VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=76869
Strona 1 z 5

Autor:  i28 [ Czw 05 Lip, 2012 ]
Temat postu:  [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

MODEL: Audi 90 B2 quattro
SILNIK: 2,3 20V 7A (oryginalnie 2,2 KV)
MOC: ~190KM, ostatnie hamowanie przed dodatkowymi modami 178KM/240Nm
MODY POD MASKA: wtryski bosch 320cc, duża przepływka z 2,8 V6 + dolot ze stożkiem K&N, kolektor wydechowy baran, wydech 2,75" przelot z tłumikiem końcowym MG Motorsport, zamach + sprzęgło 240mm z 2.2T, wentylator chłodnicy RS2, zmodyfikowany soft osobiście
ZAWIESZENIE: kompletne zawieszenie założone z audi coupe quattro 2.8 V6 z dodatkowym stabilizatorem na tyle, gwint customowy
UKLAD HAMULCOWY: przód zmieniony Girling 54 na dwutłoczkowy Griling 60 276x25, tył zmieniony z Girling 36, na Girling 43 z wentylowaną tarczą 270x22
KOLA: Rial F1 17x8J, opony Dunlop SP Sport Maxx 205/40
NADWOZIE: front auta z audi coupe 81-84 wykonany na czarno, światła soczewkowe Hella + xenon, tył zmodyfikowana blenda Tresera od audi 200 C3 avant, chromy z audi 4000CS, dokładka Votex, poza tym raczej seria
WNETRZE: przywrócone do seryjnego, nowa czarna podsufitka, kierownica audi urquattro '83 wykonana przez Italvolanti, dołożone wskaźniki, dołożona elektryka wszystkich szyb
AUDIO: Radio Clarion DXZ389RUSB, wzmacniacz Sony XM-4045, głośniki RockfordFosgate przód i tył, do tego oczywiście nowa instalacja, elektryczna antena Phonocar

Zmiany przeprowadzone: Auto odbudowane od podstaw, po blacharce i lakierze, mechanicznie oryginalne zostały tylko napędy, natomiast zawieszenie, silnik, wydech, część instalacji zmienione. Myślę, że większość będzie opisana poniżej.

Plany: Jest tego tyle, że ciężko coś napisać, bo pomysły nowe wpadają co chwilę. Na pewno zmieni się dużo po maską, na pewno zmodyfikuje jeszcze zawieszenie i może coś w napędach, zmieniać się będą koła, a wnętrze... tego sam nie wiem.


Witam wszystkich, ostatnio miałem okazję się pojawić na Evencie, zobaczyłem tam sporo ciekawych aut z vwzone, więc postanowiłem wpaść i na forum. Poczytać co tu macie i pogadać o autach. ;) Dotychczas raczej od lat siedziałem w środowiskach związanych tylko z audi, chociaż jak już mam nawet Polo pod domem to w sumie czemu nie. :)

No to streszczę trochę historię tego pudła.

Widzę ogłoszenie, dzwonię do gościa, jadę, oglądam, objeżdżam na małym torze (zupełnie przypadkiem akurat był pod ręką :D) i kupuję 90-tkę B2.

Tak to wyglądało w ogłoszeniu.

Image
Image
Image
Image
Image

Coż to za pudło kupiłem ? Ano drugie A90 B2 quattro (jedno już dzielnie stało pod domem), wszystko seria, względnie kompletna, ale mechanicznie pełen łup. Zawias rozpierdzielony, silnik podmordowany, wnętrze takie sobie, blokady nie działają, lakier słaby, rudy bierze, klar odłazi, oklejona jak widać. Zupełne przeciwieństwo szarego rympla, ale i tak mi się podoba. :D

A tak pod domem w parze z bliźniakiem, kupionym z rok wcześniej.

Image
Image

Jako, że kupiłem zimą, trza se było trochę poupalać. ;)

Image
Image
Image

A i coś w kalendarz Audi Klub Polska wsadzić.

Image
Image

W międzyczasie auto dostało kompletny zawias z ACQ B4 V6 (mcphersony, wózki, stabilizatory przód, tył, półosie, itd., itp.), słowem co spadło spod coupe, to wlazło do B2. Oczywiście wraz z dwutłoczkowmi Girlingami G60 na przód i G38 na tył. W komplecie z zawiasem wjechały nowe sprężyny Weitec -35/-35 i amortyzatory Sachs Advantage. Fot ni mam, jakoś się nie wykonały. :D

Sztywności auta, prowadzenia i ciszy w porównaniu do tego co było seryjne nie da się w żaden sposób porównać...


No i tak sobie człowiek jeździł, próbował zamordować całkiem tego KV'a, i co... ? I nawet kolega Kobusz latając bez 2,5L oleju nie dał rady. :D :D :D

A że cienko było strasznie z kompresją i mocą, a drugi silnik (7A) już leżał i leżał, to wszystko zostało zwiezione do Krakau do Quattro-Service. Tam chłopaki go pięknie wmontowali, powymieniali co trzeba, poprowadzili wydech z kwasa 2,75" + tłumik końcowy MG Motorsport i oddali mi autko. :D

Tak to wyszło:

Image (fota zapożyczona od Kora, mnie gdzieś uciekł ten etap ;) )

Zupełnie seryjne, z odświeżoną głowicą i uwolnionym wydechem auto pokazało cuś takiego:

Image

Jak widać QS tylko potwierdził, że wiedzą co robią i robią to dobrze. Auto machnęło od swapa już około 5k km i ani pół awarii (a lekko nie miało), paliwo do baku i jazda. ;)

Jeździć jakoś zaczęło, ale z wyglądem to już nie najlepiej było. :D I tak czas się było za to wziąć.

Ruszyło cięcie, spawanie, pasowanie, lakier... Jako, że zdjęć z tego procesu sporawo, to umieszczam link do galeryjki.

--> Męczenie budy <--

O czym warto napisać. Chłopaki spisali się nieźle, robią takie auta nie od dziś (widać zresztą na migawkach auta jakie tam stoją), kupa blach powymieniana, maski ze cztery ściągałem, aż trafiła się ta właściwa, ale błotniki przednie kupiłem nowe z zamienników (podobno takich lepszych), to był błąd, dopasowanie ich kosztowało straszliwy nakład pracy, a i tak można się przyczepić... Trudnym tematem był też pas przedni, samo kombinowanie z przodem to kilka dni (a miało tak ładnie siąść i montażyk...). Generalnie co detal odkryty, to zaraz roboty na dzień więcej...

Wreszcie po 2,5 miesiąca (miało być 3-4 tygodnie) wyjechało tak.

Image

Image

Image

Image

Ewentualnie jeszcze dwie okazjonalne galeryjki:


--> Toruń 2011 <--

--> Jesiennie <--


Wnętrze jest seryjne (no może przywrócone do seryjnego oraz kilka detali - kierownica Italvolanti z pakietu Audi Sport, jakieś dodatkowe wskaźniki, zupełnie nowe audio z zachowaniem seryjnych miejsc, itp. ;) ), skłaniam się ku temu żeby takie pozostało, ale to się jeszcze okaże. Jedyna zmiana to podsufitka, stara, podarta i brudna (widać ją w galerii warsztatowej), została zastąpiona nową ciemną z lekką fakturą na materiale. Poniżej zdjęcia.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Graty się kupowały i kupują dalej, część już zamontowana (widać na zdjęciach), a część jeszcze czeka. Na wszystko przyjdzie czas. ;-)

ImageImage
ImageImage
Image
Image
Image
Image

Jak wreszcie wszystko pozakładam, dopasuję odpowiedni soft (a zajmuje to trochę czasu, bo wszystko na piechotę robię, rozkmina tego hitachi, a trzeba będzie jeszcze sondy powpinać...), silnik dostanie obrobioną głowicę (jak Artek z QS'u przestanie się zajmować duperelami ;) ), to zrobimy nowy pomiar i się okaże co to to może. Na razie albo mi coś pasi albo jest BAD. :D :D

Image
Image

I spod maski jakoś ostatnio. Tam musi się wiele kwestii jeszcze zmienić, dopracować, ale w końcu coś trzeba mieć do zrobienia. :D

Image

No i taki to częściowo opisany kawałek żywota Rympla. :)

Jest też kilka nagrań video z sezonu 2011. ;)

--> Image

--> Image

--> Image


Kwiecień 2012 - nowe koło.

Image
Image
Image
Image
Image

Maj 2012 - hamulce tył, Girling 43 + tarcza wentylowana 270x22.

Image
Image

Sierpień 2012 - elektryka szyb, dachu i trochę nowych gadżetów pod maskę

Image

Image

Image

Gadżeciki.

Image

Image

Image

Image

Image


Sezon 2013 - gwint, felgi Rial F1 17x8J, dokładka przednia

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Gratów leży jeszcze cały stos do montażu, więc następne wieści i akcje zapewne niedługo. :D

Autor:  pczerniej [ Pią 06 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

świetne auto i masa włożonej pracy w auto efekt powala !! nie mogę się na patrzeć na niego coś pięknego jamajama

Autor:  fred [ Pią 06 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

Konkretne podejście do tematu !!

Autor:  duzy_przemo [ Pią 06 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

Świetne auto :ok: Gratuluje wytrwałości :ok:

Autor:  Madd [ Pią 06 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

Rewelacyjny projekt.
Myślę, że od razu powinni go przenieść przynajmniej oczko wyżej.

Autor:  Niki20 [ Pią 06 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

Temat już dobrze znam. Świetne podejście do tematu !! Głos piękny :oo

Autor:  Wajsik [ Pią 06 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

Jak spojrzałem na pierwsze fotki to nie zrobił na mnie wrazenia,ale ogladając ostatnie naprawdę muszę przyznać,że odwaliliście kawał dobrej roboty auto zupełnie inne,podoba mi się :ok: no i dźwięk tego silnika :-D

Autor:  Praks [ Pią 06 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

zachwycalem sie nia na evencie...nawet gadalem z wami chlopaki taki postrzal w czapeczce :D podneicalem sie nascie minut :D

marzy mi sei takei auto obok corra :)

Autor:  Macio [ Pią 06 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

Ja jestem fanem starych dobrych Audic , a tym bardziej dobrze zrobionych , pewnie jeden z poprzedników tu o tym wie :p hehe

Ogolnie jednostka dobra tylko koła mi trochę nie podchodzą :P

Może dlatego że jestem BBS RS lover :P hehe Pozdro

Będę śledził :p

Autor:  przemek vw [ Pią 06 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

widziałem na vag ewencie ;) .Piekna sztuka :ok:

Autor:  Macio [ Pią 06 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

przemek vw napisał(a):
widziałem na vag ewencie ;) .Piekna sztuka :ok:



Człowieku ogarnij się . Przy co drugim aucie z Eventu piszesz : "widziałem na vag ewencie" :<

Autor:  damianese [ Pią 06 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

co prawda nie widziałem na vagevencie niee

ale do rzeczy- bardzo podobają mi się takie projekty, profi odbudowa, dbałość o każdy szczegół, detal, widzę że aso sporo gotówki wyssało na ten projekt od Ciebie- bardzo sympatyczni wyszło i ten front :-D jak dla mnie jest bardzo dobrze zwłaszcza po przeglądnięciu stanu przy pracach blacharskich coooo koła jak zwykle rzecz gustu na białych był też dobry kocur :ok:

Autor:  i28 [ Pią 06 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

Dzięki za opinie i uwagi.

Z kilkoma osobami rozmawialiśmy na Evencie, ale nie wszystkich was jeszcze kojarzę po ksywkach, żeby wychwytywać kto jest kto. ;)

Koła rzecz gustu, to w zasadzie jest temat przejściowy, aczkolwiek osobiscie mi sie podoba, na szybko przygotowane coś z sensem na sezon, miało być większe niż te białe 15", szerokie/niskie żeby sprawdzić jak się na tym pojeździ i ułoży na aucie (a przy moim zmodyfikowanym zawieszeniu przód 17/8J mija mi o 2mm nadkole...), poszukiwania właściwych trwają, kilka pomysłów mam. ;) Na razie białe to zima, ale lada chwila jeszcze więcej hamowania usiądzie z przodu i wtedy już trzeba się będzie ich pozbyć. :)

Z ASO faktycznie trochę znosiłem, kilka worków elemencików przyszło, niektóre ściągali z Niemiec jako ostatnie sztuki z magazynu centralnego...

Pozdrawiam.

Autor:  miedzikos [ Sob 07 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

Niesamowity nakład pracy, no ale efekt wynagradza chyba wszystko :ok:

Autor:  mariodgl [ Sob 07 Lip, 2012 ]
Temat postu:  Re: [Audi 90 B2 quattro vel Rympel 666] by Sprinter

Mega projekt gratuluję auto po prostu robi wrażenie ;)

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/