VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
http://vwzone.pl/forum/

[audi 80 b2] quattro R32 turbo cowboy
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=87&t=45880
Strona 1 z 27

Autor:  cowboy [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  [audi 80 b2] quattro R32 turbo cowboy

MODEL: Audi 80, model B2 (poliftowy) rocznik 1985, sedan 2 drzwiowy, quattro

Modyfikacje

Silnik: R32 VR6

turbina Holset HX35 na twinscrollu 16cm2 housing (lub zamiennie 12cm), 7 blade compressor,
wastegate TIAL 44mm V clamp
przekładka odpręzająca
sterowanie STANDALONE (oczekuje)

Układ dolotowy: odlewany kolektor dolotowy z runnerami kompensującymi różną długość kanałów w głowicy, BIG FMIC z ciężarówki, dolot 3 calowy

Układ wydechowy: oczekuje, plany DP 3 cale reszta minimum 2,5 cala (moze się uda 3 cale po całości) , kolektor pod twin scrolla z wykorzystaniem seryjnych kolektorów 3-2

Układ chłodzenia: customowa chłodnica z wentylatorami umieszczona w bagażniku

UKŁAD NAPĘDOWY: kompletne napędy z audi 90 B3 2.3 20V (7a)
skrzynia, półosie, wał, tylne sanki, amortyzatory, dyfer - zakupione

dodatkowo modyfikacja dyfra poprzez swap mechanizmu torsen z dyfra audi model V8

czyli 2 torseny - tradycyjnie międzyosiowy oraz w tylnym dyfrze, przedni pozostanie otwarty

ZAWIESZENIE:
przekładnia kierownicza z audi RS2
konwersja na 5x112 na piastach z A6 / A4
zawieszenie gwintowane H&R / Bilstein B8
komplet rozpórek góra, dół, polurietany, aluminiowe tuleje wózków itd
klatka - IRECO Motorsport
poszerzenie auta o około 10cm (dystannse 5cm na stronę)
hamulce:
przód: 321/30 tarcze z S4B5 z zaciskiem 4-tłoczkowym brembo
tył: 280/22 z audi S8 D2

BODY KIT:
replika poszerzeń z audi B2 eskponowanego w Audi Museum Mobile (Bergmeister / Novak) - SCHMIDT GFK
maska sport quattro replika - AP Motorsport
przeróbka frontu na przedliftowy (lampy, grill)

PODZIĘKOWANIA:
olozwirski który jest ojcem chrzestnym tego projektu ! za niesamowite wsparcie merytoryczne, cenne uwagi i pomoc !

a także: voj2s, daniel1d11, derbiak, dred i wielu innych kolegów z forum golfa, audi B2 itd

całość prac mechanicznych wykonuje Kefirsky czy KFRMotors

CEL:
mniej niż 1100kg, więcej niż 400KM
auto mam nadzieję bedzie dość dobrze skręcać i głównie w tym celu jest budowane :) przy okazji nie powinno być najwolniejsze na ćwiartke poniżej 12 sekund powinno być :)

Od dawna rozmyślałem nad zrobienie niskobudżetowej wydumki, w grę wchodziło coś z VAG-a
kryteria były następujące 4x4 i lekka buda, więc szybko zdecydowałem się na quattro i lekką i klasyczną B2-jkę

co do generatora mocy, to wybór padł na silnik VR6 24V z uwagi na ogromny potencjał, zwartą budowę, i fakt że nikt w PL nie zrobił jeszcze VRa wzdłużnie, wiec jest wyzwanie, bo temat dość ambitny

inspiracją było m.in. audi 034 motorsport
[url="http://gallery.034motorsport.com/main.php/v/034+A4+VR6T_001/?g2_page=1"]http://gallery.034motorsport.com/main.php/..._001/?g2_page=1[/url]

w ogóle w USA staje się to już dość popularny mod i zaczynają się VRy pojawiać w S4 zamiast 2,7 BiT, dźwięk robi wrażenie:

[url="http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk"]http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk[/url]

ale i osiągi też: 9,7 na ćwiare z pełnym wnętrzem - 800 WHP -podobnie jak A4 z 034

[url="http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw"]http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw[/url]

widocznie w USA doszli do wniosku że VR jest lepszy niz V6
zalety to na pewno zwarta konstrukcja (wał podparty w 7 miejscach) jedno turbo z łatwym dostępem, proste orurowanie do FMICa - coś w tym jest ...

wracając do mojego projektu...
po kilku miesiącach poszukiwań udało się kupić dość rzadki egzemplarz bo 2 drzwiowy sedan w quattro - z tego co wiem 5 sztuka w PL - druga poliftowa B2a , wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu
obserwowałem długi czas ogłoszenie na autoscout24

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1e281c4209eba708"]Image[/url]

straciłem juz nadzieje ze uda sie kupic cos w Polsce, albo od razu okazjie są kupowane, albo wystawiane aukcje z cena minimalną na poziomie 10 albo 15 tys PLN

skontaktowałem sie z gosciem z ogłoszenia, kilka maili i juz wysyłałem lawete po auto

autko przyjechało do mnie w sobote 4 lipca przed połnocą, od 2003 roku stało sobie w suchym garazu fanatyka marki (posiada także Urquattro ), i co najważniejsze model bezwypadkowy i co warte podkreślenia zdrowy, nie zżarty korozją !!

tak wygladało zaraz po przyjezdzie:

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0d0bc8c0cb55cd41"]Image[/url]

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5b014154a96abf87"]Image[/url]

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c4eeda3f8bb4dd66"]Image[/url]

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=921c5cbb79893a25"]Image[/url]

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=175f5b154548b4bc"]Image[/url]

ciekawostka, napis quattro z drucików instalacji ogrzewania tylnej szyby - fajnie to bedzie musiało wyglądać zimą jak się rozmrozi napis quattro :)

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b2290138657e0cf8"]Image[/url]

mój wzór z muzeum Audi w Inglostadt, po prostu miazga systemu... tez tak chce miec !

co prawda pierwotne plany zakładały pakiet UR quattro ale jak ma być nietypowy to po całości

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ec47681998932ee8"]Image[/url]

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=71a0ca0a7a9216f9"]Image[/url]

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ea9a68e4a546e670"]Image[/url]

fotele MIRCO S3 z napisem quattro

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7cd8235dc030ef05"]Image[/url]

BBS RG z wyglądu przypominają RS- ki ale nie sa skręcane..8Jx16 ET35 5x112

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bc37ace988c9dc2b"]Image[/url]

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1cb28015840b4123"]Image[/url]

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4d264ee75d70eac2"]Image[/url]

przymiarka felgi z Phaetona, niestety ciężko dostać Ronal turbo 5x112 8J16, a te udało się tanio kupić - więc chyba te bedą zbliżac bardziej wyglądem do repliki na której się wzoruję

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c400dc76de94c0af"]Image[/url]

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b284e954b16b410c"]Image[/url]

napedy z audi 90 z silnikiem 7A (R5 2,3 20V)

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1a283a9b0b14527f"]Image[/url]

kompletny zawias tyl, sanki, dyfer, wahacze, pólosie , amory, heble + wał + skrzynia + połosie przód..

zaciski z Renault Sport mocowane poprzecznie (sruby przelotowe) tak jak w porsche boxter, dodge viper
tarcza bedzie z S4/S6 321/30mm

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=80253d139e70dd72"]Image[/url]

hebelki na tył z audi S8 - aluminiowe zaciski z tłoczkiem 43mm

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6b67874dd837525c"]Image[/url]

przekładnia z RS2 - 2,5 obrotu od skrajnych położeń

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bd0775d4c9e64767"]Image[/url]

Zakup silnika - dawca kompletny 170 tys km przebiegu z Sharana 4 motion rocznik 2005 - służył kiedyś dzielnie w rządowi Austrii

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e73a10642011979a"]Image[/url]

sprzegło

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=21c0c22fc0ddb23d"]Image[/url]

turbina:
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=254012087a953901"]Image[/url]

wastegate
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=78ca63a8db286833"]Image[/url]

kolektor ssący z runnerami róznej długości

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=44ad32c16c0f94f4"]Image[/url]

mam juz zrobiony body kit na bazie oryginalnych form !!

[url="http://schmidt-gfk.de/"]http://schmidt-gfk.de/[/url]

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4888e9aa8098f423"]Image[/url]

maska sortquattro replica - produkcja AP Motorsport

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ebc1414ff0bfc4b6"]Image[/url]

zawieszenie gwintowane H&R z bilsteinem B8 monotube

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2200f9ddd70aa710"]Image[/url]

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dc60015a203ad91e"]Image[/url]

Docelowy wygląd auta - na razie Virtual Tunning

na BBSach

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=388fd60125c4443b"]Image[/url]

Na felach z Phaetona ala Ronal Turbo

[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=905c68d3a732e933"]Image[/url]
PLANY:

projekt miał być niskobudżetowy, wiekszośc czasu poświecam na kombinowanie z etką i składanie klocków na bazie części aut koncernu VAG

jednak okazało się że auto będzie kompleksowo odbudowane / przebudowane ale dalej starm sie jakoś najniższym kosztem

jeżdzą w PL 2 golfy mkIV z VR 24V zaturbione: compsport i daniel1d11 (proturbo), więc ten bedzie trzeci jak wszystko się uda tyle, że w audi i ze wzdłuż :)

mam nadzieje, że auto nie bedzie najwolniejsze i ze jakoś bedzie chciało skręcać

dla ciekawostki powiem że silnik VR 24v waży 176kg - bez zamachu i sprzęgła, które waży 20kg

skrzynia bedzie cofnięta o 2-3 cm, miejsce pracy kierowcy również około 40cm, więc rozkład masy nie powinien być najgorszy, do tego jakies myki z zwieszeniem, poszerzenie , negatywy, itd i chyba nie bedzie rył na maxa przodem ... skoro B2 z 2.2T czy V8 nie prowadzi się tragicznie...licze na niezłe efekty

mam nadzieje że autko się spodoba, przede wszystkim tym którym nieobca jest motoryzacja lat 80', na pewno bedzie dość nietypowe i niepowtarzalne

to tyle... licze na łagodną krytykę, ciekawe opinie i pomysły :)

Autor:  Mioo [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

coooo coooo wow... zaawansowany poziom przerobek... brawo za orginalnosc... co do maski to nie podoba mi sie ten p[omysl, ja zostawil bym gladka ewentualnie z jakims malym chlodzeniem. nie mniej jednak brawo !!

Autor:  norus [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

Jestem drugi i powiem Ci, że jestem pełen podziwu i szacunku dla Ciebie...Piękne auto jak i plany...Będę bacznie obserwował... jamajama jamajama jamajama jamajama

Autor:  cocoloco [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

łoooooo...... Pięknie czekam an rozwój całej tej sytuacji :) jest tłusty plan

Autor:  cowboy [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

Mioo napisał(a):
co do maski to nie podoba mi sie ten p[omysl, ja zostawil bym gladka ewentualnie z jakims malym chlodzeniem. nie mniej jednak brawo !!


maska bedzie repliką kultowego sport quattro

Image

oczywiście trzeba patrzeć na VT, bo te ulepy z Łotwy wyglądają jak nosorożec :)

Autor:  Bielin [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

Nietopowo i typowy performance, grubo po całości. Fajnie, że znalazłeś fachowca od poszerzeń, bo szczerze mówiąc sam bym się zastanawiał gdzie takie zrobić :D Pełen podziw!

Autor:  MarasRetro [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

grube plany i doskonała baza, przeróbki naprawde na poziomie,będe śledził dalsze modyfikacje no i oczywiście życze powodzenia i cierpliwości :]

Autor:  bili [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

coooo coooo szacun stary... obys dotrwał do konca z tym projektem tego ci zycze.... gruby setup :-D :-D

Autor:  baymann9 [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

Kopara opada... Będę tu zaglądał regularnie, bo projekt jest z pewnością jedyny w swoim rodzaju. Rozumiem, że to nie pierwsze auto spod Twojej ręki?

Autor:  djbros [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

obys wytrwal, no i w miare bezproblemowej zabawy :D

Autor:  Szuan [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

kurcze jestem fanem b2q i widziałem już wiele silników pod maskami tych cztero napędówek ale jeszcze nigdy nie widziałem fałera :ok: czekam na kolejne fotki z modyfikacji audi.
pozdrawiam i powodzenia piwko

Autor:  GroobY [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V t

powiem tak szczenka łopada...... coooo coooo
powodzenia z projektem :ok:

Autor:  cowboy [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

Szuan napisał(a):
kurcze jestem fanem b2q i widziałem już wiele silników pod maskami tych cztero napędówek ale jeszcze nigdy nie widziałem fałera :ok:


bo i nie ma jeszcze :) w USA swapuja VRy do audi A4/S4 B5, w ogole jest pare projektów na moce rzedu 800 KM
w Polsce powoli tez zaczynają te silniki być doceniane, są juz 2 bardzo szybkie golfy Vr6 24V turbo...

czekam tylko teraz na wolny termin w warsztacie, w zasadzie opóźnia to sie juz ponad 2 miesiące... no ale jak juz zaczne to mam nadzieje ze w kilka miesięcy uda sie to wszystko jakoś ogarnąć i w przyszłym roku na jesien zacznie jeździć

pracy jest mnóstwo, dużo rzeczy trzeba bedzie dorabiać, o kosztach nawet nie chce mysleć, bo pewnie budżet starczyłby na kupno gotowej 400 konnej eSki :) no ale wiem jedno to auto bedzie na pewno niepowtarzalne i jedyne chyba takie na swiecie :)



przy okazji szukam gwintu do audi 90 B3 quattro ..

najchetniej KW lub H&R... w praktyce nigdzie tego nie ma w używkach

gdyby ktoś widział na ebay.de czy gdzie indziej to prosze o kontakt...

Autor:  KanedA [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

no cowboy jak zawsze grubo :-D będzie się działo :ok:

Powodzenia i pozdrawiam!

Autor:  bob.r [ Pią 18 Gru, 2009 ]
Temat postu:  Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo

Nie mam słów po prostu. Mocno zaawansowany projekt , życzę powodzenia i wytrwałości w dokończeniu projektu.
Będzie bardziej cywilny czy typowa maszynka do ścigania?
Maska dość kontrowersyjna, ale skoro to replika....

Strona 1 z 27 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/