Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 17 [ 253 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [corrado 1.8 8V PGT] Bati (!duzo zdjec)
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 24 Maj, 2004
Posty: 64
Skąd: Bielawa
Gadu-Gadu: 1272597
Auto: Corrado
Siema, postanowilem wrzucic swoj projekt na ogolnodost zone, po Wsee mocno przekonalem sie do ludzi stad ;) Moze komus sie spodoba moja vizja :)


A wiec podjalem probe opisana mojej przygody z Corrado. Ciezko mi to szlo, staralem sie cofnac pamiecia jak tylko moglem i udokumentowac wszystko zdjeciami, aby bylo ciekawie :)


Moja przygoda z Corrado nie zaczela sie jak większosc z was, nie marzylem o nim od dziecinstwa, nie snilem ani nawet nie darzylem zeby go miec – sam mnie znalazl :D Wszystko zaczęło sie w 2003 roku, pojechalem na gielde do Lubina zeby sprzedac malo ekonomiczna E-34 535 mojego ojca… Na stoisku obok BMW stalo jakies czerwone, niskie, sportowe auto, wypchane sprzetem audio, 2 fotele kubelkowe, klatka bezpieczenstwa - tyle wtedy rozpoznalem. Przyznam sie, gowniarz bylem i malo o samochodach wiedzialem :D Znacznie wiecej o moto :P. Zaczalem w sumie z nudow ogladac ow sportowe auto. Wlasciciel je zachwalal i opowiadal zachecajace historie, wiec sie nim przejechalem…

Pod koniec dnia, zaczelismy sie zbierac z gieldy, i ani ja ani sasiad obok nie pozbylismy sie auta, wiec niesmiało zapytalem czy nie interesuje go moje BMW. Zaczal je ogladac i tak stalem sie nieszczesliwym posiadaczem CORRADO, jak sie potem okazalo G60 bo i tego nawet nie wiedzialem… Tak wiec już od samego poczatku nie byla to udana transakcja, gdyz moje BMW stalo wtedy ok. 19 tys… zrobilismy wymiane 1:1

Tak wygladalo zaraz po zamianie:

Image

Image

Image

Image

Image



Troche danych o czerwonym sportowym autku :D

Corrado1.8 G60
13 styczeń 1989
Poza wyposazeniem fabrycznym z dodatkow to:
-pozostalosc instalacji od podgrzewania siedzen :D
- przednie fotele Konig, pasy Schroth, tylnich foteli brak
i tu ciekawostka auto zarejestrowane na 2 osoby do dnia dzisiejszego
- klatka bezpieczenstwa, od razu zrobila papa i zostala zamieniona na org skorzana tapicerke (auto musialo wozic moja mame, brata i zakupy :)
- gwintowane zawieszenie FK
- koncowy tlumik Hartmann-a
-przednia gorna rozporka Weichers
-kierownica DW 28cm
-Schmidt Revolution 15x8
-gaz, ktory niestety poprzedni wlasciciel zdarzyl zalozyc i zrobic 6 tys km
-troche audio, niestety calosci na foto nie widac, i nie mam wiecej fotek z tego okresu, zamiast tylniej kanapy była zrobiona zabudowa z glosnikami sredniotonowymi, kondensator i zwrotnice Eaton-a. Kiedys goscil tam Rockfordsquate, ale juz do mnie nie dojechal, kabel zasilajacy ktory moze spokojnie zasilic domek jedno rodzinny, wraz z poteznym bezpiecznikiem 80Amp - spalony...

Co do stanu, auto nie bylo zle, wizualnie nawet calkiem niezle. Nie bylo pobijane ani pordzewiale, zdrowa buda. Bez wiekszyc przygod wczesniej, zadnych cwiartek czy betonu. Mechanicznie cos tam go bolalo ale generalnie ktos wczesniej dbal o autko :D




I teraz najciezsza czesc, czyli przeprawa. Cor jak to ma zwyczaj platal roznego rodzaju figle. Nawet ich wszystkich nie pamietam, wiem ze bylo tego mase :D Przechodzilem przez to samo, co wiekszosc z was.


Po jakims czasie, podobnym przypadkiem jak kupilem auto, trafilem na forum w internecie i zaczalem sie doksztalcac.

Usuwanie drobnych usterek i poznawanie auta we wlasnym zakresie.




Na poczatek zmienilem pobite migacze i halogeny na cale:

Image

Image


Z udokumentowanych zmian, pojechalem na wycieczke Corkiem do Austrii i znowu przypadkiem :D znalazlem skrzywdzonego brata Cora po dachu…

Image


Wyciagnalem z niego tylko czarne lampyna tyl i auto wygladalo tak:

Image


Po wsadzeniu tylnich foteli i wyciagnieciu klatki, trzeba bylo jakos przerobic zabudowe audio, gdyz wczesniej zajmowala ona cala powierzchnie za fotelami przednimi. Skonczylo sie tak, ze wiekszosc rzeczy zrobilo papa. Po zmodyfikowaniu skrzyni na glosnik i przerobieniu polki caosc wyladowala w bagazniku.

Image


Z bardziej technicznych spraw, na poczatek rozebralem kompresor i bylo nie wesolo. Mase uszczerbkow zarowno na obudowie jak i wirniku po obu stronach…

Image

Image


Wiec kupilem drugi w lepszym stanie i z dwoch poskladałem jeden w miare caly. Wtedy ciezko bylo z czesciami wiec zregenerowal go znany klubowy fachowiec. Jednak po dotarciu i tak auto nie jechalo jak powinno. Tak wiec sprzedalem ten kompresor i postanowilem po raz pierwszy w zyciu zrobic raz a dobrze - kupilem nowke sztuke serduszko do Cora:

Image

Image

Image


Po tym zabiegu auto wyraznie odzylo! Oczywiscie na poczatku staranne docieranie i pilnowanie wszystkich przykazan uzytkownika G60 z podwojna ostroznoscia. Wrazenie posiadania fabrycznie nowego kompresora w tym czasie naprawde bylo i jest jednym z moich najmilszych przezyc, polecam kazdemu!

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
Nastepnym udokumentowanym etapem byl zlot Kielce 2004 na ktory to wybralem sie z tradycyjnie juz :D przypadkowo poznanym Szczepanem. Tak wygladalo moje auto posrod innych na zlocie:


Image

Image


Oraz jazdy na torze, juz wowczas z jak widac zarysowanym progiem przy parkowaniu…auuu

Image


Zaraz po zlocie naprawa progu we wlasnym zakresie:

Image


I wycieczka nad morze z nowym grillem i hokejem. Zjezdzilem polowe wybrzeza zeby jakos wreszcie wjechac na ta plaze :P

Image


Po kilku miesiacach wspolnie z nowo poznanymi znajomymi pojechalismy na hamownie do Wroclawia. Pan z nie istniejacej juz firmy przyjal nas bardzo przyjaznie i udokumentowal nasze moce…

Image


Moj wynik z marca 2005 nie byl bardzo zadowalajacy, lecz w porownaniu z innymi PG byl bardzo przyzwoity :D

139.9 KM 186.6 NM

Image


Wykres rowny, bez skokow i poszarpan, wiec mapy i komp ok, paliwko bylo wiec zaczelo sie szukanie przyczyny utraty 20 KM. Jak sie pozniej okazalo silnik mial po 9 barow na kazdym cylindrze… I przyczyna rozpoznana :D




Tak wiec za nastepne kilka miesiecy, po nazbieraniu kolejnej kwoty remont maszynowni tj wymiana pierscieni, szczelki pod glowica oraz pozostalych, szlif glowicy i przeczyszczenie gniazd. Glowica nie potrzebowala interwencji:

Image

Image


Po remoncie doszly inne bonusy dla maszynowni czyli zestaw na 190 kucy:
SLS stage 1; kolejno chip i bypass:

Image

Image


Oraz kolko 70 mm ktorego nie zalozylem bo G dawalo na seri tyle ile trzeba bylo, a szkoda mi bylo mojego serduszka :D

Image


W miedzyczasie w srodku sie troche pozmienialo i zamiast malo praktycznych kublow na codzien, zagoscily elektrycznie regulowane fotele Recaro w polskorze:

Image

Image

Image

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
Zrobilem sobie rowniez samemu BIALE CUSTOMOWE ZEGARY :D czego teraz zaluje, ale duzo ludzi przez to przechodzilo :P Oraz podswietlenie wszystkiego zrobilo sie niebieskie, dzieki za pomoc Bully :D

Image


Jako ze na wakacje wyjezdzalem do pracy za granica, po powrocie auto dostalo pod koniec 2005 roku nowe gadzety: przednie lampy In pro. I tu juz cala relacja fotostory, bo auto dla mnie nabralo calkiem nowego wygladu, lapmy odswiezyly jego wyglad.

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Nastala zima, a wraz z nia ciezkie czasy dla Cora jak co zime… Warunki w mojej podgorskiej miejscowosci nie sa za dobre…

Image


Ale nie bylo co proznowac, wiec z pomoca Jacka synchro zrzucilismy okropna szara deske oraz reszte pozostalych szarych plastikow i zamienilismy na jedyny odpowiedni kolor - czarny :D Przy okazji Cor dostal oryginalne elektryczne szyby ktorych mi bardzo brakowalo :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
Po w miare udanej transformacji przyszla kolej na nieszczescia… Zaraz na poczatku stycznia 2006, jezdzac z Crazym na 2 Cory po Wroclawiu, na jednej z bocznych uliczek pod pokrywa sniegu pokazal sie lod… Nawet abs nie pomogl i po raz pierwszy chyba w historii klubu 2 zaprzyjaznione Corrasy zrobily bum. Oczywiscie moja wina, punkalem naszczescie przy nieznacznej predkosci ok. 20km/h w tyl Crazego…

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Straty naszczescie nie objely lamp In Pro, gdyz przezroczo zdjalem je na zime, jak sie w przyszłosci okaze i to ich nie uchronilo :P Procz lewej zbitej lapmy, to poszedl halogen, pogiety pas przedni, pekniety zderzak, polamany grill.

Zaraz po tym incydencie przystapilem do odbudowy auta.

Image

Image


Jako ze wowczas inne niz oryginalne migacze i halo byly niedostepne, a gryzly sie z In pro postanowilem wspawac halo i migacze z Golfa mkIII:

Image


Nowy grill, tym razem juz z absu :)

Image


Nowy pas przedni:

Image


I caly efekt koncowy odbudowy, wersja zimowa z wiszacym tlumikiem :P

Image

Image

Image

Image

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
Image

Po zakonczeniu zimy, zostaly poddane polerce ranty moich felg:

Image


Poprawiłem kilka niedociagniec lakiernika i calosc na wiosne 2006 wygladala tak:

Image


Na wspomniane juz wczesniej wypolerowane Schmidt-y zostaly naciagniete opony Bridgestone Potenza 195/50, nizszy profil naprawde niewskazany na Wroclawskie drogi :D

Image


Cor od tego momentu sprawowal sie bardzo dobrze i przez cale lato cieszylem sie jego niezawodnoscia :) Zaliczyl wiele spotow. Oto kilka ciekawszych zdjec ktorymi mozna nacieszyc oko z tego okresu:

Image

Image

Image

Image


Znane juz zdjecie z kaneldarza klubowego na rok 2007 :)

Image

Image

Image

Image

Image


Cor z Aga Creyzego – Pozdrowienia :D

Image

Image

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
A tu ciekawe fotosy, oryginal Szczepana vs moje mody:D

Image

Image

Image

Image

Image


I reszta ciekawszych zdjęć:

Image

Image

Image

Image


2 klony :D Czyli Leon vs Bati

Image





Po tym okresie wyjechalem na wakacje do pracy za granice jak co roku. Po powrocie we wrzesniu, podczas sesji poprawkowej przydarzyla mi sie bardzo smutna przygoda… Tym razem juz nie z mojej winy. Nawalony koles o 5 rano wbil sie z mojego Cora zaparkowanego na ulicy swoim autem :( I moj coras wygladal po niej tak:

Image

Image

Image


Wiecej szczegolow o moim nieszczesciu w tym temacie:


MOJ WYPADEK



Po tym zdarzeniu calosc troche przygasla, auto stracilo blask, ja szkole, dziewczyne i motywacje.


Auto w takim stanie pojechalo jeszcze na zlot do Radomia 2006, po ktorym zapadlo w sen zimowy i zostalo odstawione do mega specjalisty na odrodzenie :D A ja nie majac wyboru ponownie wyemigrowalem do pracy w UK.


…czasem trzeba cos przegrac, zeby potem mozna bylo wygrac…



Tu zaczyna sie wlasciwy temat tego projektu, czyli moj projekt Pii Dzii Tii². Nowa jednostka napedowa wraz z kompletna odbudowa Corrado.

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
Jako ze premiera przesunela się na lato 2008, postanowilem wrzucic kolejna czesc calosci na forum :)

Cel – zbudowac całkowicie odnowione auto, bez jakichkolwiek kompromisów czy półśrodków. Większość rzeczy zrobic samemu porzadnie i mieć pewność, tego czego nie da się zrobic dobrze samemu – oddac do sprawdzonego i zaufanego fachowca.


Bude rozebrałem całkowicie, silnik & wnetrze out. Auto pojechalo do znajomego lakiernika na odrodzenie.

Image

Image

I już na miejscu

Image

Image

Image


Cala buda okazala sie bez wcześniejszych przygod, tyl nieruszany, przod to samo, mój wypadek był najpowazniejszy :) Jedynie tylne lewe nadkole kiedys było robione, było przetarte. Na bank naprawiane w DE - było cynowane.

Z elementow wymiennych, kupilem dziewicze przednie błotniki oraz maske. Stare delikatnie ucierpialy przy mojej stłuczce a nie chciałem już naprawiac blach. Zderzak z belka, pas przedni oraz grill - wiadomo nowy :D

Image

Image


Przy okazji wyciągnąłem wczesniej wspomniany gwint w celu regeneracji, oczyszczenia i wymienienia poduszek. Zle nie działał, ale miał już troche przejechane, a jak już na wierzchu to zal nie zrobic.

Image


Regeneracja wkładów w zajmującym się tym zakładzie i polerka :P Poduszki od Vra plus gorne talerzyki nowe.

Image

Image

Image

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
Tu już po dopasowaniu blacharki i wsptepnej przymiarce

Image


Bardziej ze względów osiągów niż wizualnych, wspawany zostal wlot od sprintera.

Image


Nowy pas przedni dalem do wypiaskowania, lecz niestety w zakladzie przesadzili z ciśnieniem… I pas się pofałdował…

Image

Image


Po jakims czasie znalazłem idealny pas od 2E, który zagościł w aucie.

Image

Image

Image

Image


Tyl: pas na gladko, zaspawany znaczek, wywalenie wycieraczki, usuniecie haka.

Image


No i cala reszta, wszystkie nadkola wyciągnięte i wygładzone ile się dalo bez ciecia i spawania. Do tego progi wyczyszczone z baranka i również na gladko :D

Image

Image

Image

Image


Oraz tyl

Image

Image

Image

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
Przedni zderzak ponownie przerobiony na wneki od Mk3

Image


Tyl na gladko, bez haka

Image


Wlot od srodka, wyciety i dorobiony stelaz

Image

Image


I konserwacja

Image

Image


Noooo teraz wybieranie koloru :D

Image


Oczywiście musial byc czerwony

Image


I pierwszy wybor

Image


No i teraz inspiracja malowania :P Podczas powrotu ze zlotu z Radomia, przy MC zaparkowala moja inspiracja:

Image

Image

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
I jak mialo wyglądać na corze

Image

Image

Image


Potem auto stalo dosyc długo w podkładzie, bo brak było czasu na jego dokończenie. W międzyczasie zmienila mi się koncepcja po wielu burzliwych naradach i jednak postanowiłem pomalowac auto w jeden kolor, oczywiście czerwony ale inny niż wybrałem wczesniej. Jest to kolor z najnowszej palety audi, która to na żywo widziałem kilkukrotnie w UK. Jedyny czerwony kolor z metalikiem :P

Komora:

Image

Image

Image

Image

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
No i całość po dlugim schnieciu i dopracowaniu doczekala się polakierowania, rzecz jasna komora :)

Materialy z najwyzszej polki, zaczynajzc od podkladow, po lakier i reszte sprzetu, na niczym nie oszczędzaliśmy. Z dbałością o szczegóły.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
No i trzeba było poskladac teraz sprzecik od podstaw, ogladajac przy tym kazdy element i srubke, zeby bylo tak jak fabryka przykazala :) Trwalo to kilka miesiecy, nigdzie sie nie spieszylo – dokladnosc przede wszystkim.

Image

Image

Image


Wklejanie tylnej szyby

Image

Image

Image


I pierwsza wizyta w ASO po pierdolki, ogolnie było kilka takich wizyt :P

Image


Skladanie, obraz nedzy i rozpaczy :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
Zamowilem u prezesa lampki In pro tyl dymione diodowe, plus srebrne do przodu. W fabryce sie pomylili i przyslali zle na tyl, musialem przymierzyc jak bedzie :P

Image

Image

Image


I juz poprawne lampki :)

Image

Image


Naklejek informacyjnych nie dalo sie już kupic w ASO wiec trzeba bylo wyprodukowac samemu:

Image

Image

Image


I dalsze skladanie

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
Image

Image

Image

Image

Image


Jak większość ludzi wie, mialem kilka wnetrz do corka i trzeba było sie zdecydowac na ktores…

Image


Po ciezkich naradach i przemysleniach wybralem krem :P Oczywiscie pranie generalne przed wsadzeniem do auta, foto porownawcze przed praniem i po :D

Image


I dalsze skladanie i kompletowanie czesci przy okazji :)

Image

Image

Image


Nowe nakładki na progi, oczywiscie pierwszy raz przyszly za krotkie, musialem wymieniac :D

Image

Image


Nastepnie bedac w UK na ebay kupilem pokrowiec na reczny, myslac ze bede mial org gadzet :D

Image


Na jego wzor uszyty nowy w kremie, nowy meszek na galke zmiany biegow.

Image


Ale ze srednio mi sie podobalo, bo wygladalo na tani kicz dalem do obszycia org plastiki w skorze. Do tego kierownica do obszycia:

Image


Nowe stery na chwile :P

Image


I juz gotowe

Image

Image


I dalej powolne skladanie. Porzadki w elektryce – wywalenie 3 alarmow poprzednikow i zamontowanie nowego juz na porzadnie :) Trwalo to jakies 2 miechy bo to ciezka praca – bez Krista i Szczepana nie do wykonania.

Image

Image

Image


I juz porzadeczek :)


Image

Image

Image


I kanapa juz na miejscu

Image


Uwaga Szczepan mysli :P

Image



I tyl

Image

Image

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
Brudna wykladzina :P juz wyprana

Image


I stary grajek z wczesniejszej zabudowy na aucie wrzucony do skrzyni

Image


Tyl na gotowo

Image

Image


Auto w srodku prawie skonczone, zostalo kilka pierdolek do wsadzenia i dopracowania, z zewn poskladane – koncze prace nad maszynownia :) Kilka innych ujec

Image

Image

Image

Image


Na chwile obecna wyglada tak. Czekam na kilka gratow do srodka bo ich dostanie granicz z cudem :P

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Ostatnia zmiana w srodku sprzed kilku dni to dywaniki. Bedac na targach motoryzacyjnych w Essen z Konradem, zakupilismy kremowe dywaniki. Foto probki koloru i calosci.

Image

Image



Postanowilem zmienic jednak gwint z FK na cos lepszego. Mialem na oku Bilsteina B16, ale za dlugo sie zastanawialem i musze sie poki co zadowolic gwintem H&Ra na wkladach Bilsteina.

Jako ze zawias sprawny, odswiezylem go troche bo zal taki brudny do auta wkladac.


Image

Image

Image


Wszystko nowe w zawieszeniu przod Lemfordera, poduchy, tuleje, sworznie. Sprezyny wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Dorobione nowe nakretki.


Image

Image

Image

Image


Przy okazji nowe kable ABS nowego typu na wtyczki, do tego nowe czujniki. Wreszcie mam sprawny ABS :D


Image



I budowa od srodka starego czujnika :D

Image

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 ]
Noooo i chyba najciekawsze, nowe koleczka jamajama Dla mnie idealne dla mojego auta :)

DZ 1, 9 x 16' ET 15
Opony CONTINENTAL 215/35/16


Image

Image


Dzieki pomocy Leona kola szybko trafily do mnie :)


Image

Image

Image

Image



Po nocy pomocy Szczepana i Mirona wszystko na aucie :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Przyszedl czas na opisanie co pod maska i dokonczenie auta.


Silnik bazowy to PG z Sciro Noorca, znany wtajemniczonym mial posluzyc jako dobra baza.
Doladowany turbo k26 na baranie rownoodleglosciowym i takie tam :>


Wyprawa do wawy i wyciaganie silnika, jakos w wakacje 2007

Image

Image

Image

Image


Plan: zrobienie wszystkiego od podstaw po swojemu, dopracowanie i odswiezenie :> Poskladanie na nowych czesciach najlepszej dostepnej jakości, bez oszczędności - zeby juz sie wiecej nie psulo :P Nowy rozrzad, nowe wszystkie poduchy pod silnik Lemfordera, nowe uszczelki erlinga, nowe szpilki w glowice i mase innych [-----] ktorych nie ma na foto.

Image


Silnik rozebrany do czesci pierwszych, wymienione to co trzeba oraz odswiezone wizualnie.

Image

Image


Po o czyszczeniu i pomalowaniu, dla porownania stary silnik po lewej

Image

Image


Glowica po remoncie calkowitym, prowadnice, uszczelniacze docieranie i planowanie.

Image

Image


Po kilku miesiacach w komorze, przymiarki :>

Image

Image


Wszystko odswiezone w czarnym macie bo tak sobie wymyslilem :) Btw nowa skrzynia i rozrusznik po kpl regeneracji, nowy wysprzeglik i lozysko oporowe…

Image


i w srodku nowe sprzegło Sachs power Sport, tj wzmocnione sprzegielko do udzwigniecia nowej szmocy :>

Image


porownanie :>

Image

Image


Dalej pierwsza przymiarka glowicy…

Image


I tu powazny problem, turbo wadzi o poduche na kolysce na ktorej za pomoca lapy wisi silnik, nie zmiescilo sie malenstwo :> Rozwiazanie tego zajelo mi kilka miesiecy bo bylo wiele opcji i wersji optymalnych rozwiazan.


Image


W sciro i mk1 silnik jest mocowany na podluznicy z boku za pomoca lapy, wiec padl pomysl zeby wywalic poduche z tylu z kolosyki i przerobic mocowanie na podluznice zeby juz nigdy wiecej sie nie zastanawiac czy bedzie miejsce na big T :>

Image


Najpierw szukalem lapy wlasnie z mk1 zeby zadoptowac ja do mnie, potem jednak po przymierzeniu okazalo sie ze jest nieco slaba… Wspawanie podluznicy czy naruszenie konstrukcji nie wchodzilo w gre!

Image

Image


wiec postanowilem dorobic nowa. Po konsultacjach z madrymi glowami, pseudo inzynierami powstala lapa:

Image

Image


Co nieco przewymiarowana (10mm), ale to po to zeby spac spokojnie ze udzwignie szmoc :>

I druga czesc lapy, ta juz zadaptowana z mk1, dopasowana do potrzeb, wymieniona od razu poducha na nowa, mocniejsza niz org w mk1. Pelna w srodku pochodzi z Citroena saxo Diesla :P

Image

Image

Image

Image


I przymiarki

Image

Image

Image

Image


I po kolejnych kilku miesiacach przygotowanie i spawanie. Kolega zajmujacy sie tym profi zostal poproszony o pomoc rzecz jasna, zeby bylo zrobione ok.

Image

Image

Image

Image

Image

Image



Wyszlo super, wszystko zostalo obczyszczone przed i zakonserwowane po zeby pomalowane wygladalo jak z fabryki. Kilka miechow walki i silnik wisi na nowym mocowaniu, tada :D

Image


W miedzyczasie kupilem inne turbo, ktore przyjechalo z wloch i postawiłem jednak postawic na Garretta. Jest to turbo z Forda Cosworta 2.0 16V 220 KM w serii, ze zintegrowanym WG. Tyle znalazlem w necie po nrach, ktos wie cos wiecej? Ogolnie malo w necie na ten temat, tak samo jak malo Coswortow.

Image

Image

Image


Program pod nie i pod PG napisala wloska firma SENNI, wiem ze bylo to ust na 0,5 bara i nic wiecej. Ogolnie rzecz jasna bedzie nowy custom...

Image

Image


Pozostalo wszystko poskladac do kupy, czesci byly lecz i to zajelo mi znowu dluzsza chwile…

Po przykreceniu turbo do glowicy prace wyraznie spowolnialy, zima, snieg, deszcz i inne zajecia na glowie :)


Kolejno probowali pomoc członkowie E-teamu ale konczylo sie standardowo :D

Image

Image


Ciezko pracujaca ekipa pomagajaca :: Kapsel wierny pies, zawsze w centrum.

Image


No i rano, Szczepan zmeczony po nocy skladania :D

Image


CD

Image


Prezes Miron pomagal rowniez :D

Image


Zagniatacz nie byl gorszy. Niestety zmeczenie wzielo gore i nie dal rady dojsc do lozka :D

Image


No i Kapsel tez sie zmachal :D

Image


Przyszedl kwiecien i info o zlocie w Kielcach (jazdy po torze) wiec trzeba było wziasc sie wreszcie do roboty. Tydzien przed zlotem prace ruszyly pelna para!

Image


Glowica w komplecie, seryjny powrot zaspawany

Image


Wyczyszczona listwa wtryskowa

Image


Seryjne swiece W6DPO zostaly zastapione nowymi swiecami z serwisu o stopien zimniejsze W5DPO, oczywiście org VW.

Image


Aaaa poskładal wszystko Kapsel...

Image


Dalej z pomoca przyjechal mgr inz dr Kristo i w jeden wieczor glowica się załozyła i rozrzad zapiety.

Image

Image

Image


Zeby nie bylo ze nic nie robilem :P

Image


Dalej trzeba było poskladac cala reszte :)

Image


Wydajniejsza pompa paliwa zakupiona od GTO, jest to org VDO do audi A8... Reg paliwa org zmodyfikowany rowniez przez gto na 3,5 bara.

Image

Image


Kilka godzin w garage i dopasowalismy ja ze Szczepanem do org wkladu w baku, oto bomba zegarowa :D Jako ze auto 89 rok, byl system z dwoma pompami, ta z pod auta powiedziala papa, na jej miejsce filterek paliwa :)

Image

Image


Kolejny wieczor i z pomoca brata Szczepana prace poszly dalej, silnik przygotowany do zalania plynów.

Image


Przy okazji nowy aku, Centra Futura, polecam wszystkim, najlepszy aku na rynku ;)

Image


I honorowe zalanie plynow :D Wreszcie :D

Image


a ten wszedzie wlezie :D Olej rzecz jasna Castrol Edge 10W60, juz wczesniej wielokrotnie sprawdzony w extreme temp.

Image


W miedzyczasie podpiecie wydechu tj przelot 2,5 cala ze stali kwasoodpornej ;) Down Pipe tak samo 2,5 cala. Srednica wydeszku wg madrych ksiazek pozwoli na moce rzedu 400-450 wiec z zapasem.

Image

Image

Image


Okazalo sie deko za glosno wiec na koniec przyszedl tlumik przelotowym z polerowanej stali nierdzewnej.

Image

Image


I na aucie

Image

Image


Nastepny dzien i przod w komplecie :)

Image

Image


Jak widac IC ledwo wlazl miedzy podluznice, a jest to rdzen z Laguny, zaprojektowany i przerobiony specjalnie przez Kristo do Corrado zeby wykorzystac max przestrzen. Boki pospawane i sprawdzone cisnieniowo. IC siedział w Szczepana g70 ale zamieniłem sie z nim na IC od golfa g60 :) z korzyscia dla nas obojga.

Image

Image


Ostatnio edytowany przez Bati Wto 18 Maj, 2010, edytowano w sumie 7 razy


_________________
Czerwone sa szybsze......Tak, tak, taktaktakkktakta
Corrado 1.8 20VT+
Audi UR Quattro 2.1 10VT
Audi Coupe Quattro 2.2 20VT+
Offline
 Profil    1272597
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 08 Maj, 2008
Posty: 631
Skąd: vwslask.pl
Gadu-Gadu: 5653066
Auto: golf mkI
dobry correk :ok: i bardzo dobra foto relacja teraz tylko czekac na koniec :]
bardzo mi sie podoba przodek z halogenami z mk3 :)


Offline
 Profil    5653066
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 24 Maj, 2004
Posty: 64
Skąd: Bielawa
Gadu-Gadu: 1272597
Auto: Corrado
Przymiarka chlodniczki oleju, 13 rzadkow od Volvo :) dla lepszego chlodzenia silnika. Do tego zimny termostat 70 stopni prosto z ASO VW, nie moge znalezc foto. Jest to termostat oznaczony jako do maszyn przemysłowych :P Zimny czujnik w chlodnicy od audi A8, ktory zalacza duzo wczesniej wentylator - zreszta ten tez zostal zmieniony na wersje od klimy, ma mocniejsze biegi. To wszystko ma na celu zapewnienie optymalnej temp silnika :>

Image

Image


Znalazla odpowiednie miejsce pod belka, bezposrednio za kratka w zderzaku.

Image


Kolejny wieczor to skladanie dolotu. Stal nierdzewna, tzw kwasiak. BOV renomowany HKS SQQV tzw super sekwencyjny brzmi pieknie :D MBC wtedy jeszcze niezamontowany, ale juz siedzi.

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Nastepna nocka i poskladałem juz sam front :) Oczywiscie nowe inpro od Prezesa bo stare zostaly zniszczone. Czekaly ponad rok w pudelku na zamontowanie, w miedzyczasie zamontowalem tylko reg napiecia na diody zeby juz nigdy sie nie spalily jak poprzednie :)

Nowy org rieger w kolorze :)

Image

Image

Image

Image

Image


Wczesnie rano kolejnego dnia zakladanie zderzaka z Klarami od mk3, bo nowe inpro mi sie nie widza.

Image


Z pomoca Kapsla zderzak na miejscu :D

Image

Image

Image


W odwiedziny wpadl Kristo ze swoja padała 2.7 VSR zeby wreszcie przejechac sie porzadnym autem i tu kilka fot :P

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Juz bylo wszystko na miejscu wiec mozna bylo ustawic gwint na odpowiednia wysokosc. Co za tym idzie musialem sie postarac i udoskonalic troche wyjazd na ulice z domu, bo z obecna gleba nie dalo rady wyjechac tu gdzie mieszkam czyli na koncu swiata :D

Zatem wycieczka do pobliskich kamieniolomow i powrot ze starem z 9 tonami kamienia zeby wyrownać podjazd… Nawet sobie nie wyobrazacie jakie to drogie!

Image

Image

Image



Kilka godzin rozgarniania z pomoca Szczepcia i podjazd odp usztaltowany :D :D :D

Image

Image

Image


Teraz moglem spokojnie wyjechac, pojechac na ustawienie zaplonu i na zbierznosc :) Na dwa dni przed zlotem auto prawie gotowe :>

Image

Image


W miedzyczasie dzieki wczesniejszej pomocy Leona i Kasi, Szczepan pojechal do Gorlitz do Kasi do pracy po ostatnia brakujaca czesc kremowej tapicerki. ASO w DE sciagało ja specjalnie z Berlina, i dzien przed zlotem byla na miejscu. Serdeczne podziekowania dla Leona i Kasi za zalatwienie sprawy, oraz dla Szczepana za dostarczenie czesci :)

Oto brakujaca oslonka silniczka szyberdachu w org kolorze kremowym :D

Image

Image

Image


I na aucie

Image


Do tego dzieki pomocy Szczewiego i Bahnstormehra dostalem z USA podsufitke w kolorze kremowym do kompletu :D Ktorej nie moglem dostac w PL… ASO nowa 1300 zl… Ale warto bylo, kremowe niebo jest duzo piekniejsze niz standardowo szare, no i nikt takiego nie ma :P

Image


Na koniec zalozylem nowy filtr K&N na dolot, odpowiednio duzej srednicy - dzieki Kristo za zamianke :P

Image

Image


No i pojechalem na zlot Kielce, dojechal bez problemu. Oto kilka wybranych fotek ktore jornalisci zrobili :P Dzieki za ekstra fotki!


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


W miedzyczasie po premierze zrobilem kilka rzeczy, nie opisalem rowniez zegarow. Moman kolor bialy, do tego wskazowki od audi i microdiody od spodu zeby ladnie swiecily :) Wykonanie profi przez klubowego elektronika Bully - pelna profeska, zero druciarstwa, dzieki men :)


Image

Image



Konsola centralna podswietlana diodami na bialo, musi pasowac do jasnego wnetrza :)

Image


Zegary dodatkowe sciagalem z Japonii, renomowane HKS 60mm - cisnienie doladowania i podcisnienia, cisnienie oleju, cisnienie paliwa, mam jeszcze 4ty od temp wody lub powietrza w dolocie ale nie mam juz gdzie go upchac zeby nie wygladalo 'na sile' :)

Image


I pozostale dwa na dole, w trakcie dorabiania org mocowania pod nie.

Image




Doszla tez miska aluminiowa, ktora przez przypadek kupilem, jak sie potem okazalo trafilem wieeeelki rarytas :D


Orginalna miska alu VW z lat 80tych, seryjnie montowana w Audi 80 GTE 1976-1981.

Image

Image

Image


Wyglada naprawde imponujaco, w porowniu do oferowanych dzisiejszych misek alu np Schricka czy Oettingera, wyglada miazdzaco - bez porownania.


Musialem ja dostosowac do moich potrzeb, czyli dorobic spust oleju z Turbo :)

Image

Image


Dotoczona tuleja i spawanie :)


Image

Image

Image

Image

Image



Nowe srubki do miski

Image


Nowa org uszczelka od 1.8T

Image


:P

Image


I na aucie

Image



Miska a raczej jej przednie zebra sa skierowane lekko w dol, wykorzystujac w ten sposob ped powietrza na miske co daje ogolem 10 stopni nizsza temp oleju! Dla mnie genialny wynik, kiedys VW robil czesci, teraz robia je ksiegowi...



Ranty poszlo w polerke :)

Image

Image

Image


Oraz nowy prezent dla cora, nowy waski bamperek, tego brakowalo mi do kolekcji i bezproblemowego wyjazdu z garage :D Wieeeeeelkie dzieki dla Leona i Kasi :)

Image

Image

Image


I porownanie hokejow, waski kontra szeroki :> Wg mnie Corrado z szerokim dopiero wyglada, i bez niego traci duuuzo na wygladzie :)




Image
Image


Image
Image


Image
Image


Image



OK nowa zabawka zakupiona przed ciezkimi dniami dla cora, jeszcze zdarzyl mnie naciagnac :)


Podswietlenie w rzeczywistosci jest biale, nie wiem dlaczego na foto wyszlo niebieskie :>


Image

Image

Image

Image


Bardzo sympatyczny i ciekawy bajer, jakos tak wiecej miejsca sie wydaje ;)


Ostatnio edytowany przez Bati, Nie 13 Lip, 2008, edytowano w sumie 1 raz


_________________
Czerwone sa szybsze......Tak, tak, taktaktakkktakta
Corrado 1.8 20VT+
Audi UR Quattro 2.1 10VT
Audi Coupe Quattro 2.2 20VT+
Offline
 Profil    1272597
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Sie, 2006
Posty: 2477
Skąd: BEMA ZOO GW CITY
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk3
historia mila ,corrasa ook ale jak juz wszystko robisz na najwyzszym poziomie i na dokladnie to przydalo by sie kupic nowa pulke na tyl zamiast starej z dziurami po glosnikach obszywac skora :( maly szczegl
powodzenia w pracach no i czekam na dalsza relacje
p.s. lampy z mk3 w zderzaku pomysl orginalny , ale jakos mi sie nie widzi taka wizja nie ma nic ladniejszego od orginalnych z corrado



_________________
http://www.airpainter.pl/
SZABLONY MALARSKIE, NAKLEJKI ŚCIENNE, FOTOTAPETY itp.
http://www.foliedotykowe.com/
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 13 Mar, 2006
Posty: 2650
Gadu-Gadu: 8165264
świetna historia :) az milo poczytac :D bardzo fajny corras, no i ta kremowa skora :hmm:



_________________
www.magictown.pl
Offline
 Profil    8165264
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
Admin of Vw Zone
Admin of Vw Zone
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 08 Kwi, 2004
Posty: 7848
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 2356976
Auto: Cupra 4x4 ????
W szok sie wbilem!! Piekne Corrado, bardzo ciekawa historia. Widac ze profi robota, chyba jeden z najbardziej zadbanych w Polsce. Dajcie znac jak bedziecie jakiegos spota w okolicy robic, daleko w sumie nie mam, z checia podskocze z aparatem!!
Gratuluje swietnego auta!!
Pozdrawiam.



_________________
Modyfikacje TDI i nie tylko! ZAPRASZAM!

Image
Było A3, Mk2,Mk3 TDI+, Mk3 20VT...
Offline
 Profil    2356976
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 06 Wrz, 2004
Posty: 4655
Skąd: West Coast
No to już mamy super opisany temat mk1 (Davwid), a teraz do tego doszedł temat o Corku ;) Niezła historia, no i niezłe auto, aż miło się czyta i ogląda.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 24 Maj, 2004
Posty: 64
Skąd: Bielawa
Gadu-Gadu: 1272597
Auto: Corrado
pitblade napisał(a):
historia mila ,corrasa ook ale jak juz wszystko robisz na najwyzszym poziomie i na dokladnie to przydalo by sie kupic nowa pulke na tyl zamiast starej z dziurami po glosnikach obszywac skora :( maly szczegl
powodzenia w pracach no i czekam na dalsza relacje
p.s. lampy z mk3 w zderzaku pomysl orginalny , ale jakos mi sie nie widzi taka wizja nie ma nic ladniejszego od orginalnych z corrado




Ale polka na tyl jest oryginal :) Nie obszywalem w skorze, ona org jest kremowa w materiale. Tez wolalbym bez dziur ale jest nie do zdobycia, a nie chce skora obszywac - wnetrze ma byc w org tak jak fabryka ;)

Jak mi znajdziesz org kremowa polke do Corrado w kremie to odkupie za kazda cene ;)




Halo i kier z mk3 robilem jak jeszcze nie bylo clarow na dol do Corrado, a org gryza sie z Inpro wiec dla mnie tak jest najlepiej :)



_________________
Czerwone sa szybsze......Tak, tak, taktaktakkktakta
Corrado 1.8 20VT+
Audi UR Quattro 2.1 10VT
Audi Coupe Quattro 2.2 20VT+
Offline
 Profil    1272597
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Sie, 2006
Posty: 2477
Skąd: BEMA ZOO GW CITY
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk3
Bati napisał(a):
Halo i kier z mk3 robilem jak jeszcze nie bylo clarow na dol do Corrado, a org gryza sie z Inpro wiec dla mnie tak jest najlepiej :)

no i to jest chyba najwazniejsze ze tobie sie podoba
ja tylko wyrazilem swoja opinie :)
Bati napisał(a):
Ale polka na tyl jest oryginal :) Nie obszywalem w skorze, ona org jest kremowa w materiale. Tez wolalbym bez dziur ale jest nie do zdobycia, a nie chce skora obszywac - wnetrze ma byc w org tak jak fabryka ;)

Jak mi znajdziesz org kremowa polke do Corrado w kremie to odkupie za kazda cene ;)

na foto wydawalo mi sie ze to skora ale ok jedyne co mnie tam gryzlo to tylko te dziury
p.s. jak tylko znajde jakas polke bez dziur z corrasa odrazu daje znac
pozdro



_________________
http://www.airpainter.pl/
SZABLONY MALARSKIE, NAKLEJKI ŚCIENNE, FOTOTAPETY itp.
http://www.foliedotykowe.com/
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 18 Mar, 2006
Posty: 2462
Skąd: Toruń
Gadu-Gadu: 3196452
Auto: Garbus, T3, Passat B3
Ajj środeczek mi się strasznie podoba !! :D szkoda tylko że nie ma takich do każdego VW :(



_________________
Image

:: http://shownd.com/mateo006 ::
Offline
 Profil    3196452
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
FAKIR
FAKIR
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 03 Lis, 2006
Posty: 1767
Gadu-Gadu: 7752780
Skype: Lookazv6
Auto: Golf mk2/audi diesel wagon
siema bati,piekny correczek ,no i to wnetrze jest piekne (bede sie rozgladal za poleczka ;) ) a tak pozatym to dzieki takim projektom na forum ktore sa na najwyzszym poziomie, motywuja one na maksa do tego,zeby isc do garażu i zrobic cos przy aucie :-D

Gratuluje Corrado
pozdro



_________________
Kupie Mille Miglie Chronos w 16"
Image
Offline
 Profil    7752780 Lookazv6
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 06 Gru, 2007
Posty: 516
Skąd: Starogard Gdański
Gadu-Gadu: 8398782
Auto: Golf V GTI
super projekt , szacunek za prace i wszystkie trudy przez tyle lat, efekt koncowy malina , cala historia ,zdjecia , az milo sie czyta


Offline
 Profil    8398782
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Mar, 2006
Posty: 385
Skąd: mazowsze - bryff
Gadu-Gadu: 1828627
Tlen: jaqbchoppers
Auto: vw golf Mk3 GTI 20 jahre, integra DB7, rower
Jestem pod wrazeniem pracy jaka wlozyles w auto, ciekaw szczerze jak to jezdzi w real live, tapicera super pasuje do czerwonego, osobiscie podoba mi sie waska dokladka niz ta wielka, moze to kwestia zdjec i trawy niee ? Calosc super, prawdziwa poprawa fabryki :D



_________________
KUSTOM BICYCLES http://www.jakoobcycles.com

white caddy & mk1 viewtopic.php?f=98&t=18557

CADDY juz jezdzi !!!!!!!! LANS BY WHITE COLOR....sprzedane :l
Offline
 Profil    1828627 jaqbchoppers
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 30 Sty, 2007
Posty: 450
Skąd: (D) essen
Gadu-Gadu: 0
Auto: Voomeran
widze ze i tu zawitales ;)
furka kozak, podejscie profi oby tak dalej.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 13 Lip, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 24 Gru, 2005
Posty: 4682
Skąd: Międzyrzecz
Gadu-Gadu: 0
Auto: A6 C5 V6 & MK2 @ VR6 & MK4 TDI+, Corrado @ 1.8T, MK4 V5, B5FL V6
Czytalem temat jak zahipnotyzowany !!

Bardzo, bardzo, bardzo dużo serca wsadzone w samochód, żeby był taki jaki powinien być...

Po prostu piękna historia :D


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 17 [ 253 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Ubezpieczenia Zielona Góra Forum mechaniczne
    Skup aut Poznań Forum webmasterskie Forum mechaniczne
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe