VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[mk1 1.8T] by Guzik ULTRALAGGERA !
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=75108
Strona 1 z 12

Autor:  Guzik [ Nie 06 Maj, 2012 ]
Temat postu:  [mk1 1.8T] by Guzik ULTRALAGGERA !

Siema, jedynym powodem dla którego założyłem temat jest to że będę miał wszystkie zdjęcia w jednym miejscu ;) ... przez pewien okres odsunąłem się od vw - dość znacznie...

po ponad roku przerwy postanowiłem że zrobię coś na co miałem już od dawna ochotę...
czyli zbuduję sobie mk1 którym będę mógł się pobawić :)

poprzednie moje mk1 prezentowało się tak:

Image

MODEL: Golf Typ17
SILNIK: 1.6[?] swap na 1.8T AUQ 180km
MOC: ?? ~ 180km
MODY POD MASKA: tak jak fabryka nakazała, będzie czysty OEM :)
ZAWIESZENIE: gwint
UKLAD HAMULCOWY: przód 280, tył mk4
KOLA: bliżej nie określone koła w rozmiarze szesnastym
NADWOZIE: szeroka dokładka
WNETRZE: fotele + kanapa od corrado
AUDIO: seria a nawet brak
ZMIANY PRZEPROWADZONE: gwint na aucie, silnik zdemontowany
PLANY: wszystko opisane, plany zmieniać się będą z dnia na dzień, póki co swap


Większość mówiła że zacząłem dość nietypowo bo od kupienia dawcy jakim jest Seat Leon, po auto wyruszyłem z Carlssonem na Śląsk... 1000km przejechane i auto w domu
Image

Później przyszła pora na zakup biorcy... tutaj wielkie podziękowania dla zbif'a, można powiedzieć że gdyby nie on, tego auta by nie było ;)
No i znów czekała mnie podróż, tym razem troszkę bliżej bo do Poznania. Zapakowany do prywatnego auta, laweta podpięta, wolne z pracy i można lecieć po auto. Później już tylko rozkręcanie

Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image

Część seata została rozsprzedana, wiązka elektryczna wyciągnięta jak i inne potrzebne części
Image

markOne bez silnika
Image

i dalej już poszło..
Image
Image
Image

Z silnika zostało wykręcone to co zbędne
Mocowanie silnika jest w trakcie "dłubania" za pomoc dziękuję da(vw)id'owi

postaram się na bieżąco aktualizować.

[12.05.2012]
mając chwile wolnego czasu posiedziałem w garażu

Image

Image

Cały napinacz został zdemontowany i zastąpiony rolką starego typu

Image
Image
Image

Skrzynia biegów można powiedzieć że jest, czeka tylko na ostatnią decyzje, wybierak został zdemontowany z Seata i zostanie zamontowany w Golfie
Image

[01.06.2012]

Zaległości spowodowane 12h zmianami w pracy, udało mi się nadgonić w tym tygodniu

Image
Łapa spawana na "sucho" bez mierzenia do auta - zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

no i pozostało powiesić silnik na tej łapie
Image

Jakby ktoś nie wiedział, to działam bez podnośnika i kanału :)

zdjęcia robione kluczem trzynastką i dziesiątką za co z góry przepraszam.

[02.06.2012]
tuley napisał(a):
szyyybko idziesz :]

kiedy planujesz wyjazd? :o


Nie ma co planować, trzeba działać ... zobaczymy jak się uwinę ;)

pczerniej napisał(a):
to co a Evencie się widzimy i stajemy na kreske :-D :P


hehehe jak pożyczę od kogoś mk1 to możemy stanąć :P


Image

Trzeba sobie jakoś radzić :smutny:

Takie tam

Image

Jeżeli chodzi o wnętrze, to zostaną fotele z Corrado no i wybierak nie będzie w żaden sposób schowany :)

Image

[09.07.2012]
rusztowanie załatwione, no to można działać !
Image

w górę.. i w dół..
Image

wymiana mocowania silnika
Image

Image

Zawieruszyłem gdzieś dolną osłonę rozrządu...

i wietrzenie dupy..
Image

[17.07.2012]
Takie tam z zaskoczenia

Image
Image
Image

Szczerze mówiąc, myślałem że miska będzie niżej ;)

[23.09.2012]
Co raz bliżej końca będzie wtedy jak to zacznie odpalać :P

Póki co sprzęgieł do auta
Image

powinno wytrzymać ;)

mam lekkie opóźnienie z fmic....

Dziś odebrałem taką o to paczuszkę

660x230x65 z FMIC.PL
Image

Image

Image

Wczoraj została zamontowana podstawka Mocal'a pod zewnętrzną chłodnicę oleju (13rzędowa), przy okazji nowy filtr :)

Image

Skrzynia na swoim miejscu :) teraz czas uporać się z wysprzęglikiem, dolotem i wydechem :)

Intercooler zamocowany ;)

wszystkie plastiki założone, maska zamyka się bez żadnej kolizji

Image

Image

Image

Image

Image

Niestety nie będzie frontu z 4 lampami z przyczyn oczywistych..
Na przód dojdzie jeszcze zderzak i szeroka dokładka

Image

Image
Będzie trzeba przyzwyczaić się do takiej mordki..

[20.10.2012]
Dziś udało się pospawać dolot IC>turbo, IC>przepustnica
Image
Image
Image
Image

materiał: stal nierdzewna 60mm
zużyty materiał: ~5 kolanek 90stopni 60mm, ~1m rury 60mm, 3 łączniki silikonowe

[04.11.2012]
arturro, fajnie to będzie wyglądało jak będzie w ruchu ;)

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w tym roku auto będzie się poruszało o własnych siłach ;)

Image
Image
Image
Image

[25.11.2012]
musze zacząc sie uwijać z autem, do następnego czwartku muszę mieć mniej więcej ogarnięte chłodzenie, paliwo i oleje..

zamówiona została chłodnica oleju 10 rzędowa

hamulce 280mm zaciski oplowskie, tarcze corradowskie 4x100 zamontowane...
zbiornik od diesla tez na miejscu...

Hamulce na przód
* tarcza 280mm 4x100
* zacisk GM 54mm

Chłodnica oleju 10 rzędowa 240 x 135 x 50 mm

Image
Image

Pora się zbroić :)

jak tak dalej pójdzie to północna część Polski będzie bogata w mk1 1.8T ;) tak trzymać Panowie !

Chłodnica oleju zamontowana tymczasowo

Image

zaślepka pod te combi valve/sai czy jak to sie tam zwie zrobiona i zamontowana

Image

po wywaleniu SAI, N249, PCV, EVAP, zostało sporo miejsca przed kolektorem, dzięki temu zmieszczą się płaskie wentylatory 9" i 10"

Image

[04.12.2012]
_ZaBa_ napisał(a):


niestety śnieg już spadł ;)


[03.03.2013]
Zapinać to może i będzie .. ale najpierw musi jeździć samo ;)

Nowy wybierak - stara skrzynia..

jak połączyć linki ze skrzynią gdy śruby mocujące nie pasują?

dorobić nowe ;)

Image

koniec marca - kwiecień powinno wszystko latać

Mam nadzieję że z tego nie będzie leciało jak z sita :))

Image
w weekend zabiorę się za montaż zbiornika i przewodów paliwowych :)

Mam strasznie ograniczony czas, ale zawsze znajdzie się kilka godzin żeby pogrzebać przy żabie :)
dziś wymieniłem zbiornik paliwa, zamontowałem przewody z tekalonu, podpiałem pompe paliwa.. wszystko działa ! :)

Image

Image

[10.04.2013]
Mam i koła na przód, szerokością nie powalają bo zaledwie 6j, ale na czymś muszę się turlać póki co ;)

Image

Image

Image

guma będzie 195/45/15
zabieram się powoli za wydech :) i będzie można się turlać, później już tylko kosmetyka, żeby tak nie odstraszało

[19.05.2013]
Auto dostało nowe łapy od Pro-tune.pl, przy okazji założyłem nowy rozrząd ;)
rury na wydech i tłumik mam na miejscu, powoli zaczne go ogarniać

Image
Image

[26.05.2013]
Chłodzenie ogarnięte, dolot poskładany na gotowo ;)

Można powiedzieć że góra skończona..

pozostało rozwiązać problem " miękkich hamulców "

póki co DP gotowe

Image

w tygodniu może uda się dokończyć resztę wydechu

Image

[01.06.2013]
Wydech kompletnie zrobiony :)

http://youtu.be/EKw9_qhtjVQ

Pozostały kosmetyczne sprawy

http://youtu.be/0b57RoNqDKQ

Pompa hamulcowa do zmiany na tą z T4 :)
uszczelka pod podstawką chłodniczki oleju do wymiany
porządek z przewodami paliwowymi, najlepiej jakieś plastikowe złączki
szeroka dokładka, polerka, i można smigać ;)

Pierwsze szybkie mycie już za nami
Image

Image

[06.07.2013]
Auto dostało nową szeroką dokładkę na przód, nową atrapę chłodnicy za co chciałbym podziękować stefanowi

Uszczelka pod podstawką filtra oleju wymieniona, już nic nie cieknie :)

pozostało do końca ogarnąć hamulce

na dzień dzisiejszy poruszam się tak
Image

Autor:  kogud [ Nie 06 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

Będzie mocny sprzęt.. napisz coś o swoich planach bo mnie intryguje temat :-D

Autor:  ector [ Nie 06 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

Tak myślałem, że coś dłubiesz w temacie ;)
pozbyłeś się już tego ryczącego japońca?
Powodzenia z jedyną !!

Autor:  Guzik [ Nie 06 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

ector napisał(a):
...
pozbyłeś się już tego ryczącego japońca?


Czyżby tego?
Image Image Image

Pozbyłem się ;)

Na dzień dzisiejszy szukam skrzyni biegów od ABF'a [CDA]

Autor:  drag_op [ Nie 06 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

ooo żelazko, też chyba było robotne, co?
Mk1 kolejny pocisk bedzie yupii

Autor:  noname_conek [ Nie 06 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

oby zapału nie zabrakło, ja osobiście kibicuje żeby projekt doczekał sie zamierzonych celów :ok:

Autor:  Guzik [ Nie 06 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

drag_op napisał(a):
ooo żelazko, też chyba było robotne, co?


W żelazku wymieniłem uszczelkę pod głowicą i pobawiłem się troche



mam nadzieję że zapału nie zabraknie co do mk1 :)

Jest naprawdę sporo osób które pomogą w "trudnych chwilach"

Autor:  matrops [ Pon 07 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

rowniez 3mam kciuki za zbudowanie tego szatana ;)

Autor:  Marchles [ Pon 07 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

Ładna baza! 3mam kciuki za tą poTurbowaną jedynkę :ok:

Autor:  jerry. [ Pon 07 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

Powodzenia w projekcie, zapowiada się naprawdę nieźle ;)

Autor:  SzafaTczeVW [ Wto 08 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

o panie majster ładnie się tu dzieje powodzenia w składaniu

Autor:  tuley [ Wto 08 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

hehe super podejscie :ok:

bede sledzil :cfaniak:

Autor:  mati1991lca [ Wto 08 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

ładne mody oby tak dalej

Autor:  kokon [ Wto 08 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

zostawiasz zegary z jedynki?

Autor:  Guzik [ Wto 08 Maj, 2012 ]
Temat postu:  Re: [mk1 1.8T] by Guzik

SzafaTczeVW napisał(a):
o panie majster ładnie się tu dzieje powodzenia w składaniu


Patrz no, pod nosem ma a nic nie wie :D

kokon napisał(a):
zostawiasz zegary z jedynki?


jak najbardziej tak :)

Strona 1 z 12 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/