A więc chciałbym wam przedstawić krótką historię mojej padaki
Po krótce:
VW Golf Mk2
Rok prod. 1988
Wersja GTI 16v
Silnik 1.8 16v o oznaczeniu PL 129KM w serii
Auto zakupione przeze mnie w dniu 10.08.2008r. było strasznie zapuszczone przez poprzedniego właściciela ale w miarę kompletne wyposażenie GTI, całe czarne wnętrze (podsufitka ,plastiki) miękka deska, licznik wyskalowany 260km/h i 8000obr/min, MFA,
siedzenia pół-kubły dosyć niespotykany wzór tapicerki, tylna belka z tarczami, no i najważniejsze – zdrowy silnik
Zdjęcia jeszcze z otomoto:
A tu fotki już po zakupie, i pozbywanie się patentów po poprzednich właścicielach:
Z auta szybko wyleciały: Dziadkowe pokrowce na siedzenia, tjuningowa gałka zmiany biegów z czerwonym mieszkiem, mega okazałe srebrne wycieraczki, chlapacze przy błotnikach( 2 szt. Odpadły same podczas jazdy testowej
)
Pierwsze mody: Felgi RH Cup 7x15 z oponami 195/50/15, lampy Tył czarno-czerwone, grill z czerwonym paskiem no i emblemat GTI 16v w atrapę
Golfinie ewidentnie brakowało gleby- gwint TA Technix załatwił sprawę
Grudzień 2008- Nowe felgi RH Cup zastąpione przez Borbet T 8X14 z oponami 195/45/14
Oraz golf dostał pakiet GTI nakładki i progi, do tego zostały szerokie listwy
Troche zimowej scenerii
luty 2009- Zmiany we wnętrzu doszły dodatkowe zegary VDO , zmienione podświetlenie na niebiesko-czerwone, radio powędrowało w konsole środkową, zamontowany nowy typ manetek no i kiera z Polo G40
Nowe zmiany na wiosnę 2009: Dwururka gti
Nowa dokładka tym razem ORI
Zabawa z polerką felg
Nowe lampy z przodu – JOM Clear black
Troche zabawy z polerką zamków
Porządki pod maską
Kilka dni przed VW Manią dwururka zakończyła swój żywot
Parę fotek z vw manii 2009
A tu z troche zmęczonym Rudym i jego Mk1 GTI
11.2009r. Jako że zima za pasem to przyszedł czas na Winter Edition
Borbety zdjęte z auta, poszły do polerki żeby na wiosnę błyszczeć
Golf stanął na 15” BBS RA z zimowkami 185/55/15
A że BBS-y były podniszczone to trzeba było je odmalować:
Przy okazji montażu centrala z opcją otwierania klapy z pilota pozbyłem się zamka z tylnej klapy
Tak golf rozpoczął sezon 2010. Kilka fotek po wiosennym myciu
A tu nowy fant do wnętrza:
No i jeszcze krótki filmik jak golfina chodzi na nowym kolektorze 4-2-1
http://www.youtube.com/watch?v=IMZS708YhS0kwiecień 2010 Wnętrze golfiny już prawie ogarnięte, pasy już na swoim miejscu, ostatnio też w końcu wziąłem się za porządki z wiązką elektryczną pod deską czego efektem są w pełni działające dodatkowe zegary VDO oraz zamontowana konsola środkowa Votexa, która leżała i kurzyła się u mnie od bardzo dawna. Golf dostał też nowe opony z przodu, zamiast 195/45/14 przyszły Conti 195/40/14. Dzięki temu przód poszedł jeszcze lekko w dół
Czerwiec 2010, postanowiłem coś zrobić z felgami w golfie, jako że zmiana raczej nie wchodzi w rachubę więc pozostało mi się pobawić farbami
i po tym zabiegu Borbety dostały kolor CARMINE RED -czyli po naszemu czerwony
no i przymiarka zimowego felunku w nowej odsłonie
Lipiec 2010 nowe fotele- Recaro Gti-edition. Dużo wygodniejsze od standardowych pół-kubłów. Ale to rozwiązanie tymczasowe do momentu znalezienia jakichś konkretnych kubełków
wrzesień 2010 -pojawiły się też na tylnej osi dystanse po 20mm na stronę, dzięki czemu tylne koła ładnie się wysunęły na zewnątrz.
Lisopad 2010, czas ustawić setup zimowy. Gwint w góre i BBS-y na biało
Winter Country Ediotion
I kilka fantów które mają zagościć pod maską
listonosz przytargał ostatni brakujący element układanki, czyli cienkie listwy GTI. A że cena była okazyjna to wziąłem odrazu cały pakiet z sierpami i progami. wszystko oprócz jednego małego pęknięcia na jednym sierpie w stanie lala
Grudzień 2010, był plan wymienić tylko sprzęgło bo zaczęło się ślizgać, ale mnie trochę zabrało i postanowiłem wywalić cały zespół napędowy z komory i ją odświeżyć
Od razu też padła decyzja Ke-jetronic wylatuje i wkładamy digi
Po tygodniu golf zagadał po raz pierwszy na Digi
Styczeń 2011 docelowy dolot, wygląda to tak:
Luty 2011
Najwazniejszą zmianą jest to, że ECU przeszło remap i auto zaczęło pracowac tak jak powinno,
ponadto zamontowałem wreszcie docelową listwę wtryskową no i dostałem w prezencie kolektor fi 50mm z KR-a
tu fotki porównujące stary i nowy kolektor
A tu juz wszystko na swoim miejscu.
a tu filmik jak teraz chodzi
odcinka przy 7200obr/min
http://www.youtube.com/watch?v=h_NIGqQqr4ANo i aktualne foto wyglądu zewnętrznego
No i troche o planach na sezon 2011:
do wnętrza jakieś konkretne kubły i klatka
wygląd zewnętrzny bez zmian, tylko dopieszczanie szczegółów.