MODEL:Golf 2 1.3 CL rok modelowy 1990 z wyposażenia: regulacja świateł, szyberdach sterowany analogowo.
SILNIK:Seryjnie 1.3 swap na hybrydę blok 1.8KR, góra ABF + sterowanie DIGIFANT + skrzynia biegów 2Y, odcinka przeniesiona na 7.300rpm. Wystrojony na min 98pb, odchudzone koło zamachowe.
MOC: Schamowane na 159KM i 190NM
MODY POD MASKA:Wydech 4-2-1, dolot SIMOTA.
ZAWIESZENIE:Gwint MTS+ poli (zuo company) przód. Dodany stabilizator, tył belka gti ze stabilizatorem+ poliuretany strongflex żółte.
UKLAD HAMULCOWY:Przód 312mm Audi S3 - klocki ATE Ceramic tarcze Jurid, tył tarcze ori GTI + zaciski Leon 07' aluminiowe, nowe przewody + płyn.
KOŁA: ACT SX 3tlg 17" przód tył 8" opony 183/35 R17
NADWOZIE:Oklejenie poperzy.pl
WNETRZE: Włoskie Recaro z 20Jahre, całe czarne + miękka deska z GTI 16V, kierownica drewniana raid dino.
AUDIO: Radio Gamma CD 3, wzmacniacz, głośniki 4x.
ZMIANY PRZEPROWADZONE: Dużo by pisać.
PLANY: Prawie zrealizowane.
Przygoda z VW zaczęła się od mk1 już ładnych parę lat temu, i przez mnóstwo tych VW trwa do dziś. Golfa kupiłem chyba z nadejściem tegorocznej wiosny i tak powoli sobie dłubię i układam w myślach co i jak przerobic. Chyba mi się nie spieszy, golf ogólnie wiecej stoiniż jeździ ale to nic nie szkodzi. Ma dawać frajdę z jazdy a nie być zajeżdżany na co dzień. Od tego mam inne samochody a z racji tego że do pracy blizutko może stać. W tym sezonie coś tam już nim zwiedziłem ale z racji tego że lakier który na nim jest straszy mnie za każdym razem gdy wchodzę do garażu, średnio było się nim pokazywać. Dlatego też stwierdziłem że lepiej przeczekac i wyjechać w następnym sezonie samochodem który będzie sprawiał lepsze wrażenie wizualne.
Zdjęcia po zamontowaniu gwintu, bbs-ów, grillu GTI i pewnie wielu rzeczy. Nie mam zdjęc po zakupie ale w sumie może to lepiej.
Wnętrze:
Na sprzedaż za jakąś stówkę..
Jakieś zdjęcia:
Modyfikacji było już całe mnóstwo, szkoda że nie uchwyciłem wszystkich. Żeby nie być gołosłownym pare foto:
Nie mam foto silnika więc takie chociaż żeby nie było że 1.3 śpi pod maską a się rozpisuję co to tam nie siedzi.
Uploaded with
ImageShack.us24.07.2012Wygrzebałem coś takiego u znajomego, temp wody, zeit i temp oleju.
Może gdzieś się to włoży.
25.07.2012Krzywa mać udało się dopasować komplet sprzęgła. Podszedł ze silnika 2E... Dziwne ale ważne że już skrzynia wisi. Jutro poskładać i testować czy to w ogóle działa?
Nie obyło się bez dare tuningów. Trzeba było coś podszlifować itp...
01.09.2012Po długiej przerwie - aktualizacja. Samochód stoi sobie i jest cały czas przygotowywany do malowania. Zbierane są elementy blacharskie w stanie lepszym niż poprzednie (tyczy się to błotników, maski, pasa przedniego).
Doszła deska z GTI 16V, boczki czarne z paskiem chrom - które będą świetnie się myślę zgrywać z docelowymi stołkami., belka z tarczami i stabilizatorem, i mnóstwo innych rzeczy których napływu już chyba nie kontroluję.
Co do felg to pojechały do Warszawy i mają śmigać na Scirocco II.
W garażu leży już coś większego i szerszego w stanie który przechodzi najśmielsze oczekiwania
Na tą chwilę chcę zmienić belkę i wymienić wszystkie elementy w niej które mogą ulec zużyciu (klocki, tarcze, łożyska, gumy itp itd).
Następnie buda idzie do spawania (coś tam trzeba) i konserwacji. W październiku powinna już zawitać do blacharza.
Zastanawiam się nad wyborem koloru, na ten moment wygrywa ten kolor:
http://farm9.staticflickr.com/8281/7817 ... 558d_b.jpgParę zdjęć żeby nie być gołosłownym:
19.09.2012Pada deszcz jak cholera, dlatego jest czas żeby coś powrzucać na kompa.
Podłoga zrobiona, cała zrobiona, widać że smoły ktoś nie żałował kiedyś więc wystarczyło odrapać i położyć na nowo warstwę.
Nadkola pójdą w nowy kolor dlatego też są odmalowane w podkładzie konserwującym, ranty wyczyszczone do zera zalane konserwacją i pozagniatane.
Przy okazji wyrzuciłem sprężyny pomocnicze.
Ostatnio jeszcze pozbyłem się szyb i szyberdach poleciał w pył.
Teraz stoi tak:
Tutaj jeszcze z dawcą części blacharskich:
Aha no i musiałem wymienić pasy zbiornika paliwa....
Cena nowych wyrwała mnie z butów, a zamienników nie prowadzą więc sobie dorobiłem samodzielnie...
Początkiem października lecimy do spawania kilku dziurek i lakierowania. Zastanawiam się jeszcze czy robić dół pasa na gładko (tzn czy spawać dziurę na wydech?) i czy zaspawać kierunkowskazy?
23.09.2012Doleciały ostatnio następujące rzeczy:
Belka tył z tarczami i jarzmami(brak na foto) troszkę juz odmalowana, czekam żeby dokupić poli i nowe przewody i montować.
Znalazłem ładny dość zdeś do przodu, z ładnym dość chromikiem i strukturą prawie idealną.
No i gwiazda miesiąca, fotele miałem kupić na wiosnę ale taka okazja trafia się raz na jakiś czas i po prostu musiałem je mieć jak je zobaczyłem, zamiast "nudnych" Edition-GTI nabyłem najładniejsze stołki z mk3 jakie wychodziły (może na równi z czarnym CC - ale nie mam klimy więc skóra odpada)
Włoskie Jahre z wersji 5D (oznacza kanapę z zagłówkami)
Dodatkowo wyrwałem przy okazji wszystkie wykładziny do bagażnika z Jahre, a we wtorek będzie myślę kolejny rar, ale to jeśli dojdzie w takim stanie jak ma dojść to pokażę.
02.10.2012Doszedł nowy zderzak na przód.
Jeszcze taki bajer:
Jeszcze czekałem na grill który jakoś nie może dojść dlatego będę szukał dalej. No i tylny zderzak. Powoli w miarę możliwości się wszystko kolekcjonuje, myślę że już tylko kilka dni dzieli mnie od zawiezienia samochodu do lakierowania.
05.10.2012Doszedł grill wąskie żeberko - nówka sztuka, chrom znaczek no cudo igiełka, wszystkie zaczepy nigdy chyba na samochodzie nie siedział. Normalnie nie mogę przestać na niego patrzeć.
Przymierzyłem na samochód.
Doszło też widoczne na zdjęciu wypełnienie między zderzakiem a dolnym pasem. Po przeszukaniu kilku złomowisk udało się dorwać nie zniszczone z całymi zaczepami i nie popękane, oczywiście trzeba było szukać na hak holowniczy po 89r.
19.10.2012Niektórzy na allegro strasznie lecą w kulki jeśli chodzi o wysyłkę przedmiotów ale na reszcie jest!
25.10.2012Doszły ciekawe lampionki. Mianowicie MHW White/Red, raczej taki dość znaczny rarytas. Ramka jest białego(szarego) koloru. Ogólnie to coś mniej popularnego niż fifft.
Doszło jeszcze kilka diwajsów:
Materiałowe parapety w stanie bardzo ładnym:)
Oraz Gamma 4 z wersji Jahre (sterowanie zmieniarką która ma się docelowo znaleźć w samochodzie).
Szukałem czegoś co będzie grało itp a będzie miało pasujące podświetlanie.
10.11.12Golf od kilku dni stoi sobie w innym garażu gdzie są i będą podejmowane prace przez następne kilka miesięcy.
Długo nie trwało zanim dach został wstępnie przypasowany i jest ok, teraz czas usunąć te "nieszczelności".
A tu jeszcze przed wysłaniem zrobiłem sobie fotkę komplecików:
19.11.2012r.
Jakieś postępy są... Powolne postępy ale zawsze jakieś....
Wydrapana stara konserwacja na podłodze,
uzupełnione braki w dachu,
uchwyt koła zapasowego (stary był wycięty pod gaz w 1.3) czeka na wspawanie...
Ciąg dalszy nastąpi, niedługo i powoli. Dzisiaj kolega malował Leona w taki kolor jak ja bym chciał i szczerze mówiąc to ładnie on wygląda, zastanawiam się jeszcze żeby domieszać tam mettalic.
27.12.2012Aktualizacja, trochę spuźniona ale miałem urwanie głowy związane z powiększeniem się mojej rodziny.
Tak więc zdjęcia sprzed miesiąca.
Pierdoły przybywają i kosztują jak zawsze najwięciej....
Recaro już pasują jak ulal, jutro będą odebrane od tapicera.
31.12.2012Spawanie powoli ruszyło, trzeba coś wyciąć coś podszlifować, trzeba zamówić reperaturkę lewego błotnika tylnego bo szkoda tam spawać i rzeźbić.
Błotniki trzeba troszkę naprostowac po klepaniu
Przywracanie mocowania koła zapasowego - stare ktoś wycią pod butlę gazową....
10.01.2013Apteczka, ważna rzecz w samochodzie więc nabyłem:
Kierownica także, jako że zawsze mi się taka podobała i się trafiła to pozbierałem, Raid Dino(niestety nie Nardi).
Poliuretany na tył StrongFlex (zobaczymy jak na tym się będzie zachowywać).
Przyszły zaciski na tył, pochodzą z Seata Leona rocznik 08' więc są bardzo świeże, chodzą idealnie i myślę że tak samo będą hamować.
Troszkę poszlifowałem jarzma tylne, zastanawiam się nad kolorem ale pewnie wylądują na czarno.
Małe porównanie przed i po:
Z blacharką też coś się zaczęło dziać, prace powoli się posuwają, trzeba było naprawić nadkole,
załatać dziurę po gazo-wlotku i uchu po haku hlowniczym:
Dach został już spasowany na dobre, wszystko pasuje więc zabrałem go do wyczyszczenia i będzie czekał na założenie w garażu.
Odebrałem też fotele od tapicera, wyprane, poprzerabiane co potrzeba pod szyny mk2.
Doszło też parę pierdółek o których nawet nie chce się pisać ale sa istotne dla wyglądu całości. Myślę że niedługo nowy up.
15.01.2013Mały Up.
Dzisiaj po kilku reklamacjach przyszedł zderzak tylny, nowy. Poprzednie sztuki były w jakimś stopniu uszkodzone i mi się nie podobały. Jeśli będzie ktoś chciał to na PW podam co to za firma z allegro. Ale w sumie to w końcu udało się dojść do porozumienia.
Chciałem nowe bo cięzko coś znaleźć używanego w sensownym stanie, mimo że to podruba to wykonanie jest na dobrym poziomie.
Bawię się z belką tylną, więc dzisiaj odnowiłem piasty i porozbierałem wszystko pod czyszczenie i malowanie.
Porówanie:
25.01.2013Belka wróciła z malowania i piaskowania.
Dopadłem klapę tylko po to by zdobyć lotkę, ewentualnie szyba też mi się przyda ale nie wiem dokładnie w jakim jest stanie.
Lubię takie pakunki:
A jeszcze bardziej zawartości: nówki ori osłony tarcz tylnych do GTI
Ktoś zgadnie po co to?
Golf w starym wcieleniu trafił na kalendarz:
07.02.2013 Z nowości to przepustnica została przerobiona żeby maska się dobrze domykała, nie chciałem jej wycinać a podciśnienia i tak nie były potrzebne i podłączone.
Wpadł licznik 260km/h 8000obr, muszę jeszcze dopaść białe wskazówki licznika, jak by ktoś miał na części to kupię dwie.
08.02.2013Cały czas do przodu, dach wstawiony na gotowe, spasowany, wszystko śmiga idealnie.
Nie polecam wstawiania go do budy z szyber dachem....
Hak, dziura po gazo - wlotku i trochę rdzy, powiedziało papa... Myślę że już niedługo.
15.02.2013Jest podkład, samochód zaczyna wyglądać jak trzeba i powoli do przodu.
W przyszłym tygodniu myślę następny up.
27.02.2013Troszkę baranka na sam dół, wykończenia itp itd....
Doszedł pakiet CL lub C bo inaczej tego nazwać nie można.
oraz korektory siły hamowania na tył, dość ważne jeśli nie chcemy żeby na mokrym tylna część ciała nas wyprzedziła.
03.03.2013 Po konsultacji z bardzo imprezowym kolegą
HoPkIeM nabyłem drogą handlu lampy US oraz A, które są w stanie krótko mówiąc bardzo średnim, wręcz agonalnym, ale doły pójdą na przeszczep do blacków prawdopodobnie
Uploaded with
ImageShack.us04.03.2013Doszły dzisiaj jakieś rzeczy:
Uploaded with
ImageShack.usValvoline VR1 10W60 fill synth, filter Mann, i maty wygłuszające BOLL.
Samochód już jest prawie co do odbioru, dach zamontowany, jutro powinien po południu być już u mnie w garażu.
05.03.13Dotarł do domu:
06.03.13Szyby już osadzone, nówka zielona ori przód:
Lampy i znaczek tylko przyłożone, cały dzień jeździłem za jakąś drobnicą potrzebną do skręcania.
Kołeczki pierdołeczki itp idt przybywajcie
07.03.13Dużo pracy pochłonęła wiązka samochodu która w kilku miejscach była przegryziona przez Hadisa (pies Haski lakiernika) no taki zonk, ale w swojej karierze zjadł już między innymi fotele z Porsche Boxtera czy Peugeota 406 Coupe itp.... Co się dało to składam, wykleiłem matami podłogę.
Niestety nie zrobiłem zdjęć sprzed garażu jak było widno, mam tylko takie. Jutro nadal walczymy.
Najważniejsza informacja jest taka że po włożeniu zbiornika paliwa, komputera itp. Golf odpalił na strzał po pół roku stania.
08.03.2013Z racji tego że pogoda się popsuła - muszę pracować w garażu co jest średnio fajne bo trzeba się pilnować żeby nic nie obić itp. Na dodatek mój garaż jest tylko pół metra dłuższy niż golf, co troszkę utrudnia.
Podsumowując dzisiaj podłączyłem lampy tylne - chyba przerobię je na wersję black,
wpadł zderzak na tył, lusterka, listwy i robiłem dalsze porządki z wiązkami. Najgorsze jest to że nie mogę znaleźć jednego pudełka z częściami, zapewne "gdzieś jest"
Uploaded with
ImageShack.us12.03.2013Udało się ztjunić lampy:
14.03.13
.
Śniegu nasypało po pachy... Dzisiaj odpuściłem ale pstryknąłem kilka zdjęć nie telefonem.
28.03.2013Wyjechało z garażu, ogarniam cały czas detale, na tą chwilę wygląda tak:
Wnętrze na tą chwilę wygląda:
Widzę już koniec, jeszcze muszę ogarnąć podsufitkę, wydech, rozrząd, wymienić olej i kilka pierdół w środku + pranie na koniec.
02.04.13r.Pogoda daje w tyłek, nie idzie nic zrobić. Można co najwyżej wystawić samochód przed garaż żeby się przewietrzył.
Dzisiaj ostatnie wymiany przed sezonem. Rozrząd wymieniony:
Jutro muszę poskładać i zmienić olej. Pytanie do wszystkich którzy mają 16V, czy też zsuwa pasek w 9A, ADL, KR itp...?
09.04.2013Powoli zmieniam belkę po pęknięciu przewodu hamulcowego. W oczekiwaniu na nowe śrubki mocujące itp itd...
14.04.2013Udało się umyć samochód i zrobić jakieś zdjęcie.
Środek (dywany nie doczyszczone jeszcze):
I pod maską na razie tylko tyle, zrobione żeby nie raziło po oczach:
26.04.2013Więc przed rothenburgiem zamontowałem tablicę bez ramek i innych pierdół:
Z lamp wyleciały bańki pomarańczowe i weszły chrom żarówki:
Musiały wejść nowe przeguby ponieważ stare zaczęły stukać, po wyjęciu okazało się że 3 były już słabe więc wleciał nowy komplet:
Taka fotka po dzisiejszym przepalaniu, nie ukrywam że troszkę go pogoniłem i uświadomiłem sobie że w okół domu mam tylko kilka km dróg po których można pośmigać, później to się trzeba przedzierać dopiero na dwupasmówkę.
03.05.2013Poszedłem dzisiaj do garażu troszkę pooglądać sobie golfa, i pod samochodem znalazłem dziwny łepek od śruby imbusowej. No i okazało się że w obu przegubach wewnętrznych brakuje trzech śrub. Na dodatek z jednego zewnętrznego przegubu wyszło trochę smaru.... Szlag.
Na pocieszenie, wczoraj wujek
Autista obdarował mnie bogacie takimi oto lampkami
Będzie flaszka jak wrócisz chłopie z tej turcjo grecji
Dzisiaj odebrałem samochód od
WojtaS90.
Wosk - collinite 476
Felgi - finish kare 1000p hi temp paste wax
Szyby - rain - x
Czyścioch na gotowo pod koniec dnia:
Niestety w trakcie powrotu do domu złapał mnie deszcz i byłem już umówiony na wiecznie odwlekane zdjęcia z Maćkiem Sułkiem, więc pojechaliśmy w stronę Żywca i Góry Żar.
Pogoda była okropna ale jak to w górach nagle się przejaśniło, widoki super, do tego tło z chmur - rewelacja. Udało się także po porozumieniu z Policją wjechać w kilka niedostępnych dla samochodów miejsc. Teraz wszystko w rękach Maćka czy coś w ogóle z tego wyjdzie czy nie.
Zdjęcie - zapowiedź:
26.05.2013Zaległe zdjęcia z ogarniania lakieru.
Więcej zdjęć:
AutistA dzięki, myślę że kiedyś w końcu będzie trzeba się zgadać i umówić na jakąś flaszkę. Może w końcu się uda
02.06.2013Fotki przed praniem:
Takich wiader było chyba z pięć lub sześć:
Tutaj już po operacji....
Przywiozłem w sobotę duuużo gratów w stylu kołków, zaślepek, plastików w stanie lepszym niż posiadałem, jarmarki (w sumie nie wiem po co ale no są).
Ogarnąłem troszkę komorę:
A tu już suszymy w dalszym ciągu:
Przymiarka jarmarków:
Nie podobają mi się.
22.06.2013Naklejka naklejona, doszła też nowa szyba tylna - nie wypada żeby samochód bez wycieraczki miał szybę od niej zjechaną.
Nowy wydech końcowy, który jakoś wygląda, jest to wydech "kustomowy" przez wwwwiiiielkie "K". Trochę się "drze" ale myślę że będzie dobrze.
Gwint przeszedł "lifting", odmalowany + poli odboje od Deuter Olkusz, usunięte
ery. Wszystko wyregulowane tak żeby nie odzierało i było ładnie spasowane.
Tutaj podczas ustawiania. Golf na hydraulice
Nowe teile do apteczki, plastiki zewnętrzne + wosk.
Teraz wygląda to tak:
Kilka zdjęć zrobionych przez mistrza
Carlssona 07.08.2013Kilka zdjęć z Dub IT! 2013 - wspaniała impreza, na pewno jedna z lepszych na polskim rynku imprezowym. Podróże windą hotelową - niezapomniane - nigdy nie wiadomo gdzie Cię wytargają na picie
A tu jeszcze przymiarka tylnej blendy... Na tą chwilę nie zakładam.
02.09.2013No więc po drodze odwiedziłem jeszcze ALL STARS TUNING WEEKEND:
The Best Of 2013:
Impreza pod Bełchatowem, była tak niesamowita że hej. Jeszcze przed zimą mam nadzieję że dołączę kilka zdjęć golfa w tym wydaniu. Jutro zdejmuję koła - zmieniają właściciela, i zaczynamy przebudowę samochodu na trochę inny, myślę bardziej wyraźny styl. Zdjęcia będą na wiosnę.
12.11.2013.
No czas by zrobić jakiś up.
Modyfikacje cały czas są, w różnym stopniu ale no robią się. Tak więc zakupiłem hamulce 312 z Audi S3 8L, do tego nowe tarcze + klocki ATE Ceramic, zaciski poszły do regeneracji u człowieka bardzo znanego na forum, pomalowane zostały na RAL 5005. Doszedł grill na 4 lampy + halogeny z enblemami Hella, znaczy Wolfsburg Edition w błotnik, gałka biegów z 20 jahre, lampy tylne Hella Blue (będą szły na części) no i sam już nie wiem co jeszcze. Koła wróciły z malowania, ale ranty pojechały do polerowania. Wszystko już ogarnięte, czasu jest na prawdę mało, nie wiem czy uda się jeszcze zrobić komorę na przyszły sezon. Najważniejsza zmiana która będzie to oklejenie samochodu przez wszystkim znaną firmę poperzy.pl. Dzięki Dominik za bardzo profi robotę. Pomysł był mój, wykonanie i dopieszczenie - Dominika. Wyszło tak jak widać. Oczywiście całość będzie wyglądać jeszcze całkiem inaczej no ale na to trzeba poczekać.
Reszta na zdjęciach:
Zaciski:
Oklejenie:
Tutaj projekt - rensporty to fotoszop.
12.12.2013
Lecim dalej. Przymiarka hebli. Było 256mm będzie kompletne 312mm z eS3 8L.
Porównanie tarcz:
No i taka ankieta - w którym lepiej?