VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
http://vwzone.pl/forum/

[Corrado] Corras G60 by B_O_N_K's brother ;)
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=19296
Strona 13 z 16

Autor:  Knob [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Nie planuje żadnych zmian zewnętrznych i zostaję przy serii, jedynie malowanie paru elementów. Pod maską przydał by się regulator ciśnienia paliwa czterobarowy - widziałem ładny nastawny do sześciu barów z ciśnieniomierzem.

Co do katalizatora, to nowy oryginał kosztuję fortunę, o sprawny używany ciężko i nie wiadomo ile wytrzyma. Uniwersalny to wielka zagadka co do jego parametrów i wpływu na pracę silnika. Na razie będzie rura i zobaczę jak to będzie chodziło. Apsik w G60 ma tylko rurę 60mm i seryjny tłumik końcowy i nie narzeka. Nie mogłem już zcierpieć dźwięczenia wkładu w katalizatorze, to go wybiłem, żeby jak człowiek jechać kupić rurę i parę innych zabawek potrzebnych do przeróbki - tragedia, do 3000 obr/min przymula jak ch....., prawdę mówiąc to się tego spodziewałem. Jak na rurze będzie coś nie tak, to będzie trzeba myśleć o katalizatorze. Myślałem przez moment o czymś takim: http://moto.allegro.pl/item210637171_ka ... szawa.html
Przynajmniej średnica wlotu się zgadza. :)

Autor:  GRZANA [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Knob, ja mam katalizator z RP, zostal mi po swapie...

Autor:  Knob [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

U mnie siedzi taki wielki bydlak. Ciekawe czy to taki sam? Mógłbym prosić o jakieś foto? A co było robione w układzie zamiast kata?

Autor:  GRZANA [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Knob, ja wstawilem KR, ktory seryjnie nie posiada kata, wiec bedzie po prostu rurka... no u mnie tez jest dosc duzy ten kat... jutro chyba bede w garazu to zrobie ci foto :)

Autor:  Knob [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Super. Z góry dzięki. ;)

Autor:  michoo [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

zapraszam na forum
http://www.corrado.com.pl/

Autor:  B_O_N_K [ Sob 07 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

michoo napisał(a):
zapraszam na forum
http://www.corrado.com.pl/


Zarówno ja jak i mój brat nie widzimy większego sensu udzielać się na forum, na którym po zadaniu pytania, zamiast porad i pomocy pojawia się masa spamu i idiotycznych tekstów... :ała:

Pozdrawiam ;)

Autor:  Knob [ Nie 08 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

No i tak jak zaplanowałem, od wczoraj zamiast katalizatora, a raczej pustej puchy jest rura, w której to zanontowana jest sonda. Nie odczuwam żadnej różnicy między między katalizatorem, a rurą, a jedyne co się zmieniło, to odgłos z tłumika - przy gwałtownym przyspieszaniu jest nieco głośniej, a to mi nie przeszkadza. ;)

Autor:  B_O_N_K [ Pon 09 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Dokładnie ;) W miejscu katalizatora pojawiło się takie coś ;)

Image

Pozdrówka ;)

Autor:  Knob [ Śro 15 Sie, 2007 ]
Temat postu: 

No i stało się to co było nieuniknione - posypał się środkowy tłumik :( Wykonałem mnóstwo teleonów po sklepach i hurtowniach i ciągle ta sama odpowiedź: ''do tego modelu tłumika nie mamy, ale Bosal powinien nadal je robić'', a tam cena powyżej 1000PLN ałaa więc zadzwoniłem do firmy o nazwie Polmostrów, wyjaśniłem o co chodzi i za trzy dni i 182PLN listonosz przyniósł takie coś:Image
Jest to układ dedykowany do Golfa G60 bez katalizatora. Tłumiki są wykonane solidnie z konkretnego materiału. Na drugi dzień zamontowałem, obyło się bez problemów - pasował idealnie :ok: Auto chodzi ciszej, poza tym nie ma żadnej różnicy :ok: Polecam :)

Autor:  B_O_N_K [ Pon 03 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

Witam ponownie ;)

Jako że Globus miał dojście do rozbieranego na części Corrado G60, pierwszym pytaniem jakie padło z moich ust było pytanie o kompresor :> Okazało się że jeszcze nikt go nie zdążył kupić a więc była szansa okazyjnego kupna. Po kilku dniach, po których usłyszeliśmy ostateczną cenę, pojechałem po jego odbiór ;)

I w taki sposób za kwotę 300zł staliśmy się właścicielami dmuchadełka z dołączoną gratis puszką wyciszającą oraz mocowaniem ;)

Image

Oczywiście kupując nie wiedzieliśmy w jakim stanie jest kompresor, czy nie ma ubytków na wirniku, czy obudowy nie są zbyt wytarte itd... Plusem było to że kompresor był suchy... nie było widocznych wycieków oleju. Jednak to zbyt wiele nie znaczyło i jedynym sposobem było rozebranie go aby przekonać się w jakim on jest tak naprawdę stanie. Jako że Marek zajęty był remontem w domu, sam zabrałem się za rozbiórkę.

Po dwóch dniach zabawy przed pracą - robiłem to pierwszy raz dlatego tyle czasu mi to zajęło, udało mi się rozebrać kompresor nie uszkadzając przy tym niczego ;)

Po rozebraniu okazało się że listwy nie są do końca zużyte a więc także bieżnie nie są wytarte. Obudowy także nie mają ubytków ;)

Image

Image

Jednak nie jest tak wesoło jak mogłoby się wydawać - uszkodzone łożyska spowodowały nadmierne zużycie się ścianek wirnika i obudów w miejscu zakładania listew, co z kolei spowodowało drobne pęknięcie wirnika w tym miejscu. Co więcej właściciel Corrado z którego pochodzi ten kompresor albo nie przykładał zbytniej wagi do stanu filtra powietrza albo używał filtra stożkowego, ponieważ zabrudzenie kompresora doprowadziło do delikatnych rys ścianek wirnika i obudów.

Image

Na szczęście wspomniane rysy nie wpłyną zbyt ujemnie na ciśnienie lecz pęknięcie na wirniku nie jest zbyt wesołym zjawiskiem :$ Jeśli w miejscu pęknięcia wirnik ukruszy się do końca, wówczas spowoduje to zmniejszenie ciśnienia. Jedynym pocieszeniem jest to że podobno (zdaniem Dara z forum Corrado) jedynie 1 na 10 kompresorów pozbawiony jest takich niespodzianek. Tak czy inaczej, po kompletnej regeneracji - wymianie listew, łożysk, uszczelniaczy i paseczka, rozwiercie oraz założeniu kółka 70mm, powinien bez problemu dmuchnąć w granicach 1 bara ;)

Tak więc w chwili obecnej kompresor leży na półce. Zostanie z niej zdjęty gdy znajdą się pieniądze na jego regenerację, po czym... znów powędruje na półkę by czekać tam jako zapasowy do momentu aż stanie się potrzebny. Mam jednak nadzieję że ten moment nie nadejdzie zbyt szybko... ;)

Pozdrówka ;)

Autor:  DarekS [ Pon 10 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

Za ta cene G to jak za darmo! Jednak nie ryzykowal bym i poszukal bym lepszego wirnika.

Autor:  Knob [ Wto 11 Wrz, 2007 ]
Temat postu: 

Jakby się znowu trafiła okazja... :)

Autor:  B_O_N_K [ Wto 06 Lis, 2007 ]
Temat postu: 

Nowo nabyte oponki na tył ;) Yokohama A539 o rozmiarze 225/40R16 ;)

Image

Image

Image

Image

Image

Przy tych przebiegach które robi Corras opony starczą na kilka sezonów ;)

Autor:  skrypol [ Nie 09 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Znalazłem dzisiaj tą fotke na www.wolfsburg.be
Image

Strona 13 z 16 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/