VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[mk3 VR6 2,9L] by Tomsi
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=36731
Strona 1 z 2

Autor:  Tomsi [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu:  [mk3 VR6 2,9L] by Tomsi

MODEL: Golf 3 GT
SILNIK: VR6 2,9L ABV
MOC: 190PS
MODY POD MASKA: ABS->ABF->ABV, lifty rozporki
ZAWIESZENIE: gwint: przod HR, tył KW
UKLAD HAMULCOWY: przod G60 280mm, tyl tarcze gt
KOLA: RH 16/9, toyo 215/40/16
NADWOZIE: projectory hella black, halogeny hella black, inpro black tył, klapa german, grill no emblemat
WNETRZE: reacaro czerwono czarne, pas szelkowy, pelna elektryka, climatronic
AUDIO: jednostka sterujaca sony 2600 BT, 8 glosnikow + sub - byle by gralo


Aktualne foto frontu niestety na zimowkach
Image Image Image Image

Zmiany przeprowadzone:

Golf mk3
Kolor - Dark Violet LC4V
Silnik ABS :] --> ABF --> VR6
moc 90 PS --> ~150 PS -->~190 PS

Auto zakupione 08.2005 wylgadalo tak:
Image Image Image

Przy kupnie bylo:

Zawieszenie supersport podobno -60\-60
Przyciemione szyby lacznie z przednimi bocznymi
Lusterka m3 look z kierunkami
Biale zegary
Jakas smieszna kierownica Jamex :)

Od tamtego czasu auto zaczelo przechodzic modyfikacje:
- gwint HR przod i KW tyl
- elektryka szyb i lusterek
- orginalny szeroki hokej
- tlumik VR6
- grill no emblemat
- kierownica momo 28
- lifty maski
- tapicerka bagaznika
- org lusterka
- czarne kierunki i halogeny HELLA
- zmiana podswietlenia, przelcznik swiatel od T4 orginalne czerowne podswietlenie
- climatronik
- tapicerka recaro czerwono czarna
- obowiazkowo wlepa VW Club Pomorze :)
- no i w roku 2008 pod maska byl org 1,8 potem 2.0 16V 150PS i jest VR6 2,9L 190PS
- z przodu lampy FK Angel Eyes z soczewka sa juz ORG dymione projektory z krzyzami i xenonem hella
- z tylu lampy inpro black fotki wkrotce
- nowe kola RH 16\9 opony Toyo 215/40/16 i dystanse po 2cm przod i tyl
- zaklepane nadkola
- tylnia klapa bez znaczkow i listwy lekki nadspawany 'daszek' nad tablica
- rozporki
- hamulce g60

Plany:
moc, lakier, koło, stan igła


i tak powoli sie zmienialo
Image Image Image Image Image Image

Image

W najblizszym czasie kolejne powazniejsze zmiany z przodu i z tylu :cool:

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Nowe divajsy na lato 4x 16\9, Toyo 215\40\16 :)
Image Image Image Image Image


Ostatnio maly bonusik w srodku, mala rzecz kupe pracy a cieszy :)
Image Image

04.04.2007

Image Image Image Image Image
Image Image Image
[ Dodano: Sob Kwi 07, 2007 16:07 ]
Image Image Image Image

W miedzy czasie trafil sie konieczny gwint H&R w dobrym stanie niestety tylko przod

Image Image Image Image

dla porownania tak bylo wczesniej
Image Image

Nowy srodek caly czas chodzila po glowie mi skora jednak trafila sie okazja kpl recaro i narazie calkiem mi sie podoba:

Image Image
Image

Image Image Image

I kolejny gadzet ktory oddalil wymiane silnika :bajer: z zalozenia wychodze ze najpierw bezpieczenstwo potem zabawki soczewka na zwyklej zarowce dawala bardzo slabe swiatlo nie wiem moze trafialem na kiepskie zarowki dajac temu kres postanowilem kupic xenon....nie zaluje wszystkim polecam
Image Image

16.09.07 - kilka pogladowych zdjec

Image Image Image Image Image
Image Image Image Image Image

9.12.2007
Pare drobnych zabawek
ImageImage dla porownania tu widac kawalek poprzedniej :/
Image i prezent ktory zawsze chcialem dostac :)
Image rozporka na tyl

I klocek pasujacy do troche wiekszej zabawki ktora caly czas chodzila po glowie ale za ktora nie moglem sie zabarac...ale ruszylo, juz w drodze...
Image



13.12.2007

Image Image Image Image Image
Image Image Image Image Image
Image Image Image Image

20.07.2008
Projekt troche sie zatrzymal ze wzgledu na poprawianie stanu technicznego auto
Nowe hamulce tyl:
Image
Nowe tuleje, nowy wydech, poduchy silnika itd itd itd

hamulce od g60
Image
Jak zwykle nie obylo sie bez komplikacji zacisk nie miescil sie w RH:/



a tutaj takie foto ze wstawiania klimy:
Image
a tutaj efekt pracy
Image

Co do zabawek to trafil sie cd box:
Image

Walka ABFa i 215/40/16 z sila ludzka - slub Emadera
Image
http://pl.youtube.com/watch?v=rUbRbZEZyV0

4.10.2008

Aparat Nr 1

Image Image Image Image
Image Image Image Image
Image



Aparat nr 2
Image Image Image Image
Image Image Image Image
Image Image Image Image
Image Image Image Image

25.12.2008

Image Image Image Image

przetrwornice hella, zarowki d2s philipsa germany 8-)



Pozdrawiam
Tomsi
Podziekowania dla VW Club i VWPomorze za mila atmosfere i pomoc w projekcie

[ Dodano: Wto 10 Lut, 2009 ]
Troche o swapach, oba zrobione w Genowefie oba profesjonalne i wszystkim polecam ekipe z w/w miejscowosci

ABF w 14h

Historia swap
mialem byc o 8 koło Konina zostawic auto i wrocic do domu. Snieg, gololedz bylem na miejscu przed 12. Ustalilismy wszystko i slysze ' tak w sumie nie wiem czy warto Ci wracac zeby jutro rano spowrotem przyjechac po auto' wydawalo sie nie mozliwe ale jednak zostalem :)

14.00 - Image
14.20 - Image Image

Po wyjeciu pierwsze zaskoczenie w grodzi nie ma miejsca na wysprzeglik, troche przytrzymalo ale miara, wiertarka i precyzja kolegi i jakos poszlo.


17.00 - Image
17.30 - Image
19.00 - Image

Walka z podlaczeniem wszystkiego, ułozeniem wiazki, zrobienie pożadku z moim balaganem w elektryce o 22.00 problem z chlodnica naszczescie sa telefony i przed 22.30 druga chlodnica od ABFa byla juz kupiona, wymiana pompy paliwa itd itd

No i oklolo 1.00 pierwsze odpalenia - DZIAłA pierwsza proba i wszystko chodzi
Jednak bylo by zbyt pieknie odpowietrzanie ukladu trwalo dlugo, bardzo dlugo.
Nic juz nie pomaglo wiec nie obylo sie bez sztucznego odddychania - kolega MR mowi ze parzy w usta
3.00 -:mrgreen:Image no i pomoglo8-)

4.00 - Bylo juz po jezdzie testowej. I stwierdzenie ze licznik nie bez powodu jest wyskalowany do 260...

Nastepnego dnia rano - Image

Podziekowania dla kolegow MR, Wąskiego i wszystkich co pomagali

[ Dodano: Wto 10 Lut, 2009 ]
pol roku pozniej zaczela sie historia VRa...
...a wiec bylo to tak pojechalismy odsawic kolegi cabrio mk1 na wstawienie ABFa do swapowiczow ktorzy wstawili mi na wiosne mojego ABFa(ok 300km od Gdańska) a w mojej mk3 przy okazji mieli uruchomic dostawiony climatornic a w garazu lezal sobie na palecie jak na wystawie sklepowej
Image

no i od godziny 11 do 23 opieralem sie jego pokusom na tabene 2 dni wczesniej shamowalem swojego ABFa i wyszlo niecale 160 PS i piekny wykres...
Image
ale nastala godzina 23 okazalo sie ze z climatronickiem jest problem i musze zostawic auto i przyjechac po nie nastepnego dnia no a skoro tak czy tak juz mialo zostac to skonczylo sie na slowach
"skoro tak czy tak zostaje to wstawicie ta VR6" i w oto ten sposob za godzin kilka/kilkanasicie
Image
i takie pierwsze draznienie sie na spokojnie z VRem
http://www.youtube.com/watch?v=IfolwqWER0w
http://www.youtube.com/watch?v=z0dHryACO6g

aaaaa bym zapomnial climatornik oczywiscie dziala taki byl cel wyprawy


PS Jesli ktos zamierza sie swapowac to daje sobie dwie rece uciac za ludzi ktorzy mi wstawiali dwa motory, znajomemu do mk1 ABFa sa bezbledni, rzetelni i maja zdrowe motory za ktore biora odpowiedzialnosc wiec krotko mowiac polecam[img]

Autor:  FOCUS [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

świetny opis auta. modyfikacje na plus. świetne auto :)

Autor:  ApoC [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

super Golfik z niezłą historią nie tylko dobrze wygląd ale pewnie i świetnie jeździ Powodzenia w dalszym modzeniu o ile jest jeszcze przy czym bo mnustwo rzeczy juz zrobiłeś i to widze czasem nie raz :P

Autor:  loniek [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Mozesz napisac gdzie dokladnie kolo Konina byles swapowac? sam jestem z tych okolic a nigdy nie slyszalem o dobrych mechanikach tam, a tym bardziej od swapow. Dobrze ze zmieniles lampy przod na hella projektory, wyglada duzo lepiej jak dla mnie. Fajna historia i konkretnie opisana.

Autor:  Gniewo [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

widzialem na Matarnii , ladny golfik z VR-em tym bardziej :-D

Autor:  Grzeniu [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

poprzednie wyglad auta srednio mi sie podobal, ale z nowym silnikiem i lampami z przodu jest duzo lepiej. jeszcze mozna by sie pokusic o zdjecie przyciemnienia z szyb.
pozdro

Autor:  Luki [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

loniek napisał(a):
Mozesz napisac gdzie dokladnie kolo Konina byles swapowac?

u Krzyśka i Radka z Genowefa Speedway Team :D
auto takie sobie :D brak turbo niestety jest tu mocno odczuwalny :D ale to pewnie kwestia czasu

Tomsi napisał(a):
PS Jesli ktos zamierza sie swapowac to daje sobie dwie rece uciac za ludzi ktorzy mi wstawiali dwa motory, znajomemu do mk1 ABFa sa bezbledni, rzetelni i maja zdrowe motory za ktore biora odpowiedzialnosc wiec krotko mowiac polecam

prawda - swoją głowe za nich też oddam :ok:

Autor:  Tomsi [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

w Genowefie wioska miedzy Koninem a Kołem mniejwiecej po srodku :)
Wkladaja wszystko co sie fizycznie zmiesci pod maske
Chetnie uturbia i podkreca motor nie skracjac ich zywotnosci :)
Maja dostep do wielu czesci jaki i silnikow.
aktualnie na stanie ABF i g60

513-10-19-77

Powolywac sie na np. Tomsi

Autor:  djbros [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

fajne historie ze swapem :)

Autor:  arturro [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Fajnie opisana historia ;)

Ostatnie wcielenie jest naprawdę mega, brakuje tylko naprawdę dobrego koła

pozdro VR6

Autor:  Leetveen [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

naswapiles sie troche kolego :cfaniak: tego ostatniego etapu (jeszcze) nie rozumiem bo sam sie zatrzymalem na ABFie :-D chetnie bym uslyszal co bylo powodem przesiadki na "starsza" technologicznie jednostke

p.s. obrotomierz tak normalnie pracuje? czy byl to blad poswapowy?

trojek nie lubie, wiec nie oceniam

pozdro

Autor:  Tomsi [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Leetveen napisał(a):
chetnie bym uslyszal co bylo powodem przesiadki na "starsza" technologicznie jednostke

jak napisalem ostatnia przekladka to zbieg okolicznosci
jedynym i najwiekszym chyba powodem byl dzwiek VRa ktorego w ABFie brakowalo no i troche wieksza moc, a 2,9 z koncowki 96 roku to nielada wezwanie zeby znalezc trafil sie zdrowy i przelozylem...jestem zadowolony jednak jeszcze kiedys bede mial auto z ABFem :)

Leetveen napisał(a):
p.s. obrotomierz tak normalnie pracuje? czy byl to blad poswapowy?

liczniki z 4 cylindrowki i obrotek przeklamywal, juz sa org VRowskie

Autor:  Leetveen [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

heh, powod banalny, trzeba bylo doposazyc ABFa to i by robil tez dobra rzeznie, z moca tez by nie bylo najgorzej i takie 190km z prawie 50% wiekszej pojemnosci spokojnie by dogonil..

a nie myslales nad nowsza VRa 24v? pieniadze nieduzo wieksze, a skok technologiczny gigantyczny, no i "prawie" jak R32 :-D

Autor:  Tomsi [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

myslalem o tym ostatnim o ktorym wspomniales:)...uwaazam tak samo jak Ty ze zdrowy ABF po malych modyfikacjach niczym nie odbiega VRowi ktory ma pojemnosc wieksza o prawie 1L i powinien bic moca na glowe no a swap to tak jak napisalem zbieg okolicznosci cos nowego, pojscie na latwizne ze zwiekszeniem mocy...nowy sezon nowy silnik ]:->

Autor:  Rytel [ Wto 10 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Bardzo ładne mk3 :)
Zrobione z gustem i pod maską z niezłą motorownią !! yupii
Takiego ABF'a to bym chciał do siebie :)
pozdrawiam i zapraszam do mnie

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/