VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
http://vwzone.pl/forum/

[Bora] by -=RAFAL=-
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=161&t=40271
Strona 19 z 20

Autor:  -=RAFAL=- [ Pią 11 Kwi, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

cała polerka odpada bo zbyt wiele roboty a dodatkowo ciężko będzie utrzymać w czystości
wnęki są mega chropowate - bardziej niż po piaskowaniu a wiec wyprowadzenie tego na lustro było by niezłym wyzwaniem

podoba mi się tak jak jest teraz tylko położyć bezbarwny, myślałem żeby dać wnęki w kolor auta ale obawiam się, że wnęki znikną tak jak w przypadku seginów i felgi zrobią się jak płaskie dekle.
jasny kolor był by fajniejszy ale auto mam do jazdy na co dzień a wiec trochę kłopotliwe będzie utrzymanie czystości.

prawdopodobnie skończy się w grafitowym kolorze

tymczasem zrobiłem przegląd całego zawieszenia AR i wymieniłem poduszki z przodu z trzech bałwanków na dwa (większa nośność przy mniejszym ciśnieniu). dodatkowo wszystko umyłem i wyczyściłem (na ile się dało) wymieniłem wszystkie oringi i na nowo wszystko uszczelniłem
przed czyszczeniem
Image

i po czyszczeniu
Image

całość zamontowałem na aucie ale na razie słabo wygląda bo cały czas zimówki siedzą na aucie - niżej się nie da bo miska oparła się o ziemię
Image
Image

Autor:  big_jasiu [ Pią 11 Kwi, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

ładnie siedzi :)
ciekawe jak będzie na nowej feldze... ;)

Autor:  -=RAFAL=- [ Sob 19 Kwi, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

prawdopodobnie po świętach zobaczymy jak auto będzie się prezentować na nowych kołach
tymczasem felgi są już gotowe do montażu. opony ładnie się naciągały, dodatkowo są już pomalowane - kolor całkiem ciekawy.
dwie tylne felgi poddane zostały zwiększeniu ET. osadzenie felgi zostało z frezowane o 15mm a wiedź z 43 powstało 58. felga powinna delikatnie się schować przez co da się auto posadzić odrobinę niżej. został też wytoczony pierścień centrujący i wprasowany w felgi na 57,1 żeby centrowanie było porządne.

Image
Image

Autor:  DJSZOP [ Nie 20 Kwi, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

Wow, dobre mody felgi, ile kosztują takie zabiegi? Zawsze miałem wrażenie, ze to jakiś kosmos :-D

Autor:  -=RAFAL=- [ Nie 20 Kwi, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

kosmos to jest wtedy kiedy ktoś zostawi 2-3mm mięsa między śrubą a piastą. u mnie było 27mm a zdjęte zostało 15 a więc zostało 12mm. dużo fabrycznych felg ma mniej, dlatego wydaje mi się, że taka modyfikacja miała sens i jest dość bezpieczna. koszt zależy od warsztatu średnio 30-50 za toczenie felgi + podobne koszta za pierścień. mnie całość wyszła 150złoty z wprasowaniem pierścieni.

Autor:  mloody167 [ Nie 20 Kwi, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

-=RAFAL=- napisał(a):
a wiedź

więc, ale to chyba wina świąt ;)

Autor:  DJSZOP [ Nie 20 Kwi, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

Uoo dzięki za info, czyli tak jak piszesz, wszystko z głową :ok:

Autor:  pawelppr [ Nie 20 Kwi, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

ładnie zrobione ;)

Autor:  -=RAFAL=- [ Wto 22 Kwi, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

udało się zrobić na szybko kilka fotek jak kółka prezentują się na aucie
tył jest nieźle bo na takim ustawieniu auto się toczy i da się jechać - żeby zejść niżej trzeba było by toczyć okucia od poduszek
przód na razie kuleje bo muszę wymienić drążek - brak czasu i chęci

Image

Image

Image

Image

Autor:  pawelppr [ Śro 23 Kwi, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

dosyc fajnie to wyglada, masz stabi z s3?

Autor:  -=RAFAL=- [ Śro 23 Kwi, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

tak mam, w garażu leży od 2 lat :)

Autor:  gracki [ Czw 24 Kwi, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

Zacnie się prezentuje to koło. Co prawda na foto nie widać tego że są wklęsłe ale może to przez polerkę a może przez foto. W każdym bądź razie na żywca musi urywać dupsko :ok:

Autor:  -=RAFAL=- [ Wto 22 Lip, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

lekki zastój był z aktualizacjami ale było mało czasu

kolejna porada krok po kroku jak zamontować rozpórkę. ile ludzi tyle sposobów, jedni montują chińczyki, inni sami robią, jeszcze inni co nie mają za bardzo co robić z kasą to kupują mega firmowe i renomowane rozpórki. są aluminiowe, stalowe, że śrubą i bez - każdy coś znajdzie dla siebie.

ja kupiłem kiedyś rozpórkę firmy .......... (nie będę nikomu robił antyreklamy). była aluminiowa ze śrubą i nie było szans tego "wynalazku" zamontować. nie pasowało. odstawało, przygniatało plastiki jednym słowem dramat. Postanowiłem kupić coś dedykowanego.
kupiłem rozpórkę od audi TT 8N czyli lata produkcji 1998-2006
pasuje idealnie jedyny mankament to trzeba odciąć dwa mocowania przyspawane do rury bo w audi są przykręcane one do grodzi.

tak wygląda cały zestaw gotowy do montażu - rozpórka została pomalowana w czarny lakier proszkowy. do kompletu potrzeba 6 śrub, 6 nakrętek (najlepiej samo kontrujących, oraz 12 podkładek (jak ktoś kupi śruby z większymi łbami to wystarczy 6 podkładek
Image

kolejną modyfikacją przed pomalowanie to dospawanie uchwytu na kulkę do siłownika - można ją kupić albo dostać gratis na każdym szrocie - w każdej klapie samochodowej się znajdują). modyfikacja ta jest obowiązkowa bo niestety ale oryginalne mocowanie trzeba wywalić bo nie mieści się podstawa rozpórki
Image

jak graty do rozpórki mamy gotowe to przystępujemy bo bardziej inwazyjnych działań. najpierw trzeba rozwiercić zgrzewy i pozbyć się oryginalnego mocowania. albo można posłużyć się rozwiertakiem a jak się go nie ma to środek zgrzewu nawierca się małym wiertłem np. 5 a potem jakimś dużym ja zastosowałem 10 lub 12 (nie pamiętam dokładnie)
Image

po usunięciu mocowania należy zabezpieczyć rozwiercone miejsca lakierem żeby nie korodowały albo jak robi się większe modernizacje stylistyczne to zaszpachlować a potem całość ładnie pomalować - ja malowałem aerografem fragment kielicha bo moja komora i tak nie jest na pokaz
Image

następnie podnosimy auto - tu teorii jest wiele, jedni mówią że na podniesionym aucie inni że na opuszczonym. ja osobiście nie zauważyłem totalnie żadnej różnicy. robiłem test na podniesionym i na opuszczonym i kielichy nie zaszły się ani milimetr. myślę że to ma znaczenie w starszych ewentualnie zmęczonych autach jak już nie trzymają swojej sztywności. jak już posadziłem auto na kobyłkach tak też zostało już do całkowitego zamontowania rozpórki
Image

przymiarka rozpórki i ustawienie symetrycznie
Image

i zaczynami najbardziej inwazyjną część całej operacji - wiercenie otworów w kielichach. po wyregulowaniu rozpórki tak żeby symetrycznie leżała na kielichach należy zaznaczyć miejsca wiercenia. najlepiej zrobić to punktakiem ale mój akurat gdzieś się zgubił a wiec zastosowałem pierwszy lepszy wkręt. przykładami i lekkie puknięcie młotkiem - wtedy wiertło nie będzie nam uciekać i nie poniszczymy lakieru
Image

przewiercamy się przez kielich, najlepiej małym wiertłem a jak już zrobimy wszystkie otwory to rozwiercamy je grubym wiertłem takiej średnicy jak wcześniej zakupione śruby do montażu
Image
Image

podczas wiercenie powstaje bardzo dużo wiórów. należy się ich pozbyć bo bardzo szybko korodują i słabo to wygląda we wnękach. można ja wciągnąć odkurzaczem ale wydmuchać kompresorem. ja większość zebrałem magnesem żeby ich nie rozdmuchać po całej komorze.
Image

należy tak wyliczyć i wymierzyć żeby otwory zmieściły się jak na fotce (żeby nie trafić na łączenie się bach kielicha)
Image

po wywierceniu należy czystą stal zabezpieczyć tak żeby nie korodowało. można podkładami można lakierem - ja miałem pod ręką lakier
Image

wszystko skręcamy ze sobą - jak ktoś jest estetą to można zastosować jakieś ozdobne śruby
Image

a tak wygląda gotowa rozpórka na aucie - przepraszam za wygląd komory ale była akurat przed myciem
Image

mam nadzieję, że poradnik się przydał i rozwiał ewentualne wątpliwości

niebawem będzie trochę więcej aktualizacji i poradników bo zbliża się trochę wolnego czasu a więc trzeba będzie dokończyć zaległości

Autor:  -=RAFAL=- [ Nie 02 Lis, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

przy aucie nie dzieje się zbyt wiele. poza aktualnymi naprawami (a dokładnie to wymieniona została uszczelka dekla zaworowego bo puszczała)
trochę różnych fotek które gdzieś się zapodziały z różnych zlotów oraz ostatnia sesja zrobiona w wolnej chwili z nudów
wywalona deska wraz i wymiana uszczelki a dodatkowo z nudów wspawałem sobie zbiorniczek na olej żeby nie leciał z odmy w układ dolotowy. cocatkowo żeby zlokalizować wycieku cała komora silnikowa została porządnie umyta
ImageImageImageImageImageImage

tu trochę różnych fotek ze zlotów oraz znalezione na necie, między innymi zlot all stars oraz dub it
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

ostatnia sesja zdjęciowa zanim zrobiło się zbyt zimno. być może będzie to ostatnia sesja tego auta bo planuję wystawić borę do sprzedania. nie wiem jeszcze w jakiej opcji czy z airem i felgami ale to już będzie kwestia dogadania
ImageImageImageImageImageImageImageImage

Autor:  big_jasiu [ Czw 06 Lis, 2014 ]
Temat postu:  Re: [Bora] by -=RAFAL=-

No wygląda świetnie :-) to co w planach na przyszły sezon ;-)

Strona 19 z 20 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/