOC: 115KM
PRZEBIEG: 160.000km udokumentowane
MODY POD MASKĄ: seria
ZAWIESZENIE: - ori zawias z wersji sport, tzn. -25mm
- springi MTS -45mm
- gwint FK AK Street
UKŁAD HAMULCOWY: - ori tarcze 288m i 265mm
- swap przodu na 313mm, swap tyłu na 298mm, połączony z pełnym odnowieniem podzespołów, lub ich wymianą na nowe.
KOŁA: - ori z wersji sport
- Audi s-line 18" 7J, opony pirelli i falken 225/40/18
- Atheo z Vw Touarega, 19", 9J, opony przód Pirelli P-zero 215/35/19, tył Kumho 225/35/19
NADWOZIE: smoked front, ciemne kierunki boczne zamienione na zaślepki WOB, lusterka pomalowane na czarno, dodane podszybie z popolifta plus płaskie ramiona wycieraczek, usunięta tylna wycieraczka.
WNĘTRZE: wersja sport
WYPOSAŻENIE:sporo tego jest i są to rzeczy dla mnie nowe, nie wiem, co było w serii, a co nie. Z tego, co pamiętam:
- poduszki powietrzne dookoła
- climatronic - osobno przód i tył
- zmieniarka płyt
- 4 elektryczne szyby, tylne uchylane ręcznie
- podgrzewane i elektrycznie regulowane lustra
- grzane przednie fotele
- przednia szyba podgrzewana
- duże DVD plus słuchawki bezprzewodowe
- kierownica, gałka zmiany biegów i hamulec ręczny w skórze
- skrzynia 6 biegowa
- komputer pokładowy
- podświetlenie niebieskie
- alu felgi 16"
- relingi
- czujniki parkowania
- światła przeciwmgłowe
- dwa fotele z możliwością przerobienia na fotelik dla dziecka
- podłokietniki w fotelach przednich
- podświetlenie nóg
- lampki w drzwiach
i pewnie wiele innych, o których nie wiem
AUDIO: seryjne radio
zmieniarka płyt w bagażniku, zamieniona na zmieniarkę w konsolę
Kilka zdjęć z trasy do domu
Wrażenia:Autem wracaliśmy wczoraj 400km do domu. Spostrzeżenia? 6 bieg, to jest bajka. Przy 130km/h słychać tylko opony. Niesamowite. Tylne tarcze rdzewieją, czyli czeka mnie chyba operacja, jak w passacie. Ale teraz mam już jakieś małe doświadczenie, więc z przyjemnością to zrobię
Na tylnym nadkolu lekko schodzi klar, na razie nic groźnego, ledwo to widać. W przyszłości pewnie pomalujemy
Jedno miejsce z rdzą - na rancie tylnego nadkola wewnątrz, czyli patrząc na auto tego nie widać.
Climatronic działa, ale po włączeniu zapłonu miga, więc jest jakiś błąd.
Tylna prawa szyba nie działa - jest prąd, bo słychać silniczek, więc pewnie problem z podnośnikiem.
Standardowo - podrapane rączki.
Nie przeszkadza mi to wszystko, bo to nie jest dużo patrząc na cenę, jaką zapłaciłem, za auto zadbane i z takim przebiegiem.
Warto dodać, że 4000km temu zmieniono filtry i olej, 16.000km temu kompletny rozrząd. Są też między innymi nowa sprężarka klimy itd. Na wszystko papiery, pełna historia auta, pierwsze 10 lat tylko z serwisu VW.
Reasumując - jest póki co bardzo zadowolony. Jeździ się pięknie. Od dziecka jeździłem dużymi autami, w domu był scenic, toyota verso, był też transit
uwielbiałem duże auta i w końcu mam własne. Mam nadzieję, że zostanie z nami dłużej
I takie zdjęcie, jakbym mniej więcej to widział na zewnątrz, nie licząc kół:
ZMIANY PRZEPROWADZONE: Grudzień 2012
Smoked lampy:
Zmieniarka w konsolę, zamiast tej w bagażniku:
Czarne boczne kierunki:
Zakup poduszek:
Klucze do radia:
Nowy olejek, Motul jak zwykle
Styczeń 2013
Walka z poduszkami amorów:
Luty 2013
Pierwsze koła, które nie przejechały nawet metra. Wróciły do sprzedawcy:
Regeneracja zacisków tylnych:
Marzec 2013
Koła, edycja druga:
Niestety, skopałem sprawę i ET nie pasowało:
Kwiecień 2013
Zmiana drążków i końcówek:
Koła, wersja trzecia:
Czerwiec 2013
Prace nad skrzypiącą konsolą:
Listopad 2013
Wymiana tulei wahaczy LMI, świece BERU oraz kolejna wymiana oleju Motul
Grudzień 2013
Nowy termostat i płyn:
Styczeń 2014
Kilka fotek:
Marzec 2014
Niestety:
Plus płaskie ramiona wycieraczek z modelu popoliftowego (po 2004).
Sierpień 2014:
Wymiana maglownicy na regenerowaną:
Laweta, edycja druga:
A o to przyczyna:
Szybka decyzja:
Zaślepki WOB
Grudzień 2014
Początek zbierania gratów:
Styczeń 2015
Jedna z rzeczy, którą do wakacji chcę mieć. Na dobry początek:
Nówka sztuka:
Niezły rarytas za rozsądne pieniądze:
Mała sesyjka:
Luty 2015Marzec 2015Wymiana pompy wspomagania na "nową" używkę, rocznik auta 2008
Oraz walka z wycieraczkami i podszybiem, plus nowe żarówki Philips +60%
Finalnie są zmienione ramiona na płaskie, pióra na płaskie z Modusa i całe podszybie z listwą maski z popolifta. Docelowo będę chciał pomalować przynajmniej listwę maski na czarny połysk.
3 wymiana poduszek i łożysk:
Po złożeniu. Sporo luzu
Maj 2015Serwis plus poduszka skrzyni:
Naprawa boczku drzwi:
Wymiana połamanych spinek:
Naprawa tylnej szyby:
Regeneracja klamek wewnętrznych:
I już na aucie:
Nowy ori uchwyt:
Nowe kółko
Atheo z Vw Touarega, 19x9 plus adaptery (Touareg ma 5x130)
Czerwiec/Lipiec 2015Wszystkie części z paczki zostały założone:
Poducha:
Stara miała wyraźnie dość:
Uszczelka półosi plus nowy olej Motul:
Naprawiłem elektrykę drzwi. Okazało się, że to nie podnośnik jest winny braku reakcji, a pocięta wiązka w gumowym łączniku (5 kabli):
Zdjąłem miskę olejową w celu nagwintowania jej i wsadzenia nowego korka. Wszystko wyczyściłem i poskładałem na dirko.
Naprawianie podłogi:
W trakcie czyszczenia:
Prace objęły również nadkola przednie i tylne:
Wszystkie plastikowe nadkola dokładnie wyszorowałem, co miało wpływ na decyzję o ich pomalowaniu. Były czymś pokryte, szorstkim i
stetycznym. Teraz jest wszystko ładne jednolicie czarne.
Wszystkie miejsca w podłodze zostały pokryte preparatem Wurtha.
Następnie lakierowanie w PL - cała lewa strona plus oba progi, oraz kilka miejsc po stronie prawej. W rezultacie brak rdzy, fotek z prac brak
Wymieniłem końcówki drążków na nowe LMI i auto pojechało na geometrię 3D:
Nie dojechałem z urlopu do dodmu w UK - strzeliła sprężarka klimy, zrywając pasek. Więc po urlopie pierwsze zakupy:
Ponadto styrzeliła druga przednia opona, więc dokupiłem do pary:
Sierpień 2015 Wrzesień 2105Oryginał fotochrom:
Nie ma już tylnej wycieraczki.
Październik 2015Przygotowania do sporej roboty:
Oprócz hamulców, nowa chłodnia klimy (po zatarciu sprężarki nie chciałem ryzykować, więc wymiana chłodnicy mimo braku nieszczelności).
Listopad 2015Druga część układanki: