Witam!
Mam na imię Łukasz i jestem z Podkarpacia.
Moje auto to:
MODEL: VW Golf III USA 1996r (modelowo 97r)
SILNIK: 1.9 TDI AFN
MOC: 110KM
MODY POD MASKA: Usunięty KAT , EGR + Wyczyszczony Kolektor
ZAWIESZENIE:
-Gwint z regulacją twardości przód i tył FK G9 i G11,
-Poliuretany 90sh
-Rozpórki przednia górna i tylna górna, stalowe D&W
UKLAD HAMULCOWY: seria (przód tarcze wentylowane 256mm TRW + klocki ATE, tył tarcze TRW + klocki ATE)
KOLA: RH ZW2 8,5" i 9" z oponami Pirelli 195/40/17, (na felgach oryginalny lakier, polerka rantów i pozłacane śruby)
NADWOZIE: To co w US czyli:
-zderzaki, tylna klapa i przednie błotniki z USA,
-usunięty zamek i wycieraczka z tylnej klapy,
-przednia maska z Vento,
-przednie lampy Vento + zrobiony smoked + xenon H4 4300k
-tylne lampy oryginalne Hella Black USA i drugi komplet Hella Black Magic
-nowe progi GTI i listwy maskujące
-lusterka, sierpy i listwy w kolorze nadwozia
-polerowane końcówki wydechu
WNETRZE: seryjne wyposażenie + dołożone trochę rarytasów:
-wspomaganie kierownicy, 2x airbag, klimatyzacja, 4x elektryczne szyby, tempomat, komputer MFA, centralny zamek z domykaniem szyb,
-Fotele i kanapa RECARO z wersji GTI EDITION (fotele przednie podgrzewane, tylna kanapa z zagłówkami)
-Boczki GTI
-Kieszenie materiałowe + kopertówki
-Dywan z Golfa USA
-Czarna podsufitka, daszki, rączki
-Czarne słupki z Golfa CC
-Wysoki tunel i uchwyt na kubki z Golfa USA
-Kierownica skórzana obszyta czerwoną nicią z Golfa USA
-Gałka zmiany biegów oraz mieszek ręcznego obszyte czerwoną nicią
-Licznik w milach
AUDIO: Radio MP3 Pioneer + 8 głośników w oryginalnych miejscach.
Zmiany przeprowadzone: patrz niżej
Plany:
-Szersze koła czyli 9"przód i 10" tył + nowe opony Conti 195/40/17 i 215/35/17
-Zmiana całego zawieszenie z 4x100 na 5x100 (kołyska ze stabilizatorem, wahacze, zwrotnice, piasty i tylna belka z golfa GTI)
-Przednie hamulce 288mm + zaciski ATE
-Ogarnięcie wszystkich drobiazgów
Krótka historia mojego auta.
Golf kupiony był ze względu na bardzo ekonomiczny a zarazem dynamiczny silnik TDI, posiadał klimatyzację, był w bardzo dobrym stanie i już miał przeprowadzone małe modyfikacje które przypadły mi do gustu.
Tak wyglądał zaraz po zakupie w 2008r:
Golf MKIII wersja GT TDI
Rocznik 1996 kodowo V czyli 97 , silnik AFN 110KM
Kolor czarny metalic
Wyposażenie :
- Klimatyzacja
- 4 x Elektryczne Szyby
- Wspomaganie
- Airbag
- Centralny Zamek z domykaniem i pilotem
- Pakiet GT czyli dokładki,kubełkowe fotele,czarne lampy tył itd
- MFA
Modyfikacje
- Alufelgi Remotec 7Jx15 ( przód ET35 tył ET25 ) + gumy 195/50
- Lampy Przód Hella Smoked
- Xenony H1 4300K
- Szeroka Dokładka Przód
- Czarne Kierunki i Blendy
- Grill Bez Znaczka Jom
- Pomalowane Lusterka Pod Kolor
- Dodatkowe Zegary Ciśnienia Turbo oraz Ciśnienia Oleju
- Usunięty KAT , EGR + Wyczyszczony Kolektor
- Polerka Końcówek Wydechu
- Podświetlenie Nawiewów od Achamerskiego
- Paski a'la 20 Jahre
- Fotele i kanapa RECARO z wersji GTI EDITION
- Siłowniki przedniej maski
- Zawieszenie sprężyny FK60/40, amorki Power Tech, tył z regulacją wysokości
Pierwsze modyfikacje to zmiana tylnych lamp na Hella Black Magic i montaż stalowych rozpórek D&W dedykowanych do tego modelu
Nastała zima i na auto poszły opony zimowe 175/55/15 oraz usunięte zostały paski XXJ
Przyszła wiosna wymyłem komorę silnika i kupiłem felgi 2 częściowe BBS 6,5"x16" (środki pomalowane na czarno, ranty wypolerowane), dystanse 2 i 2,5cm i opony 195/45/16
W lecie kupiłem BRA szytą czerwoną nicią i tak prezentowało się auto na początku sezonu 2009:
Opony okazały się zbyt wysokie więc kupiłem komplet 195/40/16 i golf poszedł niżej. Dołożyłem również znaczek TDI w gril i wypolerowałem auto
Stare lampy miały już dość więc kupiłem nowe TYC i zrobiłem smoked. Doszedł również gril GTI i nowe boczne kierunki dymione FER
Kilometry uciekały ale silnik zaczął tracić na mocy więc wziąłem się za rozebranie i porządne czyszczenie całego układu dolotowego, kolektora, turbiny i itercoolera.
Zacząłem odczuwać brak mocnego brzmienia więc coś trzeba było z tym zrobić
Subwoofer Power Bass S10 ze skrzynką 35l/ 35Hz
Wzmacniacz Alpine MRV t500 V12
Okablowanie Dietz 20mm2 + RCA podwójnie ekranowane
Jesienna sesja:
Przed zimą odświeżone zostały aluski i założone zimówki 175/55/15. Zostało również przygotowane do zimy:
Udało się dostać trochę części:
-tylne zagłówki z prowadnicami
-kieszenie materiałowe 4d
-grzane spryski
-niepopękana obudowa kierownicy z regulacją
-tempomat z wiązką
-boczki GTI Edition
Golfik ukazał się w kalendarzu Golf3.pl na rok 2010
Udało się kupić dolny schowek pod airbag do wersji z klimą
Nowe kierunki i blendy FER, gril z Vento na wąskie żeberko i lampy z Vento którym zrobiłem smoked
Od kolegi kupiłem oryginalne maty ze skórzanych foteli z przełącznikiem i wiązką. Przy okazji dokładnie wszystko wyprałem i fotele są jak nowe a grzeją aż miło:
Będąc u znajomego na szrocie znalazłem oryginalne plastiki z golfa colourconcept. Wystarczyło poszukać jeszcze rączek, lampki, daszków z golfa 4 cabrio i obkleić podsufitkę oryginalnym czarnym materiałem:
Trafiły się felgi Lorinser 7,5"x16", postanowiłem je wypolerować, wnęki pomalowałem na czarno. Założyłem na nie opony 195/40/16. Kupiłem również adaptery zmieniające rozstaw z 4x100 na 5x112:
Przeglądając aukcje internetowe trafiłem na ciekawą ofertę. Ktoś sprzedawał Golfa 3 w wersji USA w dobrych pieniądzach. Jeden telefon, zapiąłem lawetę i z kolegą pojechaliśmy ponad 500km w jedną stronę. Na miejscu okazało się, że jest kompletny w dobrym stanie i idealnie będzie nadawał się na dawcę części do mojego TDI. Tak wyglądał zaraz po przywiezieniu:
Zdjąłem interesujące mnie elementy z dawcy ponieważ trzeba było je pomalować. Przy okazji usunięta została tylna wycieraczka i zamek klapy oraz gdzieniegdzie został odświeżony lakier:
Odebrałem polakierowane elementy i zacząłem powolne składanie golfa. Tak wyglądał jak już poskładałem wszystko z zewnątrz:
Następnie przyszła pora na składanie wnętrza. Założyłem wypraną wykładzinę z USA, dużo plastików z USA, czarne słupki, lampkę i rączki z cc, czarne daszki z mk4 cabrio i nową czarna podsufitkę. Założyłem też wyprane grzane recaro, tempomat, airbag pasażera i kilka innych drobiazgów z wersji USA:
Rezanko licznika czyli zmiana tarczy prędkościomierza na tą z wersji USA
Wymiana miski olejowej na nową, nowe progi GTI, bixenon H4 4300K i wymiana filtra przeciwpyłkowego:
Nareszcie założyłem koła i tak prezentowało się auto pod koniec maja 2010r:
Na początku czerwca odbył się w Dynowie pierwszy taki podkarpacki zlot VAG tzw Dynówka 2010. Było około 100 samochodów i niektóre naprawdę konkretnie pomodzone i ciekawe.
Z Dynowa wróciłem z małą pamiątką bo golf zajął pierwsze miejsce w konkursie na Najładniejsze Auto Zlotu. Zdobył 83 głosy. 2 miejsce miało 47 głosów a 3 36.
W konkursie na glebę zająłem miejsce 6.
Musiałem trochę stoczyć przednie adaptery i teraz mogłem jeszcze bardziej obniżyć samochód.
Taki wypad z kumplami nad Solinę:
Razem z kumplami z VAG-Podkarpacie.pl wybraliśmy się na MajóVWkę 2010. Kilka zdjęć:
Kilka zdjęć z wypadu na Słowację:
Prawie nowy gwint z regulacją twardości FK G9 i G11, poliuretany zawieszenia, nowe znaczki GTI w listwy, kierownica obszyta na nowo skórą i czerwoną nicią oraz wlot powietrza w zderzak w miejsce blendy:
Po kilku miesiącach szukania i kompletowania udało się złożyć moje wymarzone koła RH ZW2 8,5" przód i 9" tył, bębny w oryginalnym kolorze, ranty wypolerowane, śruby pozłacane. Kupiłem również nowe opony Pirelli PzeroNero 195/40/17.
Kilka zdjęć z zakończenia sezonu VAG-Podkarpacie:
I jeszcze jakieś tam fotki:
Kolejne Graty które udało mi się dorwać to nowa oryginalna osłona pod silnik, nowy akumulator Bosch S4, pokrowiec na akumulator, turbotimer HKS Type0, oryginalna kierownica z Golfa USA obszyta skórą i czerwoną nicią, zawieszenie z Golfa VR6 97r (kołyska, wahacze, stabilizator, belka, piasty 5z100), hamulce 288mm. Wszystko zostanie oczyszczone i pomalowane, co trzeba zostanie wymienione na nowe:
Bardzo okazyjnie i niedaleko udało się kupić RH ZW1 8,5" i 10" w idealnym stanie z oryginalnymi dystansami RH 5x100 na 5x112. Ranty 3,25" przerzucę do moich ZW2 i z przodu będzie teraz 9" a z tyłu 10". Pozostało jeszcze kupić nowe opony Conti, bo one najładniej układają się na tych felgach:
Aktualnie to od listopada golf stoi w garażu i czeka do wiosny. Staram się przez zimę skompletować trochę gratów i za miesiąc lub dwa ostro wziąć się do pracy. Mam jeszcze sporo pomysłów które będę chciał realizować. Jest też dużo drobiazgów do zrobienia.
Pozdrawiam.
Łukasz!