VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=76869 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | i28 [ Czw 05 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
MODEL: Audi 90 B2 quattro SILNIK: 2,3 20V 7A (oryginalnie 2,2 KV) MOC: ~190KM, ostatnie hamowanie przed dodatkowymi modami 178KM/240Nm MODY POD MASKA: wtryski bosch 320cc, duża przepływka z 2,8 V6 + dolot ze stożkiem K&N, kolektor wydechowy baran, wydech 2,75" przelot z tłumikiem końcowym MG Motorsport, zamach + sprzęgło 240mm z 2.2T, wentylator chłodnicy RS2, zmodyfikowany soft osobiście ZAWIESZENIE: kompletne zawieszenie założone z audi coupe quattro 2.8 V6 z dodatkowym stabilizatorem na tyle, gwint customowy UKLAD HAMULCOWY: przód zmieniony Girling 54 na dwutłoczkowy Griling 60 276x25, tył zmieniony z Girling 36, na Girling 43 z wentylowaną tarczą 270x22 KOLA: Rial F1 17x8J, opony Dunlop SP Sport Maxx 205/40 NADWOZIE: front auta z audi coupe 81-84 wykonany na czarno, światła soczewkowe Hella + xenon, tył zmodyfikowana blenda Tresera od audi 200 C3 avant, chromy z audi 4000CS, dokładka Votex, poza tym raczej seria WNETRZE: przywrócone do seryjnego, nowa czarna podsufitka, kierownica audi urquattro '83 wykonana przez Italvolanti, dołożone wskaźniki, dołożona elektryka wszystkich szyb AUDIO: Radio Clarion DXZ389RUSB, wzmacniacz Sony XM-4045, głośniki RockfordFosgate przód i tył, do tego oczywiście nowa instalacja, elektryczna antena Phonocar Zmiany przeprowadzone: Auto odbudowane od podstaw, po blacharce i lakierze, mechanicznie oryginalne zostały tylko napędy, natomiast zawieszenie, silnik, wydech, część instalacji zmienione. Myślę, że większość będzie opisana poniżej. Plany: Jest tego tyle, że ciężko coś napisać, bo pomysły nowe wpadają co chwilę. Na pewno zmieni się dużo po maską, na pewno zmodyfikuje jeszcze zawieszenie i może coś w napędach, zmieniać się będą koła, a wnętrze... tego sam nie wiem. Witam wszystkich, ostatnio miałem okazję się pojawić na Evencie, zobaczyłem tam sporo ciekawych aut z vwzone, więc postanowiłem wpaść i na forum. Poczytać co tu macie i pogadać o autach. ![]() ![]() No to streszczę trochę historię tego pudła. Widzę ogłoszenie, dzwonię do gościa, jadę, oglądam, objeżdżam na małym torze (zupełnie przypadkiem akurat był pod ręką ![]() Tak to wyglądało w ogłoszeniu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Coż to za pudło kupiłem ? Ano drugie A90 B2 quattro (jedno już dzielnie stało pod domem), wszystko seria, względnie kompletna, ale mechanicznie pełen łup. Zawias rozpierdzielony, silnik podmordowany, wnętrze takie sobie, blokady nie działają, lakier słaby, rudy bierze, klar odłazi, oklejona jak widać. Zupełne przeciwieństwo szarego rympla, ale i tak mi się podoba. ![]() A tak pod domem w parze z bliźniakiem, kupionym z rok wcześniej. Jako, że kupiłem zimą, trza se było trochę poupalać. ![]() ![]() ![]() ![]() A i coś w kalendarz Audi Klub Polska wsadzić. ![]() ![]() W międzyczasie auto dostało kompletny zawias z ACQ B4 V6 (mcphersony, wózki, stabilizatory przód, tył, półosie, itd., itp.), słowem co spadło spod coupe, to wlazło do B2. Oczywiście wraz z dwutłoczkowmi Girlingami G60 na przód i G38 na tył. W komplecie z zawiasem wjechały nowe sprężyny Weitec -35/-35 i amortyzatory Sachs Advantage. Fot ni mam, jakoś się nie wykonały. ![]() Sztywności auta, prowadzenia i ciszy w porównaniu do tego co było seryjne nie da się w żaden sposób porównać... No i tak sobie człowiek jeździł, próbował zamordować całkiem tego KV'a, i co... ? I nawet kolega Kobusz latając bez 2,5L oleju nie dał rady. ![]() ![]() ![]() A że cienko było strasznie z kompresją i mocą, a drugi silnik (7A) już leżał i leżał, to wszystko zostało zwiezione do Krakau do Quattro-Service. Tam chłopaki go pięknie wmontowali, powymieniali co trzeba, poprowadzili wydech z kwasa 2,75" + tłumik końcowy MG Motorsport i oddali mi autko. ![]() Tak to wyszło: ![]() ![]() Zupełnie seryjne, z odświeżoną głowicą i uwolnionym wydechem auto pokazało cuś takiego: ![]() Jak widać QS tylko potwierdził, że wiedzą co robią i robią to dobrze. Auto machnęło od swapa już około 5k km i ani pół awarii (a lekko nie miało), paliwo do baku i jazda. ![]() Jeździć jakoś zaczęło, ale z wyglądem to już nie najlepiej było. ![]() Ruszyło cięcie, spawanie, pasowanie, lakier... Jako, że zdjęć z tego procesu sporawo, to umieszczam link do galeryjki. --> Męczenie budy <-- O czym warto napisać. Chłopaki spisali się nieźle, robią takie auta nie od dziś (widać zresztą na migawkach auta jakie tam stoją), kupa blach powymieniana, maski ze cztery ściągałem, aż trafiła się ta właściwa, ale błotniki przednie kupiłem nowe z zamienników (podobno takich lepszych), to był błąd, dopasowanie ich kosztowało straszliwy nakład pracy, a i tak można się przyczepić... Trudnym tematem był też pas przedni, samo kombinowanie z przodem to kilka dni (a miało tak ładnie siąść i montażyk...). Generalnie co detal odkryty, to zaraz roboty na dzień więcej... Wreszcie po 2,5 miesiąca (miało być 3-4 tygodnie) wyjechało tak. Ewentualnie jeszcze dwie okazjonalne galeryjki: --> Toruń 2011 <-- --> Jesiennie <-- Wnętrze jest seryjne (no może przywrócone do seryjnego oraz kilka detali - kierownica Italvolanti z pakietu Audi Sport, jakieś dodatkowe wskaźniki, zupełnie nowe audio z zachowaniem seryjnych miejsc, itp. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Graty się kupowały i kupują dalej, część już zamontowana (widać na zdjęciach), a część jeszcze czeka. Na wszystko przyjdzie czas. ;-) Jak wreszcie wszystko pozakładam, dopasuję odpowiedni soft (a zajmuje to trochę czasu, bo wszystko na piechotę robię, rozkmina tego hitachi, a trzeba będzie jeszcze sondy powpinać...), silnik dostanie obrobioną głowicę (jak Artek z QS'u przestanie się zajmować duperelami ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I spod maski jakoś ostatnio. Tam musi się wiele kwestii jeszcze zmienić, dopracować, ale w końcu coś trzeba mieć do zrobienia. ![]() ![]() No i taki to częściowo opisany kawałek żywota Rympla. ![]() Jest też kilka nagrań video z sezonu 2011. ![]() --> ![]() --> ![]() --> ![]() Kwiecień 2012 - nowe koło. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maj 2012 - hamulce tył, Girling 43 + tarcza wentylowana 270x22. ![]() ![]() Sierpień 2012 - elektryka szyb, dachu i trochę nowych gadżetów pod maskę ![]() ![]() ![]() Gadżeciki. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sezon 2013 - gwint, felgi Rial F1 17x8J, dokładka przednia ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gratów leży jeszcze cały stos do montażu, więc następne wieści i akcje zapewne niedługo. ![]() |
Autor: | pczerniej [ Pią 06 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
świetne auto i masa włożonej pracy w auto efekt powala ![]() ![]() |
Autor: | fred [ Pią 06 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
Konkretne podejście do tematu ![]() |
Autor: | duzy_przemo [ Pią 06 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
Świetne auto ![]() ![]() |
Autor: | Madd [ Pią 06 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
Rewelacyjny projekt. Myślę, że od razu powinni go przenieść przynajmniej oczko wyżej. |
Autor: | Niki20 [ Pią 06 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
Temat już dobrze znam. Świetne podejście do tematu ![]() ![]() |
Autor: | Wajsik [ Pią 06 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
Jak spojrzałem na pierwsze fotki to nie zrobił na mnie wrazenia,ale ogladając ostatnie naprawdę muszę przyznać,że odwaliliście kawał dobrej roboty auto zupełnie inne,podoba mi się ![]() ![]() |
Autor: | Praks [ Pią 06 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
zachwycalem sie nia na evencie...nawet gadalem z wami chlopaki taki postrzal w czapeczce ![]() ![]() marzy mi sei takei auto obok corra ![]() |
Autor: | Macio [ Pią 06 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
Ja jestem fanem starych dobrych Audic , a tym bardziej dobrze zrobionych , pewnie jeden z poprzedników tu o tym wie :p hehe Ogolnie jednostka dobra tylko koła mi trochę nie podchodzą ![]() Może dlatego że jestem BBS RS lover ![]() Będę śledził :p |
Autor: | przemek vw [ Pią 06 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
widziałem na vag ewencie ![]() ![]() |
Autor: | Macio [ Pią 06 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
przemek vw napisał(a): widziałem na vag ewencie ![]() ![]() Człowieku ogarnij się . Przy co drugim aucie z Eventu piszesz : "widziałem na vag ewencie" ![]() |
Autor: | damianese [ Pią 06 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
co prawda nie widziałem na vagevencie ![]() ale do rzeczy- bardzo podobają mi się takie projekty, profi odbudowa, dbałość o każdy szczegół, detal, widzę że aso sporo gotówki wyssało na ten projekt od Ciebie- bardzo sympatyczni wyszło i ten front ![]() ![]() ![]() |
Autor: | i28 [ Pią 06 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
Dzięki za opinie i uwagi. Z kilkoma osobami rozmawialiśmy na Evencie, ale nie wszystkich was jeszcze kojarzę po ksywkach, żeby wychwytywać kto jest kto. ![]() Koła rzecz gustu, to w zasadzie jest temat przejściowy, aczkolwiek osobiscie mi sie podoba, na szybko przygotowane coś z sensem na sezon, miało być większe niż te białe 15", szerokie/niskie żeby sprawdzić jak się na tym pojeździ i ułoży na aucie (a przy moim zmodyfikowanym zawieszeniu przód 17/8J mija mi o 2mm nadkole...), poszukiwania właściwych trwają, kilka pomysłów mam. ![]() ![]() Z ASO faktycznie trochę znosiłem, kilka worków elemencików przyszło, niektóre ściągali z Niemiec jako ostatnie sztuki z magazynu centralnego... Pozdrawiam. |
Autor: | miedzikos [ Sob 07 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
Niesamowity nakład pracy, no ale efekt wynagradza chyba wszystko ![]() |
Autor: | mariodgl [ Sob 07 Lip, 2012 ] |
Temat postu: | Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter |
Mega projekt gratuluję auto po prostu robi wrażenie ![]() |
Strona 1 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |