MODEL: golf III VR6 3d
SILNIK: 2.8 AAA znany bardziej jako VR6
MOC: zmierzona po zakupie 163KM, obecnie nie wiem, ale wciąga 174KM VR6
MODY POD MASKA: stożkowy filtr powietrza – ładnie ryczy; wypolerowany kolektor dolotowy; lifty maski; rozpórka;
ZAWIESZENIE: gwint TA Technix;
UKLAD HAMULCOWY: seria, na szczęście jest to oryginalny VR6, więc przód tarcze wentylowane 280mm, tył tarcze, do tego ABS i narazie jakoś to hamuje
KOLA: sezon 2008 --> 5 ramienne MSW 15”, szerokość 7”, ET 38 – malowane w kolor szary metalic, oponki przód Fulda 195/50R15, tył Courier 205/50R15
sezon 2009 --> 16” - reszta narazie niejawna
NADWOZIE: grill no-emblem, lampy przód Hella MKIV look – kierunkowskaz wrzucony w miejsce świateł pozycyjnych, kierunki boczne clear, lampy tylne clear, naklejka
www.vwzone.pl na tylnej szybie,
WNETRZE: seria, a w niej elektryczne szyby, elektryczne lusterka z podgrzewaniem, elektryczny szyberdach, fotele kubełkowe,
AUDIO: radyjko JVC z mp3 i 8 głośników
ZMIANY PRZEPROWADZONE: generalnie doprowadzenie autka do technicznego stanu używalności + poprawienie tego co zepsuł poprzedni właściciel... ciężko wyróżnić konkretne modyfikacje poza: grilem bez znaczka, lampami przednimi Hella i ich modyfikacją, założeniem gwintu, regeneracją felg, wymianą foteli i kanapy
PLANY: dokończyć częściowe gładzenie przedniego zderzaka, a dalej - czas pokaże.
(z tyłu klapa jest niedomknięta - dlatego tak odstaje - dopiero po zrobieniu fot to zauważyłem...
)
krótki opis:
- silnik 2.8 AAA
- el. szyby
- el. lusterka
- podgrzewane lusterka
- el. szyberdach (z połamanymi 2 prowadnicami)
- MFA
Resztę widać na fotach, to się nie będę rozpisywał...
Samochód "trochę" zaniedbany, plany na przyszłość rozpoczynają się od doprowadzenia go do sprawności technicznej, na pierwszy ogień idzie wymiana obu progów i dokładna inspekcja przedniego zawieszenia. Wymiana paska klinowego i napinacza. Przed zimą do zabezpieczenia są tzw. ogniska korozji - pod szybą na klapie i troszkę z przodu na masce, oraz do zrobienia konserwacja podwozia.
Zależnie od funduszy - uzupełniać będę brakujące/uszkodzone elementy - jak plastikowe "nadkole" z tyłu, kierunki boczne, przednie i blendy.
Po zimie planuję wymianę zawieszenia na nowe GT Cupline -40/-40 (wiem że to nie jest duże obniżenie, ale ze względu na tereny po jakich jeżdżę, jestem zmuszony do zastosowania maxymalnie właśnie takiego obniżenia), jak się uda zebrać finanse to były by też nowe kółeczka - może 16cali - wzór itp. jeszcze nie wybrany - za szybko na to... No i najważniejsze... i najdroższe... - fajnie by było, gdyby wypaliło... - nowy lakierek...
Co do wnętrza... - jest dość mocno zdewastowane... więc może uda się wstawić nowe fotele od mk3 albo może mk4...
To tak z grubsza... bo jest jeszcze wiele mniejszych rzeczy do zrobienia... - no ale nie będę się rozdrabniał
czas na aktualizację - trochę późno, ale lepiej tak niż wcale
Od czasu zakupu autko przeszło wiele pod względem mechanicznym - nie mam tu bynajmniej na myśli jakichś wyszukanych "tuningów" a poprostu tak jak napisałem powyżej - doprowadzenie autka najpierw do względnego stanu technicznego - a potem dopiero upiększanie
zima 2007/2008, wiosna 2008 - zrobiono/wymieniono:
- nowy filtr powietrza,
- progi + konserwacja podwozia,
- sanki przednie + prawy wahacz + wszystkie elementy gumowo-metalowe zawieszenia,
- fotele przednie + kanapa dzielona z tyłu,
- zawieszenie gwintowane TA-Technix,
- tarcze hamulcowe i klocki ATE tył, klocki Textar przód,
- nowe łożyska tył,
- wielka walka z układem chłodzenia - poszukiwanie miejsca wycieku: wymiana zbiorniczka wyrównawczego, rury łączącej chłodnicę z głowicą, obudowy termostatu i wszystkich uszczelek w okolicy,
- nowa pompa wspomagania - stara nie wytrzymała bliskiego spotkania z podłożem,
- lampy MKIV look - przerobione na kierunkowskaz w miejsce pozycji,
- malowanie dotychczasowych felg w kolor siwy-metalik (ciemniejszy niż normalne alu),
- grill bez znaczka,
- nowe wszystkie poduszki pod silnikiem (jedna padła w drodze na VWManię - i niestety startu na 1/4 mili nie było)
- czyszczenie wtryskiwaczy sprzętem LiquiMoly
lato/jesień/zima 2008
- nowe kable wysokiego napięcia Beru, kopułka i palec rozdzielacza
- nowe przeguby wewnętrzne i zewnętrzne
Mały spocik - golfiki od MK1 do MK4:
Kilka fot silnika po wymianie filtra i zdjęciu plasticzku z napisem VR6:
Polerka lakieru - przed i po... niestety - tu jest dziwny lakier i się znowu matowy zrobił:
Zakładanie gwintu i pierwsza gleba (wyszła trochę za mocna - nie dało by się wyjechać z warsztatu):
Kilka korekt i zawias +/- ustawiony:
Mini sesyjka:
W przygotowaniu są jeszcze te 2 rzeczy:
No i na wiosnę będą założone nowe kółeczka 16" - ale jakie - to pokażę dopiero na fotkach jak będą już na autku
Na koniec powiem, że jak zawsze jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia - ale mniejsza z tym...